.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 03:00:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nie moge odkręcić jednej świecy
PostNapisane: 02.paź.2004 15:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
Własnie cztery poszły dobrze lekko a ta franca przy aparacie, trzy obroty idzie "wmiare "dobrze a pózniej nie mozna ukrecić użyłem klucza w kształcie litery "T"(taki krótki do swiec) co to może być? , a niechce na hama kręcić bo się boje ze coś moge ukrecić(zerwać gwint) lałem WD-40 i nic , próbowałem na zimnym silniku i na ciepłym i nic , może jechać do mechaniora (jak coś to będzie jego wina) a może wy coś poradzicie??? :peace:

A tak przy okazji co ile wymienia się świeczki w NG?

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 17:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
świece odkręcamy na zimnym silniku lub na ciepłym nigdy na gorącym (po dłuższej jeździe), bo wtedy dopiero można sobie gwint zrypać.... Nic nie lej na gwint swiecy - nic nie może sie przedostać do otworu i do cylindra - można się narazić na kosztowniejsze naprawy... Ja ostatnio zmieniałem u siebie świece i tak mocno się trzymały że z takim kluczykiem "T" moglem sobie co najwyżej postękać... Wiec użyłem dźwigni czyli wsadziłem typowy klucz do kół krótszą stroną w ten klucz od świec i oczywiście z dużym wyczuciem zacząłem zwiększać siłe aż świeczki puściły sie silnika (a nie było to łatwe, chyba poprzedni właściciel wkręcił je na chama)... Jak będziesz wkręcał świece to też nie wkręcaj ich na chama bo ciężko będzie je potem wykręcić... być może wcześniejsze świece po prostu za mocno przykręciłeś...

Może to być także wina gwintu - jak wiadomo powinno się wkręcać świece ręką tyle ile na to dojście i moc łapy pozwala, a dopiero później kręcić kluczem... Może ktoś wkręcał tą świece "na chama" i gwint się rypnął... Ogólnie przy odkręcaniu świec zawsze są pewne opory czasem świeca wychodzi lekko czasem trzeba użyć siły... Oczywiście WSZYSTKO Z WYCZUCIEM...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 18:23:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
ale na początku idzie dobrze pózniej sie blokuje

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 18:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
No to w takim razie masz gwint zje...ny. Ktoś dał dupy przed tobą i źle wkręcił. Gwint raczej poszedł w głowicy więc trzeba ją zdjąć i tulejkę wstawić a potem na nowo nagwintować. Ale jak chwilowo potrzebujesz auta i nie śpisz na pieniądzach to dokręć ją z powrotem z wyczuciem a resztę świec sobie wymień. Tamtą zmienisz w bardziej dogodnym terminie chyba że nie robi to dla ciebie problemu i możesz od razu próbować ale nie takim kluczem. Kiedyś kupiłem sobie klucz do świec w kształcie litery T (każdy wie o jaki chodzi) i złamałem go rękami przy wykręcaniu pierwszej świecy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 19:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
Raczej zdejmowanie głowicy to mi się nie usmiecha do głupiej swiecy.

Ile taka świeczka możee wytrzymać???

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 20:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
spróbuj tak jak ja Ci napisalem - zaloz jakiś klucz na ten co masz do świec i zrób dźwignie i spróbuj odkręcić tą świecę z dodatkową siłą... Jeśli masz giwnt zrypany to juz i tak pogorszyć sprawy nie możesz, a jeśli uda Ci się w ten sposób odkręcić to tylko iść dziękować Bogu :) u mnie świece niektore szły podobnie - czyli najpierw lekko a później moment gdzie szły ciężej, a później znowu lekko...... w tych momentach gdzie się zacinały nie mogłem standardowym kluczem "T" sobie poradzić... Gwinty były OK.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 10:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
... moj mechanik powiedział ze wstawic tulejke i nagwintowac mozna bez wyjmowacnia glowicy. Na razie nie mam pojęcia jak to robią, ale jest taka mozliwość.

P.S. Swieczek mocno sie nie dokręca! Na pudełku jest napisany moment, chyba 40Nm, to jest bardziej lekko niz mocno.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 11:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
Próbowałem kluczem do kół i tak jak pisałem na początku idzie wmiare dobrze(3 obroty) a pózniej za zadne chiny(jest opór), można wymienić tylko 4 świece???a kiedy będe wiedział ze ta nieruszana padnie i co wtedy robić??? :(:

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 12:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Tak jak już pisałem jeżeli teraz ci nie pasuje remoncik głowicy to wymień chociaż cztery i jak najszybciej szykuj się do zwalenia głowicy bo nie wyobrażam sobie rozwiercania otworu na świecę żeby wióry nie wpadły do komory spalania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 14:00:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
co do tulejowania to chyba nie koniecznie trzeba zdejmować głowiczke jak gwint zjechany. Ja kiedyś miałem maluszka i taki mechanior mi tulejował bez zdejmowania głowicy i wszystko było w porzadku. ,ale to był tylko maluch a nie audi :)

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2004 20:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
Świeca wykręcona denaturat pomógł(ale nie piliśmy :P ) , mechanior polewał dyktą i wkręcał i wykręcał i wkącu puściła gwint cały.

Mam pytanko troche zle zapala(czasami) przed wymianom też tak było, jest lekke przebicie na kopułce (na zapięciu kopułki) czy to może być przyczyną??? ,jesli tak czy można coś zrobić a jak nie to ile kosztuje kopułka i palec ??? do NG

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: