Rezanie zaczynamy od wymiany swiec na sportowe, potem wymieniamy filtr powietrza, czyli poprawiamy uklad dolotowy. Zeby podniesc osiagi to wymieniamy istniejacy filtr powietrza na stozkowy lub dajemy sportowa wkladke. Zalezy to od rodzaju ukladu dolotowego. Przy silniku 2.0 ABT 66kW 90 KM jest okragly filtr powietrza, wiec trudno bedzie zmienic ten uklad. Podniesc znaczaco moc mozna montujac turbosprezarke oczywiscie razem z kolektorem wydechowym pochodzacym np. z modelu Audi Coupe. Auto lepiej sie wtedy zbiera, bo powietrze jest dmuchane bezposrednio do cylindrow i prawie cala moc jest dostepna juz od najnizszych obrotow. Istnieje tez cos takiego jak chip-tuning, ale kosztuje troche i niewiele podnosi moc silnika, a na dodatek skraca jego zywotnosc. Nie do wszystkich silnikow mozna chip-tuning wykonac, a okazuje sie tez potem nieoplacalny. Ten silnik co masz ma tylko 90 koni mechanicznych, a uzyskuje on taka moc poprzez rodzaj wtrysku. Moc 66 kW 90KM uzyskiwana jest poprzez jednopunktowy uklad wtryskowy o nazwie Bosch Mono-Motronic.
Drugi silnik 2.0 czyli ABK 85 kW o mocy 115 KM ma juz wielopunktowy wtrysk paliwa tez firmy Bosch o nazwie K-Jetronic. Mozna by wiec zmienic rodzaj wtrysku czyli caly uklad zasilania. Wtedy auto bedzie mialo 115 KM zamiast 90. Jest to niesetety pracochlonne i trzeba byloby dostac taki silnik i zrobic przekladke wtrysku i przeplywomierza itp. rzeczy
Te podnoszenie mocy co opisalem na samym poczatku daje bardzo maly przyrost mocy dla silnika. Koszt chip-tuningu to zas ok. 1500 zl, istnieja tez zaawansowane przerobki silnika, czyli tuning jego wnetrza. Wymienia sie wtedy tloki na inne odchudza kolo zamachowe, inny rozrzad itd.
Moja rada jest taka lepiej zamontowac mocniejszy silnik do twojego Audi np. 2.6 V6

to znaczaco podniesie moc auta, a nie samego silnika
