.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:22:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Docisk hamulcowy
PostNapisane: 05.lis.2004 10:51:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Cześć

-> Wymieniam ostatnio klocki hamulcowe z przodu i z tyłu. Zauważyłem że gumka ochronna na tłoku w docisku jest dziurawa i chciałbym ja wymienić tylko nie wiem tak do końca jak ją wymienić żeby czegoś nie spieprzyć i nie narobić sobie dodatkowej roboty.

-> Mam jeszcze takie pytanie jak się odpowietrza hamulce w audi 90 na automacie i ile potrzebuję nowego płynu hamulcowego.

-> A cha a maże jeszcze mi ktoś powie jak sprawnie rozebrać, wyczyścić, przesmarować i wymienić uszczelniacze w dociskach i jak powinien być ustawiony docisk jak się zakłada nowe klocki hamulcowe żeby nie palić podczas jazdy tarcz.

Przyznaje że w archiwum nie szukałem bo naprawdę brak mi czasu czytać wszystkie potosy dotyczące hamulców / mam zawał w pracy/

Dzięki za pomoc :peace: :peace:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 11:23:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Gumke najlepiej zakładać jak masz tłok na wierzchu :diabel:

A tak na poważnie to jak masz tłoczek wyjęty to najpierw zakładasz na niego tak do połowy długości, a potem wkładasz gumke w rowek w zacisq i wkładasz tłoczek. Trzeba to zrobić ostrożnie żeby gumowej harmonijki nie przeciąć. I najlepiej jak masz zacisk odkręcony. I tak musisz później odpowietrzyć wszystkie koła więc niewarto jakoś specjalnie kombinować. W zestawie naprawczym dostaniesz też gumowy uszczelniacz. Wymień i to. I jeśli tłoczki mają ślady korozi to też kwalifikują się do wymiany i to :!!: Obowiązkowo :!!: Sprawdź przy okazji stan gumowych przewodów idących do zacisq bo moje się urwały :galy: jak je mocniej ręką pociągłem.

2 pytania nie qmam :|

A na 3 nie znam odpowiedzi. Ja u siebie wpycham tłoczek do środka na maxa wkładam nowe klocki i już. Robie to od 7 lat i wszystko hula. A do czyszczenia polecam Denature bo wypiera wode i szybko odparowuje.

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 12:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Dzieki PittuS

Jeśli chodzi o 2 pytanie to może mi napiszesz jak ty odpowietrzasz układ hamulcowy. :?:

A co do środka czyszczącego Denature to pewnie chodziło ci o denaturat :?: :?: :?:

proszę o jak najwięcej wskazówek bo nie chcę czegoś spieprzyć.

A powiedz mi ile potrzebuję nowego płynu hamulcowego

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 13:14:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Ja kupiłem 2 butelki DOT-4 na stacji. Tak na zapas. Spokojnie starczą. Podczas odpowietrzania korek na zbiorniczku od płynu musi być odkręcony i musisz nonstop kontrolować poziom płynu i dolewać w miare potrzeby. No i potrzebujesz 2 człowieka co będzie hamulec naciskał. Samemu troszq trudno ;)

Chodziło mi o Denature (Denaturat do potoczna - błędna nazwa) na butelce jest napisane Denatura - czek dis ałt ;)

A Odpowietrzanie zaczynam od najdalszego miejsca od pompy, czyli:
1 - Tylnie Prawe Koło
2 - Tylnie Lewe
3 - Przednie Prawe
4 - Przednie Lewe

Nie możesz nic zchrzanić. Hamulce to najważniejszy element każdego auta :diabel:

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 13:57:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
dzieki

A odpowietrzanie polega na podpompowaniu pedała, przytrzymaniu go, następnie popuszczeniu odpowietrznika, wypuszczeniu płynu z powietrzem, zakręceniu odpowietrznika. i tak do skutku kilka razy :?: :?:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 14:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Jezeli odpowietrzamy caly uklad hamulcowy, nalezy zachowac zalecana kolejnosc czyli najpierw kolo tylne prawe potem kolo tylne lewe, kolo przednie prawe i kolo przednie prawe. Zdjac oslone przeciwpylowa z koncowki zaworu odpowietrzajacego. Nalozyc przezroczysty przewod na koncowke zaworu odpowietrzajacego. Drugi koniec przewodu wlozyc do naczynia szklanego napelnionego plynem hamulcowym.
Wcisnac pedal hamulca ( musi zrobic to pomocnik czyli druga osoba). Gdy pedal hamulca oprze sie o podloge, odkrecic o pol obrotu zawor odpowietrzajacy i obserwowac wyplywajacy do naczynia plyn hamulcowy. Zawor odpowietrzajacy zamknac w chwili, gdy przestana sie pojawiac pecherze powietrza. Podczas zamykania zaworu pedal hamulca powinien opierac sie o podloge. Nalezy zrobic tak ze 3-4 razy na jedno kolo pompujemy pedalem hamulca i potem wciskamy go do oporu. Osoba ktora odkreci odpowietrznik ma patrzec czy z niego nie wyplywaja pecherzyki powietrza. Pedal wtedy zchodzi na sam dol. Nalezy zwracac tez uwage na poziom lynu w zbiorniku wyrownawczym. Nadmierny ubytek plynu jest najczesciej powodem zapowietrzenia sie ukladu hamulcowego. Nie dolewac do zbiornika plynu wypompowanego podczas odpowietrzania ukladu. Plyn hamulcowy przechowywany w otwartym naczyniu nie nadaje sie do ponownego uzytku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 14:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
żeby przyspieszyć proces odpowietrzenia zacisku (jeśli tłok był wyciągany) wlewam do zacisku przez otwór odpowietrzający lub doprowadzenie (od wężyka) strzykawką płyn do pełna w zacisku - i odpowietrzanie idzie szybciutko ;)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2004 16:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Dzięki chłopaki za radę i zrozumienie super że można zawsze kogoś zapytać. :peace: :diabel:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 00:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2004 21:29:24
Posty: 3
Lokalizacja: zachodniopomorskie
A może przy okazji zapytam . Zauważyłem w swojej b4 że z tylnego zacisku wypływa płyn hamulcowy . Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem że płyn ucieka dżwignią od ręcznego . Odwiedziłem dzisiaj mechanika a on mi na to że jak płyn ucieka przez cylinderki to są zestawy naprawcze a jak przez ręczny to trzeba kupować nowy docisk . I tu pojawia sie pytanie : czy mówi prawdę , ewentualnie czy są zestawy naprawcze do kompleksowej naprawy czy tylko do tłoczków . Proszę o sugestie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Koru mam pytanie
PostNapisane: 08.lis.2004 11:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
KORU mam do ciebie pytanie.

Czytałem twojego potosa z czerwca odnośnie rozbierania zacisków hamulcowych. http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=8730
Moje pytanie brzmi jak odkręcić zacisk żeby nie uciekł cały płyn i nie trzeba było odpowietrzać cały układ??

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koru mam pytanie
PostNapisane: 08.lis.2004 12:00:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dragon napisał(a):
KORU mam do ciebie pytanie.

Czytałem twojego potosa z czerwca odnośnie rozbierania zacisków hamulcowych. http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=8730
Moje pytanie brzmi jak odkręcić zacisk żeby nie uciekł cały płyn i nie trzeba było odpowietrzać cały układ??

zalozyc sciski na przwodach hamulcowych

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 12:19:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Bilu to masz na myśli żebym zacisnął gumowy wężyk. a jako zacisk to co proponujesz do zastosowania.

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 12:25:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wszystko jedno byleby powierzchnia dociskajaca byla stosunkowo duza (aby nie uszkodzic weza) np klucz francuski :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 14:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
dragon dokladnie to co Bilu napisal. Uzyc klucza francuskiego.
Wyprzedzil mnie odpowiedzia na twoje pytanie :(: , a ja dopiero teraz zalogowalem sie na Forum. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 14:48:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Wielkie dzięki :peace: za wasze wypowiedzi a w szczególności za fachową poradę. Kiedyś naprawiałem hamulce tylko że to był duży fiat 125p. Tam się nie bałem czegoś zepsuć ponieważ części jest multum i to tanio a do audi jednak części są droższe a ja nie chcę sobie dołożyć dodatkowych kosztów.

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: