.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:16:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak odpowietrzyć pompę oleju ?
PostNapisane: 15.lis.2004 23:41:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Witam
Podczas remontu podlogi mojej niuni przewracalem ja na kolyskach na obydwie strony. Po zlozeniu, pomalowaniu etc. zapalam silnik i slysze straszne stuki, za chwile zapala sie kontrolka od smarowania... :(
Brak cisnienia oleju. No wiec coz, dolalem oleju ponad max i jeszcze raz - nic. Potem przez otwor czujnika cisnienia jeszcze troche - nic. No to musialem podniesc silnik,odkrecis miske olejowa oraz pompe, ktora okazala sie byc w nalezytym porzadku, kosz ssawny tez - czysty i w ogole OK. Najprawdopodobniej zapowietrzyla sie pompa gdy stal pochylony stad moje pytanie: jak mozna odpowietrzyc pompe bez zagladania do niej "od spodu"?

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 00:08:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Pierwszy raz słysze żeby pompa oleju mogła sie zapowietrzyć :galy: Ja swoją audiczke przewracałem na kołysce i nie miałem z tym żadnych problemów. Pompa sama w sobie wytwarza ciściecie oleju jak zapalasz silnik powinna zassać po kilku sekundach i powinno być wszystko dobrze.
Może powinieneś szukać przyczyny w czym innym, sprawdz filtr oleju może coś tam sie przytkało

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 00:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Dziwna sprawa z tą pompą oleju > bo raczej ja nieznam metody odpowietrzania pomy > bynajmniej nie słyszałem
pompa powinna sama zassać olej i chyba na zasadzie podciśnienia

nawet jak spuszczas olej to raczej uchodzi on z pompy > po jego zmianie ona zasysa

nie sądze ze coś sie mogło uszkodzić a tymbardziej mechanicznie, podpowiem ci tyle ze sam testowałem u siebie 2x pompę i zawsze zasysała

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 00:21:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
ja osobiscie nie wiedzialem o takiej mozliwosci ale klika osob mowilo,ze takie sytuacje sie zdarzaly ale przy innych silnikach.
W zasadzie nie wiem co winic za ten stan rzeczy, bo skoro olej byl w okolicah maximum to pompa powinna pociagnac go z miski a nie ciagnela bo sprawdzalem otwor w bloku (od podstawy filtra oleju) i bylo sucho, wiec ani gram oleju nie zostal pociagniety w kierunku filtra... :?: :?:

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 00:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
ja bym proponował zmienić filtr oleju i nawet może olej.Może jakiegoś syfu naszło jak przewracałeś samochód.pompa olejowa leży troche wyżej niż miska i zawsze z niej olej zcieknie.Tak wiec niezaleznie czy przewracasz samochód czy masz spószczony olej to na to samo wychodzi. Pompa musi zassać. Jak nie zassie to coś nie tak z pompą musi być.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 00:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Nie robi sie takiego czegos jak odpowietrzanie pompy oleju. Pompe mozna tylko wyjac i zamonotwac z powrotem. Pompa oleju podlega tez naprawie, gdzie wymienia sie kola zebate i lozyska. Mozna sprawdzic obudowe pompy czy nie jest uszkodzona. Nadmiernie wyrobione lozyska moga byc powodem spadkow cisnienia i przyczynic sie do koniecznosci wymiany obudowy pompy. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 01:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
a gdzie można naprawić pompę oleju ? z tego co wiem elementy pompy są raczej niedostępne (koła zębate) oprócz zaworu.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: