.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
[A4 B5 1.9TDI 1Z] Tuning silnika https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=51422 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Morgi [ 15.gru.2006 15:37:43 ] |
Tytuł: | [A4 B5 1.9TDI 1Z] Tuning silnika |
Planuję na wiosnę przeróbki mojego silnika 1Z: -nowe wtryski (możliwe że od AFN) -nowe turbo (możliwe że od AWX - zmienna geometria?) -nowy soft Liczę na 320-340 Nm i 135-145 KM hamownia oczywiście przed i po zabiegu ![]() Przy okazji zrobię rozrząd i wskaźniki doładowania i ciśń./temp. oleju? Sądzicie że gra warta świeczki? 1Z wytrzyma przyrost 90-->140 ?? a czy da się tam włożyć turbo o zmiennej geometrii? Pozdrawiam, |
Autor: | BiLu [ 15.gru.2006 16:14:06 ] |
Tytuł: | |
na twoim miejscu rozwazalbym dwa rozwiazania: 1 - wtrsyki + soft 2 - swap AWX (albo cos w tym stylu). to co planujesz to jest cos posredniego. mysle ze zadowolony bylbys juz po 1 etapie. rozwiazanie drugie w sumie niewiele drozsze bedzie niz polsrodek proponowany przez ciebie ale za to jest dalszy potencjal ![]() |
Autor: | ozzy [ 16.gru.2006 01:21:15 ] |
Tytuł: | |
czy gra warta świeczki zależy od Twojej kasy....o ile chcesz odchudzić domowy budżet |
Autor: | Rogal [ 16.gru.2006 22:42:35 ] |
Tytuł: | |
Witaj. Do turbiny potrzebujesz nowy N75 oraz trochę gumowych przewodów a także nowe przewody olejowe, ssące oraz przeróbka wydechu Oczywiście wszystko musi napędzić nowy sterownik silnika chyba, że masz juz 16to bitowy i soft od 110ki + jego modyfikacja Spokojnie wyjdzie 140km jeżeli motor masz zdrowy Mój rekord to 166km i 379Nm z 1Z w golfie 3 ale tam było troche więcej elementów zmienionych... Pozdrawiam. |
Autor: | Morgi [ 27.gru.2006 15:37:09 ] |
Tytuł: | |
no dobra ok, nie chciałem odgrzebywać starego tematu..... w takim razie: Robię ostateczne rozeznanie gdzie (u kogo) zrobić tunnig.... Na razie w planach hamownia i doprowadzenie do serii, na wiosnę modyfikacje Zaplanowałem następujące i jestem już przekonany że takie zrobie: -wtryski od AFN (lub inne porównywalne albo lepsze) -turbo od AWX (lub inne porównywalne albo lepsze - zmienna geometria?) -nowy software (Oczywiście razem z turbo są też przewody, n75 itp.) Licznę na około 315-340 Nm w przedziale 2000-2500 (nie za dużo momentu nisko, poniżej 1800 może być mały) oraz 130-140 KM (przy około 4000-4200 RPM) Pytanko brzmi: -kogo polecacie -jaka cena -kto właściwie zrobi to najlepiej (nie koniecznie najtaniej) i kto ma w tym największe doświadczenie (u kogo Wy byście takie modyfikacje zrobili) -wszelkie komentarze mile widziane (te negatywne też) PS: Jestem z okolic Warszawy |
Autor: | Rogal [ 28.gru.2006 23:17:16 ] |
Tytuł: | |
Kiedyś kiedyś mój serdeczny kolega pojechał do VTG i rozmawiał z Grześkiem o cene przeróbki jego auta na 4x4 (miał oryginalnie ośke). Grzesiek tak stanął pomyślał chwile pomyślał i powiedział... . . . . . pięćdziesiąt tysięcy Może do nich uderzyć z tym tematem ![]() ![]() PS. A tak z innej strony to napisz do mnie na PW dam Ci kontakt do kogoś kto zrobi mechanikę. A jeżeli Ci to nie przeszkadza to elektorniką mogę zająć się osobiście... Pozdrawiam. |
Autor: | Morgi [ 16.sty.2007 09:39:46 ] |
Tytuł: | |
Dobra, zabawa się zaczęła jutro hamownia.... W związku z tym że będę dłubał przydałoby się zdiagnozować autko VAG'iem... ktoś z Was może dysponuje i mógłby mi zdiagnozować (okolice Warszawy), oczywiście jakoś się tam rozliczymy .... ![]() Pozdry ![]() |
Autor: | Morgi [ 01.lut.2007 11:34:16 ] |
Tytuł: | |
jutro jadę wstawić wtryski od ASV, wybebeszyć KAT-a i zaślepić EGR, będzie się działo..... ![]() Pozdry 4ALL |
Autor: | wacha [ 01.lut.2007 11:50:59 ] |
Tytuł: | |
to jaka moc chcesz finalnie miec , zalezy od kondycji - przebiegu , silnika , skrzyni ,sprzegla , przeniesienia napedu ..... bo nawet nowe sprzeglo dlugo nie pociagnie na modzie 90-140 PS |
Autor: | Morgi [ 01.lut.2007 13:34:16 ] |
Tytuł: | |
na razie wtryski asv (nawet bez programu) - to niewiele da, ale tak do testów na 1-2 tyg potem nowy komp od AFN + program na tych wtryskach (liczę na 120-125 PS i okolo 290 Nm) jeszcze potem turbulum od AWX i powinno byc 130-140 PS i ponad 300 Nm więcej nie planuję... aaaa wykresy z hamowni dawno mam (zapomniałem wstawić) proszę: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5429 |
Autor: | wacha [ 01.lut.2007 13:46:42 ] |
Tytuł: | |
1Z , jakis 95 -96 rok pewnie . Twoja audiczka mam juz pewnie swoje przejechane , wiec przy tych 140 szykuj kaske na , sprzeglo , przeguby itp..... |
Autor: | Morgi [ 01.lut.2007 15:07:35 ] |
Tytuł: | |
sprzeglo biorę pod uwagę, przeguby chyba raczej niet..... ale w razie czego to dam radę nalatane ma 223 kkm, raczej pewne.... silnik byl diagnozowany i Masters (pan Marek) stwierdzł że się nadaje na takie przeróbki |
Autor: | wacha [ 01.lut.2007 15:14:44 ] |
Tytuł: | |
morgothdbma napisał(a): sprzeglo biorę pod uwagę, przeguby chyba raczej niet..... ale w razie czego to dam radę
nalatane ma 223 kkm, raczej pewne.... silnik byl diagnozowany i Masters (pan Marek) stwierdzł że się nadaje na takie przeróbki a ja bylem u Mastersa jeszcze jak mialem TDI ALH i nie mialem 200tys najechane , powiedzial ze te 140 PS to by sie bal robic ![]() ze bezpieczna moc przy takim przebiegu to 125 PS ![]() |
Autor: | Morgi [ 01.lut.2007 15:21:18 ] |
Tytuł: | |
no mi w sumie powiedził ze przy takich preróbkach sprzęgło poleci, ale na to jestem przygotowany, poza tym na razie robię właśnie około 125 PS ![]() Marek powiedział że przy zmianie turbo i wtryskow to okolo 140 da sie zrobic w miare bezpiecznie - diagnoza silnika wyszla mi bardzo dobra ![]() |
Autor: | wacha [ 01.lut.2007 15:25:36 ] |
Tytuł: | |
to trzymam kciuki aby sie wszystko trzymalo ![]() a nawet jak silniczek klapnie to zawsze mozna zrobic swapa na 150 koni w serii TDI ![]() |
Autor: | Morgi [ 01.lut.2007 15:27:12 ] |
Tytuł: | |
no spokojnie - silnik klapnie od wymiany wtrysków ????????? Na razie faza 1 - tylko wtryski + wywalenie kata i EGR Chyba od tego nie padnie ![]() ![]() Jak pojezdzi to diagnoza, hamownia itp i dopiero potem dalsza zabawa....... |
Autor: | Morgi [ 08.lut.2007 13:35:10 ] |
Tytuł: | |
założone już wtryski ASV, przyrost mocy jest ale niewielki (nie był ruszany soft ani KAT) Na razie testuję, juz niedługo faza druga: program, kat, EGR a poźną lub wczesą wiosną faza trzecia.... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |