.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/

[B3] SWAP 2.3 20V na audi V8. Poważne sugestie ???????
https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=66484
Strona 1 z 2

Autor:  pajak100 [ 02.paź.2007 23:00:06 ]
Tytuł:  [B3] SWAP 2.3 20V na audi V8. Poważne sugestie ???????

Chodzi o wstawienie silnika V8 w budę Audi 80. Czy ktoś rozpartywał już taką możliwość? Czy silnik V8 mieści się między kielichami audi 80 ?
Jak wygląda sytuacja ze skrzynią biegów??
Proszę o poważne opinie na ten temat, dodam tylko, że przespawywanie podłużnic, skracanie półosiek nie jest mi straszne bo już robiłem takiego swapa w Volkswagenie.
W swoim posiadam Quattro, czy ma to jakiś pozytywny wpływ??? Dziękuję za każde fachowe podpowiedzi i pozdrawiam.

Autor:  Simpson [ 02.paź.2007 23:03:27 ]
Tytuł: 

Szukaj -> B4 AND V8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=58087
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=46572
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=308

Pozdrawiam

Autor:  DANZE [ 03.paź.2007 08:28:42 ]
Tytuł: 

O JEZUSIE !!!


STRACH POMYŚLEĆ CO TO BĘDZIE!!! :diabel:

Autor:  Leo [ 03.paź.2007 08:30:48 ]
Tytuł: 

nic nie będzie :P

Autor:  pajak100 [ 03.paź.2007 19:36:15 ]
Tytuł: 

No kolego LEO właśnie się mylisz. Uważam, że w tym V8 odnajdę swoją przyszłosć. Miałem okazję w życiu już zajechać dwa silniki takie jak masz. Jeden był w audi S2 , drugi maiłem w audi 200. W audi 200 już się zacząłem bawić turbiną, zapłonem i dorzuciłem drugą pompę paliwa, bo jak na 400 metrów startowałem z M5 to na trzecim biegu brakowało paliwa. Sprzęgło starczyło na 3 miesiące. Ogólnie nie urzekły mnie te silniki. Zbyt mało trwałe, owszem podatne na podkręcanie, ale za delikatne. V8- jest wolnossący i wieczny.

Więc mam poważne pytanie do kolegi Simpson????
Przeczytałem jego posty do których podał linki i w jednym z nich pisze że wstawił 3.6 V8 do B4. Chciałbym więc wiedzieć czy skrzynia biegów pasuje od Quattro do V8. Pomimo tego że robił to w 2003 roku musi pamietać czy skracał i wyważał wał napędowy, robił dystans między skrzynią, a silnikiem czy wstawił do oryginału. Takich historii się nie zapomina?????????????

Ogólnie to temat był już wałkowany kilkakrotnie. Nawet się tego nie spodziewałem. Ale wałkować to nie zanczy zrobić.
Pozdrawiam

Autor:  DeS [ 03.paź.2007 22:31:16 ]
Tytuł: 

Ciekawe teorie...

interesuje mnie jak załatwisz sprawę wstających czapek w V8.. bo przecież 250ps to mam nadzieję rozgrzewka ;)

Autor:  wariatquattro [ 04.paź.2007 08:41:15 ]
Tytuł: 

pajak100 napisał(a):
Ogólnie nie urzekły mnie te silniki. Zbyt mało trwałe, owszem podatne na podkręcanie, ale za delikatne.

polemizowal bym..,2.2T 20V(AAN) wytrzyma na seryjnych gratach okolice 380KM,tyko trzeba wiedziec co i przy jakiej mocy zmienic z osprzetu ;)

u nas B4 avant swapniete na 2.2T (3B) kiluje bmw M5(400KM) do 180km/h i ma tylko chipek na okolice 260KM :D

Autor:  Leo [ 04.paź.2007 08:46:53 ]
Tytuł: 

kolega robił po prostu amatorkę, że 2 silniki tak samo zajechał. Hamownia była? Dobrze zrobiony silnik wytrzymuje 420 KM normalnego uzytkowania.

Autor:  Futro [ 04.paź.2007 09:00:47 ]
Tytuł:  V8 w B2

Od razu mówię że nie jest to fachowa porada, ale czytałem kiedyś obszerny artykuł o tym jak niemiecka firma wsadziła V8 4.2 do Audi Urquattro i jeździło. także widziałem na zdjęciach ze zlotu w Niemczech że V8 siedziało pod maską B4 coupe. czyli jest to wykonalne, Więcej Ci nie pomogę, bo nie wiem.
Pozdrawiam- Futro.

Autor:  kefir200 [ 04.paź.2007 15:53:31 ]
Tytuł: 

http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewforum.php?f=6&sid=8eb790e8f8247e28ed4c45f06cfcec0c

Masz tu z 10 jak nie więcej takich projektów...za wielką wodą takie swapy nie robią już za dużej furory. Z samych fotek dowiesz się wszystkiego...

Autor:  eszkesz [ 04.paź.2007 21:34:34 ]
Tytuł: 

wariatquattro napisał(a):


u nas B4 avant swapniete na 2.2T (3B) kiluje bmw M5(400KM) do 180km/h i ma tylko chipek na okolice 260KM :D


No to ten M5 musi byc ladnie zajezdzony, pewnie mu zostala polowa z tych 400KM

Autor:  Mauzer [ 04.paź.2007 22:55:57 ]
Tytuł: 

szukaj już 4.2 oraz napędu q z audi 200 2.1 powinno to ileś tam wytrzymać (400Nm to troche duzo).

powodzenia, gdybym miał troche swojego czasu to tez bym zrobił takie cuś ;)

Autor:  KORU [ 04.paź.2007 23:18:26 ]
Tytuł: 

-> http://www.audischrauber.de/Projekt_1/audi_80_v8.html

Autor:  wariatquattro [ 05.paź.2007 07:19:28 ]
Tytuł: 

eszkesz napisał(a):
No to ten M5 musi byc ladnie zajezdzony, pewnie mu zostala polowa z tych 400KM

nowka sprzecik
stosunek mocy do masy to raz,a dwa kierownik B4 strzela ze sprzegla z 6k i bmwiu na starcie jest ok 2 dlugosci z tylu,dochodzi go przy ok 180km/h,nie dopisalem ze to quattro ale to chyba oczywiste
nie wiem czy sie brali z rola,ale wtedy bmwiu by mu skopalo dupsko

Autor:  Nosb [ 05.paź.2007 20:47:06 ]
Tytuł: 

Sam sie kiedys zastanawialem na takim swapem...

Wydaje mi sie ze sztuka dla sztuki ... autko bedzie miało bardzo ciezki przód , mocowo potwór nie bedzie... Na wyscigi odpada... Mozna zrobic dla samej satysfakcji ze sie ma v8 w b3 i to by było jedno z nielicznych w europie...

Jest naprawde duzo pracy ...

Wszytskie łapy (normalne) , problem z chłodzeniem , alternatorem itd , itp ...

Ogólnie jednak jesli chodzi o moc i osiagi to jednak lepsze bedzie 2,2 T porzadnie dlubniete... Moze mniej pryginalne ale....

Ile wyciagniesz tanim kosztem mocy z v8 ? 300 koni ?

W 2,2 T masz to po chipie praktycznie tylko ...

Autor:  eszkesz [ 05.paź.2007 21:38:12 ]
Tytuł: 

Nosb napisał(a):
Sam sie kiedys zastanawialem na takim swapem...

Wydaje mi sie ze sztuka dla sztuki ... autko bedzie miało bardzo ciezki przód , mocowo potwór nie bedzie ...


Nie bedzie mialo ciezkiego przodu bo silnik 4.2 V8 wazy tyle samo co 2.2T

Autor:  Mauzer [ 05.paź.2007 22:07:38 ]
Tytuł: 

troche niby sztuka dla sztuki ale na codzień by fajnie latało bo jest bardzo elastyczne i ciągnie od 1200obr :peace:

Autor:  Nosb [ 05.paź.2007 22:38:26 ]
Tytuł: 

No owszem na codzien bomba - elastycznosc... Ale z piatego postu kolegi wynika ze autko do scigania ma byc :> Wiec tym sie zasugerowałem...

Sam byłe o krok od podjecia takiego swapa ale trafilo sie tanio to A4 1,8 T Q które aktualnie posiadam i odpuscilem poszukiwania coupety q do zabawy w swapa...

Troche załuje :diabel:

Autor:  pajak100 [ 08.paź.2007 22:36:37 ]
Tytuł: 

Trochę mi rozjaśniliście w głowie. W dużej mierze macie rację.
Powątpiewam tylko w to by 2.2 T wytrzymał 400 KM ??????????
Ciekawe jak długo???
W Formule 1 silnik 2.4 wytrzymuje 700KM , tylko nie wiem czy ktoś zdaje sobie sprawę, że silnik jest przewidziany tam na nie więcej jak 400 km jazdy. No o ile to można nazwa jazdą :D
Jeden z kolegów również rozwiał moje wątpliwości o wadze silnika V8 w porównaniu do 2.2T . Rzeczywiście ma rację więc całe rozważania o nadlitościwym obciążeniem przodu biorą w łeb.
Ktoś inny zaproponował kupno napędów od V8 ?????? To strata czasu , musi by cały samochód, ale o tym akurat wiem od początku.
Co do zasilania mojego V8 to wiem że w grę wchodzi tylko gaz. Nie mam zamiaru motać się z paliwem, dawkami wtryskami mapami i komputerami. Zycie trzeba sobie upraszczać. Interesuje mnie tylko iskra. Jeżeli chodzi o gaz to już opatentowałem to w brata BMW 325. Dwa reduktory, największe Landi renzo dwa Blosy i brak różnicy miedzy benzyną, a gazem- sprawdzane czasowo.
Ogólnie to widzę, że muszę przezimować ze swoim monotonnym 2.3 20V i dokładnie przemyśleć sprawę. Widzę także, że bez dorobienia sobie własnych łap silnika i skrzyni nic z tego nie wyjdzie. Poza tym skrzynia od mojej chyba też nie pasuje.
Tak naprawdę to brak mi bodżca do zaczęcia tego. Njalepiej jakbym wykończył swój silnik. Wtedy miałbym motywacje, żeby wstawić lepszy, a tu już niestety niemcy nie zaproponowali lepszego????? Niby co 2.8 V6 to podobna renta jak mój. Czyli z bagna w bagno.
A, no i bez kredytu się nie obędzie, Cóż marzenia trzeba realizować
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Autor:  DeS [ 09.paź.2007 13:08:21 ]
Tytuł: 

Gaz??Renta??Kredyt?? :galy: :galy: :galy: :galy: :galy:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/