.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:19:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rolka prowadzaca pasek rozrządu w 2,8 sie rozpadła...
PostNapisane: 07.lis.2004 14:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam.

U znajomego mechanika w audicy C4 z motorem 2,8 zdarzyło sie nieszczęście. Jadąc w trasie rozpadla sie rolka (firmy FAG > shit)prowadząca pasek (kuleczki powypadaly itp), przy predkosci okolo 140km/h. .Rozrząd kompletny wymieniany 15tys km temu. Oglądałem pasek rozrządu, firmy gates, widac ze przez jakis czas przesuwał sie po zablokowanej rolce , był stopiony na calej dlugosci az żyłki wystawały, jednak sie nie zerwał i ząbki byly całe > Gates O.K.!!!

Oczywiscie jak rolka sie rozpadła to i pasek spadł. I tutaj ciekawostka. Po zaholowaniu do domu, wstawil stary zestaw. I o dziwo silniczek elegancko odpalił :galy: , > wychodzi na to ze nie było zadnej kolizji zaworów z tłokami.

Wniosek.
1. Rolka firmy FAG (cena 140zł) jest do pupy.
2. Paski firmy gates są bardzo wytrzymałe.
3. Silnik 2,8 aah jest prawdopodobnie bezkolizyjny.
4. Na najbardziej istotnych elemantach silnika nie opłaca sie oszczędzać.

Cale szczescie ze tylko tak to sie skończyło, chociaz początkowo był stresik, ale to chyba zrozumiałe :>

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 15:00:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
paski PowerGrip od GATES :peace: i rolki SKF :peace: To działa :peace:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 15:25:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
I tu sie grubo mylisz 2,8 jest kolizyjny , nie spotkałem sie jeszcze zeby ktoś miał taką sytuacje że puszcza rozrząd i nie gnie zaworów ,po prostu pasek sie nie zerwał tylko przeskoczył kilka ząbków , poradził bym jeszcze zmierzyć ciśnienie w cylindrach bo uszkodzenie zaworów moze być nieznaczne .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 16:32:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a skad twierdzenie ze 2.8 AAH jest kolizyjny ? ... jakos ani opinie znajomego mechanika ani doswiadczenie innych nie pokazalo zeby kiedykolwiek w AAH doszlo do spotkanie tlokow z zaworami ... malo tego , przestawienie rozrzadu o 180 st na jedej z glowic nie spowoduje ani kolizji ani nie unieruchomi silnika ;) ... malo tego , silnik moze pracowanc na 3 cylindr5ach i bedzie szlo nim jechac ...w kwestii extremalnych mozliwosci to AAH chyba nie ma sobie rownych

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 16:43:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Hans no co ty gadasz ojcu odkręciła sie śruba trzymająca plastikową obudowe wpadła pod koło zetwała pasek i niestety pogieło zawory na dwóch cylindrach , pozatym klepałem pare aut po stłuczkach jak dostał w koło rozrządu prawie zawsze gieły sie zawory na jednym lub na dwóch cylindrach więc ja sobie tego nie wymyślam.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 16:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kiedyś znajomemu zerwał sie pasek przy prędkości około 120 km/h. Został załozony nowy rozrząd i wszystko ładnie chodzi. też mi sie zdaje ze jest bezkolizyjny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 17:43:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
hans napisał(a):
a skad twierdzenie ze 2.8 AAH jest kolizyjny ? ... jakos ani opinie znajomego mechanika ani doswiadczenie innych nie pokazalo zeby kiedykolwiek w AAH doszlo do spotkanie tlokow z zaworami ... malo tego , przestawienie rozrzadu o 180 st na jedej z glowic nie spowoduje ani kolizji ani nie unieruchomi silnika ;) ... malo tego , silnik moze pracowanc na 3 cylindr5ach i bedzie szlo nim jechac ...w kwestii extremalnych mozliwosci to AAH chyba nie ma sobie rownych


Hans - kto jak kto, ale Ty??? AAH jest kolizyjne na 100% chyba, że mój mechanior z nudów zjedmował dwie głowice, giął zawory i kasował za to pieniądze... No niestety, ale u mnie też poleciała rolka napinająca i była kolizja z tłokami - poleciały chyba 2 czy 3 zawory, ale jednak - więc motor ten jest kolizyjny. A co chcesz powiedzieć w kwestii jeżdzenia na 3 cylindrach?? Jak prawa połówka nie dostawała sygnałów na wtryskiwacze to na jednej trójce nie chciał chodzić i od razu zgasł...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 18:09:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wolałbym by HANS miał racje ale w takim razie musi być jakiś punkt żę się stykają i jak komuś trafi to zn. że nie ma farta

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 18:30:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mały v8 napisał(a):
po prostu pasek sie nie zerwał tylko przeskoczył kilka ząbków


Rolka wypadla ze swojego miejsca, rozwalila plastikową osłone rozrządu, pasek stracil naciąg, wogole sie skręcił jak szmata, silnik zgasł :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 18:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Widze że Grześ b to przerabiał dodam tylko że 2,6 jest tak samo kolizyjne natomiast 2.3 jest bezkolizyjny kiedyś robiłem auto sprowadzone z niemiec gdzie ktoś na szrocie z c42,3 ukradł koło rozrządu (te w głowicy)z,po złożeniu zaczeli go palic za ale dziwny dzwięk??? zaglądają a tu ZONG po założeniu koła i paska chozdił jak trzeba.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 19:35:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jedyny przypadek kolizji zaworow z tlokami slyszalem kiedy urwal sie zawor , niby wygldalo jakby pasek sie urwal bo urwany zawor zablokowal podobno walek i zerwalo pasek , osobiscie nie mialem okazji miec problemow z rozrzadem wiec wlasnych doswiadcen nie mam w tym temacie i nigdy nie mialem , rozrzad zawsze robie na SKFie i paskach Gates. ContiTech lub ori z ASO jakies japonskie ... jakos nie przyszlo mi nigdy do glowy zeby na tym oszczedzac wiec kwestie kolizyjnosci silnika to dla mnie poki co opowiesci dziwnej tresci ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 20:19:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Panowie jeżeli mogę wtącić swoje zdanie .Z tego co wiem to w grupie WV AUDI wszystkie może prawie wszystkie silniki są kolizyjne. :)A napewno w układzie V.

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 18:17:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
hans napisał(a):
jedyny przypadek kolizji zaworow z tlokami slyszalem kiedy urwal sie zawor , niby wygldalo jakby pasek sie urwal bo urwany zawor zablokowal podobno walek i zerwalo pasek , osobiscie nie mialem okazji miec problemow z rozrzadem wiec wlasnych doswiadcen nie mam w tym temacie i nigdy nie mialem , rozrzad zawsze robie na SKFie i paskach Gates. ContiTech lub ori z ASO jakies japonskie ... jakos nie przyszlo mi nigdy do glowy zeby na tym oszczedzac wiec kwestie kolizyjnosci silnika to dla mnie poki co opowiesci dziwnej tresci ;)


To mój przypadek masz jako drugi - jak puściła rolka napinająca... a tak OT - to pierwszy raz hans sie pomylił od kąd jestem na fourm!!! widać na każdego przychodzi pora, ale oby jak najmniej hans!!! I tak masz u mnie piffko na jakimś zlocie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 18:45:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
kino napisał żę z grupy vw wszystkie są kolizyjne to bzdura rzędowe z dwoma zaworami benzyniaki napewno nie są co do v to teraz nie wiem sam

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 19:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Rozbierałem kiedyś 2.6 V6 i z kształtu tłoków (wydrążenie 5 mm w środku tłoka) mogę zasugerować że jest bezkolizyjny. Co do 2.8 nie wiem, bo ma podniesiony stopień sprężania w porównaniu do 2.6 więc może być kolizyjny.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 23:03:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Czasami tłoki mogą mieć płaskie denka a silnik nie koniecznie jest kolizyjny bo to zależy od kształtu komory spalania. Swoją drogą bardzo częste są przypadki urwania zaworu, poderwania wałka rozrządu itp a wtedy pasek też się zrywa i mówi się że silnik jest kolizyjny bo mechanik stwierdził że kolejność była taka: "zerwany pasek i reszta bałaganu".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 00:37:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Enduro 777 to jak jesteś taki słodowy to wymień silniki rzędowe w grupie vw audi które nie są kolizyjne.Jeżeli takie znasz .Po drugie moje psełdo brzmi kinyo a nie jak napisałeś kino. :peace:

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 01:33:23 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
kinyo:
np silnik WN, pięciogarówka na gaźniku nie jest kolizyjny i zresztą prawie
o ile nie wszystkie pięcogaówki z grupy VAG, ale to muszą się eksperci wypowiedzieć ;) ...

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 04:00:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no, mój jest kolizyjny napewno.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 09:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja juz sam nie wiem. Silniki takie jak moj turbo 10V mc jest odpręzony, chyba 8,5:1 , a pomimo to na stronie www.sjmautotechnik.com fachowiec od tego sprzetu z dokladnoscia opisuje operacje przy rozrządzie, i czesto podkresla ze mozna niechcący pogiąć zawory, np. gdy bez paska ktos kreci wałem itp..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: