.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/

Wykres po modyfikacji przez MTM w 2.5TDI
https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=77612
Strona 1 z 7

Autor:  Flyer [ 06.maja.2008 12:34:45 ]
Tytuł:  Wykres po modyfikacji przez MTM w 2.5TDI

Kilka osob na tym forum posiada modyfikacje przeprowadzone przez MTM w swoich 2.5TDI - jedni fabrycznie, inni np. od SSERWISu.

Czy ktos z Was szanownych posiada wykres po takiej modyfikacji?

Autor:  Norbi [ 06.maja.2008 19:06:30 ]
Tytuł: 

Co szanowny Flyer kombinerkuje :D ?

Autor:  spanky [ 07.maja.2008 07:00:35 ]
Tytuł: 

Norbi napisał(a):
Co szanowny Flyer kombinerkuje :D ?


ma zamiar Cie objechac .... :):

Autor:  wowo [ 07.maja.2008 07:33:51 ]
Tytuł: 

Też jestem ciekaw jak wygląda te 190PS i 380Nm.

Autor:  Flyer [ 07.maja.2008 08:13:47 ]
Tytuł: 

Kombinerkowac nic nie kombinerkuje, poprostu jestem ciekaw jak wyglada wykres po takim sofcie MTMu w grejfa allroadzie na przyklad...

Zastanawiam sie, czy w przyszlosci warto sie tym zainteresowac.

Autor:  Trzeniu [ 07.maja.2008 09:52:46 ]
Tytuł: 

Dobre pytanie. Też chętnie bym zobaczył taki wykres. Swoją drogą dzwoniłem do SSerwis i Pani powiedziała że możliwy jest przyrost w BDH o ok. 30% . Jednak telefon do Piotrusia troszkę ostudził mój zapał bo ponoć wcale nie jest powiedziane iż dadzą radę ... Czekam na sprawdzone info i mam nadzieję że z pozytywną odpowiedzią bo nic mnie ostatnio tak nie podbudowało jak możliwość podeptania 230/500 :peace: :peace:

Autor:  AndyN [ 12.maja.2008 19:06:44 ]
Tytuł: 

W tej samej sprawie napisałem do SSerwis (pytałem o BDH z 2004 r. z przebiegiem ok. 150 tys; A4 B6 quattro)

Poniżej cała korespondencji od nich:

1. Proszę o podanie dokładnie nr nadwozia i rodzaju skrzyni biegów, ponieważ do tego tuningu trzeba się przygotować i musimy ściągnąć oryginalny program. Koszt takiej usługi to od 1200,00 zł brutto do 1800,00 zł brutto. Czas usługi to ok. 3 godzinki (biorąc pod uwagę że wcześniej wszystko przygotujemy i ściągniemy program).

2. Przyrost mocy ok 30 KM a moment obrotowy do 90 Nm. Uzyskany efekt jest również uzależniony od pompy wtryskowej, gdzie w niektórych występuje blokada wzrostu momentu obrotowego ponad pewną wartośc.

3. (A jeśli będzie blokada na pompie?) Odpowiadając na Pana e- maila, wartości te możemy dopiero zmierzyć po wgraniu programu.


Wychodzi na to, że ściągają oryginalne oprogramowanie przypisane danemu VINowi, modyfikują go, wgrywają zmodyfikowane oprogramowanie. Tylko gdzie tu miejsce na modyfikacje odpowiadające realnej kondycji danego silnika w momencie tuningu? Czy SSerwis bierze to pod uwagę? (silnik, turbo, pompa?)

Autor:  wowo [ 13.maja.2008 07:08:32 ]
Tytuł: 

Zarzucaja gotowca.

Autor:  AndyN [ 13.maja.2008 07:43:06 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
Zarzucaja gotowca.


Czyli wbrew pozorom lepszym rozwiązaniem jest np. Mineralna? Czy się mylę?

Autor:  Trzeniu [ 13.maja.2008 20:10:18 ]
Tytuł: 

Dobrze zrozumiałem? Pompy z blokadą nadal pozostają nie do ruszenia? Lub do ruszenia o jakieś śmieszne wartości?

Jeśli o śmieszne wartości to całe szumne "MTM" jest w d... tak jak wszyscy tunerzy w PL...

Autor:  Rogal [ 14.maja.2008 05:51:01 ]
Tytuł: 

Panowie z 2.5TDi sprawa jest bardzo prosta. W sofcie silnika czyli w ECU są limitery (w nowszysch 2.5TDi jest ich więcej). Usuwa się te limitery i sprawdza co auto może z siebie dać. Jeden egzemplarz który jest zdrowszy mechanicznie wygeneruje wiecej PSów inny mniej. Dodatkowo nowsze 2.5TDi mają różne pompy wtryskowe. Mówiąc w skrócie bardziej i mniej wydajne. Bierze się to z zastosowanej mechaniki w pompie oraz softu (softu w pompie). Te pompy jak wiadomo mają własny sterownik który jest programowalny w serwisie i dopasowany do softu w silniku. Nie da sie podegrać innego softu do danej pompy i na odwrót. Nikt po za serwisem Boscha nie ma możliwości ingerowania w soft w pompie. A samo urządzenie programujące pompe nie pozostawia możliwości ingerowania w ten soft. Wprowadza sie do komputera numery fabryczne pompy i takim softem sterownik zostaje zaprogramowany i tyle...

Reasumując jeżeli zdejmiesz limitery a auto wygeneruje tylko np. 5PS`ów wiecej to czy jeździmy po rolkach na Muneralnej czy siedzisz na kanapie w niemieckim oddziale MTMu na pięknej skórzanej kanapie i patrzysz szczeże w oczy pięknej niemieckiej Helgi nic wiecej Ci nie zrobią.

Swoją drogą moglibyście się bardzo zdziwić jakością modyfikacji jaką otrzymacie w wielkich firmach. Bo tam nikt nie dba o to żebyście mieli mocniejszy dół, lepszą reakcje na pedał gazu, ustawioną liniowosć pracy turbiny oraz wiele innych rzeczy które ja zmieniam. Nie wspominając o tym jak fizycznie będą obrobione mapy...

I wiem co piszę (możecie mnie odebrać jak to mawiają za Bufona :) ) ale miałem w swojej historii auta które były przerobione przez "wielkie" niemieckie firmy... I momentami zastanawiałem się czy oni softy kodują po to żeby nikt nie odkrył ich "tajemnic" czy po to żeby inne firmy nie wiedziały jak nikłym dysponują doświadczeniem i wiedzą. Ciekawe dlaczego nie biorą się za budowanie hybrydowych silników z inną dużo większą turbiną i wydajniejszym układem wtryskowym

Pozdrawiam.

Autor:  Norbi [ 14.maja.2008 21:28:39 ]
Tytuł: 

Potwierdzam !!, u mnie AKN po ingerencji Abt -a miał 3 konie wiecej niz seria, a limiterow nie było. Olali Helmuta robiąc mu mega "mocny" soft w briefie wpisując 35 KM wiecej i 80 Nm :/

Autor:  krzycho0110 [ 19.maja.2008 10:22:11 ]
Tytuł: 

reasumując te wypowiedz można wnioskować ze sserwis daje ciała pociskając dobry bajer klientowi :/ a miało byc tak pięknie ;) śmiem twierdzić ze kolega z "mineralnej" bije ich na łeb

ostatnio rozmawiałem na pw ze Stamlejem i on ma wgrany soft na 230ps i chyba 440nm przy tiptroniku ,a z tego co mi wiadomo to chłopaki jak chipuja to wychodzi do np 205ps i do 400nm max ,bo skrzynia ma ograniczenia itp ,jak to się ma do siebie dlaczego jeden zrobi na 230ps a drugi na 205 i mówi ze to max itd

Autor:  Stamlej [ 19.maja.2008 11:58:29 ]
Tytuł: 

Dobra koledzy.

Nie ujmując absolutnie niczego Rogalowi, nie kwestionuję jego fachowości, nawet tym co napisał ją potwierdził w 100%.

W moim przypadku jest tak.

Dwu tonowa krowa jaką jest allroad do sety ma teraz ciut poniżej 8sekund... w tiptronicu. O czymś to świadczy.

Max moment odczytany ze sterownika skrzyni to 445nm w bardzo szerokim zakresie.

Auto mniej pali, płynniej zmienia biegi (soft w tipie został zmieniony), lepiej jedzie, nie kopci - tylko przy gazie 100% puści lekkiego dymka.

Piotruś nim jeździł więc jeżeli macie jakieś pytania i nie wierzycie mi do końca to może on rozwieje wasze wątpliwości.

I teraz do orędowników okrutnej mocy - jeżeli chcecie nie mieć "gotowca", mieć zrobiony soft pod auto to droga wolna. Jest kilka firm które się podejmą.

A vin podaje się w celu odnalexienia drobnych róźnic konstrukcyjnych jakie miały miejsce w ewolucji v6ek tdi, i dopsdowania parametrów w jak najlepszy sposób.

Pozatym robienie softu dla niezbyt sprawnego auta z przebiegiem 200kkm "pod stan faktyczny" jest trochę nie zgodne z logiką, co jak turbo się wysra do końca? Założysz nowe, albo regenerowane, a soft miałeś napisany pod nie trzymające parametry... i znowu na sofcik jechać trzeba, znowu koszy, czas...

Oczywiście nikogo nie besztam, nie neguję niczyjej wiedzy i doświadczenia.
Opisałem tylko swoje spostrzeżenia z softu by SSERWIS.

I podtzymuje zdanie - auto nie do poznania - oczywiście na lepsze.

Pozdr

Autor:  AndyN [ 19.maja.2008 12:57:39 ]
Tytuł: 

Stamlej napisał(a):
(...) Pozatym robienie softu dla niezbyt sprawnego auta z przebiegiem 200kkm "pod stan faktyczny" jest trochę nie zgodne z logiką, co jak turbo się wysra do końca? Założysz nowe, albo regenerowane, a soft miałeś napisany pod nie trzymające parametry... i znowu na sofcik jechać trzeba, znowu koszy, czas... (...)


A czy jest zgodne z logiką zarzucanie gotowca do auta z określonym przebiegiem w określonym stanie faktycznym spowodowanym przebiegiem i określonym sposobem eksploatacji w przeszłości?

Robisz dokładną diagnostykę, oceniasz czy chip to dobry pomysł dla danego egzemplarza auta, piszesz chip pod dany egzemplarz, wgrywasz chipa.

Który wariant lepszy? :):

Autor:  wowo [ 19.maja.2008 14:09:05 ]
Tytuł: 

Stamlej napisał:
Cytuj:
Max moment odczytany ze sterownika skrzyni to 445nm w bardzo szerokim zakresie


Akurat te dane są wiarygodne tylko na serii i też nie do końca. Po programie są tam same bzdury... które nijak mają sie do rzeczywistości. Jeśli ktoś podaje moc i moment auta niech poprze go wykresem. Gadanie mam tyle i tyle, bo to i siamto niczego nie dowodzi. tylko hamownia powie jak jest w rzeczywistości.
Co do przyspieszeń i wrażeń z jazdy miałem podobne odczucia. Rogal zrobił mi korektę programu ze 185PS 375Nm na 200PS 386Nm i wrażenia z jazdy były kolosalne. Wszystko na +, a przyrost przecież nie wielki. Jednak rozkład momentu i mocy jest dużo ważniejszy niż ich maksymalne wartości.

Autor:  AndyN [ 19.maja.2008 14:13:27 ]
Tytuł: 

CCCO Allroad AKE Tip @MTM by SSerwis - 230PS 440nm

Masz wykres tego z hamowni?

Autor:  GrzesB [ 19.maja.2008 14:19:04 ]
Tytuł: 

A widziałeś kiedyś wykres TIPa?

Autor:  AndyN [ 19.maja.2008 14:30:06 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
A widziałeś kiedyś wykres TIPa?


Nie, nie widziałem.

To jak w przypadku auta z tiptronikiem zweryfikować chipa? Określić realne parametry silnika: moc i moment obrotowy?

Autor:  Stamlej [ 19.maja.2008 14:42:39 ]
Tytuł: 

...Symulator

Andy oczywiście masz też rację w tym co piszesz, ale znajdzie się zawsze jekieś ale:
- Twój tok myslenia jest słuszny jeżeli chcesz wycisnąć z auta max na co je stać
- Jeżeli robi to ktoś z doświadczeniem, przy użyciu fachowych "narzędzi" i wiedzy to te wasze "gotowce" nic nie zrobią złego silnikowi...


Ile jeszcze razy mam mówić że to nie są jakieś tanie cipy a'la opornik rodem z allegro. Bo na PW to chyba z 20 osób mnie już pytało... :/

Wowo nie masz racji, jakby były tam bzdury, to niestety skrzynia pracowała by na bzdurnych danych, w wyniku czego rwało by, szarpało, przeciągało, albo za wcześnie zmieniało biegi.
Do tego prawie 2 sekundy lepsze przyspieszenie (może nie jest to dalej rajdówka) oraz fakt że dam buta i on od spodu drze cały czas równo o czymśświadczy. Przypomnę że to auto z paliwem i kerowcą waży ponad 2100kg... i takim "bolidem" na autostradzie da się ciąć 235 z górki 245km/h (więcej przełożenie nie pozwala)
Oczywiście nie pomykam tak co chwilę. Był tylko mały teścik ;)

W sserwise mierzą wiele parametrów pracy silnika i te dane też "lecą" do niemiec razem z ori softami.

Pozdr

PS - nigdy nie schamuję tipa... Pozatym konewrter i tak by swoje zrobił...

Strona 1 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/