.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 15:47:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 Xenony, bixenony - co wybrać??
PostNapisane: 09.paź.2004 10:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Witajcie!
Chciałem zapytać co wybrać do Audi A4 (model 2001-2004); Instalacje xenonów czy bixenonów?

Jak wygląda sprawa regulowania ich wysokości?
Xenony mogą być regulowane z kabiny, prawda?
Z tego co się dowiedziałem, bixenony nie mogą być regulowane? Nie chciałbym być xenonowym oślepiaczem...

Jak po instalacji wyregulować takie xenony?

Czy jeśli nie mam spryskiwaczy to policja lub diagnosta, mogą się przyczepić?

Czy ktoś z Szanownych Klubowiczów może poradzić i polecić gdzie takie reflektory można kupić (i ewentualnie zainstalować) w Wawie i okolicach?

Na razie znalazłem ogłoszenia
reflektory xenonowe - cena ok. 2000 zl
reflektory bixenonowe - cena ok. 3000 zl.
Czy to drogo?

Bardzo prosilbym o porade.

Użyłem wyszukiwarki,ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania!

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź! Bardzo zależy mi na czasie, bo sprawe musze załatwić jak najszybciej!!

Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2004 11:00:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wszystkie zestawy xenonowe fabryczne mają układ samopoziomowania - co oznacza, że w skutek obciążenia auta i jego zmiany kąta nachylenia przodu zmienia się równiez wysokość światełek.

Sam sobie z kabiny nic nie wyregulujesz.. bo po co skoro od tego są specjalne ukłądy ;)

Do Twojego A4 najlepiej założyć fabryczny reflektor xenonowy i nie martwić się o jego niezgodność z prawem. Musisz niestety jeżeli nie masz zapewnić mu możliwość spłukiwania spryskiwaczem - brudny xenon jest gorszy od brudnej lampy halogenowej.

A co do kosztów to się nie wypowiem bo nie wiem, ale koledzy, którzy mają podobne auta napewno coś podpowiedzą.

:peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2004 11:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
DeS: Dzięki za odpowiedź, ale mi chodzi o to,że ja Audi jest używane i chciałem do niego po prostu zainstalować sobie xenony!!! Proszę o rady!
To nie jest nowy samochód, który zamawiam u dealera!:)

Pozdrawiam serdecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2004 11:08:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
DeS napisał(a):
Wszystkie zestawy xenonowe fabryczne mają układ samopoziomowania - co oznacza, że w skutek obciążenia auta i jego zmiany kąta nachylenia przodu zmienia się równiez wysokość światełek.

Sam sobie z kabiny nic nie wyregulujesz.. bo po co skoro od tego są specjalne ukłądy ;)

uklad samopoziomowania xenonu wymaga czujnika montowanego na podwoziu i ukladu sterujacego (ale moge sie mylic) ;)
nie widzialem zeby ktos sprzedawal reflektor xenonowy + uklad samopoziomowania :P
u mnie jak siada doopka to uklad samopoziomowania dziala manualnie z kabiny :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 Xenony, bixenony - co wybrać??
PostNapisane: 09.paź.2004 11:17:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Krycho napisał(a):
Witajcie!
Chciałem zapytać co wybrać do Audi A4 (model 2001-2004); Instalacje xenonów czy bixenonów?

Jak wygląda sprawa regulowania ich wysokości?
Xenony mogą być regulowane z kabiny, prawda?
Z tego co się dowiedziałem, bixenony nie mogą być regulowane? Nie chciałbym być xenonowym oślepiaczem...

Jak po instalacji wyregulować takie xenony?

Tak jak już inni pisali, fabryczne xenony czy bi-xenony same się regulują poprzez fabryczny układ samopoziomowania.

Jak sobie sam wstawisz xenony/bixenony, to tego samopoziomowania nie będziesz miał. Natomiast możesz ustawić wysokość świateł pokrętłami przy reflektorach, tak samo jak to się robi przy zwykłych halogenach. Tylko że jak napakujesz sporo do bagażnika, to będziesz oślepiał innych. No chyba że da się jakoś wykorzystać manualne poziomowanie w kabinie, jak pisał Bilu.

Cytuj:
Czy jeśli nie mam spryskiwaczy to policja lub diagnosta, mogą się przyczepić?

Teoretycznie mogą. Tak samo jak mogą się przyczepić do braku układu samopoziomowania. A jak jest w praktyce to nie wiem. Jak będą dociekliwi i szukali dziury w całym, to do wszystkiego się mogą przyczepić.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2004 12:19:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sorki, myślałem, że za samopoziomowanie odpowiada reflektor :P

Ja proponuję poszukać używanych reflektorów (Bi)xenonowych gdzieś na szrotach, w sklepach z częściami używanymi ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2004 12:42:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
DeS napisał(a):
Sorki, myślałem, że za samopoziomowanie odpowiada reflektor :P

Ja proponuję poszukać używanych reflektorów (Bi)xenonowych gdzieś na szrotach, w sklepach z częściami używanymi ;)

ale jesli roznica miedzy reflektorami xenonowymi a bixenonowymi jest okolo 1000 pln to bardziej oplaca sie kupic xenon i wymienic soczeki na bixenonowe a stare soczewki opylic za cene prawie bixenonowych
czasami rezajac mozna sporo zaoszczedzic :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2004 18:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Po prostu dowiedziałem się, od gościa, który zajmuje się takimi rzeczami,że jeśli zamówię kupię u niego xenony, to ich wysokość będę mógł regulować z kabiny. Natomiast jeśli kupię bixenony, to regulacji z kabiny już nie będzie.

Ja nie chcę mieć układu samopoziomującego, bo to wymaga dużych nakładów finansowych.

Czy kupić nowe reflektory czy używki też mogą być?

Czy ktoś z Was może polecić kogoś w Warszawie??

Pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 00:55:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2004 21:50:48
Posty: 26
male sprostowanie jesali chodzi o same spryskiwacze: Przepisy mowia wyraznie jedynie o obowiazku montowania spryskiwaczy dla swiatel xenonowych wylacznie w przypadku fabrycznie nowych aut, jesli wymieniasz lampy to nie masz takiego obowiazku...
kiedys jak zglebialem ten temat to dokopalem sie gdzies do tych przepisow,

_________________
audi a4...........soooooon
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 03:13:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Czyli mówiąc krótko nie ma stresu jeśli nie ma spryskiwaczy!
Panowie, a jakie reflektory wybrać? Helli, Valeo czy Boscha?
Czy to ma jakieś znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 13:45:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
dab napisał(a):
male sprostowanie jesali chodzi o same spryskiwacze: Przepisy mowia wyraznie jedynie o obowiazku montowania spryskiwaczy dla swiatel xenonowych wylacznie w przypadku fabrycznie nowych aut, jesli wymieniasz lampy to nie masz takiego obowiazku...
kiedys jak zglebialem ten temat to dokopalem sie gdzies do tych przepisow,


No szkoda tylko, że nie można montować tak naprawdę niczego nowego jeżeli auto nie przejdzie przeglądu - a jak nie masz spryskiwaczy to przejdziesz... poza tym dla własnego bezpieczeństwa bym jednak zamontował. ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 14:23:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
A czy instalacja spryskiwaczy to droga impreza? Łączy się to przecież z wymianą zderzaka!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 15:51:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
droga to pojecie wzgledne ... powiedzmy ze w 1000 pln bys sie zmiescil ... poprostu musisz miec pompke ( chyba drugi zbiornk plynu) wezyki i silowniki z dyszami ... no i w A4 zderzak jest inny ... a ze spryskiwczami przy ksenonie chodzi o to ze zabrudszenie zwyklego swiatla halogenowego powoduje duzo mniejszy spadek ilosci swiatla oswietlajacego droge niz w soczewce czy ksenonie poniewaz jest o wiele wieksza powierzchnia emitujaca swiatlo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 16:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Hmm, no to wychodzi po prostu,ze 2000 zl to musze wydac chyba na same xenony + 1000 na zderzak i spryskiwacze.
Trochę droga impreza.
Moze na razie wymienic tylko xenony...

No i jakiej firmy kupic? Ma to jakies znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 19:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2004 21:50:48
Posty: 26
Krycho napisał(a):
Hmm, no to wychodzi po prostu,ze 2000 zl to musze wydac chyba na same xenony + 1000 na zderzak i spryskiwacze.
Trochę droga impreza.
Moze na razie wymienic tylko xenony...

No i jakiej firmy kupic? Ma to jakies znaczenie?


ja bym ci radzil przejechac sie na gielde samochodowa do Lubinia )niedziela od 6-13), rownolegle do niej funguje sprzedaz nieprzebranej ilosci wszelakich auto-czesci...mozna tam kupic wszystko..tylko trzeba sie nastawic na parogodzinnne chodzenie i szukanie...

_________________
audi a4...........soooooon
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 19:54:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
przeciez mozna poszukac blizej:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=32155685

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 19:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2004 21:50:48
Posty: 26
Bilu napisał(a):



pewnie ze mozna, ale......ja strasznie lubie grzebac w takich rzeczac on-real :diabel: :): przy okazji zawsze sie znajduje kilka innych przydatnych rzeczy, no i od razu mozna to pomacac i kupic :D :>

_________________
audi a4...........soooooon
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 20:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Rozmawiałem już z tym człowiekiem :)
Powiedział,że bixenonów nie da się regulować z kabiny, natomiast xenony można. Jego reflektory są używane. Bo znalazłem parę dni temu na allegro gościa z Wrocławia, który miał nowe reflektory (xenonowe).

Troszkę się boję kupować używek, bo nigdy do końca nie wiadomo w jakim są stanie. Nowe jest nowe..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 11:26:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 13:59:29
Posty: 58
Krzychu z gory przepraszam za mentorski ton, ale musze bo wiecej takich uzytkownikow Xenonow jak ty i bedzie tragedia.

Zaczynasz ze tak powiem od "dupy strony", zalozysz xenony, a potem kiedys spryskiwacze i uklad samopoziomujacy. JUZ TO WIDZE ;)
Nigy ich nie zalozysz!!! bedziesz jezdzil do konca bez kompletnego ukladu :!!: STWARZAJAC REALNE ZAGROZENIE NA DRODZE :!!:

Samochod to nie zabawka i trzeba do niego dorosnac.

Ja na twoim miejscu w pierwszej kolejnosci zmienilbym zderzak na taki ze spyskiwaczami, a potem zamontowal xenony, poniewaz brudne swiatla xenonowe bardzo oslepiaja :galy: innych uzytkownikow drog, a juz widze cie jak co chwile latasz ze szmatka na przod samochodu i przecierasz swiatelka ;)

Uklad samopoziomujacy to nic innego jak to co masz w kabine do regulacji reflektorow, tylko ze myslacy za ciebie i rabiacy to automatycznie, podam ci nawet przyklad ze swojego podworka : ostatnio zapakowalem 200kg do bagaznika i ... w droge, po jakis 5 km zorientowalem sie ze swiece po koronach drzew, az strach pomyslec co by bylo gdybym mial xenony.

Reasumujac podziwiales pewnie nieraz fury po mocnym tuningu silnika i myslales pewnie ze gosc jest super bo ma 400 kucy po maska 2x turbo i potezny intercooler, rozpeedza sie do setki w 5,4 sek. tylko co z tego kiedy na kolach ma spowalniacze bo nie starczylo mu kasy na hamulce.

Panowie to jest Audi a nie lanos i to do czegos zobowiazuje!!!

A wracajac do xenonow, to jesli zrobisz tak jak sugerujesz to zobowiazuje sie wozic mlotek w samochodzie i jak cie spotkam gdzies to wytluke ci doszczetnie te reflektory, nie z zazdrosci tylko dlatego ze chce zyc :!!: i przez podobnie jak ty myslacyc ludzi nie chce zabic rodziny ladujac na jakims drzewie oslepiony przez ciebie i tobie podobnych.

A tu masz adres o ktory prosisz :
Car Audio Tuning Hubert Strus Lomianki ul.Kolejowa 211 tel. (0-22) 751-16-91 tel.kom 0-501-550-586

U mnie taka przerobka na moich lampach (soczewki) to 1800 zl + zderzak ze spryskiwaczami i caly osprzet. smopoziomowanie jest trudne do wykonania i kasochlonne. Przy oryginalnych nowych lampach Audi nie dzialaja silniczki krokowe w lampach i trzeba latac ze srubokretem pod maske, wiec chyba xenony bede miec w blizej nie okreslonej przyszlosci tzn. jak zmienie samochod na taki z lampami xenonowymi :zly:

_________________
2004 ->2006 A6 C4 2.6
2006 ->...... Volvo S80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 12:09:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
pycel napisał(a):
ostatnio zapakowalem 200kg do bagaznika i ... w droge, po jakis 5 km zorientowalem sie ze swiece po koronach drzew, az strach pomyslec co by bylo gdybym mial xenony.

... czyli tez braklo ci systemu samopoziomowania :): ;)
az strach pomyslec ilu uzytkownikow "zwyklych" reflektorow ma zle wyregulowane reflektory i oslepia innych kierowcow.
zakladajac ze nie bedzie ktos recznie przecierac czasem reflektorow szmatka mozna tez stwierdzic ze po co komu spryskiwacze skoro zapomni o ich uzywaniu.
z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze znacznie czesciej oslepiany jestem zle ustawionymi "zwyklymi swiatlami" niz xenonem.
poza tym jest tendencja wsrod kierowcow do zbyt wysokiego ustawiania snopu swiatla. bierze sie to stad ze na tych switlach slabo po prostu widac (stary reflektor, kiepska zarowka, brudny odblysnik etc). inni natomiast wstawiaja 110 watowe zarowki i sa happy :/
xenon jest natomiast na tyle wydajny ze nie ma tak mocnej potrzeby (jak przy zwyklym oswietleniu) do "oswietlania korony drzew".
zdrowy rozsadek przede wszystkim - niezaleznie jakie sie swiatla ma!
ps. przerobiony reflektor na ksenon bez wymiany soczewki na ksenonowa lub bez przerobki przeslony w zwyklej soczewce nie da sie wyregulowac tak aby nie oslepiac i takie przerobki sa niebezpieczne :!!:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: