.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:04:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Automat - eksploatacja
PostNapisane: 17.paź.2004 13:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2004 21:53:16
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Mama pytanie. Pojechalem na przeglad do Audi po 60000km i wydawalo mi sie ze nalezy wymienic olej w skrzyni automatycznej, ale goscie z serwisu powiedzieli mi na to ze w A3 '2000 skrzynia automatyczna jest absolutnie bezobslugowa i ze serwis jak jest wszystko ok to do takiej skrzyni sie nie dotyka wogole przez cale jej zycie. Prawda to????

_________________
Pozdro...
Andy
A3 1,6aut '2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 13:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
http;//olczak.home.pl/wademecum.index.html tu się dowiesz wszystkiego :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Automat - eksploatacja
PostNapisane: 17.paź.2004 16:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
Andy napisał(a):
Witam!
Mama pytanie. Pojechalem na przeglad do Audi po 60000km i wydawalo mi sie ze nalezy wymienic olej w skrzyni automatycznej, ale goscie z serwisu powiedzieli mi na to ze w A3 '2000 skrzynia automatyczna jest absolutnie bezobslugowa i ze serwis jak jest wszystko ok to do takiej skrzyni sie nie dotyka wogole przez cale jej zycie. Prawda to????


jak kupowalismy nasze Audi A4 ,akurat byl wlasnie przebieg 59 tkm, na koszt sprzedającego zazyczylismy sobie wlasnie rozszerzony przeglad po 60 tkm, i w tym bylo wlasnie sprawdzenie i ewentualna wymiana oleju w skrzyni, jednak serwisanci stwierdzili ze poziom oleju i sam olej jest ok i nie trzeba go wymieniac, choc z tego co sie wczesniej dowiedzialem to olej sie wymienia raz na 4 lata lub 100 tkm.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 20:14:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
mozesz jeszcze poczekac, ale tak przy 100 tkm musisz go wymienic, niewazne co mowia "fachowcy"z ASO :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 20:33:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Z olejem w skrzyni jest tak: automat ma wiele elementów ciernych z których pozostaje pył i opiłki , filtr zbiera to do pewnago stopnia ale z czasem się zamula a w oleju krązy "syf" i działa jak materiał cierny więc nie słuchajcie bzdur że jest OK .Mam drugiego automata w życiu ale pierwsze co zrobiłem to zmieniłem olej i filtr (żelazna sasada i pasek rozrządu oczywiście) płyny oleje nie mówie i ktoś może mówić że jest OK wymienione a ja swoje robie . Do automatów polecam firme "sanko" w warszawie filia pod węgrowem( połowe taniej) każde auto dłubane przez kowali w końcu londuje w "sanko" (posiadam lawete więc pare fur wiozłem). Dbajcie o automaty słuchajcie ich każde niepokojące odczucie biegiem do fachowca (to minimalizuje koszty) :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 22:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
mały v8 napisał(a):
Z olejem w skrzyni jest tak: automat ma wiele elementów ciernych z których pozostaje pył i opiłki , filtr zbiera to do pewnago stopnia ale z czasem się zamula a w oleju krązy "syf" i działa jak materiał cierny więc nie słuchajcie bzdur że jest OK .Mam drugiego automata w życiu ale pierwsze co zrobiłem to zmieniłem olej i filtr (żelazna sasada i pasek rozrządu oczywiście) płyny oleje nie mówie i ktoś może mówić że jest OK wymienione a ja swoje robie . Do automatów polecam firme "sanko" w warszawie filia pod węgrowem( połowe taniej) każde auto dłubane przez kowali w końcu londuje w "sanko" (posiadam lawete więc pare fur wiozłem). Dbajcie o automaty słuchajcie ich każde niepokojące odczucie biegiem do fachowca (to minimalizuje koszty) :peace:


Zacytowałem tę opinię w całości gdyż jest to święta prawda każdy element mechaniczny podlega naturalnym procesom zużycia tym bardziej skrzynia automatyczna. Z czasem włoknina filtrująca znajdująca się w filtrze traci swoje własności filtrujące staje się twarda, krucha i nie przepuszczalna, ostatnią deską ratunku jest jeszcze magnes znajdujący się na dnie miski olejowej, który wyłapuje drobiny metalu, ale również do czasu. Tak więc nie słuchajcie bredni w stylu, że coś jest bezobsługowe. Olej wymieniamy co 60kkm lub co 4 lata i basta. W serwisach ASO są cwaniacy jeżeli tak mówią niech to dają na piśmie bo w końcu przyjdzie czas, że gwarancja się skończy i skrzynia pada i oni na to liczą tumany. Taki przypadek miał mój kumpel w omedze auto stoi już drugi rok na kołkach bo nie stać go na naprawę :!: Należy co jakiś czas kontrolować poziom, kolor i zapach oleju oraz szczelność oringów na półośkach, a w zimie dać chwilę skrzyni na rozgrzanie się i wszystko będzie OK :peace:

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2004 22:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kolbas ty chyba już sie z niejednym automatem "szarpałeś" się i jak to Pawlak powiedział"mondrego aż miło posłuchać" :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 15:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
Dodam jeszcze jeśli można z życia wzięte kupiłem od niemca w tym roku 2.6V6 (260kkm) na pasie przednim pod maską nad chłodnicą jest z regóły nalepka na której serwis zoobowiązany jest wpisać przebieg przy którym wymieniany był olej w skrzyni u mnie było naganiane od ostatniej wymiany 140kkm auto bardzo wolno zbierało się na obroty i bardzo szybko przełączało biegi. Postanowiłem zrobić dynamiczną wymianę oleju tzn. 100% (do mojej skrzyni 4HP18-CDU wchodzi ok.7L a defakto możliwa jest wymiana tylko ok. 2,5L - co to za wymiana?) Fachowiec zużył na tę operację 9L ATF auto odrzyło stało się bardziej dynamiczne, biegi zrobiły się dłuższe, a co najważniejsze zużycie PB spadło o -> 2 litry <- . Czy taka operacja jest warta zachodu?

PS. Jak ktoś szukałby wzoru bagnetu do sprawdzania poziomu ATF z nr2 (nr podany na kołnierzu przy korku króćca rurki "wlewowej" ATF dla silnika 2.6V6) chętnie użyczę jpg na email. Uwaga nr 3 dla gruźlika :D

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: