.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
Gdzie dostane wieloklin?? https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=65329 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Milo [ 10.wrz.2007 12:08:30 ] |
Tytuł: | Gdzie dostane wieloklin?? |
Macie może jakiś namiar gdzie mogę dostać przejściowkę(wieloklin) potrzebny do przekładki kierownicy z B3/B4 na A3/A4. Z góry dzięki ![]() |
Autor: | GrzesB [ 10.wrz.2007 16:48:09 ] |
Tytuł: | |
Jeśli to taka sama jak z C4 100 na C4 A6 to powinienem gdzies coś takiego mieć - nie doczekałem się wymiany kiery w starym aucie... Kupiłem to od pewnego "klubowicza" za 80 PLN... i ponoc miało pasować - ale nigdy nie sprawdzałem... Jakby coś to wal na PW - postaram się odszukać. |
Autor: | Milo [ 10.wrz.2007 17:29:16 ] |
Tytuł: | |
Jak się nie myle to powinno być z 19 na 24 czy coś takiego ![]() Bardzo bym był wdzięczny jak byś znalazł troszkę czasu na poszukiwania ![]() |
Autor: | Sprinter [ 10.wrz.2007 18:46:02 ] |
Tytuł: | |
Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u. |
Autor: | Milo [ 10.wrz.2007 21:11:00 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u.
Własnie allegro przekopałem i nic nie znalazłem ![]() ![]() |
Autor: | GrzesB [ 10.wrz.2007 21:37:21 ] |
Tytuł: | |
Milo napisał(a): Sprinter napisał(a): Zmieniasz średnicę z 17,5 na 26, a na allegro widziałem takie w sprzedaży po 30zł. Jeszcze w lipcu miałem taką kupować, ale rozmyśliłem się ze względu na za dużą rzeźbę przy taśmie od airbag'u. Własnie allegro przekopałem i nic nie znalazłem ![]() ![]() To jak nie znajdziesz to napiszesz mi PW. |
Autor: | marco_wroc [ 27.wrz.2007 22:58:23 ] |
Tytuł: | |
A ja znalazłem taką przejściówkę wieloklinu w VW CAddy na schrocie, wygląda na orginał tylko nie wiem czy w tym aucie była mantowana w seryjnie np w autach po lifcie. Warto sprawdzić w Etce lub podjachać zapytać w ASO AUDI, Tak ona wygląda: http://www.audi-klub.xenium.pl/foto/inn ... _C4_C5.jpg troche zmasakrowana bo nie mogłem jej ściągnąć, dopiero odciałem i wybiłem na imadle ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Sznink [ 28.wrz.2007 10:17:38 ] |
Tytuł: | |
Zgadza się. Można taką przejściówkę kupić w serwisie. Wiem, bo jakiś czas temu ją kupiłem (koszt z tego co pamiętam to około 50zł). Jeśli chodzi o ETKE, to można ją znaleźć między innymi na stronie dotyczącej układu kierowniczego VW Golfa z roku 88 (wtedy w VW zmieniono wieloklin na duży). Są dwa typy: długi (taki jak na linku, który podał marco_wroc) i krótki, który ja kupiłem. W poniedziałek (bo wtedy będę miał dostęp do sieci) mogę podać numer części i zdięcie przejściówki. Generalnie przejściówki jeszcze nie montowałem (jak i samej kierownicy) i do końca nie wiem, czy na 100% będzie Ok. Przy montażu nowej kiery jest bardzo dużo problemów, które należy rozwiązać, a przejściówka jest tylko jednym z nich. Ja w każdym razie się nie poddaje i na dniach będę przeprowadzał kolejną próbę. Problem z przejściówką polega między innymi na tym, że musi ona być ciasno pasowana na kolumnie kierowniczej (co zresztą zgadza się z obserwacjami marco_wroc). Zastanawiam się, czy ją wbić, czy też rozgrzać w gorącym oleju i dopiero nasunąć na kolumnę. Z przejściówką ze szrotu nie powinno być już tak dużych problemów, bo była już raz zamontowana, ale do końca nie wiem, czy to aż tak dobrze. Jeśli zaś chodzi o przejściówkę z allegro, to mam takową i mogę ją tanio odstąpić. Kupiłem taką wcześniej, ale myślałem, że nie pasuje. Dlatego zdecydowałem się na zakup w serwisie. Przymierzając oryginalną doszedłem dopiero do wniosku, że tak powinno być (pasowana ciasno). Jeżeli w przyszłym tygodniu (być może nawet w ten weekend) uda mi się założyć kierownice, to podzielę się moimi doświadczeniami i postaram się zrobić zdięcia. |
Autor: | nivre [ 28.wrz.2007 17:54:28 ] |
Tytuł: | |
Ja montowałem u siebie w B4 kierę z A4 po 2001 roku i nie było większych problemów. Przejściówka raczej powinna wejść lekko na wieloklin w kolumnie. Oczywiście nie powinna mieć luzów. Jeśli nie chce wejść to zmierz średnice obu wieloklinów. Proponował bym nie przesadzać z użyciem siły podczas montażu, żeby nie uszkodzić wieloklinów. |
Autor: | marco_wroc [ 07.paź.2007 00:35:42 ] |
Tytuł: | |
Ja aby zdjąć przejściówkę musiałem odciąć kawałek drążka na którym siedzi, następnie wybić na imadle więc siedzi dość ciasno ( chyba lekki stożek ) duży wieloklin ( drobniejsze ząbki ) sa proste więc jest kierownica na niego wchodzi lużniej ale bez wyczuwalnych luzów. Przy dokręcaniu kierownicy oczywiście nie używajcie zbyt dużej siły, tyle żeby się trzymała i nie została w rękach na zakręcie, można po dokręceniu kiery zalać gwint farbą żeby w razie drgań śruba się nie odkręciła ale nie słyszałem o takim przypadku, reszta związana ze zmianą to błachostka. Już dzisiaj wszystko rozebrałem i obejrzałem dokładnie. Przełaczniki: - można wykorzystać od : A6/C4 czyli oryginał Składają się z 3 częśći: - swiatła - kierunkowskazy - wycieraczki Od A4 przekładamy tylko część manetki świateł (ma mocowania do taśmy airbabu które zgrają się z kierownicą) zostaje nam tylko jedno mocowanie (zatrzask) od taśmy airbagu który odpiłowujemy od oryginalnych przełączników A4 i przyklejamy w to samo miejsce w A6/C4 Podłączenie taśmy: W nowej są 4 kable ( 2 do klaksonu i 2 do poduchy ) W starej tylko 3 ( 1 do klaksonu i 2 do poduchy ) czyli w starej brakuje masy która pobierana jast w C4 z drążka w okolicy nakrętki kierownicy. Podciągamy masę z okolicy przełączników i wszystko gra. potem tylko skręcamy , wkładamy nową kierownicę i cieszymy się nowszym wyglądem wnętrza auta P.S. Ja jescze zamierzam dołożyć manetkę od tempomatu od A8, jest taka sama. Będę montował na dniech więc wkrótce fotostory. |
Autor: | Sznink [ 08.paź.2007 15:24:27 ] |
Tytuł: | |
Ja zakładałem kierownicę w piątek ![]() Nie mam niestety jeszcze zdięć z założoną kierownicą, ale jak tylko zrobię to wyślę (pewnie pod koniec tygodnia). Mój sposób jest bardziej ,,chałpniczy'' i nie tak zaawansowany jak marco_wroc (mi nie zależało między innymi na poduszcze), ale w skrócie ją opiszę: 1. Przejściówka wieloklinu - tak jak pisałem wcześniej zamontowałem krótką przejściówkę zakupioną w serwisie. Na linku poniżej jest numer części (obok po prawej stronie znajduje się przejściówka z allegro): http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k1.jpg 2. Zastosowałem zaślepkę poduszki, którą zrobiłem tak: kupiłem zaślepkę z laminatu wyciąłem wewnętrzny otwór na logo, troszkę dopasowałem do kierownicy i naciągnąłem na nią skórę (bodajże BMW Designio), w środek wkleiłem oryginalne logo, kupione kiedyś z oryginalną zaślepką do kierownicy czteroramiennej. Całość przymocowałem do stelaża zrobionego z aluminium i fragmentów zaślepki czteroramiennej w taki sposób, aby klakson działał bezproblemowo. Tak w skrócie to wyglądało, a to efekt: http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k4.jpg http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k5.jpg http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k6.jpg http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k11.jpg 4. Do odbijania kierunkowskazów dorobiłem coś takiego: http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k2.jpg http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k3.jpg 5. Częci, których użyłem (poza kierownicą i zaślepką): http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k7.jpg Dodatkowe zdięcia kierownica z wieloklinem: http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k8.jpg i z pozostałymi elemetami: http://icis.pcz.pl/~olas/cars/k10.jpg |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |