.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:05:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kontrolka oleju w czasie ostero hamowania.
PostNapisane: 12.lis.2004 18:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Witam w moim b4 avant 1.9 tid 1z po wymianie oleju i czujnika ciśnienia oleju (stary był uwalony) stwierdziłem dziwną rzecz - w czasie ostrego hamowania z dużej predkości (od 100 km w góre) zapala sie na czas hamowania kontrolka ciśnienia oleju. Oleju mam nalane (w/g wskazań) odpowiednia ilość (między 4 a 4,25 litra). Dzisiaj zrobiłem nawet mała dolewkę. Przy normalnym hamowaniu jeździe pod górę i w dół, oraz po dziurach problem sie nei pojawia. Czy możliwe że jest to związane z jakims momentem bezwładnośic ,w który wpada pompa oleju? Czy to może być zagięty smok? nadmieniam iż silnik nie przygasa wtedy a rozrzad komplenty z napinaczami wymieniłem w tym miesiacu.

Licze na jakąś pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 18:52:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem czy wiesz ale do sprawdzania poziomu oleju masz odpowiedni bagnet a nie ilosc wlanego oleju o tym decyduje .... w Twoim przypadfku wskazuje na to ze albo masz za malo oleju albo masz uszkodzony smok pompy olejowej, wzglednie cos z sama pompa , na przyklad tlok nadci8snieniowy. Podlacz manometr pod uklad smarowania i spradz cisnienie bo mozesz bardzo szybko zatrzec silnik jezdzac tak

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 19:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Jak depne w coupecie ostro na pedał hamulca tak powiedzmy przy 20km/h (tak, że opony nie tracą przyczepności, a samochód szybko staje) to na wskaźniku ciśnienia wskazówka spadnie na ułamek sekundy do zera.
I po chwili wraca na 5 bar.
Myślę, że po prostu przy takim hamowanku olej przemieszcza się do przodu, samochód nurkuje w wyniku czego smok zaciąga przez ułamek s powietrze.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 22:34:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dolej oil na max i problem zginie ( nie wiem tylko co ma do tego wymieniony w tym miesiącu rozrząd ) ale Hans znajdzie i na to rade :peace: :peace: :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 22:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
To się często zdaża przy niskim poziomie oleju bo właśnie odpływa od smoka na krótką chwilę. Dla mnie to jest znak żeby dolać oleju bo jak mam pomiędzy minimum i połową skali na bagnecie to właśnie zapala się na chwilę kontrolka ciśnienia przy ostrym hamowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 00:09:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Sprawdz i dolej olej.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka oleju w czasie ostero hamowania.
PostNapisane: 13.lis.2004 00:19:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
przeciez BOZZ napisał(a):
Oleju mam nalane (w/g wskazań) odpowiednia ilość (między 4 a 4,25 litra). Dzisiaj zrobiłem nawet mała dolewkę.


ps. u mnie nawet przy minimalnym poziomie oleju nic takiego nie mialo miejsca

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 00:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
w misie olejowej na smoku jest taki plastik który przeciwdziała "falowaniu"/przepływaniu oleju, montowany jest na smoku >moze brak u ciebie tego elementu albo leży sobie na dnie misy>?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 04:34:02 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
mechitro napisał(a):
Jak depne w coupecie ostro na pedał hamulca tak powiedzmy przy 20km/h (tak, że opony nie tracą przyczepności, a samochód szybko staje) to na wskaźniku ciśnienia wskazówka spadnie na ułamek sekundy do zera.
I po chwili wraca na 5 bar.
Myślę, że po prostu przy takim hamowanku olej przemieszcza się do przodu, samochód nurkuje w wyniku czego smok zaciąga przez ułamek s powietrze.

To musisz mieć coś nie tak z tym wskaźnikiem ciśnienia.U mnie nigdy nie było takiego zachowania, nieważne z jakiej prędkości hamowałem i jak intensywnie wskaźnik zawsze pokazywał ciśnienie adekwatne do obrotów silnika.
A tak wogóle to mi się wydaje że masz własnie coś nie tak z tym wskaźnikiem, jeżeli nie z czymś innym, bo jeżeli on ci się zachowuje tak jak mi mówiłeś na spocie/grillu (z tym załączaniem się go od razu po włączeniu zapłonu, kiedy silnik jeszcze nie chodzi) to musi byc coś nie teges, bo niby co on ma pokazywać jak pompa nie daje ciśnienia bo nie chodzi :?: Ja tak nigdy nie miałem.
Co do stanu oleju i tej kotroliki to wystarczy dolać oleju i będzie ok.U mnie też tak było jak miał mniej niż połowę miarki to przy ostrym hamowaniu się ta kontrolka zapalała i zaraz gasła, jak dolałem to już tego nie było.Olej poprostu siła bezwładności przemieszcza się w misce i tyle a czujnik jest akurat tak umieszczony niefortunnie że tak to wyłapuje.

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 10:02:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Samym bagnetem sie nie sugeruje bo znam z własnego doświadczenia przypadki ze jak jest bagnet lekko zagięty to nie wskazuje ilości adekwatnej do tej ,która jest w silniku. U mnie w skazuje akurat dzisiejszego ranka na zimnym silniku 100% stanu i ani kreske w ta ,ani we wtą. W poniedizałek jade do warsztatu na pomiary. Przy okazji leciutko podniose sobie doładowanie turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 11:25:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
BOZZ napisał(a):
Przy okazji leciutko podniose sobie doładowanie turbiny.
w jaki sposob? sruba na waste gate'cie? tez to chcialem zrobic ale moze ty przetrzesz szlak ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 16:01:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Lejkers napisał(a):
mechitro napisał(a):
Jak depne w coupecie ostro na pedał hamulca tak powiedzmy przy 20km/h (tak, że opony nie tracą przyczepności, a samochód szybko staje) to na wskaźniku ciśnienia wskazówka spadnie na ułamek sekundy do zera.
I po chwili wraca na 5 bar.
Myślę, że po prostu przy takim hamowanku olej przemieszcza się do przodu, samochód nurkuje w wyniku czego smok zaciąga przez ułamek s powietrze.

To musisz mieć coś nie tak z tym wskaźnikiem ciśnienia.U mnie nigdy nie było takiego zachowania, nieważne z jakiej prędkości hamowałem i jak intensywnie wskaźnik zawsze pokazywał ciśnienie adekwatne do obrotów silnika.
A tak wogóle to mi się wydaje że masz własnie coś nie tak z tym wskaźnikiem, jeżeli nie z czymś innym, bo jeżeli on ci się zachowuje tak jak mi mówiłeś na spocie/grillu (z tym załączaniem się go od razu po włączeniu zapłonu, kiedy silnik jeszcze nie chodzi) to musi byc coś nie teges, bo niby co on ma pokazywać jak pompa nie daje ciśnienia bo nie chodzi :?: Ja tak nigdy nie miałem.
Co do stanu oleju i tej kotroliki to wystarczy dolać oleju i będzie ok.U mnie też tak było jak miał mniej niż połowę miarki to przy ostrym hamowaniu się ta kontrolka zapalała i zaraz gasła, jak dolałem to już tego nie było.Olej poprostu siła bezwładności przemieszcza się w misce i tyle a czujnik jest akurat tak umieszczony niefortunnie że tak to wyłapuje.

Coś nie zrozumiałeś... Czujnik nie załącza się po włączeniu zapłonu :P
Tłumaczyłem Ci, że latem wskazówka podnosi się na 5bar "z kluczykiem"
tj. w momencie zapłonu silnika a przy obecnej temperaturze takie ciśnienie osiąga dopiero po 1s pracy ! Ale ta rozmowa tyczyła się lepkości olejów ...

Widze w ETOSie, że w moim silniku na smoku nie ma żadnego elementu, który przeciwdziałałby przemieszczaniu się oleju ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 16:22:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Uśmialibyście jakbyście sie odwiedizeli jak łatwo w 1z podnosi się ciśnienie trubiny. Wkłada sie łoma między podłużnice a czujnik turbiny i się delikatnie odgina. Kto nie wierzy temu pokaże osobiście. Oczywiscie trzeba najpierw zmierzyć ciśnienie doładowania i odginając czujnik delikatnie je zwiększyć (mierzyć na bieżacą). Chętnym dam namiary warsztatu we wrocku ,gdziem ozna sobie to zrobić. Zbyt wielkie ciśnienie zaowocuje w najlepszym razie spaleniem denek tłoków .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 22:56:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
BOZZ napisał(a):
Uśmialibyście jakbyście sie odwiedizeli jak łatwo w 1z podnosi się ciśnienie trubiny. Wkłada sie łoma między podłużnice a czujnik turbiny i się delikatnie odgina. Kto nie wierzy temu pokaże osobiście. Oczywiscie trzeba najpierw zmierzyć ciśnienie doładowania i odginając czujnik delikatnie je zwiększyć (mierzyć na bieżacą). Chętnym dam namiary warsztatu we wrocku ,gdziem ozna sobie to zrobić. Zbyt wielkie ciśnienie zaowocuje w najlepszym razie spaleniem denek tłoków .

znam prostszy sposob i bardziej cywilizowany:
sciagnac zawleczke od wodzika do WG i zwiekszyc sruba naprezenie sprezyny w WG; pozniej znow zakladasz wodzik i zawleczke i juz WG otwiera sie troche pozniej :peace:
taka operacja jest odwracalna ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: