.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
Podniesienie mocy w 1Z https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=142752 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Zwykly222 [ 05.sie.2017 20:31:35 ] |
Tytuł: | Podniesienie mocy w 1Z |
Na wstepie witam bo nowy tutaj jestem.Ale przejde do rzeczy posiadam autko a4 b5 z silnikiem 1Z czyli 90km troche czasu juz nim jezdze ale zaczelo brakowac mocy.Bylem z nim u mechanika logi powiedzial ze w porzadku a wiec udalem sie na hamownie tam pokazal 200.5Nm i 89.7 Km.Dodam ze przebieg to 360k.I moje pytanie jest takie czy bylby sens przekladac osprzet z jakiegos innego silnika typu awx czy afn a moze przelozyc caly silnik tylko zastanawia mnie jak ze znalezieniem silnika w dobrym stanie.Wiem ze samym programem lub wtryski i ecu wymienic na 16bit i mozna podnies wtedy do 110-120 km tylko mysle ze byloby to troche malo.Jaka jest wasza opinia co lepiej zrobic w tej sytuacji.Z gory dzieki za odpowiedz i wybaczcie ze tak sie rozpisalem. |
Autor: | ArtHurO [ 06.sie.2017 13:27:37 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Zdrowy silnik, nie do zajechania. |
Autor: | mały v8 [ 07.sie.2017 09:58:50 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Zostaw tego żółwia w spokoju, Podnoszenie mocy o 10-20 KM , odwlecze tylko niesmak na kilka dni. Lepiej te pieniądze odłożyć i zmienić samochód na mocniejszy. |
Autor: | Baskecior [ 07.sie.2017 13:31:50 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Goowno prawda. Najpierw doprowadzic motor do serii bo zdrowy musi pojechac >95 KM i powyzej 210 Nm. Zazwyczaj do czyszczenia lmm, do wymiany n75 i podcisnienia i fura odzyje. Podniesc moc mozesz rezystorem lub chipem. Jak wolisz. Ten motor duzo zniesie ale pytanie brzmi: ile chcesz wydac. To najtrwalsza jednostka diesla vaga i moga sobie forumowi zaklinacze bajki opowiadać ale przezyje wszelkke nowe cudne FSI TDI i inne cuda ... Pisz, cos sprobujemy doradzic. Wiadomo ze osiagami nie powala w serii , ale jest nie do zabicia. Kto co woli. |
Autor: | Zwykly222 [ 07.sie.2017 22:01:47 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Dzięki za odzew.Odnosnoe kupna nowego to myślałem ale nie wiadomo co się kupi więc stwierdziłem że w tego cos zainwestuje.A odnośnie lmm to jest przepływomierz?Jeśli tak to był czyszczony,n75 jest nowy bo poprzedni odmówił posłuszeństwa a co z podciśnieniem ogarnąć bo nie wiem o co chodzi.A ogólnie to mnie zdziwiles mówiąc że seria powinna byc 95 km.Budzet to nwm ile by było potrzebne na modyfikację większe niż wtryski i program. |
Autor: | Baskecior [ 08.sie.2017 08:49:01 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Moje AHU w serii pojechalo 99 KM i chyba 215 Nm. Hamownia Maha, temp pomiaru ok 25 st C. Moj stary Golf 1Z z pouwalanym osprzetem ok 80 KM. Po naprawach 92 KM. Ale on mial z 600 tys nalotu i był struclem ... Na twoim miejscu nie kombinowalbym za bardzo tylko zrobil program na wtryskach od AFNa. Zacznie toto jezdJc a nie spluczesz sie za mocno. Zreszta pozniej podnoszenie mocy w osce zniszczy opony. Zamkniesz sie z wtryskami w 1500 zl. |
Autor: | Zwykly222 [ 08.sie.2017 12:49:18 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Okej rozumiem a zabawa w zmiane kolektora ssacego od awx lub afn ma sens czy raczej lepiej obecny wyczyscic?Dodam ze mam zaslepiony egr i wywalony kat.Wtryski od afn starcza czy lepiej rozgladac sie za 0.216 chyba ze nie ma sensu to kupie od afn tak jak poleciles i rozumiem ze szukac uzywek?A co jeszcze mozna w nim wymienic badz przeczyscic aby pokazal wiecej niz seria zanim wymienie wtryski i zrobie program?A odnosnie ecu to wymienic na 16 bit bo obecnie mam 8 bitowy?No i czy warto przemyc/przeczyscic ic? |
Autor: | Baskecior [ 08.sie.2017 16:46:12 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Jesli motor jest zdrow pokaze to co napisalem. Niemniej nie oczekuj od 20 letniego auta cudow. Jak wspomnialem dlubanina hardcoreowa jest uzasadniona w quattro. U mnie w AHU przy 116 KM i 283 Nm palenie gumy jest obligatoryjne. Znam AFNy w osce zrobione na 170 KM ale sprawdzaja sie tylko na autostradach. Do zabawy w miescie momentem obrotowym tylko quattro. Zrob jakichs bazowy serup ze wzrotem 30 KM i 100 Nm i bedziesz Pan zadowolony. Później bedzie tylko niszczenie opon ... |
Autor: | Zwykly222 [ 08.sie.2017 21:20:12 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Yhym rozumiem to zobaczę co się da zrobić bo narazie nie pokazuje tyle ile mowisz mimo ze wszystko okej.Może jeszcze raz poprzeczyszczam i pokaze te 95 albo i ciut więcej jak nie to trudno.Wloze te wtryski i zrobię program i zobaczymy co bd. |
Autor: | Baskecior [ 08.sie.2017 22:18:40 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Intercooler i dolot sa szczelne? Zrob logi i wstaw, moze cos jest do korekty. |
Autor: | spanky [ 09.sie.2017 08:01:05 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Baskecior napisał(a): Znam AFNy w osce zrobione na 170 KM ale sprawdzaja sie tylko na autostradach. Do zabawy w miescie momentem obrotowym tylko quattro. Później bedzie tylko niszczenie opon ... taaaaaaa, czyli z tego wynika , że wszystkie seryjne ARL/ASZ/AVF/AWX (ośka) po sofcie na 370 Nm i więcej nie nadają się do jazdy po miescie , a uzytkownicy co sezon zmieniają opony ... ![]() ![]() ![]() ![]() do zainteresowanego ... silnik 1Z , potencjał spokojnie do 200 PS i 400 Nm , kwestia jaki masz zasób portfela .... ![]() polecam taką modyfikacje (FMIC nie jest konieczny): https://www.facebook.com/edctuning/phot ... 22/?type=3 przyrost mocno odczuwalny, a koszty nie są jakieś przerażające.... jak chcesz iść dalej w moc to trzezba zakładać FMIC, wzmocnić sprzęgło, dać mocniejszą pompe wtryskową, a i przydało by się juz zrobić konwersje na turbosprężarke VNT , a wtedy droga otwarta do 200 PS .... ![]() |
Autor: | Baskecior [ 09.sie.2017 10:29:12 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
spanky napisał(a): Baskecior napisał(a): Znam AFNy w osce zrobione na 170 KM ale sprawdzaja sie tylko na autostradach. Do zabawy w miescie momentem obrotowym tylko quattro. Później bedzie tylko niszczenie opon ... taaaaaaa, czyli z tego wynika , że wszystkie seryjne ARL/ASZ/AVF/AWX (ośka) po sofcie na 370 Nm i więcej nie nadają się do jazdy po miescie , a uzytkownicy co sezon zmieniają opony ... ![]() ![]() ![]() ![]() do zainteresowanego ... silnik 1Z , potencjał spokojnie do 200 PS i 400 Nm , kwestia jaki masz zasób portfela .... ![]() polecam taką modyfikacje (FMIC nie jest konieczny): https://www.facebook.com/edctuning/phot ... 22/?type=3 przyrost mocno odczuwalny, a koszty nie są jakieś przerażające.... jak chcesz iść dalej w moc to trzezba zakładać FMIC, wzmocnić sprzęgło, dać mocniejszą pompe wtryskową, a i przydało by się juz zrobić konwersje na turbosprężarke VNT , a wtedy droga otwarta do 200 PS .... ![]() Pytanie czy ktos lubi gdy mu piszczy guma,wzglednie asr wiecznie miga lampka na szafie, czy chce poczuc te niutonometry na plecach. Dlatego napisalem ze ostre zabawy z duzym niutonem w czterolapie a Ty od razu wpierd... reklame byle kolejny klient - bez zastanowienia czy bedzie miał jakas frajde czy tylko bedzie frajda z wykresu i podpisu ... |
Autor: | spanky [ 09.sie.2017 10:58:38 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Baskecior napisał(a): Dlatego napisalem ze ostre zabawy z duzym niutonem w czterolapie a Ty od razu wpierd... reklame byle kolejny klient - bez zastanowienia czy bedzie miał jakas frajde czy tylko bedzie frajda z wykresu i podpisu ... jakie ostre zabawy , z jakim duzym niutonem ... 370 Nm to żaden niuton , przy normalnym zakresie obrotów powoduje radość z jazdy i nie powoduej żadnych ASR ani niszczenia opon ... czasy walenia niutona przy 1900 rpm dawno sie skonczyły bo to żadne przyjemnosć z jazdy ... przyjeb,...sie do tego quattro jak rzep do psiego ogona i wszedzie powtarzasz te bzdury ze duzy niuton , tylko quattro ... ośka z duzym niutonem tez jeździ , kwestia jego rozłożenia , dobrych opon i zawieszenia i wszystko jeżdzi ... a jak sie toczy kiblem z wylanym amorami , na felgach zalożone nalewki to i sie jeczy ze ośka z dużym niutonem jest nie do jazdy ... P.S uwierz mi , wiem co polecam i wiem jak to potem jeździ i jaką daje frajdę z jazdy ... w przeciwieństwie do Ciebie. |
Autor: | Zwykly222 [ 09.sie.2017 13:35:03 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Panowie ale spokojnie bez nerwów bo są zbędne.Odnosnie twojego pomysłu spanky to ty przerabiales tego 1z co podesłałes czy to jakiś znaleziony projekt.Fajnie to wygląda ale trochę roboty z przerobieniem tej turbawki więc trochę trzeba się zastanowic chyba że tylko wygląda na dużo roboty.A odnośnie nieszczelności to się temu przyjrzec muszę dzięki za sugestię a te logi to robil mi znajomy mechanik mówił że wszystko ok musiałbym pojechać do niego i ewentualnie jeszcze raz sprawdzić i wstawić. |
Autor: | mały v8 [ 10.sie.2017 07:19:28 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Basketa trochę poniosło z tym niszczeniem ogumienia w demonicznym 1Z-ecie ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 10.sie.2017 21:57:43 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Ja mam prawie 400'niutona w avf i na suchym spoko, na mokrym trzeba umiejętnie dysponować niutem. Amory nowe ori, opona 255 pilot sport. Oczywiscie ośka. |
Autor: | Zwykly222 [ 10.sie.2017 22:43:16 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Ehh i mam metlik w głowie bo jeden mówi nic nie robić drugi że tylko program a trzeci że warto modfyikowacja osprzęt. |
Autor: | drookash [ 11.sie.2017 07:58:45 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Wszytko zależy od tego co chcesz osiągnąć i ile wsadzić. Zawsze podmiana osprzętu daje większe możliwości ale nie zawsze jest to opłacalne. Zacząłbym od softu... pojeździł i potem dokładał fanty. Korekty softu są wówczas tańsze niż strojenie od zera. |
Autor: | Zwykly222 [ 11.sie.2017 20:28:07 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Co chciałbym osiągnąć?A już mówię tak minimum 120-130km i około 300nm tak minimum jakby się udało.Wsadzic około 2 tysięcy oczywiście ewentualny zapas jest.No i program osobno wiadomo..Myslalem żeby zostać przy turbinach wg i nie przechodzić na vnt jeśli to możliwe.Zastanawiam się nad gt15 tak jak kolega wyżej pisał ale nwm czy wykorzystam w pelni jej potencjal.Dzieki za takie zainteresowanie tematem. |
Autor: | zgredek27 [ 15.sie.2017 09:29:14 ] |
Tytuł: | Re: Podniesienie mocy w 1Z |
Wyrzucić 1zta i wsadzic afna za połowę kasy ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |