.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/

Gdzie dostane wieloklin??
https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=65329
Strona 1 z 1

Autor:  Milo [ 10.wrz.2007 12:08:30 ]
Tytuł:  Gdzie dostane wieloklin??

Macie może jakiś namiar gdzie mogę dostać przejściowkę(wieloklin) potrzebny do przekładki kierownicy z B3/B4 na A3/A4.

Z góry dzięki :):

Autor:  GrzesB [ 10.wrz.2007 16:48:09 ]
Tytuł: 

Jeśli to taka sama jak z C4 100 na C4 A6 to powinienem gdzies coś takiego mieć - nie doczekałem się wymiany kiery w starym aucie... Kupiłem to od pewnego "klubowicza" za 80 PLN... i ponoc miało pasować - ale nigdy nie sprawdzałem... Jakby coś to wal na PW - postaram się odszukać.

Autor:  Milo [ 10.wrz.2007 17:29:16 ]
Tytuł: 

Jak się nie myle to powinno być z 19 na 24 czy coś takiego :d
Bardzo bym był wdzięczny jak byś znalazł troszkę czasu na poszukiwania :D

Autor:  Sprinter [ 10.wrz.2007 18:46:02 ]
Tytuł: 

Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u.

Autor:  Milo [ 10.wrz.2007 21:11:00 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u.


Własnie allegro przekopałem i nic nie znalazłem :/ chyba ze nazywa sie to jakoś specjalnie :):

Autor:  GrzesB [ 10.wrz.2007 21:37:21 ]
Tytuł: 

Milo napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u.


Własnie allegro przekopałem i nic nie znalazłem :/ chyba ze nazywa sie to jakoś specjalnie :):


To jak nie znajdziesz to napiszesz mi PW.

Autor:  marco_wroc [ 27.wrz.2007 22:58:23 ]
Tytuł: 

A ja znalazłem taką przejściówkę wieloklinu w VW CAddy na schrocie, wygląda na orginał tylko nie wiem czy w tym aucie była mantowana w seryjnie np w autach po lifcie.

Warto sprawdzić w Etce lub podjachać zapytać w ASO AUDI,

Tak ona wygląda:

http://www.audi-klub.xenium.pl/foto/inn ... _C4_C5.jpg

troche zmasakrowana bo nie mogłem jej ściągnąć, dopiero odciałem i wybiłem na imadle :):



Pozdrawiam

Autor:  Sznink [ 28.wrz.2007 10:17:38 ]
Tytuł: 

Zgadza się. Można taką przejściówkę kupić w serwisie. Wiem, bo jakiś czas temu ją kupiłem (koszt z tego co pamiętam to około 50zł). Jeśli chodzi o ETKE, to można ją znaleźć między innymi na stronie dotyczącej układu kierowniczego VW Golfa z roku 88 (wtedy w VW zmieniono wieloklin na duży). Są dwa typy: długi (taki jak na linku, który podał marco_wroc) i krótki, który ja kupiłem. W poniedziałek (bo wtedy będę miał dostęp do sieci) mogę podać numer części i zdięcie przejściówki.

Generalnie przejściówki jeszcze nie montowałem (jak i samej kierownicy) i do końca nie wiem, czy na 100% będzie Ok. Przy montażu nowej kiery jest bardzo dużo problemów, które należy rozwiązać, a przejściówka jest tylko jednym z nich. Ja w każdym razie się nie poddaje i na dniach będę przeprowadzał kolejną próbę. Problem z przejściówką polega między innymi na tym, że musi ona być ciasno pasowana na kolumnie kierowniczej (co zresztą zgadza się z obserwacjami marco_wroc). Zastanawiam się, czy ją wbić, czy też rozgrzać w gorącym oleju i dopiero nasunąć na kolumnę. Z przejściówką ze szrotu nie powinno być już tak dużych problemów, bo była już raz zamontowana, ale do końca nie wiem, czy to aż tak dobrze.

Jeśli zaś chodzi o przejściówkę z allegro, to mam takową i mogę ją tanio odstąpić. Kupiłem taką wcześniej, ale myślałem, że nie pasuje. Dlatego zdecydowałem się na zakup w serwisie. Przymierzając oryginalną doszedłem dopiero do wniosku, że tak powinno być (pasowana ciasno).

Jeżeli w przyszłym tygodniu (być może nawet w ten weekend) uda mi się założyć kierownice, to podzielę się moimi doświadczeniami i postaram się zrobić zdięcia.

Autor:  nivre [ 28.wrz.2007 17:54:28 ]
Tytuł: 

Ja montowałem u siebie w B4 kierę z A4 po 2001 roku i nie było większych problemów. Przejściówka raczej powinna wejść lekko na wieloklin w kolumnie. Oczywiście nie powinna mieć luzów. Jeśli nie chce wejść to zmierz średnice obu wieloklinów. Proponował bym nie przesadzać z użyciem siły podczas montażu, żeby nie uszkodzić wieloklinów.

Autor:  marco_wroc [ 07.paź.2007 00:35:42 ]
Tytuł: 

Ja aby zdjąć przejściówkę musiałem odciąć kawałek drążka na którym siedzi, następnie wybić na imadle więc siedzi dość ciasno ( chyba lekki stożek ) duży wieloklin ( drobniejsze ząbki ) sa proste więc jest kierownica na niego wchodzi lużniej ale bez wyczuwalnych luzów.
Przy dokręcaniu kierownicy oczywiście nie używajcie zbyt dużej siły, tyle żeby się trzymała i nie została w rękach na zakręcie, można po dokręceniu kiery zalać gwint farbą żeby w razie drgań śruba się nie odkręciła ale nie słyszałem o takim przypadku, reszta związana ze zmianą to błachostka.

Już dzisiaj wszystko rozebrałem i obejrzałem dokładnie.

Przełaczniki:
- można wykorzystać od : A6/C4 czyli oryginał

Składają się z 3 częśći:
- swiatła
- kierunkowskazy
- wycieraczki

Od A4 przekładamy tylko część manetki świateł (ma mocowania do taśmy airbabu które zgrają się z kierownicą)

zostaje nam tylko jedno mocowanie (zatrzask) od taśmy airbagu który odpiłowujemy od oryginalnych przełączników A4 i przyklejamy w to samo miejsce w A6/C4

Podłączenie taśmy:
W nowej są 4 kable ( 2 do klaksonu i 2 do poduchy )

W starej tylko 3 ( 1 do klaksonu i 2 do poduchy )

czyli w starej brakuje masy która pobierana jast w C4 z drążka w okolicy nakrętki kierownicy.
Podciągamy masę z okolicy przełączników i wszystko gra.

potem tylko skręcamy , wkładamy nową kierownicę i cieszymy się nowszym wyglądem wnętrza auta

P.S. Ja jescze zamierzam dołożyć manetkę od tempomatu od A8, jest taka sama.


Będę montował na dniech więc wkrótce fotostory.

Autor:  Sznink [ 08.paź.2007 15:24:27 ]
Tytuł: 

Ja zakładałem kierownicę w piątek :)

Nie mam niestety jeszcze zdięć z założoną kierownicą, ale jak tylko zrobię to wyślę (pewnie pod koniec tygodnia). Mój sposób jest bardziej ,,chałpniczy'' i nie tak zaawansowany jak marco_wroc (mi nie zależało między innymi na poduszcze), ale w skrócie ją opiszę:

1. Przejściówka wieloklinu - tak jak pisałem wcześniej zamontowałem krótką przejściówkę zakupioną w serwisie. Na linku poniżej jest numer części (obok po prawej stronie znajduje się przejściówka z allegro):
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k1.jpg

2. Zastosowałem zaślepkę poduszki, którą zrobiłem tak: kupiłem zaślepkę z laminatu wyciąłem wewnętrzny otwór na logo, troszkę dopasowałem do kierownicy i naciągnąłem na nią skórę (bodajże BMW Designio), w środek wkleiłem oryginalne logo, kupione kiedyś z oryginalną zaślepką do kierownicy czteroramiennej. Całość przymocowałem do stelaża zrobionego z aluminium i fragmentów zaślepki czteroramiennej w taki sposób, aby klakson działał bezproblemowo. Tak w skrócie to wyglądało, a to efekt:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k4.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k5.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k6.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k11.jpg

4. Do odbijania kierunkowskazów dorobiłem coś takiego:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k2.jpg
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k3.jpg

5. Częci, których użyłem (poza kierownicą i zaślepką):
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k7.jpg

Dodatkowe zdięcia
kierownica z wieloklinem:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k8.jpg
i z pozostałymi elemetami:
http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k10.jpg

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/