.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
[C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=126431 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | szogun0 [ 19.gru.2013 19:14:40 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Rzekłbym, że o d... rozbić, bo powierzchnia klocka jest za mała do tej tarczy. Obejmuje raptem trochę więcej niż połowę powierzchni roboczej tarczy. |
Autor: | zbig_wwl [ 19.gru.2013 20:22:19 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Twierdzisz, że długość ramienia, na którym działa siła nie ma znaczenia? Dobrze, że fizyka mówi co innego ![]() Klocki są identyczne jak były poprzednio, średnica tłoczka w zacisku również. |
Autor: | szogun0 [ 19.gru.2013 20:30:00 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Nie zaprzeczam fizyce. Ale moim zdaniem klocek powinien dotykać praktycznie całej powierzchni tarczy, tak jak to się ma w normalnych hamulcach. Siłą rzeczy zwiększyłbyś powierzchnię cierną, a więc i siła hamowania była by lepsza. Ponadto podczas zużywania się tarczy mogą pojawić się problemy. A gdybyś zwiększył średnicę tłoczka (np. poprzez zmianę zacisku) to po trzykroć zwiększyła by się siła hamowania. |
Autor: | DeS [ 30.gru.2013 09:19:40 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Z tego co pamiętam to VW T4 ma podobne hamulce z tyłu i większy klocek ![]() |
Autor: | zbig_wwl [ 30.gru.2013 11:12:10 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Z pewnością dało by się coś dopasować, chociaż od VW T4 to chyba byłby problem z linką ręcznego. Ostatnio trochę "potestowałem" hamulce i jak zaczęły wyraźnie słabnąć, to wyszedłem i je obwąchałem ![]() BTW - przy okazji modzenia hamulców nieco mi się "rozjaśniło", w szczególności chodzi mi o powszechne niedocenianie wpływu tylnych hamulców na hamowanie. Polecam pobawić się http://brakepower.com/ i poczytać dyskusję z http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?p=66 ... ht=#665339 |
Autor: | s2power [ 13.lut.2014 07:50:09 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Z dopasowaniem jest zle, wyglada na to, ze bedzie fajny "rant" po zewnetrznej jak tez zupelna kleska po wewnetrznej stronie tarczy. Co do skutecznosci tylu to sam sie przekonalem po wymianie z 245 mm na 302 mm w S2. |
Autor: | zbig_wwl [ 13.lut.2014 09:55:31 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Nie mogę Was zrozumieć, gdzie widzicie tę "klęskę" ? Tarcza ma grubość 22mm, limit zużycia to 20mm, więc zakładając równomierne zużycie po obydwu stronach, "ranty" będą miały po ok. 1mm . W fabrycznych zestawach również powstają ranty (przeważnie na obwodzie) i coś się dzieje złego? Zagrożenie widzę jedynie w momencie, kiedy zostałoby 1mm grubości materiału ciernego na klocku i blacha klocka zaczęłaby trzeć o te ranty. Ale po pierwsze to nie zamierzam tak "dojeżdżać klocków", a po drugie nawet jakby zaczęło trzeć, to po rancie właśnie oszczędzając "zagłębioną" powierzchnię roboczą ![]() Wyjaśnijcie mi, na czym ma polegać to "zło" i "klęska", bo ja tego nie widzę ![]() |
Autor: | s2power [ 14.lut.2014 05:52:41 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Tarcza powinna pracowac cala powierzchnia do tego przeznaczona. Oczywiscie, Twoj upgrade bedzie sie sprawdzal, lecz moglby robic to lepiej gdybys dobral wlasciwy zacisk do tarczy. Co do rantow, to nie wszedzie wystepuja. U mnie w BMW 650i nie ma na to szans. Klocek i tarcza sa idealnie spasowane. Nie dosc, ze taki zestaw pracuje z pelna wydajnoscia to jeszcze estetycznie wyglada. |
Autor: | FranoF1 [ 02.mar.2014 18:00:50 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Można by powiedzieć, że to takie downgrade. Jak dla mnie mega kicha ![]() |
Autor: | rymcimcim [ 02.mar.2014 19:04:09 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
miało być dobrze , wyszło jak zawsze ![]() tarcze beda sie krzywić jak siurek od pozycji opadłej do powstałej do tego jakoś smiesznie to wygląda , ciekawe co powiedziałby mechanik jak miałby wymienić klocki w takim wunderbaumie twoje auto wiec wolno tobie i nie bierz mojej opini do siebie , oczywiscie nie neguje tez zwiekszenia siły chamowania , ale proszę jak mawial pewien alkochlik "NIEM ICCIE TOM DROGOM" |
Autor: | zbig_wwl [ 02.mar.2014 21:22:02 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
O gustach się podobno nie dyskutuje- nie podoba się Wam to trudno ![]() ![]() Co do reszty, to tarcze zrobiły już z 6kkm i pokrzywić się nie chcą ![]() ps. http://store.034motorsport.com/big-brak ... 300mm.html - dokładnie taki sam upgrade, tylko inne jarzmo zacisku. Ci z 034motorsport też "kichę" za prawie 1300$ przygotowali ![]() ![]() |
Autor: | kokos22 [ 24.sty.2016 17:56:40 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Witam.. Chciałbym zaciągnąć informacji na temat swapu hamulcy.. Auto to audi a6 c5 allroad z silnikiem 2.7 biturbo ![]() Seryjnie siedzi tam zestaw przód Lucas 321 , 4 klocki na zacisk i tył 255x10.. Tył już jest do wymiany i dlatego chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej na temat swapu na większe odrazu hamulce,oczywiscie przod i tyl..auto jest duże więc koło będzie minimum 19..proszę o wszelkie info co mogę wsadzić w miarę p&p ewentualnie jak trzeba będzie dać jakiś adapter to jakieś namiary ktoby coś takiego ogarnął...z góry dziękuję |
Autor: | Falcon [ 28.sty.2016 10:47:59 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
kokos22 napisał(a): Witam.. Chciałbym zaciągnąć informacji na temat swapu hamulcy.. Auto to audi a6 c5 allroad z silnikiem 2.7 biturbo ![]() Seryjnie siedzi tam zestaw przód Lucas 321 , 4 klocki na zacisk i tył 255x10.. Tył już jest do wymiany i dlatego chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej na temat swapu na większe odrazu hamulce,oczywiscie przod i tyl..auto jest duże więc koło będzie minimum 19..proszę o wszelkie info co mogę wsadzić w miarę p&p ewentualnie jak trzeba będzie dać jakiś adapter to jakieś namiary ktoby coś takiego ogarnął...z góry dziękuję lub lub lub 385 mm |
Autor: | kokos22 [ 31.sty.2016 19:08:30 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Pierwsze zdjęcie to z s6 c6, później a8 d3,a przed ostatnie zdjęcie to co tam jest za zacisk? Czyli z tych co mi podales wszystko pasuje p&p? A co wtedy z tyłem co tam wsadzić i z czego? |
Autor: | Waldi1982 [ 31.sty.2016 21:18:01 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Kolego Falcon te heble od D3 360mm na zdjeciu sa zesparowane ze zwrotnicą ET46 z allroada C5? Jesli tak to jakiej grubosci dystansu użyłes? |
Autor: | drookash [ 31.sty.2016 21:27:57 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
Waldi... tarcza 360mm ma ET59,7 ale grubość dzwona jest około 1,5mm większa od tarczy z C5. Jeżeli ET dla 2.7bit wynosi 46mm to wychodzi, ze musisz mieć około 11-12mm dystansu. Możesz użyć tarcz z A7 - mają 356mm średnicy i ET52,1 czyli tyle co w S6 C5 wówczas dystans będzie cieńszy. |
Autor: | Waldi1982 [ 01.lut.2016 09:07:29 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
drookash napisał(a): Waldi... tarcza 360mm ma ET59,7 ale grubość dzwona jest około 1,5mm większa od tarczy z C5. Jeżeli ET dla 2.7bit wynosi 46mm to wychodzi, ze musisz mieć około 11-12mm dystansu. Możesz użyć tarcz z A7 - mają 356mm średnicy i ET52,1 czyli tyle co w S6 C5 wówczas dystans będzie cieńszy. Hej od jakiegos czasu smigam na zestawie 360mm i dystansu jakiego musialem użyć to 13mm, dlatego tez pytam od czego jest zwrotnica na załączonym obrazku bo dystansu tam nie widze.... Drookash śmigasz juz na zestawie 356mm? Pytam bo leżą mi 380mm od A8 D4 one tez maja ET52 tylko pozostaje kwestia stoczenia i wyważenia ![]() |
Autor: | kokos22 [ 02.lut.2016 00:23:47 ] |
Tytuł: | Re: [C5 Allroad i A6 2.7BiT] Upgrade Hamulców BBK |
A dystans jaki musi być z centrowanie czy bez może być i jakiej średnicy,jakie centrowanie takie jak na piaście,czy automatycznie o tyle co będzie grubszy dystans musza być też dłuższe sruby? Gdzieś wpadło mi na jakimś forum że dawali dystans 5 mm,a co z tyłem? |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |