.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:29:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: cos z turbina? Defekt Znaleziony!
PostNapisane: 03.lis.2004 17:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
witam,
zauwazylem u siebie cos takiego, ze jak turbina sie wlaczy slychac jakby z pod samochodu szum, co moze byc tego przyczyna? pewnie jakas nieszczelnosc, ale gdzie jej szukac?
aa silnik to 2,5 AEL
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 04.lis.2004 19:41:51 przez Pablos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 18:27:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Byćmoże puścił wąz od powietrza doładowanego , tam gdzieś na nieszczelności powinna się pokazać tłusta plama sprawdz dokładnie szkoda turbiny .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 18:28:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
yo
u mnie od "nowości" tak jest, zamiast klasycznego gwizdu, jaki wydaje prawie każda turbina, słyszę właśnie szum. Turbina pracuje wydajnie, choć nie mam porównania do innych maszyn 1.6TD.
Jeśli Twoja też mocno daje, nie bierze oleju i nie spala więcej paliwa, to możesz ewentualnie jakichś nieszczelności poszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 18:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Kurde ciężko wytłumaczyć ludziom... ale turbina się nie włącza i wyłącza tylko cały czas pracuje od momentu kiedy włączysz silnik :!: ;) . Ona tylko wkręca się na większe obroty lub z nich schodzi :!: :!: . To syczenie może się wiązać z nieszczelnością rur miedzy nią a interkulerem, czy interkulerem a kolektorem dolotowym. Mógł Ci się także rozszczelnić wydech. Przy tym pierwszym przypadku w zależności od wielkości dziury może auto zacząć dymić przy pełnym bucie. Może być też tak, że sama turbinka z przebiegu bądz innych względów zaczeła głośniej pracować. Było tak w moim poprzednim samochodzie - turbina od dnia zakupu gwizdała ale nie było z nią żadnych problemów - poprostu sobie głośniej pracowała. Jeżeli wystapił pierwszy przypadek to napraw to najszybciej jak możesz bo to może się źle skończyć dla turbosprężarki...

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 18:44:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
o takie odpowiedzi mi chodzilo
DZIEKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 19:44:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
wiec faktycznie pekniety byl waz gumowy laczacy intercooler z turbina, niestety problem jest w kupieniu tego elementu, na razie go skleilismy i chodzi,
po zrobieniu tego samochod ma jeszcze lepszego kopa:)

i takie male pytanko, nie macie namiarow na kogos kto ma taki przewod, moze gdzies na szrocie dostac po cenach nie serwisowych?
dzieki i pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 20:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jedziesz do sklepu z wężami gumowymi i szukasz. W Olsztynie napewno jest ich trochę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 21:06:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
Leo napisał(a):
jedziesz do sklepu z wężami gumowymi i szukasz. W Olsztynie napewno jest ich trochę.



zgadza sie sa takie sklepy, ale ta rura nie jest "rowna" jest powykrecana wiec chyba w ten sposob nic nie dopasuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 21:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Prowizorycznie POWTAZAM PROWIZORYCZNIE ( nie chce być posądzony o druciarstwo ) przetnij ten wąż i wstaw rurke z wlewu paliwa od fiata 125p dwie opaski .......sprawa załatwiona ale w miedzyczasie poszukaj oryginału :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 23:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Sklej porządnie i oklej z zewnątrz mocną żeglarską taśmą !!. Masz seryjny silnik w nim węże tak nie puchną...

PS. nie chce znać ceny tego elementu z ASO :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 23:59:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Rogal napisał(a):
Sklej porządnie i oklej z zewnątrz mocną żeglarską taśmą !!. Masz seryjny silnik w nim węże tak nie puchną...

PS. nie chce znać ceny tego elementu z ASO :D
Ty rogal nie wygłupiaj sie miałem w latach dziewiędziesiatych tempre1,9 tds i drutowałem przewód tak jak opisujesz uwież mi to nie działa mówie prowizorycznie mozna wstawić metalową rurke i zacisnąć opaskami ale ten wąz trzeba w końcu kupić najlepiej z uzywki podzwonić po ogłoszeniach on gdzieś leży :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 09:27:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pablos napisał(a):
wiec faktycznie pekniety byl waz gumowy laczacy intercooler z turbina, niestety problem jest w kupieniu tego elementu, na razie go skleilismy i chodzi,
po zrobieniu tego samochod ma jeszcze lepszego kopa:)

i takie male pytanko, nie macie namiarow na kogos kto ma taki przewod, moze gdzies na szrocie dostac po cenach nie serwisowych?
dzieki i pozdro


Nowego nie kupuj bo Cie cena przewróci na plecy. W mojej Niuni mam opracowany patent pt rura od ciepłego powietrza od ... Jelcza. Koszt rury to ok 12 zł za całość + 4 opaski. Niunia zapina jak trzeba a kilkaset zł w kieszeni.
Inna sprawa że jeśli nieszczelnośc (dziura) jest niewielka to polecam specjalną taśmę do uszczelniania węży wysokociśnieniowych (koszt ok 25 PLN), sprawdziłem ją u siebie i tez działa. Taka tasma jest odporna na oleje itp a także jest bardzo mocna. Wystarczy oczyścić dokładnie wąż i okleić go równomiernie. Wytrzyma długie lata.

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 09:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja w swoim rurke powietrzną cisnieniową dopasowalem od jakiegoś golfa :) kosztowalo mnie to 5 zł , za nową oryg. do audi chcieli 250zł.

Jesli bedziesz kupowal opaski zaciskowe, to polecam firmy NORMA (2-3zl szt.), chyba niemiecka, mozna konkretnie dokręcić bo są solidnie wykonane. Testowalem u siebie jakies made in poland (1-1,5zl szt), jak dokrecilem lekko to wąz od cisnienia spadal, z kolei jak chcialem mocniej to wiórki sie sypały z opaski:/

...Kiedyś mialem dziurke w dolocie wielkości mniej więcej kciuka. Z daleka jak nie bylo widac samochodu mozna bylo pomyslec ze odrzutowiec leci :P . Cale szczescie ze turbiny nie przekręciłem, ale wtedy bylem jeszcze nieswiadomy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 09:51:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lukasik napisał(a):
Ja w swoim rurke powietrzną cisnieniową dopasowalem od jakiegoś golfa :) kosztowalo mnie to 5 zł , za nową oryg. do audi chcieli 250zł.

Jesli bedziesz kupowal opaski zaciskowe, to polecam firmy NORMA (2-3zl szt.), chyba niemiecka, mozna konkretnie dokręcić bo są solidnie wykonane. Testowalem u siebie jakies made in poland (1-1,5zl szt), jak dokrecilem lekko to wąz od cisnienia spadal, z kolei jak chcialem mocniej to wiórki sie sypały z opaski:/

...Kiedyś mialem dziurke w dolocie wielkości mniej więcej kciuka. Z daleka jak nie bylo widac samochodu mozna bylo pomyslec ze odrzutowiec leci :P . Cale szczescie ze turbiny nie przekręciłem, ale wtedy bylem jeszcze nieswiadomy.


Zebys widzial moją minę na zlocie w Łodzi jak mi wąż od turbiny pękł i myślałem że turbina padła. Noc z głowy. :D Hehehe ale były jajca. :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 10:00:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
baskecior napisał(a):
Zebys widzial moją minę na zlocie w Łodzi jak mi wąż od turbiny pękł i myślałem że turbina padła. Noc z głowy. :D Hehehe ale były jajca. :):


...Jak pęka wąż, albo zsuwa sie nagle, jest taki dzwięk jakby ktoś oponę przebił.

Ciekawe wrazenia akustyczne mialem, jak mi pękla rura wydechowa przed katalizatorem. Bylo wtedy slychac doslownie jak murzyn tnie spaliny :P lekkie dodanie gazu powodowało gwizd. Do tego kartofelki jakby jakiś TIR :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 10:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
rura miala w sumie niewielkie przeciecie, tak na dwa palce ;) zakleilem ja od razu tak jak mowi baskecior, specjalna tasma do wezy a pod nia silikon, dziala.
nowa dostepna tylko w serwisie kosztuje 400 zl,
bede szukal uzywanej albo dopasuje od czegos, slyszalem, ze od traktora mozna dopasowac:)) no i jelcza: :D
dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 11:00:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
baskecior napisał(a):

Zebys widzial moją minę na zlocie w Łodzi jak mi wąż od turbiny pękł i myślałem że turbina padła. Noc z głowy. :D Hehehe ale były jajca. :):



dobra dobra her Basketo a co wtedy kolega buba mowil ??
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 12:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Buba napisał(a):
baskecior napisał(a):

Zebys widzial moją minę na zlocie w Łodzi jak mi wąż od turbiny pękł i myślałem że turbina padła. Noc z głowy. :D Hehehe ale były jajca. :):



dobra dobra her Basketo a co wtedy kolega buba mowil ??
pozdrawiam


Kolega Buba był dla mnie oparciem, pomocną reką, wsparciem moralnym i duchowym, statkiem na niebie, matką Teresą, opatrznością, Aniołem Stróżem ... :D
Tak , to dzięki Bubie zachowałem wtedy resztki nadziei, on rzekł wtedy:
-"Nie łam się Baskecik, to NAPEWNO NIE TURBINA, chodź napij się a wnet twe troski miną jak mara nocna". :diabel:
Ale i tak miałem pietra, ale mniejszego ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 12:43:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
pamietam to jak dzis hehehe, ale zeby Buba taki madry ze swoim sprzetem byl hehehe

P.S. Basket, skad ty te teksty bierzesz?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 12:54:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wuja napisał(a):
pamietam to jak dzis hehehe, ale zeby Buba taki madry ze swoim sprzetem byl hehehe

P.S. Basket, skad ty te teksty bierzesz?

Bubuś mądra madafaka jest, ino taki skromniutki :D
Skąd biorę natchnienie? Ano zawsze po czerwonym barszczyku mnie tak nachodzi w pracy. :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: