.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:13:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silniki w B4 (93-94 rok)
PostNapisane: 11.lis.2004 13:09:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 12:34:00
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
Witam forumowiczów
Zastanawiam się właśnie nad kupnem B4, FWD, 93-94 rok, i mam kilka pytań o silniki. Grzebałem w Forum FAQ oraz SZUKAJowałem ale tego jeszcze się nie doszukałem. Wszystkie pytania tyczą się wyłącznie B4 93-94 rok.

TDI 1,9 90PS:
1) Czy oznaczenie 1Z, którego używacie, oznacza motor 1,9 TDI, 90PS?
2) Jak reaguje ten silnik na ropę niskiej jakości? Słyszałem że jeśli natniesz się na stacji na jakieś badziewie to wtryskiwacze mogą paść, są bardziej czułe na to niż w zwykłym TD;
3) Krążą opinie że ten silnik jest trwały mechanicznie (przy 200.000 km dopiero jest dotarty ;) ). Pytanie jak wygląda sprawa z elektroniką silnika w takim 10 letnim aucie, czy nie ma jakichś problemów?

Benzyna (pod kątem przerobienia na gaz ale nie sekwencja, tylko silniki 2.0 8V, z tego co czytałem są 2: ABT-90PS-monowtrysk i ABK-115PS-wielopunktowy wtrysk):
4) motor ABT ma jednopunktowy wtrysk elektroniczny (EFI), filtr powietrza jest okrągły. EFI sprawia że po ew. wystrzale gazu raczej nic się nie powinno stać w silniku. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
5) motor ABK ma wielopunktowy wtrysk. I tu rodzi się pytanie czy w latach 93-94 był to wtrysk mechaniczny czy elektroniczny, bo czytałem różne opinie i sam już nie wiem co myśleć. Z tego co wiem ew. wystrzał gazu przy mech. wtrysku może pogiąć jakąś blaszkę do sterowanie wtryskami benz. i jest niewesoło wtedy.

Zachęcam do dyskusji :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2004 13:29:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> tak 1Z=1,9Tdi 90ps
-> z elektronika w 1Z nie ma zadnych problemow
-> lejesz opal nawet i jest looz


-> benzyny tak jak pisales
-> ABT zwykla instalka LPG z kompem najlepiej Autronic AL700 za 1800pln i jest bardzo dobrze, zadnych problemow - butla w kolo 60l (52wchodzi) i wsystarcza na 400-460km - Rowniez ma wtrysk elektroniczny MonoMotronic
-> ABK to juz lepiej jest zastosowac wtrysk Just Heavy jest tani i spisuje sie znakomicie do tego mala modyfikacja w chipie i masz okolo 140ps. Wtrysk ma elektroniczny Digifant



ps. DO NEWBIE ZMYKAJ SIE PRZEDSTAWIC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2004 14:09:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 12:34:00
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
UFOtm napisał(a):
ps. DO NEWBIE ZMYKAJ SIE PRZEDSTAWIC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Już zmykłem i się przedstawiłem :)

UFOtm napisał(a):
-> ABK to juz lepiej jest zastosowac wtrysk Just Heavy jest tani i spisuje sie znakomicie do tego mala modyfikacja w chipie i masz okolo 140ps. Wtrysk ma elektroniczny Digifant

Ten just heavy to jaki rodzaj instalacji? Nie jest to aby jakaś sekwencja za grubą kasę?
Przy tym elektronicznym Digifancie w ABK (93-94) nie powinno być w takim razie problemów przy ew. wystrzale gazu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2004 15:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 23:50:24
Posty: 149
Lokalizacja: Bytom
Do ABK polecam instalke BRC "JUST"
Chodzi rewelacyjnie cena do 2000pln
Zakladanie wtrysku do tego silnika mija sie z celem chyba ze nie masz na co kasy wydawac...
Kolektor jest metalowy ze strzalami nie ma problema
Instalka to najwyzszy model gazu II generacji Tryby sport economy itd
Naprawde polecam

_________________
B3 1.8 E 1999------>2003
Coupeta ABK 2003------>22.09.2005
B4 quattro AAH 2004------>2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 08:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 12:34:00
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
Siwy napisał(a):
Kolektor jest metalowy ze strzalami nie ma problema

Tak, kolektor to nie problem. Martwi mnie tylko kwestia wtrysku. Kolega UFO napisał powyżej że ABK miał wtrysk elektroniczny w latach 93-94. Jeśli tak to ok, ale spotykałem się z opiniami że miał ponoć wtrysk mechaniczny, a to już dla mnie nie pasuje.

Miło by było gdyby ktoś jeszcze zerknął na moje pytania a szczególnie ważna dla mnie jest odpowiedź na pytanie nr 5 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 10:28:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
ad 5. Mam ABK 94r. 100 % elektroniczny wtrysk i na instalce drugiej generacji pomyka świetnie w Abk tylko był wtrysk elektroniczny

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 15:10:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
zeby kolega Jerry byl spokojny takze napisze ze w ABK czyli w systemie wtryskowym DIGIFANT DF-1 byl tylko i wyl;acznie wtrysk elektroniczny. Jest to sterownik ukladu wtryskowego i zaplonowego w jednym. Dpisze jeszcze ze wtysk jest grupowy to znaczy ze wszystkie wtryskiwacze sa uruchamiane na raz.
Nastepnym krokiem byl Motronik i ten mial juz sekwencje.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 16:22:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 12:34:00
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
MariuszD napisał(a):
zeby kolega Jerry byl spokojny takze napisze ze ...

Dzięki za odpowiedzi, jestem coraz spokojniejszy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 16:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2004 16:43:15
Posty: 135
Witam

Korzystając z tego posta - czy ktoś mógłby mi powiedziec ile moja B4-ka ma KM??

Podobno były zarówno wersje 90KM jak i 115KM...

Jest to model z poczatku '94, filtr powietrza jest prostokątny w lewym rogu komory silnikowej, a typ silnika to ADA...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 16:56:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
maxer napisał(a):
Witam

Korzystając z tego posta - czy ktoś mógłby mi powiedziec ile moja B4-ka ma KM??

Podobno były zarówno wersje 90KM jak i 115KM...

Jest to model z poczatku '94, filtr powietrza jest prostokątny w lewym rogu komory silnikowej, a typ silnika to ADA...


74 kW
ps. gdybys sie przedstawil jak trzeba i gdzie trzeba napisalbym ci w KM :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 17:27:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2004 16:43:15
Posty: 135
Dzięki Bilu za szybka odp.!

Przeliczyłem sobie i wyszło mi 100KM... co to za silnik jest w ogóle, chyba jakiś rzadko spotykany??

Byłbym wdzięczny za garść informacji o nim, np. jaki ma wtrysk, bo przydałoby się wiedziedzieć, czy się jeździ (albo jakiegoś linka jeśli masz).

Pozdr.

EDIT: Kurcze szukam juz pare ladnych godzin w archiwum i w necie i nie moge znalezc niczego o 2.0 100KM, są tylko 90 albo 115 :/
pomoze ktoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 01:47:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
maxer napisał(a):
Dzięki Bilu za szybka odp.!

Przeliczyłem sobie i wyszło mi 100KM... co to za silnik jest w ogóle, chyba jakiś rzadko spotykany??

Byłbym wdzięczny za garść informacji o nim, np. jaki ma wtrysk, bo przydałoby się wiedziedzieć, czy się jeździ (albo jakiegoś linka jeśli masz).

Pozdr.

EDIT: Kurcze szukam juz pare ladnych godzin w archiwum i w necie i nie moge znalezc niczego o 2.0 100KM, są tylko 90 albo 115 :/
pomoze ktoś?


ale ADA to jest silnik 1.6l, na pelnym wtrysku.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 02:41:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
MariuszD napisał(a):
ale ADA to jest silnik 1.6l, na pelnym wtrysku.


Nie nie MariuszD jak cos to 1.6 ABM lub 1.6 ABB :!:

AAD to silnik 2.0 osmiozaworowy o pojemnosci 1984 cm i mocy 83 kW / 113 KM a uzyskuje ja przy 5300 obr/min. Moment obrotowy wynosi 181 Nm. Stopien sprezania 10,4:1

Sa 4 rodzaje silnikow 2.0 osmiozaworowych dla Audi 80 B4:

ABT 66kW/90 KM wtrysk Bosch Mono Motronic
3A 83 kW/113 KM wtrysk KE Motronic
AAD 83kW/113 KM wtrysk KE Motronic
ABK 85 kW/115 KM wtrysk Digifant

Wszystkie wyzej wymienione silniki maja pojemnosc 1984 cm i roznia sie tylko rodzajem zastosowanego wtrysku, stad inna moc i moment obrotowy
:peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 03:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
KORU napisał(a):
MariuszD napisał(a):
ale ADA to jest silnik 1.6l, na pelnym wtrysku.


Nie nie MariuszD jak cos to 1.6 ABM lub 1.6 ABB :!:
:peace:


ale to maxer wymyslil ADA nie ja. Pomimo tego pewne zrodlo podaje ze ten silnik byl montowany w Audi 80 pomiedzy 1993 a 1995 rokiem. Pojemnosc 1.6l i ma 100KM.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 08:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 12:34:00
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
KORU napisał(a):
MariuszD napisał(a):
Sa 4 rodzaje silnikow 2.0 osmiozaworowych dla Audi 80 B4:

ABT 66kW/90 KM wtrysk Bosch Mono Motronic
3A 83 kW/113 KM wtrysk KE Motronic
AAD 83kW/113 KM wtrysk KE Motronic
ABK 85 kW/115 KM wtrysk Digifant

Wszystkie wyzej wymienione silniki maja pojemnosc 1984 cm i roznia sie tylko rodzajem zastosowanego wtrysku, stad inna moc i moment obrotowy
:peace:


:galy: nie mieszajcie już, proszę. Całe życie w B4 były silniki ABT i ABK (z 2.0 8v) a tu takie rzeczy czytam. Gdzie i kiedy mozna było trafić na te silniki 3A i AAD? Burzycie moje skromne pojęcie o B4 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 10:50:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
Jerry napisał(a):
KORU napisał(a):
MariuszD napisał(a):
Sa 4 rodzaje silnikow 2.0 osmiozaworowych dla Audi 80 B4:

ABT 66kW/90 KM wtrysk Bosch Mono Motronic
3A 83 kW/113 KM wtrysk KE Motronic
AAD 83kW/113 KM wtrysk KE Motronic
ABK 85 kW/115 KM wtrysk Digifant

Wszystkie wyzej wymienione silniki maja pojemnosc 1984 cm i roznia sie tylko rodzajem zastosowanego wtrysku, stad inna moc i moment obrotowy
:peace:


:galy: nie mieszajcie już, proszę. Całe życie w B4 były silniki ABT i ABK (z 2.0 8v) a tu takie rzeczy czytam. Gdzie i kiedy mozna było trafić na te silniki 3A i AAD? Burzycie moje skromne pojęcie o B4 :D


3A i AAD były montowane tylko w B3, a w B4 był silnika ADA i tak jak MariuszD napisał miał pojemność 1.6 i 100 KM

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 14:50:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
No dokladnie czars28, te silniki byly najpierw montowane w B3 chodzi o 3A i AAD, a potem dla B4 wyprodukowano zmodyfikowane silniki ABT i ABK, ktore mialy taka sama pojemnosc i srednice cylindra oraz skok tloka. Wlasnie o tym teraz przeczytalem. Co do tego ADA 1.6 100 KM to nie znam takiego silnika, moze i byl, ale bardzo malo znany jest. Dodam ze te wszystkie silniki osiozaworowe sa na wtrysku :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 16:31:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2004 16:43:15
Posty: 135
ALe ja wcale nie zamieszalem

mam przed soba papiery:

poj. - 2.0 (1984)
typ - ADA...

Juz sam nie wiem co o tym myśleć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 23:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
maxer napisał(a):
ALe ja wcale nie zamieszalem

mam przed soba papiery:

poj. - 2.0 (1984)
typ - ADA...

Juz sam nie wiem co o tym myśleć


Ja ci wierze. Bardzo rzadki silnik w B4, bardzo a bardzo rzadki.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 00:51:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2004 16:43:15
Posty: 135
No dokładnie

To po prostu musi byc jakis bardzo rzadko spotykany silnik i pewmoe mało osob o nim slyszalo.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: