.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:18:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbospręzarka VNT do 2.5 TDI R5
PostNapisane: 18.gru.2004 12:01:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Wadą 2.5 TDI R5 jest lenistwo na niskich obrotach (tak aż do jakiś 2000 - tak przynajmniej ma mój AEL). Dlaczegoby nie założyć sprężarki o zmiennej geometrii?
Jakieś doświadczenia?
Jak to sterować, no bo chyba z oryginalnego kompa to się nie da :/
Są takie turbiny sterowane mechanicznie?
Macie jakieś doświadczenia albo pomysły?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 20:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm AEL z czipem mułowaty z małych obrotów ??. Jakiś problemos masz z furakiem...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 22:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Może źle się wyraziłem - w porównaniu do tego co się dzieje powyżej to do 2000 ten samochód prawie stoi ;)
To chyba przez ten czip, przesunęli obroty max momentu do góry zapominając o poprawieniu dołu. Zresztą słyszałem że w tym silniku tak jest - wina sprężarki właśnie - i ciężko coś dołożyć na samym dole nie przekraczając granicy dymienia.
Przyzwyczaiłem się do Golfa i lubię jeździć 1700-2200, mało wtedy pali i czuję jak silnik tak od 1800 zaczyna szaleć. Ale to jest zupełnie innysamochód...

Mam pomysł jak przy pomocy VAG-a zdjąć charakterystykę z silnika (coś tak jakby jeżdżąca hamownia). Zobaczymy jakie będą wyniki - na razie myślę nad metodyką.
A może już ktoś to przerabiał?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 22:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
No niestety albo rybki albo akwarium ;) . Nie może być dużo mocy bez dymu i większego spalania. Rozumiem, że program był napisany w niemczech ??. Bo jeżeli tak to to dużo zmienia... Z vagiem rozpoczynam zabawę od stycznia bo dopiero sobie kupuje :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 00:32:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Był założony w niemczech i to jeszcze na gwarancji (przy przebiegu IFAIK 80 kkm).
Samochód przechodził wszystkie TUV-y bez problemów, obecny jest jakoś do listopada 05. Właściciel określił go jako "lekki" - faktycznie ze 103 do 112 kW. Ale ponieważ na wykresie widać tylko mały wycinek w okolicach max mocy, to nie wiem jak jest w całym zakresie.

A VAG to super sprawa - ja teraz żałuje że tak długo zwlekałem....
Przydałyby się jednak pełne zeszyty serwisowe, bo bez nich to VAG jest tylko generatorem cyferek.... ;)

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 05:23:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Masz Vag`a czy Vag-com`a ??. Dużo danych odnośnie tajemniczych cyferek znajdziesz na www.tdi-tuning.pl w dziale tdi-ciekawostki. A co do czipa to niemcy mają troche inną polityke ich robienia niz polscy tunerzy. U nich samochód poczipowany musi przejechać w poprzek niemcy po banach klient z niego wysiada bez zadnych schłodzeń i nic ma sie mi psuć. Tam prawie nie podnosi sie cisnienia doładowania. Oni generalnie moc robią na samym paliwie. Wiec spokojnie czapke by Ci z głowy Twoje audi zerwało jakbyś je poczipował w polsce. A dodatkowo kolejną sprawą jest to że po przebiegu na takim czipsie katalizator moze być juz zapchany wiec to tez sprawdz...

Ps. to tez niemiec zaszalał - kase za program wyłożył a auto prawie wcale nie przyspieszyło ehehehehe

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 08:26:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
VAG-COMa, jest bardziej przyjazny i podaje różne wskazówki.
Na tej stronie co podałeś jakoś nie mogę znaleźć niczego. Gdzie to jest? W linkowni jest za to firma, która daje dostęp do danych za 300 zł + VAT rocznie. O to chodziło? Jeśli masz już dostęp to powiedz co tam jest. A może masz manuala fabrycznego to moich autek? Byłbym wdzięczny.....
:064:

Myślę że te 112 kW na razie mi starczy. Muszę wszystko posprawdzać, przejrzeć i po swojemu wyregulować, jak dalej będę niezadowolony to coś pomyślę.

A Kolega co kupuje? I dlaczego dopiero w styczniu? Jakiś import z USA czy rodzima produkcja?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2004 14:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Nie spoko, jest za darmo. Zobacz:

http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=347

i

http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=345

Coprawda nie ma Twojego silnika ale bloki sie pokrywają.
Co do auta to ja juz kupiłem A4 `96 to co w podpisie :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: