.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 06:23:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z paleniem zimnego silnika w AUDI 80 1.9TDI
PostNapisane: 03.lis.2004 02:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2004 02:42:24
Posty: 4
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika w temp zew. od 10stopni do 5 stopni+(jesien), w tym przedziale temperaturowym jest kicha musze wymusic mu grzanie swiec i w tedy po dluszym kreceniu pali a jak jest juz cieply to wszystko jest ok ,swiece zapalaja sie dopiero w temp. minus 5stopni wiec wykluczam uszkodzone swiec i przekaznik sterujacy gdyz to dziala prawidlowo.Czy to moze byc uszkodzona pompa czy sterownik i nie podaje wiekszej dawki podczas rozruchu zimnego silnika?Cisnienie na tlokach ok po 30 a przebieg 250000.Czy ktos z was mial taki problem ? Help moj nr gg 6266406


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 02:56:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
swiece zarowe grzeja tez przy temperaturach powyzej zera a nie tylko przy ujemnych.
jestem ciekaw jak wymuszasz to grzanie swiec i skad wiesz ze swiece sa ok?
awarie sterownika wykluczylbym.
moze masz wode w filtrze paliwa?
podpinales auto pod VAGa?

poza tym bardzo ladnie sie przywitales, przed milionami sluchaczy... :/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 09:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2004 02:42:24
Posty: 4
Wymuszenie grzania swiec robie na czujniku temp 2 pinowym ,wstawiajac oprnik okolo 4kom ustawionym na potencjometrze i wpinajac go zamiast czujnika w wtyczke ,w tym wypadku dostaje sygnal do sterownika ze ma temp zew okolo -10 stopni i jakies 6-7sekund grzeja swiece,lub tez mozna scjagnac wtyczke z czujnika wtedy rezystancja jest maksymalna i grzeja caly czas i po odpalenju zapinasz wtyczke spowrotem na czujnik.Swiece byly sprawdzane podczas pomiaru cisniena na tlokach i jest ok.Podlaczenie pod VAGa nic nie wykrylo zadnych usterek, jedynie co to to ze wtyczka od czujnika byla odpinana ale to nic,wymienilem teraz przed zima wszystkie filtry i olej takze to odpada dalej jest to samo.Zjezdzilem wielu mechanikow a kazdy ma swoje inne teorie i tylko by kasowali za podlaczenie pod kompa -zero konkretow .takze jak masz jeszcze jakis pomysl to pisz dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 09:55:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
np minimalnie przestawiony rozrzad
ps. witam ponownie

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 11:17:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
po 1e: dylaj na forum newbie

po 2e: w okolicach +10u powinien palic bez swieczek od pierwszego
jezeli tak nie robi to jest cos jeszcze...

po 3e: standardowo świeczki palą od +5u

po 4e: sprawdzenie swieczek bez ich wykręcenia i rozgrzania czasem
bywa złudne - one mogą mieć obwód zamkniety a nie grzać jak powinny

po 5e: powodów cieżkiego palenia może byc wiele jak napisał bilu np
rozrząd z innych popularnych: pompa, wtryski itp, itd... jedź jednak na
VAGa przy okazji zrób diagnostykę bo warto...

po 6: uzywaj opcji szukaj...

witamy!!! :D :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 12:23:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2004 02:42:24
Posty: 4
sorki ale za bardzo nie kumam tego szukaj bo od niedawna mam neta a samochod 3 lata ,a co do +10 stpni to masz racje bo wczesniej tak mialem palil od kopa i zadne swieczki sie nie zapalaly a teraz jest kapa, rozrzad jest ok,ja stawiam na elektronike w pompie ,sterownik dzisjaj rano podstawialem od znajomego ze sklepu na zimnym silniku to tez kapa -sterownik wykluczam
,i co dalej robic moze ma ktos z was pompe sprawna to kupie. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 12:30:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
w prawym gornym rogu masz szukaj oraz forum FAQ - podstawowe narzedzia forumowe

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 12:37:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dylus napisał(a):
sorki ale za bardzo nie kumam tego szukaj bo od niedawna mam neta a samochod 3 lata ,a co do +10 stpni to masz racje bo wczesniej tak mialem palil od kopa i zadne swieczki sie nie zapalaly a teraz jest kapa, rozrzad jest ok,ja stawiam na elektronike w pompie ,sterownik dzisjaj rano podstawialem od znajomego ze sklepu na zimnym silniku to tez kapa -sterownik wykluczam
,i co dalej robic moze ma ktos z was pompe sprawna to kupie. :/


Zacznij od solidnej diagnozy VAg`iem zamiast wymieniać pół silnika. Te konstrukcje sa bardzo mocne i odporne, a pady pompy sa bardzo rzadkie.
Osobiście obstawiam sp...ny kąt wtrysku. U mnie było podobnie. Po regulacją kąta auto pali na dotyk (na rozwalających się wtryskach).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: problem z paleniem zimnego silnika w AUDI 80 1.9TDI
PostNapisane: 03.lis.2004 19:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
A ja mialem i juz pisalem naszej kolezance Misce.
Sprobuj zdjac i zaslepic przewod podcisnieniowy od zasilania przepustnicy zaworu recylkulacji spalin i dopiero wtedy odpalaj.
U mnie bylo tak ze rano w tych temperaturach silnik odpalal i po chwili gasl, tez chcialem wymieniac pol samochodu.
A tak pozatym VAG i kat wyprzedzenia wtrysku.
Powodzenia.
A TDI w zime pali lepiej niz benzyna bez wzgledu na temperatury i tak ma byc.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 21:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2004 02:42:24
Posty: 4
Dzieki za rady sprawdze to ,a skad wiesz ze to jest to,czy jest to mozliwe zeby kat wtrysku sie sam przestawil?jak dotej pory wszystko mi smigalo,czy jest to regulacja mechaniczna czy elektroniczna w sterownku,czy tez zuzycie jakiejs czesci w pompie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 09:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jest to jak najbardziej możliwe zeby sie przestawił... kat regulujemy mechanicznie ruszając pompą... możliwa jest równiez regulacja
nastawnika ale to juz duzo bardziej precyzyjna robota... i rzadko
potrzebna... regulacji dokonuje sie obserwujac na vagu czy juz osiagnelismy ideal...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: