.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 18:09:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.9D 1991r] Wymiana silnika - na 1.9 TDI 130 KM ?
PostNapisane: 29.kwi.2008 08:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Witam Wszystkich.
W sumie nie wiedziałem, do którego działu dać moje pytanie, bo problem jest raczej pośerdni...
Mianowicie.. Silnik w moim audi ma 17 lat, przebył blisko 600 tyś km i nadaje się do kompletnego remontu (olej pożera w ogromnych ilościach - jak wdepnę w podłogę, to wychodzi nawet powyżej 2litrów na 1000 km), pali blisko 9 litrów ropy na 100 km, bardzo słabo się zbiera, tłucze się itp.. No ogólnie jeden z "mecherów" zakwalifikował go do generalnego remontu.
Ale tak sobie pomyślałem, że może zamiast remontować i tak już bardzo stary silnik może po prostu bardziej opłacałoby się kupić inny, nowszy silnik i wsadzić zamiast tego starego.
Nie bardzo znam się na temacie wymiany silników, dlatego chciałem zapytać, jakie są techniczne możliwości wsadzenia innego silnika do A80 B3. Myślałem o silniku VW 1.9 TDI po 2001 roku (te silniki mają 130 KM, ewentualnie do 2001 roku - 115 KM).. Czy w ogóle jest możliwa taka podmiana? Czy pod maską jest miejsce na taki silnik? Jak jest z jego kompatybilnością - mocowania, podłączenia, elektryka? Czy konieczna jest wymiana skrzyni biegów (moja jest 5biegowa, swoją drogą to sprzęgło też jest do zrobienia..).
Jeśli ten silnik jest niemożliwy do użycia, to może ktoś poleci jakiś inny mogel, z którego montażem nie będzie problemu? (pojemność wolałbym zostawić taką samą żeby nie komplikować sprawy z rejestracją i ubezpieczeniem). A może w mojej sytuacji faktycznie najrozsądniej jest zrobić generalny remont?
Z góry dziękuję za rady i opinie.

Pozdrawiam
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 11:28:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 19:41:19
Posty: 82
Lokalizacja: lębork
kolego powiem tak... tez się do takiego czegoś przymierzałem i to sie nie opłaca chyba, że naprawde jest zakochany w swoim audi aż po grób... ;p

koszt wsadzenia 1,9 tdi koni napewno nie mniej niż 10000zł ;p trzeba wymienić prawie wszystko... najlepiej mieć jakieś drugie autko z którego się przełoży wszystkie częsci... Dużo prościec zamontować 1.9 tdi 1z z audi 80 :) + pare modów i masz 130 koników :)

powodzenia życze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 12:00:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Ja nie nalegam na ten konkretny model silnika. Po prostu mój obecny silnik wymaga totalnego remontu.. Wymiana na identyczny model silnika też mija się z celem, bo wymieniać 17-letni silnik na choćby 15-letni większego sensu chyba nie ma..?
Za cenę remontu powiększoną o ok 50% można kupić nowszy i lepszy silnik, stąd pomysł wymiany..
Chodzi mi o rozwiązanie w miarę tanie, ale również w miarę wydajne i rozsądne. Moc mocą, ale chodzi również o opłacalność - tak wymiany (bądź remontu) jak i późniejszej eksploatacji... (co z tego, że zrobię remont, jak za pół roku silnik znów będzie pożerał olej..)
Jak powiedziałem, w temacie nie jestem obeznany, dlatego też nie wiem które rozwiązanie będzie dla mnie najlepsze i dlatego proszę o pomoc i opinię... Jakkolwiek 10 tyś na "remont" silnika na pewno nie jestem w stanie poświęcić! :)
Jeśli chodzi o koszty, które moge ponieść - remont mojego silnika (1Y) to ok 1.5 - 2 tyś. Jeśli z całą zabawą (wymiana) zamknąłbym się w 3 tysiącach byłoby super!

Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 12:42:00 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
zapomnij o TDI w takim razie

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 13:27:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
3 tys to możesz zacząć, po wydaniu 2,5 tys stwierdzisz że nei masz nawet połowy potrzebnych rzeczy i Cię krew zaleje.
Potrzebujesz:
-kompletny silnik z osprzętem ( kolektory, turbina, etc)
-wszystkie pierdoły typu czujniki, obudowy filtrów etc
-ecu z wiązką
-wydech ( przynajmniej downpipe)
-nie wiadomo jak ze szkrzynią i łapami silnika
-jakiegoś dobrego specjalistę, który CI to przełoży

Jedyna szanse że za 3 tys znajdziesz jakąś bitą B4 i wszystko z niej przełożysz. Warunki: nie bita w przód i nie po dachowaniu. I sam musiał byś to sobie przekładać wszystko. Moim zdaniem szanse są zerowe.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 14:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Czyli jednak raczej zwykły remont, bez kombinacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 16:22:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ew może 1.9 td plus jakieś mody i ze 100 km może się uda wyciągnąć

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 20:22:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.maja.2006 11:03:40
Posty: 44
Lokalizacja: Zachodniopomorskie | Audi 80 B4 '94 1.9TD AAZ+
bobaskgb napisał(a):
Ew może 1.9 td plus jakieś mody i ze 100 km może się uda wyciągnąć


ja mam taki silniczek (bez modów /i chodzi super) ale pytanie toszkę z innej beczki: otóż czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM

_________________
"lepiej mieć Parkinsona i rozlewać, niż Alzhaimera i zapomnieć wypić" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 20:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2004 16:36:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kolbuszowa
Rafaello24 napisał(a):
czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM

TDI nie znaczy Turbo Diesel Intercooler tylko Turbocharged Direct Injection - jest to całkiem nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, nie znam dokładnych różnic ale z pewnością AAZ nie przerobisz na 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 20:50:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mathieus napisał(a):
Rafaello24 napisał(a):
czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM

TDI nie znaczy Turbo Diesel Intercooler tylko Turbocharged Direct Injection - jest to całkiem nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, nie znam dokładnych różnic ale z pewnością AAZ nie przerobisz na 1Z


AAZ to satry kondon na komorach wstepnych z mechanicznie sterowana pompa wtryskowa [czyt.linka gazu :): ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 01:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Czyli podsumowując - zamiast remontu lepiej poszukać w miarę nowego silnika 1.9 td. Z jego montażem nie powinno być problemów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 15:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
I jeszcze jedno pytanko - czy silnik z Audi 80 B-4 pasuje bo B-3? Konkretnie chodzi o silnik 1Z... Z tego co wiem, z tym silnikiem wychodziły dopiero B-4ki. Znalazlem kilka ofert sprzedaży.. Tyle tylko, że oni piszą, że jest to silnik TDI a cena wraz z osprzętem czasami mieści się w ów 3 tysiącach zł.. czy to nie za tanio?
Czy w ogóle ma sens wymiany na ten model silnika?
Pozdrawiam
G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 12:22:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cena przekładki to cena silnika + cena osprzętu + cena porzeróbek + robocizna, jak ktoś za 1Z woła 3000PLN to moim zdaniem nie tanio a droooogo!

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 08:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 11:46:20
Posty: 36
Lokalizacja: BIESZCZADY
Mathieus napisał(a):
Rafaello24 napisał(a):
czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM

TDI nie znaczy Turbo Diesel Intercooler tylko Turbocharged Direct Injection - jest to całkiem nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, nie znam dokładnych różnic ale z pewnością AAZ nie przerobisz na 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 08:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 11:46:20
Posty: 36
Lokalizacja: BIESZCZADY
Rafaello24 napisał(a):
bobaskgb napisał(a):
Ew może 1.9 td plus jakieś mody i ze 100 km może się uda wyciągnąć


ja mam taki silniczek (bez modów /i chodzi super) ale pytanie toszkę z innej beczki: otóż czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TD[co

ja tez mam AAZ i mam do ciebie takie pytanie jak włożyłeś intrkuler to dodalło ci wiecej mocy czy bezróżnicy jest?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 12:56:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.maja.2006 11:03:40
Posty: 44
Lokalizacja: Zachodniopomorskie | Audi 80 B4 '94 1.9TD AAZ+
silolo napisał(a):
ja tez mam AAZ i mam do ciebie takie pytanie jak włożyłeś intrkuler to dodalło ci wiecej mocy czy bezróżnicy jest?
Pozdrawiam


witaj, nie wiem czy była różnica bo ja kupiłem tego już z intercoolerem, więc nie mam porównania :/
pozdro

_________________
"lepiej mieć Parkinsona i rozlewać, niż Alzhaimera i zapomnieć wypić" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: