.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:18:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 B4 2.0 93r - skaczace obroty +wystrzały ;(
PostNapisane: 17.lis.2004 03:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 03:46:55
Posty: 1
Witam prosze o pomoc - auto sprowadzone z Niemiec - ale sa z nim problemy:
1) Czasami choc ostatnio coraz czesciej w wiekszosci kiedy silnik jest jeszcze cieply sa problemy z odpaleniem go na benzynie - na gazie odpali raczej zawsze ale zaczynaja skakac obroty, strasznie gazuje i pod maska cos "jakby iskra gdzies przeskakuje" (taki odglos) - po przelaczeniu na benzyne jest dalej to samo - ale tu auto po kilku sekundach gasnie. Na gazie jesli przy takich obrotach staram się ruszyc - nastepuje czesto wystrzal gazu i auto gasnie.
2) Czasami w trakcie jazdy zarowno na paliwie, jak i na gazie nagle auto zaczyna rwac - tu obroty spadaja - slabnie - trwa to moze z 20 sekund - potem nagle przyspiesza i wszytsko jest OK. Jesli to się dzieje na gazie to jest to jeszcze polaczone z wystrzalami w kolektor ssacy. Czasami bez spadku obrotow podaczas jazdy jest taki wystrzal.

"Mechanicy" standardowo wymienili przewody,swiece,sonde lambde,silnik krokowy - ale oczywiscie dalej jest to samo. Przyznam ze juz mam dosc tego auta zostalo sciagniete z niemiec - ale mam przez nie juz nerwy zjedzone. Ostatnio stanolem pod sklepem. Po powrocie do auta oboty zaczely szalec - kumpel mnie sciagnal do domu. Rano odpalilem - obroty idealne auto odpalilo bez problemu. Jesli mozecie jakos pomoc prosze pomozcie. Moze na forum jest ktos z Rzeszowa lub okolic - ktos kto potrafil by wskazac przyczyne i ja naprawic. Prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 18:27:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Witamy

Ladnie die przedstaw w dziale Newbie :P

Pozniej wez samostart i popsikaj w okolicach koletora ssacego, jak obroty beda sie zmieniac to juz masz odpowiedz :peace:

Jakie masz spalanie ?

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 23:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2004 14:51:01
Posty: 73
Lokalizacja: woj.łódzkie
Odpal samochód w nocy i podnieś maske. Jak będą świecić przewody (zauważysz skoki iskry) to je wymień szybko na nowe. Wystrzały gazu to tylko i wyłącznie wina wysokiego napięcia. Kup sobie silikonowe przewody WN i nowe świece. Ja polecam NGK v-line (1 elektrodowe, bo do gazu tylko 1 elektr.). Może też kopułka i palec są już wysłużone

I jeszcze jedno, sprawdż dokładnie szczelność całego układu zasilania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 23:23:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mylisz się z tymi jednoelektrodowymi!!! Już kiedyś pisałem, że AAH (2.8 V6) strzelało aż tylko od jedynek, natomiast po wymianie na 3-elektrodowe (takie jak zaleca producent) autko przestało... WNIOSEK wtedy był taki, że należy zakładać takie świece jak przewidział producent i nie eksperymentować! Poszukaj w archiwum to się przekonasz... mnie drogo to kosztowało, bo po drodze zmieniłem reduktor i przewody WN, bo nie podejrzewałem, że nowe świece (1-el.) mogą powodować takie problemy... Od tamtej pory zawsze NGK 3-el.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 23:36:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2004 14:51:01
Posty: 73
Lokalizacja: woj.łódzkie
GrzesB napisał(a):
Mylisz się z tymi jednoelektrodowymi!!! Już kiedyś pisałem, że AAH (2.8 V6) strzelało aż tylko od jedynek, natomiast po wymianie na 3-elektrodowe (takie jak zaleca producent)


Tak. A czy producent zaleca zakładanie instalacji zasilania gazem? Też nie. Ja wiem swoje, jeśli gaz to tylko 1elektroda świecy. Może Ty jakieś lipne założyłeś te jedynki. Podobno BOSCH do gazu wogole się nie nadaje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 02:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:57:06
Posty: 3
mam podobny problem z audi a4 tyle ze bez instalacji gazowej .... mialem kiedys problem z plywaniem silnika na wolnych obrotach w bmw ( 1000obr/min-2500obr/min ) i tak ciagle plywal czasem mial face i mu przechodzilo a czasem dostal swira i i obroty skakaly.... w bmw jest cos takiego jak "przeplywomierz powietrza wolnych obrotow" jak nie wciskasz gazu to przepustnica jest zamknieta i powietrze dostaje wlasnie przez to urzadzonko..( jest ono podlaczone bumowym wezem do kolektora ssacego) jesli to padnie to obroty plywaja ... nie wiem jak to wyglada w audi ale jak mniemam podobnie ( sam wlasnie szukam wiedzy na ten tamat tutaj:) ) a jesli chodzi o wystrzaly to sprawdz wszystko co wyglada jak wezyki gumowe najprawdopodobniej skas silnik dostaje lewego powietrza i dlatego strzela ....

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 08:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
jeśli to jest silnik ABT to sprawdź jeszcze czujnik temperatury silnika, ewentualnie "nastawnik przepustnicy" - podobne objawy miał moj kolega w B4 ABT też z gazem - może wymiana czujnika pomoże ... :):

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 09:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
Audista mozesz podac który to czujnik temperatury, gdzie sie znajduje?

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 10:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2004 13:52:52
Posty: 14
Lokalizacja: Sieradz
miałem to samo ale mój gazownik poradził sobie z tym. Po pierwsze to wymień przewody i kopułkę na nowe ale tylko oryginał BERU. jeśli chodzi o wystrzały to jedyna rada na to to zmienić mikser z tego który jest zamontowany na filtrze powietrza na mikser który montuje się na koletorze (montują ten bo jest 5 razy tańszy!) Później tylko dobre ustawienia i problem zniknie!!! Tez długo głowił się nad tym ale doszedł i zrobił! Teraz chodzi jak pszczółka!
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: