.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 06:49:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dokręcanie łożysk
PostNapisane: 05.lis.2004 10:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Witam wszystkich :peace:

Mam takie pytanie jaką trzeba ustawić wartość siły na kluczu dynamometrycznym żeby dokręcić łożysko w kołach przednich i tylnich /[śrubę].

Szumi mi jedno łożysko w tylnim kole i chciałbym je przesmarować a później dokręcić. Luzu nie ma tylko pewnie brak smaru.

Może mi ktoś poradzi jak to dobrze zrobić bo w audi jeszcze tego nie robiłem. Proszę o wszelkie wskazówki.
Z góry dzięki ;)

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 10:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Sruba do dokrecania przednich lozysk wymaga najmocniejszego dokrecenia ze wszystkich srub w samochodzie :) Nie pamietam dokladnie ale 400-czy 500 Nm. Więc smiało przedłużke 50 cm :)

Na temat tylnych jesli masz napęd na przód to juz bylo pare tematów. Dokreca sie je z wyczuciem pozostawiając luz roboczy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 10:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
dzięki Lukasik
Wiem ze tam w archwum coś znajdę ale uwierz mi że brak mi czsu w przcy a w domu nie mam neta.

A potrzebuję pomocy i samochodubo stoi na kolckach

dzieki

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 13:57:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Dokrecic nakretke piasty. Podczas dokrecania obracac bebnem lub piasta kola. Dokrecanie nakretki zapewni prawidlowe osadzenie lozysk w obudowie. Nieprawidlowe osadzenie moze byc przyczyna zakleszczenia sie lozysk. Po zacisnieciu lozysk nakretke nieznacznie poluzowac. Dokrecac ponownie nakretke, jednoczesnie sprawdzac luz podkladki srubokretem plaskim. Miara luzu jest swoboda ruchu podkladki, ktora poruszac sie powinna z pewnym oporem. Nie nalezy dokrecac za mocno kolo musi sie obracac. Mocna dokrecenie spowoduje ze lozysko sie bedzie nagrzewac podczas jazdy. Nalozyc tez trzeba duzo smaru na lozysko. Ogolnie to nie ma normy na dokrecenie lozyska piasty kola.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: