.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 00:44:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI 1Z] rezystor - bajki, mity, fakty, doswiadczenia.
PostNapisane: 27.lis.2007 10:26:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Witam
Zakladam ten temat gdyz zdania sa podzielone i podejzewam ze bardzo czesto wyssane bez rzadnego doswiadczenia. Prosze takze o wypowiedz ludzi ktorzy posiadaja wiedze, i mieli doczynienia z podobnymi rzeczami. Wypowiedzi typu "podlacz ten rezystor we wlasny obwod" lub wypowiedzi od osob ktore nie maja pojecia nie beda mile widziane i prosze zatrzymajcie je dla siebie.

A teraz przechodze do sedna. Chodzi mi o tak zwany [rzez niektorych "chip rezystor" czyli po prostu rezystor wpiety w obwod ktory rzekomo zwieksza moc i moment w 1Z. Obserwujac forum widze ze wszyscy podchodza z gigantycznym wrecz sceptycyzmem do tego typu rozwiazan. Sypia sie teksty typu "nie ma rzadnego przyrostu mocy, tylko Ci sie wydaje" , "to placebo" i domagaja sie faktow w postaci wynikow z hamowni. Otoz w tym moim zdaniem zaprzyjaznionym forum istnieje taki topic http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... d0e538c03f . Zachecam wszystkch do nawet pobierznego pzreczytania . Sa tam wyniki z hamowni, spostrzezenia ludzi ktorzy smigaja samochodami z rezystorami na codzien.

Jesli mozecie to powiedzcie sad bierze sie u was taki sceptycyzm. Pytam bo :
-dolaczenie rezystora zwieksza jedynie dawke paliwa, nic pozatym cisnienie doladowania pozostaje bez zmia

-przy wirusie o ile sie nie myle rowniez zwiekszana jest dawka paliwa + cisnienei doladowania i nastwy wtryskow wiec czemu zwiekszenei dawki paliwa rezystorem jest szkodliwe dla silnika a wirsusem juz nie.

-wyniki z hamowni chyba potwierdzaja skutecznosc metody jak ktos nie czytal to ( 97 koni w serii 117 po dolaczeniu rezystora, pomijajac ze bardzo udany wynik na seryjnym silniku to przyros mocy jest dosc imponujacy)

A teraz najciekawsze. Nie jestem posiadaczem aytka z silnikiem TDI. Temat zakladam jedynie w celach poznawczych, byc moze sie komus przyda Sam dopiero poluje na b4 tdi ale jeszcze dluga droga przede mna. Na sam koneic prosze jeszcze raz o pwoazne podejscie do tematu, bo jak widze odpowiedzi typu "rezystor to zlo" bez rzadnego logicznego wytlumaczenia to mam ochote zkarcic takiego konowała. Moja wiedza na temat diesli jest dosc uboga wiec prosze o wyrozumialosc i przedstawienei tematu dosc lopatologicznie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 13:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Sprawa prosta - podłączenie tego pod układ czujnika temperatury zasysanego powietrza powoduje oszukanie komputera co do jego wskazań zaniżając temperaturę. Komputer myśli że że silnik szybko się nie rozgrzeje i zwiększa dawkę paliwa. Ergo silnik jest w fazie "na ssaniu". Długotrwała jazda w taki sposób w końcu skutkuje zatarciem silnika gdyż jednostka napędowa wydziela więcej ciepła, gromadzi się nagar na cylindrach w szybszym tępie niż w trakcie normalnej eksploatacji oraz warstewka oleju nanoszona na cylindry w trakcie skoku tłoka jest wypalana. I tu wchodzi wytrzymałość silnika w kwestię bo można tak jeździć 100km jak silnik jest dorżnięty to szybko padnie jak jest w lepszym stanie to trochę później. W każdym razie wszystko sprowadza się do tego że jeździsz może i spokojnie ale dla silnika jest to jak jazda na pełnym gazie od świateł do świateł. I teraz taki silnik który teoretycznie a w wielu przypadkach praktycznie powinien zrobić 500k kilometrów przy 150k km będzie nadawać się na przetop jedynie

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 13:56:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80749

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 14:41:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Bilu podałeś ten sam link co w pierwszym poście

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 14:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Bilu po co wklejasz ten sam link co ja ? GreenGreen a jak ma sie to do jazdy na chipie ? Przeciez po virusie dawka paliwa tez jest wieksza przezco jednostka sie szybiej nagrzewa. Z tego wynika ze chiptuning tez prowadzi to rownie szybkiego zatarcia silnika co ten smieszny rezystor nieprawdaz?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 14:57:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
upssss :):
IMO tam wszystko zostalo juz napisane i przetestowane.
nic innego audikowa brac nie splodzi madrzejszego ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:00:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Mnie jedynei zastanawia w czym jest lepsze chipowe zwiekszenei dawki paliwa od zwiekszenia dawki poprzez rezystor. W czym ten chip jest bezpieczniejszy? Odpowiedni dobranym rezystorem mozemy sobie dawke przeciez ustawic na w maire bezpiecznym poziomie podobnie jak w chipie . Wiec w czym tkwi problem

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:16:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bo to druciarstwo. przeprogramowując komputer zmieniasz nie tylko dawkę paliwa, ale też kilka innych istotnych parametrów dla pracy silnika.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:20:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Leo prosilem o co s w pierwszym poscie. Pisz jasniej a nie rzucasz ogolnikami "bo to druciarstwo"

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wyrosłem z rezystorków jakieś 10 lat temu, sorry.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:32:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Czy box np. V-Techu to to samo co rezystor, tylko w ładniejszym wydaniu?tam jest jeszcze kabel który podaje się do przepływki żeby podawała więcej.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:37:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Leo daruj se te komentarze jak nei wnosisz nic do tematu to po porstu milcz ! Sory ze sie unosze ale tylko burdel sie robi.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:41:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
robi sie bicie piany a nie burdel :):
rezystor zakloca optymalne proporcje w procesie spalania.
jesli ma byc dobrze i duzo to powinien byc zmodyfikowany program (zakladam "dobra" modyfikacje :P )
jesli ma byc tanio i malo - zakladaj oporniczek.
do tego jeszcze mozna dolozyc zagadnienie zwiazane z chipami z allegro - dopiero wowczas zrobi sie burdel :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:48:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Zakloca optymalne proporcje spalania. Jesli dawka paliwa byla by zbyt duza wporownaniu to ilosci wtloczonego powietrza to samochod by dymil prawda? Chyba wdieslu dymienei jest oznaka zbyt duzej dawki paliwa czy sie myle?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bobaskgb napisał(a):
Leo daruj se te komentarze jak nei wnosisz nic do tematu to po porstu milcz ! Sory ze sie unosze ale tylko burdel sie robi.


kolego a Ty wniosłeś coś do tematu oprócz tego co zostało napisane na forum VW ? Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją, a górale mają jeszcze jedną prawdę - g....no prawda. nie zamierzam już niczego tutaj pisać, dla dobra Twojego i mojego zdrowia.

edit: a jednak sobie napiszę: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=908

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Ostatnio edytowano 27.lis.2007 19:05:00 przez Leo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jezli mialbymn cos wniesc do tego tematu to bym go nie zaklada. A zalozylem go by sie czegos dowiedziec i rozwiac swoje watpliwosc a nie czytac dyrdymaly. Jeszcze neidlugo ktos napsize, ze opornik to zlo bo to nie chip za 1500 zl a nei o to tu chodzi

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:58:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Albo przestaniecie się ciskać albo Wam zaraz pokażę siłę moderatora :kosci: :fuckyou2:

Do założyciela wątku:
Gdybyś zechciał poczytać troszkę o czipowaniu, rezystorach i innych badziewiarskich boxach to nie zadawałbyś na forum takich pytań.

Załóż sobie rezystor do navigacji - oszukasz ją tak samo jak ECU samochodu. Skręcisz 500m dalej w pole... bo ją zmylisz tak samo jak chcesz wprowadzać w błąd ECU, które to będzie ślepe. Tuning polegający na modzie oprogramowania to nic innego jak zmiana BIOSu twojego PC-ta na wolny od bugów*!


* - jeśli teraz to się jakoś inaczej nazywa to sorki, od kilku lat nie używałem tego słowa :peace:




bobaskgb: Kup sobie kapselek do felgi bo bez niego wygląda tragicznie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 16:27:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
O boxach i rezystorach nie jestem w stanie wiecej przeczytac niz to ze sa uznawane za powszechne zlo i niszcza silnik. Co do sposobu w jaki to robia jest malo. Ogolnie wiekszosc ludzi ktorzy sie wypowiadaja na ten temat mam wrazenie ze psize to na podstawie samej ceny box za 50 zl nie mzoe byc tak dobry jak cip za 1000 lub wiecej. I taka jest prawda ktora rowniez uznaje i nigdy nei ebde twierdzil ze jakis tam rezystor zastapi dobrego czipa. Mi jedynie chodzi jak jest na prawde z ta dawka paliwa, czy rzeczywiscie jej zwiekszenie poprzez pzreklamanie czujnikow dla ecu rezystorem ma taki niszczacy wplyw na silnik czy jest to przesadzone. Ze czip zmienia wiecej nzi tylko dawke paliwa sie orientuje cisnienie doladowania, kat wtrysku ...interesuje mnie jedynie jak ma sie do do rzeczywistosci. Jesli mialbym zakladac cos takiego do siebie to grobo bym sie zastanawiac czy dozbierac pare zlotych i zainwestowac w dobry virus. Nie jestem typem ktory naiwnie patrzy ze oo chlopaki z vw sprawili sobei po rezystorku wiec czeu nie ja i probuje sie dowiedziec czy jest to bezpieczne.

PS Kapselki beda po zimie o ile jeszcze auto bedzie w moich rekach

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 18:15:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Podam ci prosty przykład który dość dobitnie przedstawia sytuację.

Ryby możesz łowić na dwa sposoby.

- kupując drogą wędkę z porządną rękojeścią, brzęczykiem że bierze ryba, porządną żyłką wytrzymującą wiele kg obciążenia, nierdzewnymi ostrymi jak brzytwa haczykami, super realistycznymi muchami w zestawie, extra wytrzymałym kołowrotkiem z hamulcem regulacją naciągu i takie tam.

łowienie tą wędką to czysta przyjemność i radość z dobrze zainwestowanego czasu i środków

- a możesz też uciąć kawałek prostej gałęzi z drzazgami wbijającymi się w palec, przypiąć sznurek który po namoknięciu straci wytrzymałość i z haczykiem ze spinacza biurowego

Jednym i drugim da się łowić tyle że jak wiesz prawie robi wielką różnicę


Osobiście testowałem CZIP ReSYsram na oploskim silniku 1.6 ze 200k przebiegu na liczniku i wiesz tu już czip nie był zbyt miło tolerowany przez silnik a ponieważ to były ostatnie dni silnika jeszcze bardziej widoczne w jego pracy były efekty tjjjjuninku.

Tak więc czysta poetyka - możesz jeść rybę i możesz jeść rybę - pytanie czy chcesz to robić w restauracji widelcem i nożem czy w zamkniętej przez sanepid knajpie w murzyńskim gettcie - wybór należy do ciebie

Dodam jeszcze jedną kwestię skoro łatwo i bez ryzyka można zastosować czip za 3 zł (do 25KM) turbinkę plastikową na dolocie (do 20 KM i 15 Nm) stożek AOMA za 45 zł (do 7KM i 10 Nm) magnetyzery montowane na zipy (17KM i 20 Nm) i takie tam to sumując to wszystko mam przyrost jak stosując turbinę lub nitro więc skoro można to zrobić tak tanio i bezpiecznie to po co wogóle turbiny nitro kompy standalone i pigiback po co kompresory i wyczynowe hamulce przecie nikt by tego nie kupował a samochody w salonie miały by opcję wyposażenia te wszystkie plasticzki i magnesiki

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 19:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
GreenGreen wielkie dzieki wlasnie o cos takiego mi chodzilo. krotko zwiezle na temat. Nic nie zmieni faktu ze rezystor to tylko polsrodek i przedsmak dobrago wirusa. Poczekamy zobaczymy co sie ebdzie dzialo na forum vw, byc moze juz niedlugo zaczna sie lawinowo sypac awarie TDI+R.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: