.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 00:51:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3] plan nowego car audio, prosba o opinie
PostNapisane: 21.paź.2007 12:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Witam,

Przyszedł czas na remont kapitalny w moim car audio. Po podpowiedziach heveliusza zdecydowałem się na całkowitą wymianę mojego car audio. Oto co już zakupiłem:

wzmacniacz - xetec vector v-200.4 (4x 50w rms, filtry hp i lp)
subwoofer - hertz es250 + skrzynka bass reflex
głośniki na przód - powerbass l-6c
10m kabla głośnikowego 2,5mm2

Na chwilę obecną jest radyjko jvc i na razie mój budżet nie planuje jego wymiany ;)

Plan wstępny:
sub w bagażniku
kickbassy w drzwiach przednich
tweetery w górze słupków
wzmacniacz i zwrotnice na półce pod kierownicą

I teraz to czego nie wiem to jakie kable zakupić. Myślę o:
2x 2m 10-14mm2 do wzmacniacza
2x 5m 4mm2 do subwoofera
2x kable 2chinch-2chinch 1m (myslalem o kabelku signata SCL141 - po 27zl szt mozna juz dostac).

Na łączny koszt tych kabelków chciałbym wydać max 150-200zł. Co proponujecie? Czy w ogóle sam pomysł wzmaka na przedzie będzie dobrze funkcjonował w praktyce?

Wytłumienie drzwi i robienie paneli z mdfu trochę mnie przeraża. Czy ktoś może orientuje się gdzie w warmińsko-mazurskim któs się tym zajmuje i jaki jest orientacyjny koszt?

Dzięki z góry i pozdrawiam

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 12:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:45:50
Posty: 46
Lokalizacja: lodz
ogolnie usytowanie glosnikow wymysliles dobrze tylko wzmacniacz dalbym z tylu dlatego ze sub potrzebuje duzo pradu i bedziesz mial duze spadki mocy .Co do kabli zasilanie wzmaka min 10mm2 ,zasilanie suba min 6mm2 i jak majkrocej ,natomiast sterujace bym zrobil samemu wyjdzie taniej za lepsza jakosc.

_________________
audi c4 aah q jest audi c3 2,3 e+gaz bylo audi b2 1,8 było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 20:03:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Akurat w przypadku kabla do subwoofera sugeruję się danymi producenta z instrukcji obsługi. Dla 5m przewodu dane są następujące:
250w - 10AWG (5mm2)
125w - 14AWG (2mm2)

Powinienem raczej kierować się mocą wzmacniacza (125w w mostku) niż mocą głośnika bo takowej nie osiągnie bo nie dostanie od wzmaka. I tak zostawiam sporo zapasu planując kable 4mm2. Co do strat to są one jeszcze większe w kablu zasilającym do zasilacza są one jeszcze większe.

Co do robienia własnego kabla to masz na myśli kabel RCA?

Pozdrawiam

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 20:16:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Mam uwagi w dwóch kwestiach.

Hertz dużo lepiej gra w skrzynce zamkniętej bez bass reflexu, z tym że będziesz musiał zrobić jakieś przejście dźwięku do kabiny, czyli np. tylko zakryte kratkami otwory na głośniki w tylnym podszybiu albo jakiś otwór w miejscu podłokietnika tylnego (nie wiem czy go masz).

Druga sprawa to wzmak + ten sub, Hertz jest bardzo pazerny na moc, a katalogowo to 250RMS, twój wzmak nie da nawet połowy tego. Stąd będzie grał przyjemnie, ale nie spodziewaj się czystego i pięknego dudnienia przy wyższej głośności.

Poza tym Hev myślę, wszystko Ci nieźle podpowiedział.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 20:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:45:50
Posty: 46
Lokalizacja: lodz
moim skromnym zdaniem jesli chcesz miec dobre audio to nie oszczedzaj na kablach (im grubsze tym lepiej ) a dane producenta sa liczone w warunkach laboratoryjnych i czesto sa niewspulnierne do rzeczywistosci. Ja bym zrobil jak ci napisalem ale ostatecza decyzja nalezy do ciebie.Pozdrawiam.

_________________
audi c4 aah q jest audi c3 2,3 e+gaz bylo audi b2 1,8 było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 20:56:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Sprinter wzmak da dokładnie połowę zapotrzebowania herzta na moc. Z czasem być może pomyślę o wymianie wzmacniacza bądź dołożeniu monobloku do subwoofera ale na razie niech zostanie tak jak jest. Nie wiesz gdzie można dostać zamkniętą skrzynkę do tego subwooferka? Też myślałem o zamkniętej ale z innego powodu - w bagażniku zaczyna brakować miejsca a zamknięte konstrukcje są po prostu mniejsze.

dawid.pl więc postaram się dać kable do suba 6mm2. Myślę, że to wystarczy. Co do umiejscowienia wzmacniacza to jednak nadal jestem za tym, żeby był na półce, zmniejszy mi to liczbę kabli przynajmniej o połowę.

Wciąż nie dowiedziałem się czy ten kabelek signata nadaje się do czegokolwiek, raczej będę unikał robionych przeze mnie kabli. Jeśli nie ten kabel to jaki inny możecie polecić?

Pozdrawiam

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 21:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:45:50
Posty: 46
Lokalizacja: lodz
dobrze ze chociaz do tego dales sie przekonac choc jeszcze raz zastanow sie co do umieiscowienia wzmaka u szwagra zalozylismy w b3 pod fotelem kierowcy a co do kabla signata to ich nie znam wiec nie bede sciemnial

_________________
audi c4 aah q jest audi c3 2,3 e+gaz bylo audi b2 1,8 było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 21:59:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
HeYa !
Dziś reznałem sobie audio w mojej A6 C4 , wygłuszałem drzwi i użyłem paneli kupionych na allegro (foto 1) które gorąco polecam!
Wygłuszenie drzwi to pikuś, kupujesz maty wygłuszające na allegro lub od kolesia który sprzedaje panele ( koszt to ok 5 zł za matę 25 x 50cm) maty stają się elastyczne i lepiej się kleją ( do czystego podłoża) po uprzednim podgrzaniu suszarką lub opalarką.

Jeśli zastosujesz panele to radzę zrobić rodzaj tunelu do wnętrza drzwi ( foto 3).

Drzwi stają się pewnego rodzaju skrzynką basową a maty usztywniają konstrukcje i blacha oraz tapicerka nie trzeszczy itp.

Ja zamontowałem głośniki Hertza ESK 165 i jestem bardzo zadowolony, nie trzeba żadnych subooferów w bagażniku :-) więcej fotek pokarze wkrótce, złożę jakieś fotostory.

http://audi-klub.xenium.pl/foto/inne/pa ... _drzwi.jpg
http://audi-klub.xenium.pl/foto/inne/pa ... enie_1.jpg
http://audi-klub.xenium.pl/foto/inne/pa ... enie_2.jpg

P.S.

Na zdjęciu aparat bardzo uwydatnił różnicę kolorów oryginalnego - tapicerki oraz panelu zakupionego na allegro ale w rzeczywistości prawie różnicy nie widać :-)

Jutro wkleję więcej fotek.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 22:34:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
meshuggah napisał(a):
Sprinter wzmak da dokładnie połowę zapotrzebowania herzta na moc. Z czasem być może pomyślę o wymianie wzmacniacza bądź dołożeniu monobloku do subwoofera ale na razie niech zostanie tak jak jest. Nie wiesz gdzie można dostać zamkniętą skrzynkę do tego subwooferka? Też myślałem o zamkniętej ale z innego powodu - w bagażniku zaczyna brakować miejsca a zamknięte konstrukcje są po prostu mniejsze.

dawid.pl więc postaram się dać kable do suba 6mm2. Myślę, że to wystarczy. Co do umiejscowienia wzmacniacza to jednak nadal jestem za tym, żeby był na półce, zmniejszy mi to liczbę kabli przynajmniej o połowę.

Wciąż nie dowiedziałem się czy ten kabelek signata nadaje się do czegokolwiek, raczej będę unikał robionych przeze mnie kabli. Jeśli nie ten kabel to jaki inny możecie polecić?

Pozdrawiam


Da czysto teoretycznie przy 14,4V na instalacji (takie teoretyczne dane producentów), a tak na prawdę będziesz miał około 13,5-14V, więc i 125-ciu nie będzie ;)
Skrzynki 22L sprzedaje gotowe facet nawet tutaj we Wrocławiu, bardzo małe rozwiązanie, a gra ładnie. Pamiętaj, że zamknięta nie wzmacnia bez sensu "buczeniem" z dziury jednej częstotliwości, tylko gra ładnie, szybko i dynamicznie, stąd będziesz potrzebował jakiegoś przejścia w postaci otworów do kabiny (o czym pisałem wyżej).

Kable stosuj gruuubsze do zasilania, szczególnie, że najczęściej sprzedają Ci tanio mieszankę zamiast czystej miedzi. Byłbym za 25mm2 lub nawet 35mm2 na zasilanie, do tego powyżej 3mm2 na sygnał do suba.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2007 23:00:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
:D
Widzę, że temat ruszył i ja się tu przewijam ;)

A więc tak...
Sprinter mowi samą prawdę i możesz śmiało się stosować...


Od siebie dodam:
Pomysł ze wzmakiem na połce pod kierownicą (jeżeli Ci na niej nie zależy) jest dobry, ale tylko w przypadku, jeśli masz aku pod maską...
A jest dobry bo:
- Skrocona do minimum droga kabli prądowych od aku do wzmaka zaowocuje lepszą odpowiedzią impulsową i mniejszymi stratami...
- skrocone do minimum kable sygnałowe nie będą zbierać zakłoceń z instalacji auta

Mając takie krotkie kabelki nie oszczędzałbym na nich. Masz do kupienia gora 2 m kabla prądowego. Przy kupnie 25mm2, a taki powinien wystarczyć z zapasem przy tej długości, ale można śmiało dać jak mowi Sprinter, (za gruby nigdy nie jest :) ), wyjdzie cię to jakieś 70zł. Ciągnij masę rownież z aku, żeby czasem nie zbierać zakłoceń z budy (jeśli masz gdzieś przebicie). Zostanie Ci sporo pieniędzy na sygnały. Skoro są krotsze, to za tą samą cenę możesz podwoić, lub potroić ich jakość i to radzę zrobić. Poszukaj 1m kabla na Dietz'a lub DLS'a z wysokiej serii. Wydasz 100zł ale rożnica będzie na pewno...

Nie rob kabli sam, bo nie osiągniesz takiej jakości. Wrzepią Ci tani kabel bez ekranu itp, tanie wtyki i będzie kicha. Kup markowy i dobry...

Co do Woofera, Sprinter ma całkowitą rację ze skrzynką zamkniętą i z mocą wzmaka. Skrzynka jest za mocna do niego i będzie to słychać, przy wyższym poziomie głośności. Przy bass-reflex może się to bardziej ukryje, ale nie jest tego warte (chyba, że lubisz dudnienie i wszechobecne mięso, zamiast dobrego i szybkiego bassu). Do hip-hopu weź BR a do reszty zamkniętą...
Kupisz ją na allegro wpisując "Skrzynka" :diabel:

Sam wzmak jest za słaby do woofera, ale tymczasowo spokojnie sobie będzie pukał. Głośnik nie pokaże pazura, ale będzie "poprawny". Pokaże dopiero jak dostanie 200-250RMS, ale to ze spokojem. Przy zastąpieniu fabrycznego systemu, nawet pędzony z radia byłby wystarczający :peace:

Co do montażu: To nie jest tania zabawa w salonie. Za głuszenie pewnie zapłacisz 300-400zł (w profi warsztacie, ale na tanich materiałach), albo 700zł (na profi materiałach) za parę drzwi. Panele pochłoną kolejną kasę (zależną od koniecznego stopnia modyfikacji). Więc lepiej sprobuj sam, bo koszt to 100zł za matę i 100 za mdf, ktorego zostanie Ci na przybudowkę ;)

Bierz się do roboty i graj, graj, graj!!! ;)


Ps. Nikt nie wyłapał małego błedu konstrukcyjnego ;)
Nie montuje się Tweeterow na gorze słupkow. One mają być mniej więcej w 1/3 wysokości (licząc od dołu), czyli na wysokości uszu słuchacza (chyba, że masz 230cm i siedzisz z głową na bok, przyklejoną do dachu :)
Montujesz je na podstawkach obrotowych (jeżeli takie producent przewiduje) tak, żeby ich oś przecinała się pomiędzy fotelami. Zapewni to przyzwoitą przestrzenność...


Marco_wroc:

Wszystko fajnie pięknie, ale mam nadzieję, że oprocz poszycia wytłumiłeś także pozostałą część blachy (tą wewnętrzną część konstrukcji), zamykając otwory??
Obecnie masz tylko efekt rozproszenia fali powstającej z tyłu membrany. Nie tworzysz komory zamkniętej wewnątrz drzwi, przez co ograniczasz sobie pole do popisu dla głośnikow. Bas jest na pewno, bo fabryka nie zapewnia go w ogole, ale założę się, że bass jest tępy i stłumiony. Zamknięcie otworow spowoduje, że będzie głębszy, niższy i szybszy, więc jeśli tego nie zrobiłeś, to dorob, a nie pożałujesz ;)

Proponuję jeszcze jedną rzecz. Na zdjęciach widać, że przykręciłeś panel do pierścieni wkrętami, co lekko szpeci. Spruboj przykręcić panele 4 wkrętami przez pierścień (ten na kratkę maskującą) razem z głośnikiem. 4 wkręty i wszystko będzie się trzymać rownie solidnie, a na to tylko wciskasz samą kratkę. Unikniesz osłabiania pierścieni nadmierną ilością wkrętow i dziur...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 12:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Oczywiście konstrukcję drzwi też okleiłem matami ( zakleiłem dziury ) a panel dokręciłem do dystansu co stanowi całość z konstrukcją drzwi więc nic nie trzeszczy (tapicerka) , wkręty widoczne na zdjęciu sa przykryte maskownicą, ( zaraz pójdę do auta zrobić fotę ) więc po zakręceniu osłon głośników wszystko wygląda full profesional :diabel:
Panel jest bardzo mocno dokręcony do dystansu więc jak bym kręcił od razu przez maskownicę to pewnie by pękła lub się zdeformowała bo "skrzydła" dustansu ze względów konstrukcyjnych mogą być tylko z 2 stron.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 12:17:04 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
marco-wroc, chciałem zapytać o jeden szczegół - czy ten tunel na głośnik który widać na zdjęciu jest zamknięty? Jeśli tak, to chyba trochę nie tak to zrobiłeś. Komorę dla głośnika ma stanowić zamknięta wygłuszeniem przestrzeń w drzwiach, zresztą Hevi już pisał o konieczności wygłuszenia/ zamknięcia także części drzwi pod tapicerką. W twoim rozwiązaniu komorę dla głośnika stanowi tylko ten "tunel"..

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 12:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Tunel nie jest zamknięty, prowadzi tylko do wnętrza drzwi które jest obklejone matami na płacie drzwi (zewnętrzna część) oraz zaklejone dziury matami na części konstrukcyjnej drzwi (wewnetrznej)
Jeszcze raz wszystkie fotki:

WYGLUSZENIE:

http://audi-klub.xenium.pl/foto/inne/pa ... _drzwi.jpg
http://audi-klub.xenium.pl/foto/inne/pa ... enie_1.jpg
http://audi-klub.xenium.pl/foto/inne/pa ... enie_2.jpg


EFEKT KONCOWY:

http://www.audi-klub.xenium.pl/foto/inn ... nele_1.jpg
http://www.audi-klub.xenium.pl/foto/inn ... nele_2.jpg
http://www.audi-klub.xenium.pl/foto/inn ... nele_3.jpg
http://www.audi-klub.xenium.pl/foto/inn ... nele_4.jpg

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: