.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:21:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 2.6 '92 Diagnostyka VAG - HELLA okiełznana!!!!!!!!!!!
PostNapisane: 20.paź.2004 13:51:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Hej jak w temacie zaczołem sie bawić interfejsem na MAX232 i jakoś niemiałem tyle szcześcia żeby mi to zagadało.. :< Przeszukałem cale nasze forum oraz forum elektrody i OBD2 i niegdzie nieznalazłem sensownego opisu jaki ikterfejs najlepiej gada...

Ostatni sensowny wątek w tej sprawie jest z zeszłego roku tak wiec od tego czasu może ktoś poczynił dalsze kroki.????

Mam interfejs z viaken.pl na MXM232 podpinam do Dell na win98se mam ful softu VWTool, VAG-COM chyba we wszystkich możliwych wersjach i nic poprostu cisza... :/ probowałem juz mostkować K z L też kicha..

Jedyne co sie odezwało to ABS znaczy komunikacji nienawiazał ale przy jej probie w modóle było słychać przełaczenie sie przekaźnikow i to były jedyne oznaki jakiegokolwiek porozumienia Audi <--> PC.

Jeśli niebedzie nikogo kto by potafił mi pomóc rzeczowo to może przynajmiej macie jakieś namiary z okolic Katowic na jakiś niedrogi warsztacik co robi takie diagnstyke za sensowne pieniadzie.????

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano 30.paź.2004 12:31:02 przez Esperak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 14:34:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
masz komputer Helli i nie wiem czy uda Ci sie polaczyc takim interfejsem do niego a dwa jezeli juz moglyby byc jakies problemy ze strony komputeraz to kiedys slyszalem ze nitore ECU laczyly sie tylko z PCtami masz P1 z P2 juz nie chodzily


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 15:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Hej witaj w klubie super komputerow Helli :P przerabiałem to ze 2 lata temu, tez nie chciało gadać, jedynie tak jak piszesz ABS pstrykał i poduszkę sprawdziło z ECU silnika niestety nie chciało, ciagle błędy komunikacji albo cisza. Probowalem na kilku kompach pod róznymi systemami, rozne wersje programow, skracalem kable do minmum, zwieralem linie K i L itp itd cuda :D ....... sprzedałem inerfejs :peace:


Pozdrawiam
PS. orginalna kaseta VAG radzi sobie bez problemu

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 15:31:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no to żeście mnie pocieszyli....:( mam interfejsik zobaczymy poczarujemy jeszcze niemożna sie tak szybko poddawać.... skoro oryginal gada to inne też pewnie można zmusić .... :):

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 15:36:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Powodzenia jak Ci się uda to moze podzielisz sie doswiadczeniem, bo też bym czasami sobie sprawdził czy wszystko ok z silniczkiem :D

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 16:04:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2003 23:13:14
Posty: 66
Lokalizacja: Gdynia
Jedyne co działa z kompem Helli to stare wersje programów robione pod DOS-a . Przerabiałem ten temat też u siebie i niestety - pod Widowsem ( obojętnie jakim ) nic nie działa poza ABS i poduchą ...Z tego co się orientowałem , jest to spowodowane zbyt dużą prędkością komunikacji interfejsu , więc pod DOE-em działa , bo stare programy chodzą wolniutko ...

_________________
Obecnie BMW ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 16:51:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Ja próbowałem pod Win 3.11 a to prawie jak DOS :P ale pod gołym DOSem przyznam się że nie ...

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 17:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2003 23:13:14
Posty: 66
Lokalizacja: Gdynia
Zoltar - pisałem o programach DOS-owych , a nie systemie operacyjnym :) Z moim komputerem w autku komunikował się tylko ( oprócz VAG-a , oczywiście ) komputer kolegi , oprogramowany jakimś niemieckim programem DOS-owym , a wszelkie inne próby "pogadania" były bezskuteczne :( Jak mówił mi ten koleś ( elektryk zresztą ) , wynika to z prędkości komunikacji ( w baudach ) jakie stosują różne programy . Jest taka opcja , żeby zainstalować jakiś DOS-owy program na laptopie i wtedy spróbować ...ale nie chciało mi się już próbować :) .

_________________
Obecnie BMW ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 18:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Można jeszcze w ustawieniach portu COM zmniejszyć prędkość transmisji i zmniejszyć lub wyłączyć używanie buforów FIFO

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 19:03:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
tez kombinowalem i z ustawieniami Portu i powiem wam ze gowno nieruszyło..

może ktoś ma coś pod DOSa.?.????

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 21:11:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Esperak, witaj w klubie Helli!! :)
Dzis wlasnie poskladalem sobie wlasny face. Niestety nie zdazylem go sprawdzic ani potestowac.
Postaram sie to zrobic w najblizszym czasie. Dam znac. Elektronika to moj zawod i hobby, wiec w wolnej chwili powyzywam sie w temacie dla satysfakcji.
Skad inad wiem, ze jajek2 ma doswiadczenie w tym temacie. Moze podzieli sie z nami na forum doswiadczeniami tak, jak zrobil to na privie.
Jajek2, GDZIE JESTES!! ;)

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 23:54:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2003 23:13:14
Posty: 66
Lokalizacja: Gdynia
Zmniejszanie prędkości transmisji g...o daje - przerabialiśmy już ten temat ponad rok temu z Jajkiem2 ...Wymiana doświadczeń ( w moim przypadku , przynajmniej :) ) niewiele dała i dałem sobie spokój - jak szanowny komputer będzie chciał coś powiedzieć , to niech on się teraz ze mną komunikuje :) ...najlepiej mailem :)

_________________
Obecnie BMW ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 10:20:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wczoraj na spocie warszawskim vagowaliśmy samochody - na moim P133 ruszył jeden wózek na 3 - poszukuje teraz programu Dosowego aby wtedy można było sprawdzić - jak ktoś ma to niech podeśle mailem dla dobra klubu ;) - wersję angielską lub polską... bo z niemieckim nieqmaty jestem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 12:05:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Widzę, że znowu Hella na tapecie :D
Jak już nie raz pisałem mam interfejs na opto, który zawsze i bez problemów łączy się ze wszystkim co mam w aucie.
Są z nim tylko dwa problemy:
1. wymaga rs232 z napięciem 9V (a nie 3V jak w nowych laptopach),
2. wymaga dwóch rodzajów softów (i systemów operacyjnych):
a). dla ECU Hella system dos z win3.11 i stary scantool 209 (jak mnie pamięć nie myli, bo nie zwracam uwagi),
b). dla innych ECU i wyposażenia dowolny system operacyjny, na którym da się uruchomić np. VAG303 (jeżeli scantool nie da rady - u mnie nie wyrabia z airbagiem) itp.
Rozwiązaniem pierwszego jest posiadanie dowolnego kompa stacjonarnego lub starego laptopa (u mnie 486SX 40MHz), albo przerobienie opto fejsu na dowolne napięcie rs232 (kiedyś to opisałem).
A drugi problem to żaden problem - trochę starego softu. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 12:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
co do COMa to mam na nim napiecie w granicach 8V jeśli chodzi ci o nużki 4 i 5 RS232 Laptopik (P2 300Mhz) co do reszty zobaczymy ciagle walcze.!!!!!!

bede na bierząco komentował doniesienia z placu boju.! narazie jedna butwe wygrała hella.... ale szykuje kontratak.!

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 12:44:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Sprawdź napięcie na pinach komunikacji 2 i 3 (w czasie testu). Czy nowsze softy wykrywają ten interfejs podczas testu :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 13:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
a jakie ma byc.?


rozumie że chodzi ci o TEST w VAG COM interfejsu.?

no to już ci odpowiem.. stacjonarne PC na XP pisze ze niema interfejsu kod 3

laptop nic niepisze wiesza sie VAG i dupa.... :/

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 14:15:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Po wciśnięciu testu ma się pojawiać właśnie te ok. 9V (próba komunikacji).

A masz rezystor 1,5k pomiędzy 2 a 4 coma? Wystarczy, że będzie we wtyczce do kompa. Ja gdy zrobiłem mój interfejs opto to na płytce go umieściłem (i komp widział fejs) ale gdy dałem przedłużacz kabla (nie pełny) to okazało się, że bez tego rezystora nie widział interfejsu.
Druga sprawa to zamiana lini podłączonych do 2 i 3 w comie, próbowałeś je zamienić?

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 14:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
co do rezystora niewiem mam oryginalny interjejs z viaken.pl co prawda już go rozbebeszylem ale niesprawdzałem rezystora... napewno w wtyczce go niema bo wtyczka jest oryginalna zalewana.

lini jeszcze też niezamieniałem....

jeszcze jedno pytanie przy tescie interfejsu musi mieć on podpiete zasilanie od strony samochodu czy nie.???? wystarczy mu to co wali mu COM.????

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 21:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no wiec już jestem mądrzejszy.!

przelutowałem nóżki 2 z 3 efekt niedziała :/ na obu kompach to samo.. :/

Status COM port OK

Adapter status 3 - not found or not ready.!

tak to wygląda:

Obrazek

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: