.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 20:23:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 20:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Sprinter napisał(a):
AAT i AEL mają te same sterowniki, ale w A6 (być może też końcówka produkcji A100 C4 w 94r.). 100-tki C4 AAT miały stare padliny chyba 8-bitowce.


Być może, na forach jest trochę postów ludzi pozbawionych diagnostyki w AAT poza grupą zdaje się 000.

Ja mam dostęp u siebie do wszystkich logowanych na forum parametrów, choć mój egzemplarz również jest z 94 roku ale już z powakacyjnej produkcji A6 - tym widocznym od razu przy logowaniu wyróżnikiem jest zdaje się podnoszenie obrotów po przejściu z MB przy logowaniu grupy 000 do BS na 1200 lub 1000obr - można o tym przeczytać tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb

Z tym, że wydaje mi się, że to wszystko to są 8-mio bitowe sterowniki - wskazuje na to możliwość wyboru przy adaptacji wartości 0-255 czyli zakres do którego opisania wystarcza 8 bitów, ale ja informatykiem nie jestem, więc tylko mi się wydaje :)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 20:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelb napisał(a):
Sprinter napisał(a):
AAT i AEL mają te same sterowniki, ale w A6 (być może też końcówka produkcji A100 C4 w 94r.). 100-tki C4 AAT miały stare padliny chyba 8-bitowce.


Być może, na forach jest trochę postów ludzi pozbawionych diagnostyki w AAT poza grupą zdaje się 000.

Ja mam dostęp u siebie do wszystkich logowanych na forum parametrów, choć mój egzemplarz również jest z 94 roku ale już z powakacyjnej produkcji A6 - tym widocznym od razu przy logowaniu wyróżnikiem jest zdaje się podnoszenie obrotów po przejściu z MB przy logowaniu grupy 000 do BS na 1200 lub 1000obr - można o tym przeczytać tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb

Z tym, że wydaje mi się, że to wszystko to są 8-mio bitowe sterowniki - wskazuje na to możliwość wyboru przy adaptacji wartości 0-255 czyli zakres do którego opisania wystarcza 8 bitów, ale ja informatykiem nie jestem, więc tylko mi się wydaje :)

0-255 to sterownik 16-bitowy ... 0-128 to ósemka ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 22:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
To git.
Tylko pytanie czy cały soft AEL->AAT może bezpiecznie być zaaplikowany czy raczej wyłącznie podmiana map a z tym drugim to już podejrzewam bez precyzyjnych wskazówek nie dam rady.

Zresztą jakie kostki i jaki programator + czym to wszystko zaaplikować (soft) też póki co nie bardzo wiem ;)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 06:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a kto Ci powiedzial ze w tych kosteczkach sa tylko mapy (czyli parametry) a nie tez sam program?
czy masz kosci w podstawkach czy wlutowane... bo jak to drugie to min 50zyla ktos za wlutowanie podstawek wezmie
Nie wiem jakimi finansami operujesz i co jest dla Ciebie duzo a co malo - ale wg moich standardow 'za grosze' wzialbym od jakiegos tunera nagrane kosci (jezeli w ecu sa podstawki) albo albo kupil caly ecu
kosci do mojego steownika byly po 3.5pln/sztuke kiedys (nie pamietam oznaczen) , wysylka z e-sklepu chyba z 5-10pln
Programator wzialem od kollegi nazywa sie willem (nie kolega, programator!)
Pytasz sie ciagle o jakies bezpieczenstwa... jezeli auto mechanicznie jest takie same bo bezpieczenstwo eksploatacji bedzie jak w ael a jak nie to nie (zrob juz prosze tego swapa/wymiany ecu/kosci i napisz po prostu ostaniego posta w watku jak wyszlo)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 08:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
przemekk74 napisał(a):
a kto Ci powiedzial ze w tych kosteczkach sa tylko mapy (czyli parametry) a nie tez sam program?


Nikt mi nie powiedział i ja tego również nigdzie nie napisałem więc zupełnie nie wiem skąd taki wniosek.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 17:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Zapakuj ECU od AELa, albo dogadaj się z tunerem, żeby Ci wrzucił seryjne mapy z AELa w Twoje ecu i daj już święty spokój, a jak się boisz o bezpieczeństwo to wstaw stare wtryski i hulaj dalej totalna serią.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 19:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nie po to jest chyba forum aby dawać rady w stylu "nie działa to wymień silnik" albo "chcesz więcej mocy to zajedź do tunera"...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 19:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Nie po to jest chyba forum aby dawać rady w stylu "nie działa to wymień silnik" albo "chcesz więcej mocy to zajedź do tunera"...


Nikt za Ciebie też nie zrobi, ile można się radzić w prostej sprawie, już kilka razy Ci powiedziano co możesz zrobić i dalej masz jakieś wątpliwości. Jak się nie orientujesz to płacisz dla tunera, bo już prostszym językiem nie da się wytłumaczyć i napisać tego co już zostało Ci napisane. Mapy od AELa, albo remap przez tunera, jedno i drugie najlepiej, dla własnego dobra, zrób u kogoś kto zna się na robocie i wgra Ci odpowiednie mapy.
Wiesz już wszystko, teraz to zrób i napisz jak wrażenia. Nie ma co tu więcej radzić.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 08:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nie chodzi o to co można zrobić a jak to zrobić (i nie mam tu na myśli wyjęcia kostek i zawiezienia do tunera) - takiej odpowiedzi nie widzę i zapewne nie ujrzę...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 16:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Nie chodzi o to co można zrobić a jak to zrobić (i nie mam tu na myśli wyjęcia kostek i zawiezienia do tunera) - takiej odpowiedzi nie widzę i zapewne nie ujrzę...


Nie mam zielonego pojęcia o co Ci chodzi, wgranie serii z AELa to chyba najtańsza możliwa opcja. Jak to zrobić:

-kupujesz hot air
-kupujesz dobrą lutownicę
-kupujesz programator epromów
-kupujesz kostki
-ściągasz ori soft od AELa

-jak wiesz gdzie jest to wykręcasz sterownik rozkręcasz go i odnajdujesz interesujące Cie kostki z softem
-hot airem wylutowujesz je
-oczyszczasz miejsce lutowania i wlutowujesz nowe kostki (może wlutować też podstawki pod nie)
-skręcasz sterownik, biegniesz do autka wkładasz i sprawdzasz czy odpala
-jak odpala to skręcasz auto
-jak nie odpala to łapiesz się za głowę, zaczynasz się zastanawiać, czy dobre kostki wlutowałeś, czy dobrze polutowałeś czy dobry soft ściągnąłeś i piszesz kolejne 15 postów na forum, na które ktoś Ci odpisze: "mówiliśmy jedź do kogoś kto ma o tym zielone pojęcie".

Na pewno wolisz zrobić wszystko sam, niż zapłacić nieduże pieniądze dla kogoś kto się na tym zna i ew wie jak uniknąć niepowodzeń lub sobie z nimi poradzić ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 16:47:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Bobo napisał(a):
-kupujesz hot air
-kupujesz dobrą lutownicę
-kupujesz programator epromów
-kupujesz kostki
-ściągasz ori soft od AELa

(...)

Na pewno wolisz zrobić wszystko sam, niż zapłacić nieduże pieniądze dla kogoś kto się na tym zna i ew wie jak uniknąć niepowodzeń lub sobie z nimi poradzić ?


Hihi, ładne parę stówek leci we własne zabawki, a efekt... ;) Ale nauka bezcenna. :helm:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 19:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona - gdyby ktoś nie wiedział i wziął serio tą wskazówkę to by sobie niepotrzebnie kosztów narobił.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 19:40:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona - gdyby ktoś nie wiedział i wziął serio tą wskazówkę to by sobie niepotrzebnie kosztów narobił.
Z tego co ja wiem, to w mało, którym sterowniku są w podstawki, ale jak wiesz to już nie zadawaj więcej pytań tylko rób robotę w końcu.
Akurat podstawki to nie taki ogromny koszt w porównaniu do reszty o której napisałem.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 21:28:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Sprinter napisał(a):
Bobo napisał(a):
-kupujesz hot air
-kupujesz dobrą lutownicę
-kupujesz programator epromów
-kupujesz kostki
-ściągasz ori soft od AELa

(...)

Na pewno wolisz zrobić wszystko sam, niż zapłacić nieduże pieniądze dla kogoś kto się na tym zna i ew wie jak uniknąć niepowodzeń lub sobie z nimi poradzić ?


Hihi, ładne parę stówek leci we własne zabawki, a efekt... ;) Ale nauka bezcenna. :helm:


to zalezy co sie robi ale czasami efekt przechodzi najsmielsze oczekiwania .... :D


Bobo napisał(a):
pawelb napisał(a):
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona - gdyby ktoś nie wiedział i wziął serio tą wskazówkę to by sobie niepotrzebnie kosztów narobił.
Z tego co ja wiem, to w mało, którym sterowniku są w podstawki, ale jak wiesz to już nie zadawaj więcej pytań tylko rób robotę w końcu.
Akurat podstawki to nie taki ogromny koszt w porównaniu do reszty o której napisałem.


akurat tutaj kolega moze miec racje ... w tych sterownikach [na 100% w AEL] ale i AAT podejrzewam ze tez, sa podstawki wiec koszty hot-air i podstawek przynajmniej odpadaja ;)

reszta taj jak pisalem na poprzedniej stronie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 08:23:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Nie chodzi o to co można zrobić a jak to zrobić
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona

oj chlopie... pompujesz watek niemilosiernie a prostej operacji przeprowadzic nie mozesz.
Jezeli w tym sterowniku sa kosci w podstawkach (odkrecisz srubki obudowy to bedziesz to widzial) to na pytanie "jak to zrobic" odpowiadam: wydlubujesz kosci z podstawek (igla lub takimi obcazkami specjalnymi do tego) + wkladasz nowe kosci - jezeli zatrybi to betatesty a jak nie to wkladasz stare seryjne i myslisz dalej
Nie masz ori softu? kup sobie jakas plyte "1000 czipow tralala" z allegro - do tak starego i popularnego auta nie sadze zeby nie bylo ori softu.. jak zaprogramowac kosci? Programator willem + program "willem eprom m51" (ja takiego zestawu uzywalem)
Tu masz jakis stary watek o roznicach aat ael
http://www.a6klub.pl/100-c4-25tdi-aat-j ... vt5701.htm
Zabierasz sie do tego jakbys lodz podwodna na helikopter przerabial...
Roznik
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 11:57:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nie ja pompuję wątek a Wy.
Jedyna rzeczowa informacja jaką na razie od Was otrzymałem to: "Programator willem + program "willem eprom m51".

To, że trzeba epromy wylutować, jak podstawkach to wyjąć, zaprogramować, czym wylutować i skąd wziąć soft to oczywiste oczywistości - nie wiem jaki sens ma rozpisywanie się na ten temat.

Interesowała by mnie za to opinia kogoś, kto takiej aplikacji całego softu próbował, względnie kogoś kto z powodzeniem przerzucił same mapy. Mógłbym kupić programator, kostki, wrzucić soft i sprawdzić czy działa ale w takim przypadku działając "na pałę" czemu miało by służyć to forum - pochwaleniu się, że sobie czipa zrobiłem i ze się "udało" ?

Co do linku - tam się pisze o jakichś różnicach w turbinach, pompach, wale korbowym ... Etka podaje wspólne oznaczenia tych elementów dla AAT i AEL więc zapewne kolejny wątek z informacjami wyssanymi z palca...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 17:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):

Interesowała by mnie za to opinia kogoś, kto takiej aplikacji całego softu próbował, względnie kogoś kto z powodzeniem przerzucił same mapy. Mógłbym kupić programator, kostki, wrzucić soft i sprawdzić czy działa ale w takim przypadku działając "na pałę" czemu miało by służyć to forum - pochwaleniu się, że sobie czipa zrobiłem i ze się "udało" ?



Ktoś musi być pierwszy :D Najwyraźniej wszyscy inni postanowili pojechać do kogoś kto się zna na robocie, niż kombinować samemu z "uniwersalnymi chipami" itd. Więc zrób tak jak wszyscy piszą i napisz o wrażeniach niech "forum służy" dzięki Twojej osobie.

Ps. Ktoś na forum wypowiadał się na temat jakiegoś tam programu z allegro (wypowiadał się pozytywnie), odnajdź więc ten wątek i popytaj autora skąd i za ile wziął ten soft i kup sobie taki sam.

Ps2. No dobra wysiliłem się zrobiłem to za Ciebie oto link: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t&start=40

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 19:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
dzięki, czytałem ten wątek, wynika z niego, że ten chip to jedna wielka niewiadoma - ten kolega który go zastosował nie udostępnił logów dynamicznych i nic na jego temat nie wiadomo a sprzedawca tych chipów z allegro uchodzi za raczej nie wartego zaufania kombinatora.

A może ktoś jest w stanie ocenić "jakość" modyfikacji softów do aat mając pliki do wglądu ?
http://www.sendspace.pl/file/1b5c3958b0ba094eb7d8f62
http://www.sendspace.pl/file/397ea011ac919ec7378c828

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2011 23:51:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Podbijam :D

Coś nam wyrosło w temacie :): ??

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Ask Jeeves [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: