.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2025 14:16:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrząd i wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 13.paź.2004 08:48:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
W końcu wstawiłem mojego diselka na warsztat.
Robię rozrzad, wymieniam wszystko:
Pasek, rolki, pompa wody, uszczelka pod pompą oleju,
pasek i rolki pompy.
Nawiązanie do wątków:
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=

Dodatkowo zdjęta już została głowica (był przedmuch),
Nawiązanie do wątków:

http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=

Głowica na szczęście jest szczelna. Do wymiany prowadnice trzonków, uszczelniacze, docieranie i planowanie. Dzisiaj powinna być do odebrania.
Powodem przedmuchu nie było pęknięcie uszczelki tylko jej odkształcenie i przedmuchy na dwóch garkach.
Zdjecia z całego procesu wrzucam na domowy ftp akp.
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 09:07:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Oby tylko Niunia po naprawie śmigała jak dawiej. Swoją drogą to odkształcenie głowicy dość niepokojąco wygląda. Przegrzałeś traktora ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 09:45:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
To nie tak...
Głowica jest ok.
Puszczała uszczelka, nie wiem dlaczego dokładnie, widoczne są ślady rdzy i przedmuchu i napisałem że się odkształciła uszczelka....może źle to ująłem hehe ("odkształciła" bardziej pasuje do głowicy).
Ja nie przegrzałem nigdy. Termostat zawsze mi trzyma pod 90 st.
Ale poprzedni właściciel...kto wie..
Dzisiaj jak dobrze pójdzie będę już śmigał.
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 09:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 12:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
jeśli uszczelka była odkształcona, to może świadczyć, że poprzednio po zdjęciu głowicy, nie była zachowana kolejność dokręcania śrub.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 21:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam
...nawiązując do tematu postu, dziś odebrałem głowicę z obróbki (2.5TDI silnik AAT).
Przy odbiorze zauważyłem "wżery" wokół dwóch otworów kanałów płynu chłodzącego.
Zaraz po zdjęciu nie było tego widać.
Trudno to opisać, najlepiej byłoby umieścić zdjęcie, ale wygląda to tak jakby 4milimetrowy otwór lekko nawiercił 8milimetrowym wiertłem.
Pytałem dlaczego to tak wygląda - przy tych kanałach były przedmuchy spalin przez uszczelkę i zrobiły się wżery w głowicy.
Zbagatelizowałem to ale jak przymierzyliśmy uszczelkę to okazało się że odległość pomiędzy kanałem "wodnym" a komorą spalania zmniejsza się w przypadku tychże dwóch miejsc z wżerami dwukrotnie.
Nie wiem czy dobrze myślę, ale wydaje mi się że te miejsca ubytków powinny przy obróbce głowicy zostać zaspawane a otwory ponownie nawiercone...aby uniknąć ponownych przedmuchów za 20-40 tyś km przebiegu...
Jutro rano chcę zawieźć ponownie głowicę, lecz nie jestem pewien czy aby słusznie postępuję...
Pozdrawiam
Darp

Ps dosyć sporo mi ją splanowano 0,26 mm

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 21:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
W końcu uporałem się z głowicą.
Wżery zostały zaspawane aluminium, glowica ponownie splanowana, nowa uszczelka i głowica założona.
Jutro trzeba jeszcze poskładać wszystko do kupy i można dawać w palnik.
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 22:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
A poniżej kilka fotek historii z głowicą:



Tymczasem dwa linki:
http://img10.exs.cx/img10/5701/Glowica.jpg
Głowica po pierwszym szlifie. Zdjęcie nie rewelacja po dostosowaniku do 1024 kb ale widać przy dwóch kanałach "wydłutowane" wżery.
W powiększeniu:
http://img101.exs.cx/img101/3383/Gowica1.jpg
Dopiero po przymierzeniu uszczelki okazało się jak blisko te kanały są komory spalania. Ubytki po wżerach jeszcze bardziej zmniejszyłyby tą odległość.
Cieszę się że zostało to zauważone także przez mechanika.
Głowica poszła do "poprawki"
Ciąg dalszy jak zgram resztę zdjęć.
Pzdr
Darp
ciąg dalszy:
Poniżej przedstawiam zdjęcie "próby" naprawy głowicy.

http://img99.exs.cx/img99/4561/Glowica2.jpg

Jak to nawet na zdjęciu widać frezowanie oraz wykonanie i wciśnięcie tulei okazało się być nader mało precyzyjne.
Obydwie tuleje z duraluminium przy wciśnięciu uległy nieznacznemu sprasowaniu, co skutkowało tym iż znalazły się ok 0,15 mm poniżej płaszczyzny głowicy...czyli do bani...
I kazano mi to zakładać ....
W końcu zawiozłem głowicę do spawania, a następnie do ponownego planowania.
Efekt poniżej:
http://img99.exs.cx/img99/1685/Glowica3.jpg
http://img99.exs.cx/img99/6856/Glowica4.jpg
Wokół kanałów widoczne ślady po spawaniu i planowaniu.
Potem jeszcze złożenie głowicy do kupy:
http://img99.exs.cx/img99/1523/Glowica5.jpg
i dokręcenie...
http://img99.exs.cx/img99/1743/Glowica6.jpg
potem rozrząd...jeszcze kilka godzin składania auta do kupy, podłączenie do kompa i w końcu mogę się ponownie rozkoszować jazdą bez przedmuchów.
Całość operacji trwała 8 dni !!!
Tak długo z dwóch powodów:
1. 2 dni do tyłu z powodu głowicy
2. Każdy element i część zdejmowana przy rozbieraniu tak silnika jak i innych elementów była dokładnie myta i jeśli gumowa konserwowana.
Przy okazji wyczyściłem soczewki i lustra reflektorów...
A tu różnice:

http://img77.exs.cx/img77/3595/Porownanie1.jpg

Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 22:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
A poniżej kilka fotek historii z głowicą:



Tymczasem dwa linki:
http://img10.exs.cx/img10/5701/Glowica.jpg
Głowica po pierwszym szlifie. Zdjęcie nie rewelacja po dostosowaniku do 1024 kb ale widać przy dwóch kanałach "wydłutowane" wżery.
W powiększeniu:
http://img101.exs.cx/img101/3383/Gowica1.jpg
Dopiero po przymierzeniu uszczelki okazało się jak blisko te kanały są komory spalania. Ubytki po wżerach jeszcze bardziej zmniejszyłyby tą odległość.
Cieszę się że zostało to zauważone także przez mechanika.
Głowica poszła do "poprawki"
Ciąg dalszy jak zgram resztę zdjęć.
Pzdr
Darp
ciąg dalszy:
Poniżej przedstawiam zdjęcie "próby" naprawy głowicy.

http://img99.exs.cx/img99/4561/Glowica2.jpg

Jak to nawet na zdjęciu widać frezowanie oraz wykonanie i wciśnięcie tulei okazało się być nader mało precyzyjne.
Obydwie tuleje z duraluminium przy wciśnięciu uległy nieznacznemu sprasowaniu, co skutkowało tym iż znalazły się ok 0,15 mm poniżej płaszczyzny głowicy...czyli do bani...
I kazano mi to zakładać ....
W końcu zawiozłem głowicę do spawania, a następnie do ponownego planowania.
Efekt poniżej:
http://img99.exs.cx/img99/1685/Glowica3.jpg
http://img99.exs.cx/img99/6856/Glowica4.jpg
Wokół kanałów widoczne ślady po spawaniu i planowaniu.
Potem jeszcze złożenie głowicy do kupy:
http://img99.exs.cx/img99/1523/Glowica5.jpg
i dokręcenie...
http://img99.exs.cx/img99/1743/Glowica6.jpg
potem rozrząd...jeszcze kilka godzin składania auta do kupy, podłączenie do kompa i w końcu mogę się ponownie rozkoszować jazdą bez przedmuchów.
Całość operacji trwała 8 dni !!!
Tak długo z dwóch powodów:
1. 2 dni do tyłu z powodu głowicy
2. Każdy element i część zdejmowana przy rozbieraniu tak silnika jak i innych elementów była dokładnie myta i jeśli gumowa konserwowana.
Przy okazji wyczyściłem soczewki i lustra reflektorów...
A tu różnice:

http://img77.exs.cx/img77/3595/Porownanie1.jpg

Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 23:01:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
A poniżej kilka fotek historii z głowicą:



Tymczasem dwa linki:
http://img10.exs.cx/img10/5701/Glowica.jpg
Głowica po pierwszym szlifie. Zdjęcie nie rewelacja po dostosowaniku do 1024 kb ale widać przy dwóch kanałach "wydłutowane" wżery.
W powiększeniu:
http://img101.exs.cx/img101/3383/Gowica1.jpg
Dopiero po przymierzeniu uszczelki okazało się jak blisko te kanały są komory spalania. Ubytki po wżerach jeszcze bardziej zmniejszyłyby tą odległość.
Cieszę się że zostało to zauważone także przez mechanika.
Głowica poszła do "poprawki"
Ciąg dalszy jak zgram resztę zdjęć.
Pzdr
Darp
ciąg dalszy:
Poniżej przedstawiam zdjęcie "próby" naprawy głowicy.

http://img99.exs.cx/img99/4561/Glowica2.jpg

Jak to nawet na zdjęciu widać frezowanie oraz wykonanie i wciśnięcie tulei okazało się być nader mało precyzyjne.
Obydwie tuleje z duraluminium przy wciśnięciu uległy nieznacznemu sprasowaniu, co skutkowało tym iż znalazły się ok 0,15 mm poniżej płaszczyzny głowicy...czyli do bani...
I kazano mi to zakładać ....
W końcu zawiozłem głowicę do spawania, a następnie do ponownego planowania.
Efekt poniżej:
http://img99.exs.cx/img99/1685/Glowica3.jpg
http://img99.exs.cx/img99/6856/Glowica4.jpg
Wokół kanałów widoczne ślady po spawaniu i planowaniu.
Potem jeszcze złożenie głowicy do kupy:
http://img99.exs.cx/img99/1523/Glowica5.jpg
i dokręcenie...
http://img99.exs.cx/img99/1743/Glowica6.jpg
potem rozrząd...jeszcze kilka godzin składania auta do kupy, podłączenie do kompa i w końcu mogę się ponownie rozkoszować jazdą bez przedmuchów.
Całość operacji trwała 8 dni !!!
Tak długo z dwóch powodów:
1. 2 dni do tyłu z powodu głowicy
2. Każdy element i część zdejmowana przy rozbieraniu tak silnika jak i innych elementów była dokładnie myta i jeśli gumowa konserwowana.
Przy okazji wyczyściłem soczewki i lustra reflektorów...
A tu różnice:

http://img77.exs.cx/img77/3595/Porownanie1.jpg

Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: