.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:18:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ustawianie LPG - wnioski
PostNapisane: 12.lis.2004 17:37:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
W związku z brakiem zaufania do gazowników oraz nadmiernym spozyciem LPG (17-18 ltr) postanowilem nabyc interfejs do LPG i ustawic sam.
Po pierwszych analizach wychodzi iz gazownicy NIE PRZYKLADAJA sie do ustawiania.
W ich wydaniu ustawienie LPG polega uswtawieni kilku punktow pracy silnika (czasem nie wyjezdzaja na test drogowy !) i wlaczenie automatycznej konfiguracji. Automatyczna konfoiguracja polega na obliczeniu (aproksymwaniu) funkcji łączącej zbadane punkty pracy. W efekcie doprowadza to do znacznych bledow szczegolnie w wyzszych obrotach i obcizeniach silnika.
Po 3 dniach ustawiania (ok 80 km przejechacnych) osiagnalem efekty zadowalajace chociaz wiem ze nie jest to jeszcze idealne. Moim zdaniem aby automatyczna konfiguracja miała sens potrzeba ustawinia ok (minium) 30 punktow pracy i to na roznych obciazeniach i przy roznych obrotach najlepij rozmieszczonych rownomiernire na mapie obciazen (brak skupien).
Spalanie po wlasnorecznym ustwianiu w testach wyszklo ok 15 ltr i sa jeszcze mozliwosci w moim przekonaniu.
Reasumjąc jesli macie instalacje LPG, mozliwosc podlaczenia do komputera i nie boicie sie eksperymentowac plecam diagnoze instalacji gazowej przy uzyciu komputera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 18:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.paź.2004 13:04:41
Posty: 124
Lokalizacja: Kraków
szkoda ze nie jestes z krakowa... :/
chetnie bym skorzystal z twojej aparutury i doswiadczenia:)
pozdrawiam

_________________
Adam
B2 2.3 20V quat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 18:35:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.paź.2004 13:04:41
Posty: 124
Lokalizacja: Kraków
zapomnialem:)
mnie pali 14 to nie za duzo?
1.8 gaznik pierburg 2e lub 2e2 choc slyszalem ze gaznik nie ma znaczenia :?:
pozdro

_________________
Adam
B2 2.3 20V quat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 19:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
CoRvAx napisał(a):
zapomnialem:)
mnie pali 14 to nie za duzo?

Moim zdaniem za dużo , masz pewnie zwykła instalację ale ona powinna przy tym silniku wziąść ok 10 ltr (w zalezności od jazdy) .
Ile pali bezyny ? do tego dolicz 20 % na gaz.
Mój pali 15 (cykl miejski z tesowaniem gazu do podłogi :) ) a mam nadzieję go jeszcze podrasowac do 14 :) a ja mam silnik jak w stopce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 19:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2004 23:58:35
Posty: 226
Lokalizacja: Wrocław
Van Gogush a co z dynamika spadła czy jest na takim samym poziomie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 19:33:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
CoRvAx napisał(a):
szkoda ze nie jestes z krakowa... :/
chetnie bym skorzystal z twojej aparutury i doswiadczenia:)
pozdrawiam


Kompa do instalki I-szej generacji... Dobre :D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 19:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
mechitro napisał(a):
Kompa do instalki I-szej generacji... Dobre :D


A gdzie to jest napisane ze to I-ej generacj ? :diabel: moze jednak kolega ma komputer przy swojej instalacji skoro tak pisze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 19:50:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Bisua napisał(a):
Van Gogush a co z dynamika spadła czy jest na takim samym poziomie


Nie widze rożnicy , u mnie byly tak ustalone parametry ze korecja byla czasem -200 (powinna byc od -50 bogata mieszanka do +50 uboga mieszanka) wiec nie zmniejszam mu mocy ale dostosowuje do parametrow pracy tyle ile powinien dostac gazu. Pewnie potrenuje tez nad zubozaniem taki - ultra lean config :diabel: ale na razie chce go doprowadzic do optymalnych parametrow pracy.
To co kiedys pisalem juz na form , gazownikom nie chce sie ustawiac bo to jest pracochlonne a widze to po sobie :(. Myśle ze na dobre ustawienie potrzeba 1 dzien jazdy po miescie.A dla absolutnej perfekcji nalezaloby pojezdzic rowniez np. z przyczepą kampingową zeby sprawdzic te najwieksze obciazenia bo tam ciezko sie znalezc (punkt pracy) w normalnej jezdzie.
Mi sie zeszlo 2 popołudnia zeby to okiełznac i to jeszczen nie jest to co bym chciał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 21:32:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Van Gogush napisał(a):
mechitro napisał(a):
Kompa do instalki I-szej generacji... Dobre :D


A gdzie to jest napisane ze to I-ej generacj ? :diabel: moze jednak kolega ma komputer przy swojej instalacji skoro tak pisze ?


A czy kompy nie analizują przypadkiem sygnału z sondy lambda ?
Sugerujesz, że to gaźnikowiec z sondą :P
No chyba, że mowa o takim "kompie", który ma za zadanie przełączyć na gaz przy 1100obr/min :):

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 22:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2004 14:34:20
Posty: 51
Lokalizacja: gdynia
CoRvAx napisał(a):
zapomnialem:)
mnie pali 14 to nie za duzo?
1.8 gaznik pierburg 2e lub 2e2 choc slyszalem ze gaznik nie ma znaczenia :?:
pozdro


mam identyczny gaznik i tez polyka kolo 14 gazu teraz, ale latem zato mieszcze sie w 11-12l. wedlug mnie 14l gazu to zaduzo ale niewiem jak to zredukowac niestety :(

pozdrawiam

_________________
Audi 100CD'84 1.8DS+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 23:51:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Van Gogush napisał(a):
gazownikom nie chce sie ustawiac bo to jest pracochlonne


No niestety tak.
Ja tez przeprowadzilem tak kalibracje z uzyciem kompa u siebie.
Wazne jest poprawne ustawienie roznicy cisnien na reduktorze. Od tego nalezy zaczac.
Robi sie to z kompa za pomoca specjalnego drogiego interface, ktorego oczywiscie nie mam. Poradzilem sobie 2-ma wakuometrami za 12zl wpietymi gdzie trzeba. Wlasciwie utrzymywana roznica cisnien pomiedzy kolektorem ssacym a wyjsciem z reduktora decyduje o mocy silnika i zuzyciu LPG.

Nastepnie regulacja a wolnych obrotow.

Potem najistotniejsze: test drogowy.
Nalezy go przeprowadzic kilka razy. Pierwszy jest zazwyczaj zgrubny. Kolejne wykonywane po sobie doprecyzowuja parametry pracy instalka.


U mnie nie ubylo mocy ani dynamiki, wrecz przeciwnie!! Silnik zaczal pracowac rowno, nie dusil sie przy ruszaniu jak kiedys, a co najwazniejsze mniej pali!! Po kalibracji srednie spalanie na 100km spadlo z 17 do 15L. (test ok. 1tys. km)

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 00:38:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
kurzyk napisał(a):
CoRvAx napisał(a):
zapomnialem:)
mnie pali 14 to nie za duzo?
1.8 gaznik pierburg 2e lub 2e2 choc slyszalem ze gaznik nie ma znaczenia :?:
pozdro


mam identyczny gaznik i tez polyka kolo 14 gazu teraz, ale latem zato mieszcze sie w 11-12l. wedlug mnie 14l gazu to zaduzo ale niewiem jak to zredukowac niestety :(

pozdrawiam


Instalki I-generacji charakteryzują się właśnie tym, że nie ma tam żadnej regulacji zależnej od chwilowych parametrów silnika - nie ma sprzężenia zwrotnego. Do miksera jest podawana stała dawka gazu - silnik poprzez podciśnienie wytworzone na przewężeniu mieszalnika zasysa gazidło jak mu się podoba - dlatego "4 gazy" ustawia się przy ok 3000obr/min.
To są warunki zbliżone do normalnej pracy - oczywiście należałoby wziąść poprawke na obciążenie...

Z bezinwazyjnych metod jest tylko jedna -> przykręcić śrube a będzie ekonomiczniej ale i mniej dynamicznie ...

Dla porównania mi 1.9 na 5 garkach wciąga:
- na trasie 11-13,5l (ta górna granica to w wypadku jazdy 130-160km/h w 4 osoby);
- w cyklu miejskim 15l;
- -||- -||- na zimnym silniku 17l.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 11:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.paź.2004 13:04:41
Posty: 124
Lokalizacja: Kraków
a prawda to ze gaznik nie ma znaczenia :?:

_________________
Adam
B2 2.3 20V quat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 15:51:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
CoRvAx napisał(a):
a prawda to ze gaznik nie ma znaczenia :?:

:!: :?:
Sprecyzuj pytanie.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 19:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2004 14:34:20
Posty: 51
Lokalizacja: gdynia
CoRvAx napisał(a):
a prawda to ze gaznik nie ma znaczenia :?:


Z tego co sie orientuje to gaznik niema wplywu na spalnie LPG

_________________
Audi 100CD'84 1.8DS+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 00:32:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
kurzyk napisał(a):
CoRvAx napisał(a):
a prawda to ze gaznik nie ma znaczenia :?:


Z tego co sie orientuje to gaznik niema wplywu na spalnie LPG

To czemu zimą pali więcej gazu ? :):
Gaz przy zimnym silniku nie skrapla się na ściankach kolektora jak paliwo - na drodze stoi mu klapa ssania. To jedyny wpływ gaźnika na spalanie LPG.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 11:34:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2004 15:21:51
Posty: 25
Lokalizacja: Konin
z tego co słyszalem niektore instalacje gazowe mają juz gotowe programy do niektorych silników utworzone przez ich producentow ! Nie wiecie skąd można je dostać ? A może którys z forumowiczow mugł by użyczyc swój "soft" ?? Wielu osobom ułatwiło by to bardzo życie...

pozdrawiam
Łukasz :D

_________________
Audi A4 3.0 ASN 2002 TIP+Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 12:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
crackmanboy napisał(a):
z tego co słyszalem niektore instalacje gazowe mają juz gotowe programy do niektorych silników utworzone przez ich producentow !


Nie zupełnie tak , w każdym sofcie są predefiniowane ustawienia do danego silnika ale one nie mają wiele wspólnego z "ustawienaimi". Powód jest prosty :żeby instalacja "ruszyła" po uruchomieniu. Dużo zależy od montażu np. długośc przewodów do wtrysków.
Tak czy inaczej sekret tkwi w precyzyjnym ustawieniu pod DANY samochód i silnik a także oczekiwania przyszłego kierowcy :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 12:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
zapparena napisał(a):
Wazne jest poprawne ustawienie roznicy cisnien na reduktorze. Od tego nalezy zaczac.


A czym to regulujesz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 13:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2004 20:36:46
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
kurzyk napisał(a):
CoRvAx napisał(a):
zapomnialem:)
mnie pali 14 to nie za duzo?
1.8 gaznik pierburg 2e lub 2e2 choc slyszalem ze gaznik nie ma znaczenia :?:
pozdro


mam identyczny gaznik i tez polyka kolo 14 gazu teraz, ale latem zato mieszcze sie w 11-12l. wedlug mnie 14l gazu to zaduzo ale niewiem jak to zredukowac niestety :(

pozdrawiam


Miałem 100 44 1,8 gaźnik +LPG "prymityw" i palił w zimie/w mieście ok 13-13.5 (nieużywałem benzyny), ale w lecie miasto-trasa 11.0-12.5. Instalke sam regulowałem - zresztą tam jakoś tak było ze jak sie nie ustawiło to było dobrze.

_________________
Audi 100 Avant V6 2.6 C4 ABC 1993 + OMVL Dream XXI N


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: