.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.maja.2025 01:53:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2008 19:08:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
AndyN napisał(a):
Rogal napisał(a):
(...) Z silnikami na literke B.. nie jest tak kolorowo, chociaż w ostatni dzień przez urlopem zmodyfikowałem 163ke na 193PS.

Z niecierpliwością czekam na wykresy 230to konnych 2.5TDi ;) (...)


Też bym chciał takie zobaczyć ;)

Tak to wygląda u mnie (BDH, 2004 r.)

Obrazek Obrazek


seria mocna stad i te 193 kucory ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 16:40:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cieszy mnie w tym, co ostatnio ma tutaj miejsce to, że nie jestem jedynym, który widzi bzdury jakie są wypisywane na AKP [MTM i jego zafałszowane odczyty oraz 240konne @500nm 2.5TDI, jak również inne sratatata].
Przemek przynajmniej wykazał chęci...

odczyt danych w blokach może nie obejmować danych jakie generuje klasyczny box - OK. ale skoro modyfikuje się mapy, to...
...litości.


AndyN,

jak Twoja dawka na biegu jałowym?
usunęliście problem z drżeniem silnika?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2008 21:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Rogal napisał(a):
Z niecierpliwością czekam na wykresy 230to konnych 2.5TDi ;)


Ja rowniez... :peace:

meszrum, Andy'emu juz nic nie drga :): ...ale niska dawka chyba pozostala.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 17:12:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
OK. ale skoro modyfikuje się mapy, to...
...litości.


Nie modyfikujesz w sofcie miejsc odpowiedzialnych za przeliczanie nowych wartości z map paliwowych,dlatego pojawia sie takie przekłamanie ;)

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2008 15:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
AndyN,
jak Twoja dawka na biegu jałowym?
usunęliście problem z drżeniem silnika?


Dawka nadal niska.

Drgań nie ma.

Właśnie wróciłem z 1400 km wyprawy, podepnę Vag'a i sprawdzę dawkę, korekcje itp

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 08:25:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rogal napisał(a):
Wracajac do tematu to:

Wynik który pokazuje VAG w Nm nie ma nic wspólnego z realnym momentem obrotowym generowanym przez silnik !.


Jaaasne ... . Przecież te parametry determinują tylko i wyłącznie pracę tak mało istotnych podzespołów jak:
- automatyczna skrzynia biegów
- ESP
- ABS
- ASR
- inne podobne

Wnioski niech każdy sam sobie dopowie ... .

Rogal napisał(a):
Przykładowo 460Nm pokazywane w EDC16 to w pewnej grupie tego typu sterownika max co może pokazać. Realnie auto może mieć wtedy około np. 370-380Nm !!.


W wolnej chwili zweryfikuję i tą "informację" lecz w tym topiku omawiamy silniki 2,5TDi V6 - a te są sterowane EDC15/EDC15+ (a nie EDC16) ... . To tak "w kwestii formalnej" ... .

Rogal napisał(a):
Więc nie bieżcie sobie tego zbytnio do serca, ten parametr (wartość Nm) jest generowany przez sterownik silnika i wysyłany do sterownika skrzyni biegów tylko i wyłącznie po to aby sterownik skrzyni mógł poprawnie sterować mechaniką skrzyni oraz do ustanowienia wspólnego mianownika miedzy pracą ECU silnik-skrzynia.


Ciekawe, że ten sam "wspólny mianownik" stanowi niepokonaną barierę dla większości polskich tunerów podczas modyfikacji aut z tip-em i wtedy już nie jest "nieważny" ... .

Rogal napisał(a):
Co do mocy to starsze 2.5TDi z silnikami na literke A.. mają większy potencjał który można wykorzystać podczas Chip tuningu.


To (w moim odczuciu pierwszy) fakt w Twojej wypowiedzi .... .

Rogal napisał(a):
Z silnikami na literke B.. nie jest tak kolorowo, chociaż w ostatni dzień przez urlopem zmodyfikowałem 163ke na 193PS.


Pozostaje mieć nadzieję, że akurat był to jeden z niewielu egzemplarzy BGD (lub BCZ) - nie obarczonych powszechną wadą "wibrującego silnika".
Chyba, że tak jak w kilku innych (np. AKPowych) niuniach "zmodyfikowałeś" silnik bez naprawy (wymiany) wadliwych elementów :/ - przysłaniając jedynie problem poprzez złudną manipulację dawki paliwa i podniesienie obrotów biegu jałowego - nie dotykając rzeczywistych przyczyn jakże powszechnej i niebezpiecznej wady tych silników ... .
Pokazać Ci palcem o kim mówię ... :( :?: :?:


Rogal napisał(a):
Z niecierpliwością czekam na wykresy 230to konnych 2.5TDi ;)


Z tego co wiem - najbliżej Ciebie (tzn. najbliżej W-wy) firma zdolna wykonać takie modyfikacje w samochodach z tipem - znajduje się w Bydgoszczy.
Inna (trochę dalej) - na Śląsku. I na tym koniec na terytorium PL ..... .
Jeżeli jesteś zainteresowany - adres na PW . Ja polecam - byłem właścicielem BAU (Allroad), który osiągał takie wartości (przy ok. 500Nm-ów momentu obrotowego).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 08:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Piotruś napisał(a):
(...) nie dotykając rzeczywistych przyczyn jakże powszechnej i niebezpiecznej wady tych silników ... (...)


Konsekwencje tej wady? Jakieś dodatkowe szczegóły możemy prosić?

Nie pytam o know-how naprawy

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 23:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Do Piotrusia:

Tylko i wyłącznie jedno auto przyjechało do Nas na wibrujące wolne obroty (mowa o 2.5TDi). I tylko i wyłącznie było to auto Andy`ego. Powiedziałem przy modyfikacji auta czego to jest wina i jakie beda tego efekty w przyszłości. Powiedziałem także, że można podnieść delikatnie obroty biegu jałowego aby wyeliminować denerwujacy jego efekt. Powiedziałem także że nie naprawi to oczywiście problemu.

Prosze nie myl pojęć, wskazania to wskazania a realne wartowści to co innego, nie ma także wpływu wibrujący silnik na wolnych z moca uzyskaną gdzieś tam przy 4000obr.

Pokaż także palcem osobę o kim mówisz/myslisz ? bo podkreslam oprócz Andego nie było innej.

Co do Tipów, modyfikacji oraz uzyskiwanych parametrów to jeżeli będzie trzeba bądz była taka potrzeba to przerabiam sterownik skrzyni, do dnia dzisiejszego trzeba było przerobić tylko dwa sterowniki bo pomimo identycznych dawek tylko na tych dwóch numerach softu szalala skrzynia.

Do to Twoich 500nm to licząc na szybko żeby mieć 500Nm przy 4000obr trzeba mieć 284,81Km wiec pewnie miałeś na mysli moment gdzieś na dole przez chwile. A dobrze wiesz że moda na takie programy już dawno minęła.

Co do Twojej wypowiedzi to bardzo ciekawi mnie fakt dlaczego tak na mnie naskakujesz ? Ostatno naskoczyłeś także na innego tunera z dołu Polski. Niektorzy są nie reformowalni ale pisząc prawde o tych silnikach i uzyskiwanych z nich mocy raczej Ciebie nie powinno to zaskakiwać. Dobrze wiesz że w nich limiterem jest wydatek pompy wtryskowej a nie wartości Nm generowane przez sterownik. Są różne pompy i mają róże softy, ja mam już małą liste pomp z których da sie zrobić moc i takich na których jest mały przyrost.

Tu nie potrzeba czarodzieja tylko pompy z odpowiednim softem (w sterowniku pompy).

Powiedz jaki ma wpływ wskazanie 500Nm czy 300Nm dla ASRu ?.

Kiedyś obiecałem sobie że nie bede wdawał sie w dyskusje z właścicielami 2.5TDi ;)

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 16:36:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
GrzesB napisał(a):
A widziałeś kiedyś wykres TIPa?


A co z hamownią przejezdną ? Też nie ma możliwości ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 17:50:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rogal napisał(a):
Do Piotrusia:

Tylko i wyłącznie jedno auto przyjechało do Nas na wibrujące wolne obroty (mowa o 2.5TDi). I tylko i wyłącznie było to auto Andy`ego. Powiedziałem przy modyfikacji auta czego to jest wina i jakie beda tego efekty w przyszłości. Powiedziałem także, że można podnieść delikatnie obroty biegu jałowego aby wyeliminować denerwujacy jego efekt. Powiedziałem także że nie naprawi to oczywiście problemu.


I pomimo tego, że problem leży w samym sercu silnika AndyN zdecydował się na tuning ... :galy: :okulary2: :?:
Czego to ludzie nie wymyślą ... . Ale fakt - nie mój cyrk i nie moje małpy ... :): .

Rogal napisał(a):
Prosze nie myl pojęć, wskazania to wskazania a realne wartowści to co innego,


Aż mnie język zaszczypał ale jakoś się powstrzymam ... .

Rogal napisał(a):
nie ma także wpływu wibrujący silnik na wolnych z moca uzyskaną gdzieś tam przy 4000obr.


Tak myślałem :/ . Chyba jednak rozmawiamy o różnych rzeczach, bo główny problem "BDH i BDG z wibracjami" występuje w całym zakresie obrotów ... tyle tylko, że usterka(-i) powyżej (około) 1500 obr/min nie jest (są) w żaden sposób odczuwalne dla użytkownika ... :( .

Rogal napisał(a):
Pokaż także palcem osobę o kim mówisz/myslisz ? bo podkreslam oprócz Andego nie było innej.


Nie wiem czy jestem upoważniony do "rzucania" nickami na forum publicznym ale przypomnij sobie np. BDG (A6) "zamieszkałe" na wschód od Warszawy ... .
Biedny człowiek ... . Walczy z silnkiem już od (podobno/około) dwóch lat ... . Ciekawym ile jeszcze się takich zgłosi ale jak dla mnie przykład AndyN i wwym. usera A6 - to o dwa przypadki za dużo ... .

Rogal napisał(a):
Co do Tipów, modyfikacji oraz uzyskiwanych parametrów to jeżeli będzie trzeba bądz była taka potrzeba to przerabiam sterownik skrzyni,


Otóż według mojej wiedzy - w zawirusowanym egzemplarzu - każdy (absolutnie każdy) "komputer tip-a" wymaga calkowitej wymiany indywidualnie dostrojonego oprogramowania sterującego oraz niewielkich zmian elektronicznych. W przeciwnym razie - nawet jeśli skrzynia jakoś sobie (na początku) radzi z "nadmiarem nowej mocy" (i "nie szaleje") - to i tak cierpi niemiłosiernie, a "tylko" od stylu eksploatacji zależy to, który element szybciej odmówi współpracy (przede wszystkim z powodu przegrzania).

Rogal napisał(a):
]do dnia dzisiejszego trzeba było przerobić tylko dwa sterowniki bo pomimo identycznych dawek tylko na tych dwóch numerach softu szalala skrzynia.


Bez komentarza ... . Patrz wyżej ... .

Rogal napisał(a):
Do to Twoich 500nm to licząc na szybko żeby mieć 500Nm przy 4000obr trzeba mieć 284,81Km wiec pewnie miałeś na mysli moment gdzieś na dole przez chwile. A dobrze wiesz że moda na takie programy już dawno minęła.


Niech będzie, że było to "gdzieś na dole" ... . W każdym razie 460Nm-ów trzymało prawie do końca ... .

Rogal napisał(a):
Co do Twojej wypowiedzi to bardzo ciekawi mnie fakt dlaczego tak na mnie naskakujesz ?


Przyjąłem wyłącznie Twój styl wypowiedzi ... . Nie podoba mi się "negatywna autoreklama" jaką moim zdaniem prowadzisz - a ponieważ jesteśmy na forum dyskusyjnym - IMHO mam prawo do wygłoszenia własnych opinii ... .
I nie naskakuję na Ciebie "personalnie", a odnoszę się wyłącznie do kwestii technicznych, na które jak widać - patrzymy przez zupełnie różne okulary ... .
Oczywiście spodziewam się, że zrobisz teraz wszystko aby zaprzeczyć mojej hipotezie (szczególnie dotyczącej "negatywnej autoreklamy" i powiesz coś o nadinterpretacji, etc.) ale to raczej nie zmieni faktów, które osobiście postrzegam tak jak postrzegam ... .

Rogal napisał(a):
Ostatno naskoczyłeś także na innego tunera z dołu Polski.


Na którego jeśli wolno spytać ? Jedyny tuner "z dołu Polski" (rozumiem, że chodzi o południową część kraju) , o jakiego "się otarłem" ostatnimi czasy (ale w sprawach nietuningowych) - to Pan Wojtek Gołąbek, o którym mogę wygłaszać tylko dobre opinie (fachowy, uczynny, cierpliwy, wyrozumiały, etc.) .
Inny tuner z jakim miałem do czynienia, to ktoś z Diagtronika (nie wiem kto).
Potrzebowałem telefonicznej konsultacji w dosyć złożonym problemie i dostałem (za friko) to co było mi na ówczas potrzebne ... .
Sorry ale pokaż palcem kogo skrytykowałem, bo naprawdę nie kojarzę ... .

Rogal napisał(a):
Niektorzy są nie reformowalni ale pisząc prawde o tych silnikach i uzyskiwanych z nich mocy raczej Ciebie nie powinno to zaskakiwać. Dobrze wiesz że w nich limiterem jest wydatek pompy wtryskowej a nie wartości Nm generowane przez sterownik.


Częściowo sam sobie odpowiedziałeś skąd w moim BAU było "tyyyle mocy" ... :): . Jak widać - niektórym się udaje ... .

Rogal napisał(a):
Są różne pompy i mają róże softy, ja mam już małą liste pomp z których da sie zrobić moc i takich na których jest mały przyrost.
Tu nie potrzeba czarodzieja tylko pompy z odpowiednim softem (w sterowniku pompy).


Ja też uważam, że zamiast czarodzieja bardziej przydatny jest kompetentny tuner ... .

Rogal napisał(a):
Powiedz jaki ma wpływ wskazanie 500Nm czy 300Nm dla ASRu ?.


Dla ASRu (chyba?) żadne, dla ESP - kapitalne ... .

Rogal napisał(a):
Kiedyś obiecałem sobie że nie bede wdawał sie w dyskusje z właścicielami 2.5TDi ;)


Jeżeli chciałeś mi w ten sposób kulturalnie "wbić szpilę" (??) - spudłowałeś ... . Nie jestem schizofrenicznym maniakiem 2.5TDi V6, a w moim "parku maszynowym" są też inne jednostki - nawet i benzyniaki (chociaż do benzyny to ja już chyba nigdy się nie przekonam) ...

... ale to wszystko nic, bo kiedy już na dobre upowszechni się "filozofia serwisowa" zastosowana np. w Audi A5, nowej A4 czy wchodzącym niebawem poliftingowym A6 - nawet nie będzie się już o co "pokłócić" (lub zapłacimy taką kasę za sprzęt diagnostyczny, że ... ) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 18:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Piotruś napisał(a):
I pomimo tego, że problem leży w samym sercu silnika AndyN zdecydował się na tuning ... :galy: :okulary2: :?:
Czego to ludzie nie wymyślą ... . Ale fakt - nie mój cyrk i nie moje małpy ... :): .


:|

Piotrze, możesz odpowiedzieć na moją prośbę z tego posta:

AndyN napisał(a):
Piotruś napisał(a):
(...) nie dotykając rzeczywistych przyczyn jakże powszechnej i niebezpiecznej wady tych silników ... (...)


Konsekwencje tej wady? Jakieś dodatkowe szczegóły możemy prosić?

Nie pytam o know-how naprawy


----------

A czemu miał się nie zdecydować skoro jak do tej pory nie dowiedział się choć bardzo generalnie co jest powodem "drgań" i jakie mogą być konsekwencje? Pomimo, że parę razy prosił choć o bardzo ogólne informacje? Ostatni raz w tym wątku odrobinę wyżej?

W tej kwestii od dłuższego czasu czuję się jak Józef K. ....

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 18:50:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
Piotrze, możesz odpowiedzieć na moją prośbę z tego posta


Nie AndyN - nie mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie - ale nie dlatego, ze nie chcę. Poprostu nie znam precyzyjnej odpowiedzi i wciąż jeszcze zgłębiam ten temat ... . Jak narazie wiem "tylko" tyle, że (przeważnie całkowite) unieruchomienie silnika następuje raptownie lecz przy zróżnicowanych przebiegach ... .

Ja przypuszczam, że (tak przynajmniej wydaje mi się na chwilę obecną) większość mechaników narywanie obrotów łączy (poniekąd mylnie ale i poniekąd słusznie) ze zużyciem koła dwumasowego (co domyślnie wyklucza niespodziewane unieruchomienie silnika).

Lecz to nie dwumasa generuje wysoką dawkę paliwa, etc. ... .

OT PS: Nie wiem kim jest Józef K. ... ale wiem, że był taki czas kiedy miałem wielką ochotę przedstawić wszystko jak na tacy ... . Więc żale i pretensje - to nie do mnie ... :( .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 07.sie.2008 18:54:29 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 18:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Piotrze, czy wiesz jak to naprawić?

----

Piotruś napisał(a):
(...) ale wiem, że był taki czas kiedy miałem wielką ochotę przedstawić wszystko jak na tacy ... . Więc żale i pretensje - to nie do mnie ... :( .


Co może (o ile może) zmienić ten punkt widzenia?

----

Józef K. - bohater powieści F. Kafki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces_%28 ... B%C4%87%29

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 19:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś... nie znam Cię osobiście, nigdy z Tobą nie rozmawiałem i nie zamierzam się z Tobą tutaj sprzeczać przez kolejne 100stron (co Wy userzy 2.5 TDi bardzo lubicie).

Miał kiedyś przyjemność rozmawiać z Tobą mój wspólnik i przekazał mi, że miły z Ciebie człowiek. Nie rozumiem tylko dlaczego tak na Mnie/Nas naskakujesz ? bo nie ja tylko Ty jako pierwszy ironizujesz i nie tylko...

Dziwne jest dla mnie to ile można pisać stron (setek stron na temat silnika 2.5Tdi V6). Kto trafia do Nas z Forum AKP z 2.5TDi V6 jest przeważnie już tak zniesmaczony swoim nabytkiem, że ma serdecznie dosyć słuchania o nowych kosztach.

Osoba postronna czytająca Twoje wypowiedzi kierowane do Mnie mogłaby odczytać to jako pewną nie fachowość bądź chęć wyciągnięcia pieniędzy przez Nas od klienta - gdzie jest zawsze inaczej i mam nadzieje że to wyprostujesz.

Jeżeli przyjeżdża do Nas kolejny zdegustowany user 2.5TDi v6 który ma z diagnostyki silnika wszystko na 99% sprawne, silnik generuje seryjną moc a auto cierpi tylko na falujące wolne obroty i pyta co to. Zawsze dostaje konkretną informacje, tylko ta informacja zawiera także cenę naprawy która opiera się o czterocyfrową sumę.

Po czym pyta na ile ta naprawa pomaga i dostaje informacje, że czasami na pół roku (w najgorszym przypadku) a czasami na dłużej.

Informuję go, że mogę mu podnieść obroty biegu jałowego przez co silnik przestanie falować - zniweluje efekt a nie przyczynę. I dostaje tą usługę ZA DARMO (bo np. w cenie diagnostyki 100zł brutto).

Czytając Ciebie można by wywnioskować że za usługę podniesienia obrotów inkasowaliśmy sumę jak za naprawę :-). Jeżeli znajdziesz chętnego na taką naprawę nie widzę problemu żeby ją wykonać.

Wracając do tematów głównych:

1. magiczne Nm, jeżeli sobie życzysz to mogę nawet z dnia dzisiejszego wysłać Ci na maila logi aut które modyfikowałem, z kanału 008 oraz wykresem pokazującym PS/Nm.

2. dawka na wolnych. Pisze o tym z mojej potwierdzonej praktyki i mam nadzieje że Ty i reszta odbiorą tą informacje i z niej skorzystają (a nie po raz kolejny naskoczysz na mnie). więc:

W 2.5 TDi V6 występują trzy problemy z biegiem jałowym. Pierwszy to za niska dawka, drugi to za wysoka trzeci to falowanie dawki.

Nie ma to nic wspólnego z kołem zamachowym w momencie kiedy widać to w 001 kanale w 2 oknie. Zmienia się ten parametr to problem z układem wtryskowym i tu nie trzeba słuchać podpowiadaczy tylko popatrzeć chwile na diagnostykę. Parametr stoi dębowo - problem nie dotyczy silnika (układu wtryskowego) i szukamy dalej...

Jeżeli masz:

Za wysoką dawkę to masz problem z sekcją hydrauliczną pompy min. zaworem zamykającym na wyjściu z pompy - psuje sie i właśnie co ciekawe wtedy ta dawka jest za wysoka !

Za niska dawka może oznaczać problem z ciśnieniami na wtryskiwaczach, ew. ze zużyciem końcówek wtrysków. Wiadomo wtryski do sprawdzenia i raczej wymiana końcówek i regulacja.

Falująca dawka to misz-masz w/w problemów.

A teraz znajdźmy chętnego na naprawy tego wszystkiego. Człowieka który już wydał na hydraulikę i rozrząd xxxxx zł i ledwo co nazbierał na naprawe reszty problemów z wyciekami, wyciem z napędów i stukami zawieszenia :-)

Pozdrawiam Was userzy 2.5Tdi i życzę Tobie Piotruś i reszcie trochę więcej spokoju i bezawaryjnych km.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 07:11:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
Piotrze, czy wiesz jak to naprawić?


Myślę, że wiem jak to naprawić ale każdy samochód należy traktować indywidualnie i wcale nie jest wykluczone, że np. w Twoim silniku (jakby przeciwnie do większości "B...") występuje jeden (lub nawet kilka) z przypadków wymienionych przez Rogala ... .

Jest nawet faktem i to (o czym wspominałem w topiku o korekcjach), że z uwagi na wysoką dawkę paliwa poszukiwanie błędu zacząłem od wtryskiwaczy - rzeczywiście odnajdując w tym miejscu ewidentny problem - lecz wymiana na nowe - nie przyniosła pożądanych efektów ... (tzn. coś tam lepiej było ale silnik wciąż wyraźnie narywał, a dawka paliwa i korekcje dalej skakały jak oparzone).

To samo zresztą dotyczy(ło) sprawdzenia (a nawet wykonana kalibracja) pompy wtryskowej VP.

Wniosek w sumie jest jeden i taki jak napisałem na początku - czyli wszystko da się naprawić lecz zbliżone czy wręcz takie same objawy nie zawsze wskazują na to samo źródło usterki ... .
Niektóre samochody wyprodukowane w latach (modelowo) od 2004 do końca produkcji 2.5TDi mają taki feler, że nawet gdyby wymienić w ciemno cały silnik wraz z osprzętem (np. na fabrycznie nowy w ASO) ...... to w dalszym ciągu będą wibrowały ... (w 100% na serio ... ).

Ciekawostka jest taka, że zanim naprawiłem pierwsze BDH - gromadziłem dokumentację serwisową (niestety - wyjątkowo lakoniczną) i tam są opisane jeszcze inne możliwe przyczyny wibracji ... z którymi (przynajmniej ja) jak dotąd się nie spotkałem ... .

W dalszym ciągu podtrzymuję (i to w ślad za tym co napisał Rogal np. na temat wysokiej dawki paliwa i lejących wtryskiwaczy), że wirusowanie silnika z taką usterką (nawet gdyby nie dotyczyły Cię żadne inne przypadłości B...) - było z Twojej strony - mówiąc najdelikatniej - nieroztropne ... .

Do Rogala:
Masz rację - kontynuacja naszej "rozmowy" nie ma żadnego sensu - ponieważ (pomijając typowe usterki starszych generacji V6) zupełnie odcinasz się od zagadnień stricte technicznych - kierując swoją uwagę wyłącznie w kierunku urażonej dumy za kilka słów prawdy (nadto - zupełnie niepotrzebnie mieszając do tego osobę Pawła).
Zgodzę się z tym, że w takiej atmosferze doprowadzimy wyłącznie do zupełnie niepotrzebnej sprzeczki i dlatego ja też nie mam zamiaru kontynuować tego "dialogu" ... .
Niczego prostował nie będę, gdyż skomentowałem "technicznie" dwa (dosyć osobliwe) przypadki, a nie oceniam ani Ciebie ani dorobku Twojej działalności - co mam nadzieję - jest wystarczająco wyraziste w moich postach ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 07:48:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
[

Niektóre samochody wyprodukowane w latach (modelowo) od 2004 do końca produkcji 2.5TDi mają taki feler, że nawet gdyby wymienić w ciemno cały silnik wraz z osprzętem (np. na fabrycznie nowy w ASO) ...... to w dalszym ciągu będą wibrowały ... (w 100% na serio ... ).



a jak sie ma do tego wersja softu ... niezaleznie od niej tez wibracja bedzie wystepowala ... :?:

co to za feler :?:

p.s chyba masz zapchana skrzynke PW ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 10:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś:

Wyraziste (nie ocenione ?) było to, że oczerniłeś Mnie/Nas wiec nie pisz, że tego nie oceniasz bo to masło maślane. Portafisz w jednym zdaniu potwierdzić i zaprzeczyć samemu sobie.

Paweł to mój wspólnik i nie musisz sie martwić o jego reputacje czy swoja, tym bardziej po tym co napisałem. Ja nie wnikam w to co ludziom i za ile wymieniasz ale jeżeli ktoś do Ciebie przyjechał wibrujacym 2.5V6 a Ty mu wymieniłeś cały motor (bo pewnie tak musiałeś zrobić żeby mieć wiedze że na nowym motorze może być to samo) to pozostaje tylko współczuć Twoim Klientom.

Piszesz, że te silniki tak mają nawet jak sie wymieni na cały nowy. Czyli cały nowy to cały zdrowy i dalej nie można go tuningować bo co ? bo jest cały nowy zepsuty ?

Piszesz o Nm wymieniając, że ten sygnał ma wpływ na ASR a potem jak Cię zapytałem jak wpływ odpowiedziałeś że dla ASRu żadne - to po co to wymieniasz ?.

I dalej masło maślane, żeby nie tuningować zdrowego silnika który nie jest zdrowy bo nie :).

Więcej konsekwencji proszę od siebie wymagać pisząc cokolwiek na forum, bo nie napisałeś nic ciekawego, żadnej informacji technicznej a do tego siejesz zamęt ludziom w głowach !!.

Co wniosły Twoje wypowiedzi do wątku ? kolejne mroczne wizje wyssane z palca ?.

Poczytaj moje wypowiedzi w tym wątku, zobacz ile w nich było informacji technicznych, praktycznych, teoretycznych i porównaj je do Twoich wywodów !!

Ciekawą masz także teorie o wibrującym silniku nie tylko na wolnych obrotach pisząc, że one wibrują tak, że tego nie czuć. Czyli jeżeli ktoś ma "ładny bieg jałowy" to i tak nie może ztuningować swojego samochodu bo ma niewyczuwalne wibracje w "górze" ;)

Reasumijąc czemu Ty ztuningowałeś swoje 2.5Tdi przeciez wibrował bądz nie na wolnych ale na pewno na "górze" - czy to było roztropne ? przecież to mogło mieć ogromne konsekwencje w skutkach ?. Tym bardziej, że miałeś bardzo roztropny program z realnym momentem 500Nm z dołu napisany przez fachowego tunera.

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 08:09:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
a jak sie ma do tego wersja softu ...


Nijak. Nawet wgranie D60 (ostatnia lub jedna z ostatnich wersji oprogramowania) niczego nie zmieni ... (sprawdzone w praktyce, wyjaśnienie poniżej).

spanky napisał(a):
niezaleznie od niej tez wibracja bedzie wystepowala ... :?:


Jak szybciutko (od samego początku krytycznie nastawiony do takiej hipotezy) udowodnił mi to Pan Sopa - wersja softu nie wpływa na wibracje ani nawet na ich załagodzenie.
Choć warto wspomnieć, że nawet w całkiem zdrowym "B..." wymiana starszego (np. D03,D06 i D07 z lat 2003/04) oprogramowania na nowsze (np. D60) - potocznie mówiąc - powoduje lepszą charakterystykę pracy silnika w każdych warunkach.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rogal - Twój potok słów mówi sam za siebie ale proszę - "zejdź ze mnie" i nie "odwracaj kota ogonem", bo wzniecisz ogień, który narazie wciąż można ugasić lecz odrzucając tą propozycję ... będą poparzeni i zrobi się bardzo niefajnie ... .

A w kwestiach merytorycznych :

I.
Rogal napisał(a):
Ja nie wnikam w to co ludziom i za ile wymieniasz ale jeżeli ktoś do Ciebie przyjechał wibrujacym 2.5V6 a Ty mu wymieniłeś cały motor (bo pewnie tak musiałeś zrobić żeby mieć wiedze że na nowym motorze może być to samo) to pozostaje tylko współczuć Twoim Klientom.


To już wszystko :( ??? No to poczytaj:
1. Wiedzę na ten akurat temat zaczerpnąłem z dokumentacji VAG ... .
2. Przeciętny koszt usunięcia wibracji (a mówiąc ściślej - narywania) zawiera się w kwocie od 2000 zł. do 4000 zł.(najczęściej ok. 3000), z czego 80 - 90% ceny dotyczy części z 24-miesięczną, pisemną gwarancją. To tak trochę w nawiązaniu do tego:
Rogal napisał(a):
Jeżeli przyjeżdża do Nas kolejny zdegustowany user 2.5TDi v6 który [......] pyta co to. [.....]
Po czym pyta na ile ta naprawa pomaga i dostaje informacje, że czasami na pół roku (w najgorszym przypadku) a czasami na dłużej.

3. Nie wymieniam silników na "B...", gdyż nie zachodzi taka potrzeba ale gdybym to zrobił - za eksperymentowanie zapłaciłbym z własnej kieszeni.
4. Silniki na "B..." uważam za prawie niezniszczalne i pewnie dlatego przez długi czas "jakoś trawią" ... sam wiesz co ... .
5. "Ubocznym efektem" dotychczas uzdrowionych "B..." - jak raportują ich użytkownicy - jest zminiejszone zużycie paliwa (IMHO warto o tym wspomnieć).


II.
Rogal napisał(a):
Piszesz, że te silniki tak mają nawet jak sie wymieni na cały nowy. Czyli cały nowy to cały zdrowy i dalej nie można go tuningować bo co ? bo jest cały nowy zepsuty ?


Wyraźnie zaznaczyłem, że taką wadę mają niektóre z tych silników nie wspominając przy tym o kwestiach tuningowych.
Pozwól, że zacytuję sam siebie - ale z podkreśleniem tego, czego Ty nie "doczytałeś" ... .

Cytuj:
Niektóre samochody wyprodukowane w latach (modelowo) od 2004 do końca produkcji 2.5TDi mają taki feler, że nawet gdyby wymienić w ciemno cały silnik wraz z osprzętem (np. na fabrycznie nowy w ASO) ...... to w dalszym ciągu będą wibrowały ... (w 100% na serio ... ).

Gdzie tu widzisz chociażby wzmiankę nt. tuningu ?


III.
Rogal napisał(a):
Piszesz o Nm wymieniając, że ten sygnał ma wpływ na ASR a potem jak Cię zapytałem jak wpływ odpowiedziałeś że dla ASRu żadne - to po co to wymieniasz ?.


A dlatego, że chciałem pogadać o ABSach i ESP ale jakoś się nie doczekałem i chyba nawet wiem dlaczego ... .


IV.
Rogal napisał(a):
I dalej masło maślane, żeby nie tuningować zdrowego silnika który nie jest zdrowy bo nie :).

Więcej konsekwencji proszę od siebie wymagać pisząc cokolwiek na forum, bo nie napisałeś nic ciekawego, żadnej informacji technicznej a do tego siejesz zamęt ludziom w głowach !!.


A to już inni ocenią (niekoniecznie aktywni w tym topiku Użytkownicy)... .
I jeszcze raz grzecznie Cię proszę - odpuść "wycieczki personalne" ... :( .

Rogal napisał(a):
Co wniosły Twoje wypowiedzi do wątku ? kolejne mroczne wizje wyssane z palca ?.


Przekonamy się z upływem czasu ... .

Rogal napisał(a):
Poczytaj moje wypowiedzi w tym wątku, zobacz ile w nich było informacji technicznych, praktycznych, teoretycznych i porównaj je do Twoich wywodów !!


Jak narazie - napisałem tyle ile uznałem za stosowne. Powód, dla którego zabrałem głos - wyraźnie wyjaśniłem kilka postów powyżej ... .

Rogal napisał(a):
Ciekawą masz także teorie o wibrującym silniku nie tylko na wolnych obrotach pisząc, że one wibrują tak, że tego nie czuć. Czyli jeżeli ktoś ma "ładny bieg jałowy" to i tak nie może ztuningować swojego samochodu bo ma niewyczuwalne wibracje w "górze" ;)


Po pierwsze - niczego takiego nie napisałem i kolejny raz usiłujesz mi coś wmówić ... :( .
Po drugie - jeżeli już - to z kontekstu mojej wypowiedzi wyraźnie wynika, że w niektórych przypadkach odczuwanie wibracji biegu jałowego (lub jakiejkolwiek innej niesprawności) stanowi skutek głębszej awarii, która przy wyższych obrotach nie jest odczuwalna przez kierowcę ale i tak nieustająco wyniszcza silnik. Doskonałym przykładem jest tutaj np. "popsuta" pompa wtryskowa i / lub lejące wtryskiwacze (o których Ty sam zresztą wspominasz ...).
Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że ten typ awarii nie wpływa na żywotność/kondycję silnika przy wyższych obrotach (nawet na seryjnym oprogramowaniu, nie wspominając już o jednostkach zawirusowanych ... ) ????

Rogal napisał(a):
Reasumijąc czemu Ty ztuningowałeś swoje 2.5Tdi


Najprawdopodobniej z tych samych przyczyn, co 99,99% innych użytkowników decydujących się na taką usługę ... .

Rogal napisał(a):
przeciez wibrował bądz nie na wolnych ale na pewno na "górze" - czy to było roztropne ?


To calkowiecie błędna i kompletnie nieprawdziwa hipoteza ... . Silnik nie wibrował, był w 101% sprawny i nie toczyły go absolutnie żadne niesprawności ... .
Skąd w ogóle taki pomysł, że zawirusowałbym silnik gdyby nie był w przeidealnym stanie technicznym :| ... ???

I nie tylko silnik ale również tiptronik oraz cała reszta samochodu ... !!!

Rogal napisał(a):
przecież to mogło mieć ogromne konsekwencje w skutkach ?.


Gdyby wystąpiła jakakolwiek niesprawność - jest raczej oczywistością, że skutki mogłyby być brzemienne ... .

Rogal napisał(a):
Tym bardziej, że miałeś bardzo roztropny program z realnym momentem 500Nm z dołu napisany przez fachowego tunera.


Tak Rogal - własnie o to chodzi, że tuning mojego auta był wykonany pod niezbywalnym warunkiem idealnej sprawności wszystkich podzespołów, a swoim zakresem obejmował (oprócz ECU oczywiście) indywidualnie dostrojony (i w całości wymieniony) program skrzyni biegów oraz częściowe modyfikacje w układach ABS/ESP ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 12:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś:

Jak wiesz nie można objawów narywania obrotów na biegu jałowym wrzucić do jednego worka. Więc nie można jednoznacznie powiedzieć czego to przyczyna.

Jeżeli występuje jedno z tych problemów jak: cisnienia otwarcia na wtryskiwaczach są nierówne, nie równo podaje pompa paliwo, czy napełnianie cylindrów jest nierównomierne z przyczyn już leżących w mechanice silnika...

... a dzieje się to na wolnych obrotach to ten problem nie musi (oczywiście może) występować juz np. po przekroczeniu 1000 czy 3000 obrotów.

Dlatego ja zawsze wykonuje diagnostyke przed modyfikacja oraz diagnozuje każdy silnik po wstępnej (pierwszej) modyfikacji komputerowo i wizualnie.

Przykładowo przy testowaniu pompowtryskiwaczy z tej samej grupy np. 073AL przy jednakowym sygnale BIP i np. 1000obr wałka rozrządu jeden potrafi podać 5.5mg paliwa a inny 6.8mg. Dlatego potem silnik na wolnych ma korekcje po 0,5-0,7 a juz po dodaniu gazu na wyższych obrotach ten problem znika. Dlatego, że np. przy 1500obr i tym samym sygnale BIP róznica między ich wydatkiem jest dużo mniejsza. (podałem przykładowe wartości ale jeżeli kogoś to interesuje mogę pokazać konkretnie jak to wyglada. Testując np. 10eć takich samych pompek jestem w stanie wybrać dwa komplety do dwóch silników z których potem nie będzie problemu przy mocnym tuningu).

Zobacz, że także narywanie obrotów dotyczy nowych silników 2.0TDi z 16to zaworowymi głowicami. I mała dawka na wolnych nie wynika z uszkodzonego układu wtryskowego - problem leży zupełnie gdzie indziej. Z moich wstępnych obserwacji rozwiazanie które jest dla 2.0TDi może się okazać trafnym w diagnozie problemu 2.5TDi V6. Ale za mało miałem takich przypadków żeby postawić 100proc diagnoze.

Co do modyfikacji oprogramowania skrzyni to nie daj sie zwodzić, nie modyfikuje sie całego programu. Chociażby dlatego, że nie ma na rynku dostępnych damosów do programów skrzyni. Nie będe pisał co sie w tym sofcie obrabia bo nie tylko my ten wątek czytamy ale zaufaj mi (chociaż raz ;) ) to nie po to, nie w tym celu.

Co do podgrywania softów to nic to nie daje, nawet stosujac zastępcze programy. Sytuacja o której piszesz z Panem XX akurat przeszła przeze mnie, poproszono mnie o pomoc w udostepnieniu programów ew. postawienie diagnozy (chociażby dlatego, że posiadam akurat wszystkie 4ry rewizje softu o którym była mowa).

Ja naprawde niechce się tutaj z Tobą sprzeczać tylko uwierz nie tuninguje samochodów na siłę ale tażke na siłę nie szukam usterek. Nie jednokrotnie już tak miałem, że piekne (w rozumieniu na pierwszy rzut oka zdrowiutkie) silniki wygenerowały mi wiecej problemów przy naprawie czy tuningu niź inne które były mechanicznie takie sobie.

Co do problemu narywania to, że wymienisz części z 24-ro miesieczna gwarancja nie oznacza, że problem będzie na tyle czasu wyeliminowany. A silniki na B... mają tak samo bolączki wieku dzieciecego jak starsze na A... I nie powiedziałbym o nich niezniszczalne co można niemalże powiedzieć o AFNie czy AWXie, chociażby z powodu wałków które co prawda nie wycierają sie ale za to odpadają z nich krzywki w całości.

Codo tuningu Twojego auta nie bałeś się jeździć z tak dużym pikiem momentu z dołu ? przecież to w w b. dużym stopniu osłabia układ korbowo-tłokowy. Przypuszczalnie mogła korba wyjść bokiem, nie wspominając o sprzęgiełkach w skrzyni biegów.

Faktycznie na temat tych motorów można pisać stronami ;)

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2008 10:51:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Na prośbę AndyN ;) :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1233207

- powiedzmy, że w formie chociaż częściowego podsumowania niniejszej dyskusji - podaję linka do mojej wypowiedzi w innym topiku (dotyczącym wad, zalet i możliwości silnika 2,5TDi) :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1233205

( Całość: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=84753 )

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: