.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:35:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 16:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
Mam ten sam problem :/ tyle że u mnie nic nie szarpie ale za mało kucyków jest Silniczek mam 2.0 66 KW i tylko 90 PS :/ LIPTON jednym słowem
Może wiecie od czego by można zacząć rezanie :peace: aby podnieść jego moc :D
Pozdrawiam
ADR

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 22:52:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Rezanie zaczynamy od wymiany swiec na sportowe, potem wymieniamy filtr powietrza, czyli poprawiamy uklad dolotowy. Zeby podniesc osiagi to wymieniamy istniejacy filtr powietrza na stozkowy lub dajemy sportowa wkladke. Zalezy to od rodzaju ukladu dolotowego. Przy silniku 2.0 ABT 66kW 90 KM jest okragly filtr powietrza, wiec trudno bedzie zmienic ten uklad. Podniesc znaczaco moc mozna montujac turbosprezarke oczywiscie razem z kolektorem wydechowym pochodzacym np. z modelu Audi Coupe. Auto lepiej sie wtedy zbiera, bo powietrze jest dmuchane bezposrednio do cylindrow i prawie cala moc jest dostepna juz od najnizszych obrotow. Istnieje tez cos takiego jak chip-tuning, ale kosztuje troche i niewiele podnosi moc silnika, a na dodatek skraca jego zywotnosc. Nie do wszystkich silnikow mozna chip-tuning wykonac, a okazuje sie tez potem nieoplacalny. Ten silnik co masz ma tylko 90 koni mechanicznych, a uzyskuje on taka moc poprzez rodzaj wtrysku. Moc 66 kW 90KM uzyskiwana jest poprzez jednopunktowy uklad wtryskowy o nazwie Bosch Mono-Motronic.
Drugi silnik 2.0 czyli ABK 85 kW o mocy 115 KM ma juz wielopunktowy wtrysk paliwa tez firmy Bosch o nazwie K-Jetronic. Mozna by wiec zmienic rodzaj wtrysku czyli caly uklad zasilania. Wtedy auto bedzie mialo 115 KM zamiast 90. Jest to niesetety pracochlonne i trzeba byloby dostac taki silnik i zrobic przekladke wtrysku i przeplywomierza itp. rzeczy
Te podnoszenie mocy co opisalem na samym poczatku daje bardzo maly przyrost mocy dla silnika. Koszt chip-tuningu to zas ok. 1500 zl, istnieja tez zaawansowane przerobki silnika, czyli tuning jego wnetrza. Wymienia sie wtedy tloki na inne odchudza kolo zamachowe, inny rozrzad itd.

Moja rada jest taka lepiej zamontowac mocniejszy silnik do twojego Audi np. 2.6 V6 :D to znaczaco podniesie moc auta, a nie samego silnika :D :P ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 23:31:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> kiedys tez o tym myslalem i fajnie by bylo jakbys poszukal zamiast pisac ale spoko - rozmawialem tez z Niedzwiadkiem i gra jest nie warta swieczki wiec kup sobie inny samochod jak chcesz szalec bo ten jest do cruisingu...to tak jakbys chcial sie choperkiem scigac z japonskimi zabawkami :P :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 10:13:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Pięknie powiedziane Ufo ;)

KORU - ABK jest na Digifancie a nie na K-Jetronicu

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 15:58:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
krawat napisał(a):
Pięknie powiedziane Ufo ;)

KORU - ABK jest na Digifancie a nie na K-Jetronicu

POZDRO


KRAWAT tak masz racje pomylilo mi sie z ta nazwa wtrysku w 2.0 ABK :P

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.lis.2004 19:33:44 przez KORU, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 16:17:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
pomylilo Ci sie w kilku miejscach :), ale tak czy inaczej sciganta z tego nie zrobisz. Lepiej sprzedaj auto i kup inne. Wyjdzie wbrew pozorom najtaniej ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 19:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
TURBO GNOJOWCOM Żyje się łatwiej.
Dużo Łatwiej :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 20:49:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
flavios napisał(a):
TURBO GNOJOWCOM Żyje się łatwiej.
Dużo Łatwiej :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:


Duzo latwiej chyba pod dystrybutorem gdzie tansze paliwo tankuja :P
Co do tematu to podnoszenie mocy silnika w starszych dieslach jest tak samo nieoplacalne, jak w benzynowym 2.0 ABT 66 kW 90 KM. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 21:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 90776&rd=1 :)

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 22:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
andi21 napisał(a):


No tak andi21, to jest ten chip-tuning wlasnie czyli przesiadka z 90 KM na 115. Z tego co wyczytalem to gosciu na aukcji pisze, ze wysylka tylko na teren Niemiec. :/ Sprzedajacy nie ponosi zadnych gwarancji na uszkodzenia silnika powstale w wyniku dzialania chipa, prosi tez o podanie numeru jednostki sterujacej komputera :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 22:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
KORU napisał(a):
andi21 napisał(a):


No tak andi21, to jest ten chip-tuning wlasnie czyli przesiadka z 90 KM na 115. Z tego co wyczytalem to gosciu na aukcji pisze, ze wysylka tylko na teren Niemiec. :/ Sprzedajacy nie ponosi zadnych gwarancji na uszkodzenia silnika powstale w wyniku dzialania chipa, prosi tez o podanie numeru jednostki sterujacej komputera :)


nie do konca ABK od ABT rozni sie takze glowica :( kumpel mieszka w niemczech pogadam z nim. Suma nie jest zawrotna za chipa, pozniej mozna powielic :D

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 22:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
KORU napisał(a):
andi21 napisał(a):


No tak andi21, to jest ten chip-tuning wlasnie czyli przesiadka z 90 KM na 115. Z tego co wyczytalem to gosciu na aukcji pisze, ze wysylka tylko na teren Niemiec. :/ Sprzedajacy nie ponosi zadnych gwarancji na uszkodzenia silnika powstale w wyniku dzialania chipa, prosi tez o podanie numeru jednostki sterujacej komputera :)


od kiedy 90+15 to jest 115? :D A tak na powaznie to zalatweaj tego chipa zobaczymy co da. W ABK daje, teraz kolej na ABT.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 00:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
MariuszD napisał(a):
...od kiedy 90+15 to jest 115? :D A tak na powaznie to zalatweaj tego chipa zobaczymy co da. W ABK daje, teraz kolej na ABT.


hahah Troche niewyspany jestem dzisiaj i tak mi sie jakos policzylo ze 90 KM+15 KM = 115 :D :D No oczywiscie ze ma byc 105 KM.
andi21 ABK od ABT rozni sie glowica, a konkretnie kolektorem ssacym taki z napisem Audi no i innym filtrem powietrza. Dalej juz nie trzeba wymieniac. ;)
Najpierw by trza bylo przeprowadzic testy czy ABT bedzie bardziej agresywniejsze po zaaplikowaniu tego chipa, tzn. czy jest jakas roznica.
Fabrycznie 2.0 90 KM ma 148 Nm momentu obrotowego :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 00:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
KORU napisał(a):
MariuszD to te chipy idzie skopiowac ? to taki maly mikroprocesor z pamiecia Flash ? Najpierw by trza bylo sprawdzic czy ABT bedzie bardziej agresywniejsze po zaaplikowaniu tego chipa :diabel:


W ABK czy ABT to zwykla pamiec 27C256 lub 27C512 (zaleznie od wersji kompa), tam jest zapisany program procesora i ustawienia, czyli mapa wtrysku, zplonu itd... . Reszte o mozliwosci kopiowania sobie dopowiedz sam :peace:

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 13:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
OT : MariuszD byles szybszy ode mnie, bo ja tamta wypowiedz wykasowalem zaraz po napisaniu. Poprostu zmienilem posta bo inaczej mial wygladac, a wcale tego pytania nie mialem zadac i ta wypowiedz nie istnieje juz. :>

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 16:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
KORU napisał(a):
MariuszD napisał(a):
...od kiedy 90+15 to jest 115? :D A tak na powaznie to zalatweaj tego chipa zobaczymy co da. W ABK daje, teraz kolej na ABT.


hahah Troche niewyspany jestem dzisiaj i tak mi sie jakos policzylo ze 90 KM+15 KM = 115 :D :D No oczywiscie ze ma byc 105 KM.
andi21 ABK od ABT rozni sie glowica, a konkretnie kolektorem ssacym taki z napisem Audi no i innym filtrem powietrza. Dalej juz nie trzeba wymieniac. ;)
Najpierw by trza bylo przeprowadzic testy czy ABT bedzie bardziej agresywniejsze po zaaplikowaniu tego chipa, tzn. czy jest jakas roznica.
Fabrycznie 2.0 90 KM ma 148 Nm momentu obrotowego :diabel:


ABK i ABT roznia sie glowicami :!!: w ABK glowica 048 103 351 B(stopien sprezania 10,5:1) -ABT 048 103 351 C (8,9:1)

w Audi 100 jest silnik AAE na mono motronicu i ma 100 KM (nr glowicy taki sam jak w ABT) mozna by sprobowac skopiowac eproma z tego silniczka :)

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 18:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Ja wiem, że w Moim starym turbodizlu AAT nie ma sensu podnosic mocy chipem bo niby jak to rożnica 115KM czy 140, albo 9 sek zamiast 11.
Zgadzam się w 100%
TOTALNY BEZSENS!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 19:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
andi21 napisał(a):
ABK i ABT roznia sie glowicami :!!: w ABK glowica 048 103 351 B(stopien sprezania 10,5:1) -ABT 048 103 351 C (8,9:1)

w Audi 100 jest silnik AAE na mono motronicu i ma 100 KM (nr glowicy taki sam jak w ABT) mozna by sprobowac skopiowac eproma z tego silniczka :)


:(: a co ja napisalem no pewnie ze sie roznia miedzy soba, te glowice, a taka widoczna roznica jest kolektor ssacy z napisem Audi, ktory jest nad glowica w ABK. ABT ma tylko czarna pokrywe glowicy przy ktorej jest okragly filtr powietrza. Audi 100 jest wiekszym autem, wiec podniesiono moc o te 10 KM, mimo ze ma taka sama budowe jak 2.0 66 kW 90 KM ABT. Moc podniesiono moze na samym wtrysku lub poprzez eprom komputera sterujacego praca silnika. To jest najslabszy silnik dla Audi 100

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 20:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
KORU napisał(a):
andi21 napisał(a):
ABK i ABT roznia sie glowicami :!!: w ABK glowica 048 103 351 B(stopien sprezania 10,5:1) -ABT 048 103 351 C (8,9:1)

w Audi 100 jest silnik AAE na mono motronicu i ma 100 KM (nr glowicy taki sam jak w ABT) mozna by sprobowac skopiowac eproma z tego silniczka :)


:(: a co ja napisalem no pewnie ze sie roznia miedzy soba, te glowice, a taka widoczna roznica jest kolektor ssacy z napisem Audi, ktory jest nad glowica w ABK. ABT ma tylko czarna pokrywe glowicy przy ktorej jest okragly filtr powietrza. Audi 100 jest wiekszym autem, wiec podniesiono moc o te 10 KM, mimo ze ma taka sama budowe jak 2.0 66 kW 90 KM ABT. Moc podniesiono moze na samym wtrysku lub poprzez eprom komputera sterujacego praca silnika. To jest najslabszy silnik dla Audi 100


sorki ale nie dokladnie przeczytalem Twoj post :/ .

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 12:54:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
IMHO aby podnieść moc jedynym sensownym rozwiązaniem w takim silniku jak ABT lub ABK jest turbo lub nitro. Turbo odpada, bo trzeba włożyć kupę kasy, wyrzeźbić pół silnika, nastresować się, a efekt i tak nie przewyższy tego co można uzyskać sprzedając swoją audicę i kupując np. serię v6 lub coś z 20VT. Chyba, że ktoś robi to sam dla siebie, dla satysfakcji i dla frajdy.

Lepiej już zainwestować w nitro :D Np tu: http://www.mx.com.pl. System Inline daje kopa nawet +75KM za 2470zł + 300 montaż :D Tańszego tabuna rasowych rumaków mechanicznych chyba nie będzie łatwo znaleźć :) A przy sprzedaży auta nitro można zdemontować i potem założyć do swojego nowego samochodu.

A filterki, świece, tłumiki to IMHO tylko takie placebo :D

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: