.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.cze.2025 03:58:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ZIMA!!! NA ABS CZY BEZ???
PostNapisane: 20.lis.2004 23:00:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
jaka jest wasza opinia zima na ABS czy bez? mam taka mozliwosc aby je wylaczyc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 23:03:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
A jak dobrym kierowcą jesteś ? Bo jeśli średnim to jeździj z ABSem.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 23:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
no tu to jest ciezko ocenic smigam seti kilometrow ale tu i najlepsi maja klopoty :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 23:08:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Dokładnie. Bezpieczniej jeździć z ABSem. Zawsze możńa się sprawdzić na jakimś doszkalaniu. Tam symulują takie sytuacje i wtedy widać czy dałbyś radę.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 23:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
mam c4 quattro i dzisiaj na lodzie zaliczylem kraweznik na szczescie nic sie nie stalo ani pelen gaz ani hamowanie tylko slyszalem ABS :) ufff


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 23:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
bodzio2 napisał(a):
mam c4 quattro i dzisiaj na lodzie zaliczylem kraweznik na szczescie nic sie nie stalo ani pelen gaz ani hamowanie tylko slyszalem ABS :) ufff


Skoro nie hamowanie to skąd ABS ? :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 23:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Stanowczo bez ABS-u piękna sprawa wizja przyszłości potem wydłubać poduszki a potem odciąć pasy bespieczeństwa polecam

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 00:39:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bez ABSu zachamujesz szybciej, ale raczej mniej skutecznie... Ja osobiście wolę z ABSem chociażby dlatego, że mniej czuć masę autka, czy to na suchym czy na lodzie... A swoją drogą zapodaj jakiś placyk to będziesz widział jak jest lepiej... jak nie popróbujesz to się nie dowiesz :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 01:17:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dzieki ABSowi mniej oponki dostaja w dupe na suchym a na sliskim , hmm ... jezdze na tyle spokojnie i zapobiegawczo ze nie przeszkadz ami ABS ale jak chce pojezdzic ostro to ABSu nie moze byc bo wtdy poslizg jest konieczny do pokonywania zakretw ... ale poki co nie mam auta do takiej zabawy , robi sie wiec to jeszcze potrwa ale napewno nie bedzie mialo ABSu

p.s.
taki sam temat byl niedawno , staraj sie nie powtarzac tematow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 01:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Ja u siebie nie mam takiego problemu - poprostu nie mam wyłącznika ABS-u. Tylko Cabrio i Coupe to wtedy miały.
A obecnie to producenci starają sie aby auto myślało za kierowcę.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 01:29:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Jara napisał(a):
Ja u siebie nie mam takiego problemu - poprostu nie mam wyłącznika ABS-u. Tylko Cabrio i Coupe to wtedy miały.
A obecnie to producenci starają sie aby auto myślało za kierowcę.


Niezupełnie. Wyłącznik ABS był w wielu innych Audiolkach.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 16:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
no temat na czasie ale to prawda musze sprawdzic na jakim placu i porownac ale jeszcze stan opon ma wiele do powiedzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 09:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zdecydowanie z ABS`em. Jazda bez ABS`u tylko pozornie daje uzytkownikowi wieksza kontrolę nd pojazdem. Też tak kiedyś sądziłem a teraz już korzystam w pełni z dobrodziejstw tego wynalazku. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 12:42:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
baskecior napisał(a):
Zdecydowanie z ABS`em. Jazda bez ABS`u tylko pozornie daje uzytkownikowi wieksza kontrolę nd pojazdem. Też tak kiedyś sądziłem a teraz już korzystam w pełni z dobrodziejstw tego wynalazku. :)


Zgoda, natomiast bez ABSu zatrzymasz auto szybciej, szczególnie na oblodzonej jezdni - inna sprawa, że szybciej nie znaczy lepiej ;) ale jak mam podbramkową sytuację to często wyłączam ABS na lodzie... tyle, że wtedy autko tańczy...


A tak podczepiając się pod temat - u mnie ABS poza nieblokowaniem kół czyli trykaniem ma jeszcze taką właściwość, że raz mocniej blokuje koła raz słabiej - oznacza to tyle, że czasem pozwoli na troszkę dłużej zblokować się oponie i działa to na zasadzie impulsowej, szczególnie wyczuwalnej na lodzie. Tak ma być?? Oczywiście nic z tym nie będę robił bo według mnie to dobre rozwiązanie (nawet jeśli fabryka tak nie wypuściła) ale ciekawi mnie temat. Jeździłem niedawno Pugiem ojca i tam jak się wciśnie pedał na opór to ABSik cały czas równomiernie odblokowuje koła... wiem, że porównanie może nie ma miejscu, bo moje autko jest z '91 a jego 2001 ale jednak w Audi chyba skuteczniej pracuje układ ABSu... bo same heble to jednak w PUGu są dużo lepsze... ale i masa auta inna...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 13:04:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.paź.2004 13:04:41
Posty: 124
Lokalizacja: Kraków
Wole beeeez ;)

_________________
Adam
B2 2.3 20V quat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 13:09:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
GrzesB napisał(a):
baskecior napisał(a):
Zdecydowanie z ABS`em. Jazda bez ABS`u tylko pozornie daje uzytkownikowi wieksza kontrolę nd pojazdem. Też tak kiedyś sądziłem a teraz już korzystam w pełni z dobrodziejstw tego wynalazku. :)


Zgoda, natomiast bez ABSu zatrzymasz auto szybciej, szczególnie na oblodzonej jezdni - inna sprawa, że szybciej nie znaczy lepiej ;) ale jak mam podbramkową sytuację to często wyłączam ABS na lodzie... tyle, że wtedy autko tańczy...


A tak podczepiając się pod temat - u mnie ABS poza nieblokowaniem kół czyli trykaniem ma jeszcze taką właściwość, że raz mocniej blokuje koła raz słabiej - oznacza to tyle, że czasem pozwoli na troszkę dłużej zblokować się oponie i działa to na zasadzie impulsowej, szczególnie wyczuwalnej na lodzie. Tak ma być?? Oczywiście nic z tym nie będę robił bo według mnie to dobre rozwiązanie (nawet jeśli fabryka tak nie wypuściła) ale ciekawi mnie temat. Jeździłem niedawno Pugiem ojca i tam jak się wciśnie pedał na opór to ABSik cały czas równomiernie odblokowuje koła... wiem, że porównanie może nie ma miejscu, bo moje autko jest z '91 a jego 2001 ale jednak w Audi chyba skuteczniej pracuje układ ABSu... bo same heble to jednak w PUGu są dużo lepsze... ale i masa auta inna...


W piatek wyłaczył mi się ABS (mam zły styk na prawym przednim czujniku) i hamowałem na lodzie. Porównując to do hamowania z działajądcym ABS`em nie zauwazyłem większej różnicy w skuteczności poza tym że hamując na ABS`ie mogłem jeszcze skręcić. Po to właśnie go wynaleziono. Długość hamowania faktycznie na ABS`ei jest nieco dłuższa ale nie aż tak mocno aby sie tym przejmować.
Ina sprawa żehamowanie na lodzie to loteria. Chyba że kolce metalowe na oponach, ale w innym przypadku- Totolotek. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 15:02:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
baskecior napisał(a):
W piatek wyłaczył mi się ABS (mam zły styk na prawym przednim czujniku) i hamowałem na lodzie. Porównując to do hamowania z działajądcym ABS`em nie zauwazyłem większej różnicy w skuteczności poza tym że hamując na ABS`ie mogłem jeszcze skręcić. Po to właśnie go wynaleziono. Długość hamowania faktycznie na ABS`ei jest nieco dłuższa ale nie aż tak mocno aby sie tym przejmować.
Ina sprawa że hamowanie na lodzie to loteria. Chyba że kolce metalowe na oponach, ale w innym przypadku- Totolotek. :)


Zrób sobie test:
Rozpędź się na oblodzonej drodze i hamuj z ABSem;
Potwórz to samo bez ABSu (ta sama prędkość i miejsce rozpoczęcia hamowania);
I zrób jeszcze trzecią próbę, tyle, że jak ABS zacznie działać to go wyłącz - pewnie zobaczysz to o czym mówię.

W prawdzie Twoja niunia jest sporo lżejsza od mojej, ale bez ABSu powinna wyhamować dużo szybciej.

Co do reszty Twojej wypowiedzi zgadzam się w 100%, że ABS jest po to by z niego korzystać a wyłącznik ABSu powinien być jak najmniej używany!! :peace: Czasem jednak te kilka metrów mniej potrafi pomóc i uniknąć przykrych sytuacji, czasem jednak zarzuci i jest jeszcze gorzej - tak jak napisałeś - LOTERIA.

Żeby jeszcze była jasność - ja jeżdżę z włączonym ABSem i raczej żadko go wyłączam... no chyba, że na placyku lub jak robie jakieś próby - podczas jazdy staram się tego nie robić!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 15:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
GrzesB napisał(a):
baskecior napisał(a):
W piatek wyłaczył mi się ABS (mam zły styk na prawym przednim czujniku) i hamowałem na lodzie. Porównując to do hamowania z działajądcym ABS`em nie zauwazyłem większej różnicy w skuteczności poza tym że hamując na ABS`ie mogłem jeszcze skręcić. Po to właśnie go wynaleziono. Długość hamowania faktycznie na ABS`ei jest nieco dłuższa ale nie aż tak mocno aby sie tym przejmować.
Ina sprawa że hamowanie na lodzie to loteria. Chyba że kolce metalowe na oponach, ale w innym przypadku- Totolotek. :)


Zrób sobie test:
Rozpędź się na oblodzonej drodze i hamuj z ABSem;
Potwórz to samo bez ABSu (ta sama prędkość i miejsce rozpoczęcia hamowania);
I zrób jeszcze trzecią próbę, tyle, że jak ABS zacznie działać to go wyłącz - pewnie zobaczysz to o czym mówię.

W prawdzie Twoja niunia jest sporo lżejsza od mojej, ale bez ABSu powinna wyhamować dużo szybciej.

Co do reszty Twojej wypowiedzi zgadzam się w 100%, że ABS jest po to by z niego korzystać a wyłącznik ABSu powinien być jak najmniej używany!! :peace: Czasem jednak te kilka metrów mniej potrafi pomóc i uniknąć przykrych sytuacji, czasem jednak zarzuci i jest jeszcze gorzej - tak jak napisałeś - LOTERIA.

Żeby jeszcze była jasność - ja jeżdżę z włączonym ABSem i raczej żadko go wyłączam... no chyba, że na placyku lub jak robie jakieś próby - podczas jazdy staram się tego nie robić!


Niestety nie mam odłaczanego ABS`u , ale próby o których mówisz przeprowadzałęm dawno temu. Ciut dłużej a ABS`em ale za to kontrolowanie. Niemniej dziś na spocie też sobie potrenuję ... :kosci:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 17:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Basket: w bezpiecznikach na podszybiu masz jeden - 15A siedzący w pomarańczowej oprawce. Wyjmij go!!.


Proszę was nie zaczynajcie dyskusji na temat Z czy BEZ bo to jest bez sensu :!: . Jeżeli ktoś nie zrozumiał do tej pory, że ABS to gówno jakich mało to niech z tym jeździ !! nie ma co języka... guzików na klawiaturze wycierać !!

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 21:41:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Wg mnie zadaniem ABSu jest to aby autko nie wpado w poślizg podczas hamowania a nie skrócenie i poprawienie skuteczności hamowania.
pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: