.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2025 00:04:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Opadający pedał sprzegła B4
PostNapisane: 06.paź.2004 08:12:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Hejka moja walka ze sprzęgłem jak widać będzie trwać dalej..

Zauwarzyłem ostatnio że pedał sprzegła opada po 3 dniach jeżdzenia jest w połowie połorznia w pozycji swobodnej ... bystarczy że podciągne go nogom do gory i zwraca do normy jego połorzenia ale po 3 dniach znowu mam go na dole...

czy ktoś się orientuje gdzie tam jest zakiś zaworek zwrotny.??? ktory bo trzeba wymienić.???

czy ktoś mi powie jaki płyn jest nalany do wspomagania sprzęgła może trza by go wymienić.????

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 08:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
może jest zapowietrzony siłownik?
a płyn jest ten sam co w układzie hamulcowym

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 08:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
o wlasnie , to ciekawe , bo mam taka sama sytuacje w sluzbowym VW T4 :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 08:40:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
A moze silowniczek (ze sprezyna) ktory cofa pedal sprzegla do gory sie uszkodził i nie odbija?? On powinien znajdować sie przy osce na ktorej zamocowane sa pedaly ham. gau i sprzegla, oczywiscie przy tym ost. bedzie widać.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2004 09:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
sprzęzyna jest OK pedał odbija sprawdzlaem.
A mimo to opada tak jakby nietrzymal zaworek zwrotny o ile takowy tam jest

wystarczt wsunać byta pod pedal i podnieść go do gory aby dziala znowu w normalnej pozycji przez jakiś czas.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 00:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2004 14:42:59
Posty: 106
Lokalizacja: Bydgoszcz
wszystko tam jest dosc prostej konstrukcji
przy pedale sprzegla jest pompa od ktorej idzie przewodami plyn hamulcowy do silownika przy skrzyni
z objawow ktore opisujesz to gumki pompy sprzegla sie juz zurzyly i trzeba by je wymienic
potem zalac nowym plynem odpowietrzyc i .. sie modlic by bylo ok :diabel:


ja tak mam ze co jakis czas pedal calkiem mi wpadnie w podloge i ni cholery nie wiem czemu, jeszcze, ale sie dowiem :peace:

_________________
Civic iVT 8200RPM
B2 quattro
----------
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 20:26:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
najpierw odpowietrzyć i pojeździć jak jest ok to się ciesz a póżniej martw się o wymiane

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 21:02:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A może ktoś wie jakie ciśnienie wytwarza układ sprzęgła?? Miałem kiedyś taką sytuację, że będąc posiadaczem niuni od 4 tygodni wracałem z nad morza i przewód sprzęgłowy przetarł się... oczywiście pedał w podłogę, kupa dymu i rozpacz (była niedziela rano a ja pod Gdańskiem). No więc zapiąłem "2" z rozrusznika samochód zapalił i toczyłem się przez jakieś 20km aż znalazłem "warsztat". Magik skrócił przewód, założył dwie opaski, odpowietrzył sprzęgło i skasował 150 PLN (była niedziela rano a kupa kilometrów do domu :( ) Ale to w sumie nie tak istotne jak moje pytanie, bo ów gość twierdził, że tam jest ok. 140 atmosfer bite przez tę pomkę na co zareagowałem przeraźliwym śmiechem (razem z qmplem) - ciekaw jestem jak jest naprawdę (ale nie wierzę, by było tam aż takie ciśnienie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 22:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
nie wiem jakie jest tam ciśnienie ale małe nie jest - oprzecież ten docisk to jednak musi mocno trzymać a żęby go ruszyć to trzeba mocno przycisnąć

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 08:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
u mnie byla to pompa pod pedalem sprzegla koszt z wym cos kolo 150 pln. a bylo tak: czasami po dluzszej jezdzie pedal zaczal zostawac mniej wiecej w 3/4 normalnej pozycji, pewnego dnia rano lezal prawie przy podlodze to pojechalem do mechanika "nabuzowal" mi cisnienia przez zbiorniczek plynu hamulcowego na krotko pomoglo potem to samo ... po wymianie pompy jest ok.

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 11:52:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Nie wytrzymalem, i podlaczylem manometr z membraną. Pompka mojego (90B2Q) sprzęgła daje 1,1 MPa (11 atmosfer). 140 to może być na wężu do siłownika skrętu w wózku widłowym :-) A że pedały wpadają...:

W oryginalnej pompce i oryginalnym wysprzęgliku (przy skrzyni) tłoczki maja długość ok. 3 cm, gdzies w połowie mają gumki. W podróbkach - tłoczki mają "długość" max 1,5 cm, a opierają się o te same sprzężyny. Taki krótszy tłoczek z czasem zaczyna się "wybaczać" (może sie w kierunku osi obrócić o większy kąt niż oryginalny, dłuższy) i trzeć o ścianki cylindra pompki albo wysprzęglika, z czasem wycierając, aż przekrój cylinderka robi się z kołowego - jajcowaty. Wtedy już wymiana gumek nie pomaga, bo płyn i tak spiernicza bokiem. Rozwiązanie: oryginalne, dłuższe tłoczki..
Ojj, nawalczyłem się ze sprzęgłem..
Jak sprwadzić czy to to? : zapal, włacz jedynkę i przytrzymaj minute wciśnięte sprzęgło.. Jak zacznie "ciągnąć" - znaczy ze uszczelniacze przepuszczają i sprzęgło zaczyna łaczyć. Jakis czas sie tak da jeździć, bo po puszczeniu sprzęgła sprężyny wypychają tłoczki do położenia "zerowego", a pojemności i skoki pompek są dobrane z zapasem. Ale i tak warto wymienić.
tip dla wyjmujących wysprzęglik:
setkach (i chyba 200-kach) hydrauliczny wysprzęglik jest mocowany dwoma śrubami, w 90-ce : wyciągasz sprężynujący drucik i.. wciąż nie chce się ruszyć :-) bo zabezpiecza on tylko tulejke w którą był włożony- (+- Fi 5, 4 cm długości) która musisz wybić. Mi najłatwiej było to ruszyć końcówka imbusa (chyba 4 mm) na przedłużce delikatnie pukniętą kilkakrotnie mlotkiem.
zakręciłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 20:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2004 14:42:59
Posty: 106
Lokalizacja: Bydgoszcz
no troszke zakreciles :!!: hehe
to powiedz gdzie puknac zeby nie urwac wysprzeeglika lub czegos bo ja probowalem i sie poddalem bo nie bylo jeszcze takiej potrzeby ale tak na przyszlosc bym wolal wiedziec :diabel:
a mam 80b2q wiec chyba tak samo jak u ciebie

_________________
Civic iVT 8200RPM
B2 quattro
----------
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 07:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
Może nie na temat , ale chodzi mi cięzko sprzegło(nie zebym się zapierał rękoma o kierownice :D ale jednak) czy coś się psuje???

dodam ze wysprzęgla dobrze

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 08:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Nio raczej cieżko chodzące sprzegło to nie jest norma sprawdz mocowanie pedału może się zatarło... jak nie to może prowadnica dzwigni łapy łorzyska się zatarła w tulejach..??? radze sie tym zainteresować bo może potem się coś urwać.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 09:11:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Nie pukać. Powinno samo wyjść jak wypniesz (ni odkręcając jęszcze wężyka!!) i wciśniesz pedał sprzęgła :-). Po wybiciu tulejki wysprzeglik powinien dać się chociaz leciutko obrócić. Jak wciąż jest nieruchomy, to najpewniej czegoś nie wypiąłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: