.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/

[A4 B5 115KM AJM] Jak sprawdzić czy był robiony chip tuning?
https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=56767
Strona 1 z 1

Autor:  qubar [ 20.mar.2007 21:35:37 ]
Tytuł:  [A4 B5 115KM AJM] Jak sprawdzić czy był robiony chip tuning?

Jak wyżej... Czy można spr to samemu, czy może podjechać do elektronika, mechanika, na hamownie?

Autor:  FranoF1 [ 20.mar.2007 21:51:44 ]
Tytuł: 

najłatwiej zhamowac autko ;)

Autor:  qubar [ 20.mar.2007 22:01:42 ]
Tytuł: 

a nie można wykryć modyfikacji w sofcie?
Mam możliwość w b. przystępnej cenie zrobić chip tuning, jest tylko jedno ale; bez hamowni... Czy nie jest tak, że podczas "wirusowania" spr sie na bieżąco odczyty z hamowni itp.? Czy może wystarczy zrobić odczyt na hamowni przed i dać tunerowi oraz po "operacji"?

Autor:  wowo [ 20.mar.2007 22:23:50 ]
Tytuł: 

1. Hamownia
2. Ustawka z autem z takim samym silnikiem
3. Wykonanie logów

Porządny tuner najpierw shamuje, zrobi program i ponownie shamuje. W naszym kraju jednak są różne praktyki.

Autor:  Angelus_79 [ 09.lip.2008 09:57:11 ]
Tytuł: 

Jak po logach mozna poznac czy samochod byl chipowany?

Autor:  spanky [ 09.lip.2008 10:24:39 ]
Tytuł: 

Angelus_79 napisał(a):
Jak po logach mozna poznac czy samochod byl chipowany?


porownujac je do wartosci jakie samochod posiada w serii .... ;)

Autor:  Angelus_79 [ 09.lip.2008 10:52:04 ]
Tytuł: 

Uhhhmmm... jakie wartosci nalezaloby porownac? Poprzedni wlasciciel twierdzil ze moja niunia ma 170 km, lecz seryjnie powinna miec 150, na hamownie specjalnie nie chce sie wybierac.

Autor:  alukard [ 09.lip.2008 11:16:15 ]
Tytuł: 

no to ugadaj sie z kims z forum co ma 2,5 150Ps
i stancie na drodze odrazu bedzie widac
najlepszy i najtanszy sposob :)

tutaj na forum bedzie napewno duzo ludzi z silnikami 2,5 150 Ps mieszkajacy w solicy

tylko wydaje mi sie ze ten twoj czips...
albo to robil ktos w stodole....
(bo jak by robil w profi firmie to podal by ci odrazu moment bo na to wszyscy oczekuja po czipsie a nie PS :) choc tez sie przydaja)

albo nie ma am zadnego czipsa ...

Autor:  Angelus_79 [ 09.lip.2008 11:28:13 ]
Tytuł: 

Chyba trzeba bedzie ustwake zrobic :)

Samochod dla mnie sciagnal znajomy, bardziej zwracal uwage na stan techniczny niz na chip tuning, sprawdzic chcialem z ciekawosci, o samochod chipowany trzeba bardziej dbac.

Autor:  alukard [ 09.lip.2008 11:29:41 ]
Tytuł: 

bardziej dbac w sensie ??

Autor:  przemik [ 09.lip.2008 11:49:52 ]
Tytuł: 

Powtorze to co bylo juz napisane... wystarczy zalogowac odpowiednie grupy i bedzie wiadomo czy auto ma zmienione "mapy" czy nie.

Pozdr

Autor:  spanky [ 09.lip.2008 11:52:32 ]
Tytuł: 

alukard napisał(a):
bardziej dbac w sensie ??


bylo .... poszukaj.

Autor:  TimeMaster [ 09.lip.2008 11:55:14 ]
Tytuł: 

alukard napisał(a):
bardziej dbac w sensie ??


Zapewne w sensie tym, żeby wszystko wymieniać i naprawiać na czas, niczego nie zaniedbywać, a szczególnie zachowywać turbo-time, które jest teraz na wagę złota. W końcu po chipie traci się margines bezpieczeństwa jaki dała fabryka przed zapominalskimi czy niewłaściwie użytkującymi swoje auta właścicielami.

Autor:  Angelus_79 [ 09.lip.2008 12:04:36 ]
Tytuł: 

TimeMaster - dokladnie tak :)

przemik - moglbys mi powiedziec ktore grupy powinienem zalogowac?

Autor:  spanky [ 09.lip.2008 12:06:59 ]
Tytuł: 

Angelus_79 napisał(a):
TimeMaster - dokladnie tak :)

przemik - moglbys mi powiedziec ktore grupy powinienem zalogowac?


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Autor:  alukard [ 09.lip.2008 13:03:52 ]
Tytuł: 

Spanky
jezeli ktos nie potrafi zadbac o serie to automatycznie nie zadba o czipulca
(dlatego napisalem w jakim sensie )

ja moze co bym robil to tylko czesciej wymienial filtr powietrza
a tak to wszystko by zostalo :)

wiec dla mnie "slowo bardziej dbac" wiaze sie z tym ze ktos nie dba o auto i tyle

Autor:  przemekk74 [ 09.lip.2008 17:50:34 ]
Tytuł: 

Czesc,
jezeli nie ma "kabelka diagnostycznego" a jest jakis "komputer pokladowy" co pokazuje chwilowe zuzycie to mozna znalezc kogos z seria (auta musza byc podobne!!!.. np oba przeliftingowe AFB z takim samym fisem itp) i porownac max chwilowe zuzycie. U mnie po chipie z 40cos na 50cos podskoczylo (AFB 2.5V6) - wiec zauwazalne. Wazne bys porownywal dane robione o tej samej porze roku (bo np mi latem mniej pokazuje niz zima)

po logach: .. chyba ogranicznik momentu na dawce paliwa bedzie najlepszy (niezalezny od stanu przeplywki).. LOG008 przy pelnym bucie , przedostatnia kolumna IQ rpm(torque).. przed chipem mialem max ok 40-41 a po okolo 50 (tez raczej ciezko przeoczyc)
Chyba carlnova??? mial prawie nieruszine ladowanie a za to dawki po byku wiec ten ogranicznik bedzi najlepszy
Zrobisz logi 8 (dawki) i 11 (ladowanie turbiny), poszukasz pierwszego lepszego watku "[V6TDI]prosze o analize logow" gdzie auto bylo seryjne, porownasz slupki i juz
Jezeli ten chiptuning to box to z logami wiele nie powalczysz. Szukamy wtedy pod maska (odkrecasz plastikowa oslone silnika) extra kabelka wchodzacgo do pompy (elektorniki) oraz wsadzonego czegos pomiedzy ecu a ktorejs wiazki kabli (musisz rozkrecic plastiki w podszybiu) - Jeszcze jedno: u mnie na boxie temp nie byla jak "w morde strzelil" 90 na licznikach (tyle ze glowy nie dam czy siedzial termostat bo i tak byl za jednym zamachem wymontowany box i zmieniony termostat)
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  Angelus_79 [ 10.lip.2008 11:14:12 ]
Tytuł: 

przemekk74 - dzieki, wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo :) ...w sobote biore sie za nowe logi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/