.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 09:41:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 96' AFN] bad chiptuning
PostNapisane: 20.gru.2008 10:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Właśnie dowiedziałem się że komputer w mojej audi ma pozmieniane pewne wartości dawek, co sprawia iż auto jest słabe, pojawia się przeładowanie w układzie doładowania. Serwis wykonał test na obecność chip tuningu i okazało się że te dawki nie są fabryczne. Oczywiście posiadam małą czarną skrzyneczkę o imieniu POWER ale jest wypięta z układu podciśnienia oraz przełącznik który znajduje się na desce jest cały czas na off. Skutkuje to brakiem mocy, dużym spalaniem i notorycznymi notlaufami. Dzwoniłem do ASO w Rzeszowie - nie robią takich rzeczy jak przywracanie ustawień fabrycznych. Auto kupione we Włoszech i tam robione modyfikacje więc odzyskanie backupu odpada. Teraz pojawia się pytanie. Czy długość węży podciśnieniowych ma znaczenie ? Za tym oczywiście idzie objętość całego układu - wypięcie Power Box'a skutkuje zmniejszeniem objętości, ale czy rzeczywiście wpięcie go z powrotem do układu będzie miało jakieś znaczenie? Pytanie z innej beczki jeśli to co piszę wyżej to totalna bzdura... Kto mi pomoże i czy w ogóle można wrócić do ustawień fabrycznych ?? HELP !!

P.S.> z notlaufami walczę od ponad roku, pół osprzętu pozmieniałem i dopiero teraz doszedł serwis o co chodzi.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 13:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:47:34
Posty: 135
Lokalizacja: z garażu
Od tego to poleciłbym Tobie jakiegoś kumatego tunera, który zajmuje się chiptuningiem, niestety nie wiem kto jest kompetentny w Twojej okolicy.

_________________
było tak:
VW Passat B3 1.6 TDi SB
VW Passat B4 1.9 TDI 1Z
VW Passat B5 1.9 TDI AFN
Audi A6 1.9 TDI AWX
jest:
BMW :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 14:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
bez problemu mozna wgrac ori soft

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 18:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
czas na inwestycje 90pln w kabelek vag-com, samodouczenie sie z logowania/diagnostyki i wszystko bedzie jasne
Pewne jest ze w tym samochodzie nie da sie wgrac seryjnego programu za to mozna wsadzic kosci z seryjnym programem.
Jezeli masz boxa to szczerze mowiac watpie, ze masz chipa (2 rozwiazan sie raczej nie laczy) wiec narazie zacznij od kabelka vag-com. Wierze, ze w 5 min na forum znajdziesz informacje jaki kabelek Ci trzeba i co logowac
Mozesz we wlasnym zakresie rozebrac ecu i zobaczyc czy sa 2 kosteczki w podstawkach czy wszystko fabrycznie przylutowane... ale logi dynamiczne 003, 004, 008, 011 wszystko wyjasnia bez rozbierania
Powodzenia i pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2008 19:04:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
wiadomo ze za stare auto i trzeba kosci w podstawki wstawic lub lutowac jezeli takowych nie ma w sterowniku

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 13:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
przemekk74 napisał(a):
Witam,
czas na inwestycje 90pln w kabelek vag-com, samodouczenie sie z logowania/diagnostyki i wszystko bedzie jasne
Pewne jest ze w tym samochodzie nie da sie wgrac seryjnego programu za to mozna wsadzic kosci z seryjnym programem.
Jezeli masz boxa to szczerze mowiac watpie, ze masz chipa (2 rozwiazan sie raczej nie laczy) wiec narazie zacznij od kabelka vag-com. Wierze, ze w 5 min na forum znajdziesz informacje jaki kabelek Ci trzeba i co logowac
Mozesz we wlasnym zakresie rozebrac ecu i zobaczyc czy sa 2 kosteczki w podstawkach czy wszystko fabrycznie przylutowane... ale logi dynamiczne 003, 004, 008, 011 wszystko wyjasnia bez rozbierania
Powodzenia i pozdrawiam,
Przemek


Tak się składa że tak jak napisałem chwilę już z tym walczę i kabelek posiadam, nie posiadam jedynie wiedzy i odwagi by samemu to zrobić. Jakieś wskazówki?

P>S Stare bo stare ale logi już są.. w razie potrzeby umieszczę nowe jeśli zajdzie taka potrzeba.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 18:31:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Krotki wstep
W logu:
- 11D masz obroty oczekiwane jak i faktyczne cisnienie ladowania
- 008 masz obroty, zyczenie kierowcy, ogranicznik momentu, ogranicznik dymienia (*)

*) - ogr dymienia to funkcja obrotow jak i mierzonego przeplywu powietrza (przeplywomierz zaniza to i ogranicznik bardzij tnie)

Zadanie domowe
tutaj masz logi kogos tam http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=logi+afn (ponoc mu ürzeplywomierz zaniza - nie przygladalem sie)

Porownaj sobie zyczenie kierowcy, ogranicznik momentu i oczekiwane ladowanie a bedziesz wiedzial czy masz zmodyfikowane mapy w ECU czy nie
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 12:15:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Odnosząc się do starych logów wychodzi na to iż są bardzo zbliżone z delikatnymi różnicami co wydaje sie do przyjęcia.

Grupa 008

http://www.pablo.emil.tnp.pl/porownanie.JPG

największa różnica jest przy 3000 RPM ale tylko w ostatniej kolumnie

Grupa 011

Tutaj od 2000 - 4000 RPM jest dokładnie tak samo czyli 1948,2 przy Specified Map

Czyli jednak nie jest zmodyfikowany ??

Gubię się powoli. Szukam wydruku z VAS'a i przytoczę to co komputer napisał..

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 13:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
piatka z zadania domowego:)
Drobne roznice sa mozliwe bo
1) masz "punktowy" obraz (nigdy praktycznie w tych samych obrotach, przy tym samym przeplywie itp)
2) AFNow jest pewnie n odmian softow (nazwijmy je "generacje"), ktore moga sie delikatnie roznic
Oczywiscie, ze mozliwe jest, ze ktos zmienil mapy jakos strasznie delikatnie ze tego nie widzisz tyle, ze to nie mialoby sensu - przeciz masz boxa
Rozebranie ECU powinno rozwiac Twoje watpliwosci w 100% tyle, ze mi by sie nie chcialo
Pozdrawiam i wesolych swiat,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 15:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Wspomniany wydruk z VAS 5051B v14.

Kod:
Krok sprawdzania: Manipulacja
Zgłoszenie:

Manipulowano przy komputerze sterującym silnika. Polecenie przerwania.Wartości wynoszą: Życzenie kierowcy : 43,6 mg/h Ograniczenie momentu obrotowego: 40,6 mg/h Unikanie powstawania dymu 43mg/h Wskazówka: Nie przeprowadzać napraw. itd.


Przyjrzałem się dokładnie pierwszej stronie testów. I tam czytam:

Kod literowy silnika: AGR 1,9l TDI /66kW
co całkowicie nie odpowiada prawdzie gdyż AFN ma 81kW..

Mniemam że serwis jednak nie do końca wiedział co robi i gdzie szukać. zwalił winę na modyfikacje w komputerze podkładając do porównania w teście całkiem inny silnik. Wyjaśnię jeszcze jedną małą rzecz. Serwis Audi w moim mieście ma bardzo złe opinie stąd zajął się tym serwis Skody. VW nie ma w moim mieście.


Również pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Wesołych Świąt.

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 22:55:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
Kolega @Rogal zajmuje sie czipowaniem. zapukaj do niego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: