.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2025 07:30:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Okres wymiany syntetyka.
PostNapisane: 11.paź.2004 19:25:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Jak wiadomo oleje syntetyczne są bardziej odporne na proces starzenia niż mineralne.
Jestem ciekawy, czy robiąc rocznie nieduże przebiegi można bez szkody dla silnika rzadziej wymieniać olej (pełen syntetyk :!!: ).
Nie wiem jak te procesy tyczą się olejów silnikowych - czy coroczne wymiany bez wzgl. na przebieg w przypadku syntetyków nie są tylko zabiegiem marketingowym producentów - ale np. w elektrotechnice oleje syntetyczne utrzymują swoje właściwości o wiele dłużej i nie utleniają się tak szybko w wyższych temperaturach.
Jednym słowem syntetyk jest bardziej odporny na działanie czasu, ale jak długo można na nim jeździć (nie robiąc dużych przebiegów oczywiście) ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Okres wymiany syntetyka.
PostNapisane: 11.paź.2004 19:39:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
mechitro napisał(a):
Jak wiadomo oleje syntetyczne są bardziej odporne na proces starzenia niż mineralne.
Jestem ciekawy, czy robiąc rocznie nieduże przebiegi można bez szkody dla silnika rzadziej wymieniać olej (pełen syntetyk :!!: ).

Mój ostatni przebieg (na Mobilu 1 0w-40) miał 8 tys. km i dokładnie 1 rok - od czerwca 2003 do czerwca 2004. Analiza oleju wyszła jeszcze OK, ale już było w nim 1% paliwa - rezultat wielu zimnych startów i czasami krótkich tras, gdzie silnik nie mógł się dostatecznie dogrzać.

Więcej jak rok bym raczej nie sugerował robić na tym samym oleju, bez względu na to czy to syntetyk czy nie. Choć w niektórych nowych autach producenci najwyraźniej zalecają wymianę raz na 2 lata albo co 30 tys. km, np.

Jeśli masz naprawdę małe przebiegi, to może kup tańszy olej (jakiś dobry półsyntetyk), a częściej wymieniaj.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 19:49:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
10w/40 to nie jest syntetyk, tylko półsyntetyk.
Myślę właśnie nad zalaniem pełnego syntetyka i rzadszymi wymianami ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 19:51:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
M1 0w-40, nie 10w/40.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 20:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Quattro Pete napisał(a):
M1 0w-40, nie 10w/40.
:)
W takim razie thx za cenne info.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 22:25:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Ja też używam M1 Full Syntetic, z tym że 5W/50. Osobiście mam zasadę, że zmieniam co 15tys. lub rok jazdy. Analizy nie robiłem, ale wyszłaby podobna. Po roku nie wykazuje strat oleju, więc spora dawka paliwa już w nim musi siedzieć.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 22:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Mechitro ty nie zalewaj dziadka syntetykiem bo go rozszczelnisz będzie brał i lał pod siebie szkoda auta i pieniędzy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 22:41:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
mały v8 napisał(a):
Mechitro ty nie zalewaj dziadka syntetykiem bo go rozszczelnisz będzie brał i lał pod siebie szkoda auta i pieniędzy.

Eeee tam, nie szerz herezji :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 22:48:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tylko żeby nie było że nie mówiłem. Sąsiad tak "naprawił" wana dodge carawan jak sie nie myle a ja patrola podleczyłem 300 km puściły uszczelniacze na wale i wałku sprzęgłowym coś w tej herezji jest?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 00:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ja kupilem swoja niunie jak miala 185k przebiegu i jeździła na jakimś Mobilu 1 :) wlałem do niej full syntetyka Castrol Magnatec 5W-40 i przejechałem już 15.000 nic sie nie rozszczelnilo wiec to chyba herezja... :diabel:

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 09:53:10 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
mały v8 napisał(a):
Tylko żeby nie było że nie mówiłem. Sąsiad tak "naprawił" wana dodge carawan jak sie nie myle a ja patrola podleczyłem 300 km puściły uszczelniacze na wale i wałku sprzęgłowym coś w tej herezji jest?

Skoro puściły to musiały już nie trzymać, a wypłukanie nagaru spowodowało ich nieszczelność.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 18:37:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
hmm ... olej znacznie szybciej sie meczy jezeli jezdzisz na krotkich odcinkach, ponadto tak jak Piotrus pisal - wiele zimnych startow i masz paliwko w oleju ... Na krotkich traskach lepiej lac moim zdaniem cos tanszego.

P.S. Jak kiedys madry mysliciel Leo powiedzial - "Lepiej czesto zmieniac niz lac bog wie co" - czy cos w tym stylu :) ... moja recepta - "Lepiej czesto zmieniac i lac bog wie co" :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: