.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 15:57:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuning 2.6 V6 B4 avant???
PostNapisane: 19.paź.2008 11:30:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam serdecznie.

Jakiś czas już mam swoją audiole. Doprowadziłem ją do porządku technicznie/machanicznie.

Mam pytania odnośnie silnika i wydechu. Co można pomodzić żeby to autko lepiej chodziło. Na razie jest wszystko seryjne.

Co powiecie o stożku do tego motoru?
jakiś dolocik do stożka?
może kolektor wydechowy? jakieś info, namiary na taki kolektor?

Co robić żeby pomogło :?:
bo nie chce wymieniać nie potrzebnie pół auta jak mi to nie da nic...

Zbiera się tak: http://pl.youtube.com/watch?v=C_S6qPzUnd8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 18:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Zbiera się jak to 2.6, to nie jest silnik do wyścigów niestety. Zmiana dolotu (z doprowadzeniem zimnego powietrza oczywiscie itd.) nic Ci nie da, bo nie masz tam turbinki. Jeśli chcesz inwestować w wydech to nie przerabiaj czasem tłumików końcowych czy nie wycinaj katalizatorów, bo to nic nie da, będzie tylko głośniej. Pewnym rozwiazaniem jest dedykowany układ wydechowy np. Superspring itp. ale to są koszta, a efekt będzie minimalny. Nawet jak dorzucisz do tego chip, który założmy, że doda Ci te maksymalne 8% mocy to i tak będzie bardzo mało jak za stratę kolejnych 1500 z i wyżyłowanie motoru.

Jeśli chcesz na szybko poczuć wzrost osiagów to zatankuj paliwo, na którym Twoje auto osiąga 100% mocy i momentu, czyli PB98, a jeśli masz nieseryjne koła, zmień je na fabryczne. Jeśli natomiast bardzo, bardzo brakuje Ci mocy, sprzedaj szybko auto i kup coś mocniejszego, ja tez byłem w takiej sytuacji jak Ty (również z autem doprowadzonym do ideału technicznego), tak też zrobiłem i jestem happy. :) Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 21:07:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
Miałem, jedzie tak sobie a pali sporo. Sprzedaj i kup jakieś turbo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 15:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
a co powiecie na taki chip http://moto.allegro.pl/item464031282_ch ... v6_v8.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 15:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Od gości co piszą montaż przez "rz" bym nie kupił ;)
A i 2.6 ma seryjnie 225Nm a nie 200.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 15:57:06 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie kupuj czipów do wolnossaków, chyba nie wierzysz w te bradnie co tam piszą.... :?: :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 11:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
poczytajcie co tu piszą http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teo ... znyosz.htm właśnie wolnossaki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 15:03:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
TimeMaster napisał(a):
Zbiera się jak to 2.6, to nie jest silnik do wyścigów niestety. Zmiana dolotu (z doprowadzeniem zimnego powietrza oczywiscie itd.) nic Ci nie da, bo nie masz tam turbinki. Jeśli chcesz inwestować w wydech to nie przerabiaj czasem tłumików końcowych czy nie wycinaj katalizatorów, bo to nic nie da, będzie tylko głośniej. Pewnym rozwiazaniem jest dedykowany układ wydechowy np. Superspring itp. ale to są koszta, a efekt będzie minimalny. Nawet jak dorzucisz do tego chip, który założmy, że doda Ci te maksymalne 8% mocy to i tak będzie bardzo mało jak za stratę kolejnych 1500 z i wyżyłowanie motoru.

Jeśli chcesz na szybko poczuć wzrost osiagów to zatankuj paliwo, na którym Twoje auto osiąga 100% mocy i momentu, czyli PB98, a jeśli masz nieseryjne koła, zmień je na fabryczne. Jeśli natomiast bardzo, bardzo brakuje Ci mocy, sprzedaj szybko auto i kup coś mocniejszego, ja tez byłem w takiej sytuacji jak Ty (również z autem doprowadzonym do ideału technicznego), tak też zrobiłem i jestem happy. :) Pozdro
Jakie 8%, gdzieś się tego naczytał.
Na Pb98 auto jest wolniejsze niż na 95, chłopie wiesz co to jest liczba oktanowa i po co jest? :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 15:05:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Nic niestety nie da się zrobić z tym silnikiem, nie zakładaj zanego stożka, a tym bardziej nie kombinuj z długością dolotu, tylko nabawisz się problemów. Jak już bardzo chcesz to wsadź wkładke filtra K&N do ori skrzynki która da Ci lepsze samopoczucie.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 22:40:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
wydłubałem dzisiaj katy i auto odżyło jak nie wiem co :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 23:26:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
auto odżyło czy raczej zawyło tak że ci się wydaje że jest szybsze - uwierz złudzenie dźwięku potrafi wiele wmówić. Chcesz mieć pewność wstąp na hamownie.

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 23:48:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
z tego silnika nic nie będzie, sprzedaj i kup 2.7bT

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 00:45:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
ej nie jestem byle burakiem który nie jest w stanie odczuć że coś jedzie lepiej albo gorzej. Lepiej mi się zbiera bez katów do 3000obr, wcześniej było 2 razy wolniej. Chyba logiczne że jak katy są już zapchane to coś nie jedzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 08:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Zapchane katy musiły dłacić twoją V6, super że odżyła :)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 11:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
No wiesz pisałeś że doprowadziłeś audi do porządku. Jak ja swoje ng doprowadzałem do porządku to jedną z pierwszych czynności była wymiana kata na nówkę. Nie napisałeś że u ciebie porządek to zapchane katy.

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 21:50:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dajcie-ż spokój chłopakowi :-)
jednym z moich pierwszych postów tutaj było "jak podnieśc moc seryjnego KV r5?" ;-)

a do dzisiaj nie kupilem turbosilnika, wszystkie kolejne auta mam nietjuningowalne wolnossaki - ale staram sie kupowac takie i utrzymywać w takim stanie, żebym nie odczuwał potrzeby tjuningu - czego i koledze -pawlo111 życzę ;-)
-pawlo111 napisał(a):

~8,5s do setki - jak z fabryki. czego chcesz więcej? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 13:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
scob napisał(a):
dajcie-ż spokój chłopakowi :-)
jednym z moich pierwszych postów tutaj było "jak podnieśc moc seryjnego KV r5?" ;-)

a do dzisiaj nie kupilem turbosilnika, wszystkie kolejne auta mam nietjuningowalne wolnossaki - ale staram sie kupowac takie i utrzymywać w takim stanie, żebym nie odczuwał potrzeby tjuningu - czego i koledze -pawlo111 życzę ;-)
-pawlo111 napisał(a):

~8,5s do setki - jak z fabryki. czego chcesz więcej? :D


ten filmik kręciłem na zapchanym katalizatorze ;)

tak w ogóle to co daje stożek? głośniejszy jest? a sama wkładka co da? będzie deczko głośniejszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 21:49:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
g*no daje :-)
no dobra - 15% mniejszy opór powietrza na dolocie co przekłada sie na oszczędność 0,5% energii potrzebnej do napędzania samochodu i pokonania oporów własnych silnika - czyli masz "za darmo" 0,61 kW :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 07:36:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
scob napisał(a):
no dobra - 15% mniejszy opór powietrza na dolocie co przekłada sie na oszczędność 0,5% energii potrzebnej do napędzania samochodu i pokonania oporów własnych silnika - czyli masz "za darmo" 0,61 kW :D


0,61 kW x 1,36 = 0,8296 PS :P

Zakładajcie stożkiiii :):

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 22:34:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
cyferki wziąłem "z głowy" czyli z niczego...
ale kumacie iddeę? ;-)

FranoF1 - ty nie masz w czerownym stożka? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: