.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
Tuning 2.6 V6 B4 avant??? https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=84761 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | -pawlo111 [ 19.paź.2008 11:30:09 ] |
Tytuł: | Tuning 2.6 V6 B4 avant??? |
Witam serdecznie. Jakiś czas już mam swoją audiole. Doprowadziłem ją do porządku technicznie/machanicznie. Mam pytania odnośnie silnika i wydechu. Co można pomodzić żeby to autko lepiej chodziło. Na razie jest wszystko seryjne. Co powiecie o stożku do tego motoru? jakiś dolocik do stożka? może kolektor wydechowy? jakieś info, namiary na taki kolektor? Co robić żeby pomogło ![]() bo nie chce wymieniać nie potrzebnie pół auta jak mi to nie da nic... Zbiera się tak: http://pl.youtube.com/watch?v=C_S6qPzUnd8 |
Autor: | TimeMaster [ 19.paź.2008 18:03:09 ] |
Tytuł: | |
Zbiera się jak to 2.6, to nie jest silnik do wyścigów niestety. Zmiana dolotu (z doprowadzeniem zimnego powietrza oczywiscie itd.) nic Ci nie da, bo nie masz tam turbinki. Jeśli chcesz inwestować w wydech to nie przerabiaj czasem tłumików końcowych czy nie wycinaj katalizatorów, bo to nic nie da, będzie tylko głośniej. Pewnym rozwiazaniem jest dedykowany układ wydechowy np. Superspring itp. ale to są koszta, a efekt będzie minimalny. Nawet jak dorzucisz do tego chip, który założmy, że doda Ci te maksymalne 8% mocy to i tak będzie bardzo mało jak za stratę kolejnych 1500 z i wyżyłowanie motoru. Jeśli chcesz na szybko poczuć wzrost osiagów to zatankuj paliwo, na którym Twoje auto osiąga 100% mocy i momentu, czyli PB98, a jeśli masz nieseryjne koła, zmień je na fabryczne. Jeśli natomiast bardzo, bardzo brakuje Ci mocy, sprzedaj szybko auto i kup coś mocniejszego, ja tez byłem w takiej sytuacji jak Ty (również z autem doprowadzonym do ideału technicznego), tak też zrobiłem i jestem happy. ![]() |
Autor: | bov [ 19.paź.2008 21:07:36 ] |
Tytuł: | |
Miałem, jedzie tak sobie a pali sporo. Sprzedaj i kup jakieś turbo ![]() |
Autor: | -pawlo111 [ 05.lis.2008 15:45:00 ] |
Tytuł: | |
a co powiecie na taki chip http://moto.allegro.pl/item464031282_ch ... v6_v8.html |
Autor: | Madness [ 05.lis.2008 15:53:48 ] |
Tytuł: | |
Od gości co piszą montaż przez "rz" bym nie kupił ![]() A i 2.6 ma seryjnie 225Nm a nie 200. |
Autor: | Morgi [ 05.lis.2008 15:57:06 ] |
Tytuł: | |
Nie kupuj czipów do wolnossaków, chyba nie wierzysz w te bradnie co tam piszą.... ![]() ![]() |
Autor: | -pawlo111 [ 06.lis.2008 11:56:19 ] |
Tytuł: | |
poczytajcie co tu piszą http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teo ... znyosz.htm właśnie wolnossaki ![]() |
Autor: | Norbi [ 06.lis.2008 15:03:15 ] |
Tytuł: | |
TimeMaster napisał(a): Zbiera się jak to 2.6, to nie jest silnik do wyścigów niestety. Zmiana dolotu (z doprowadzeniem zimnego powietrza oczywiscie itd.) nic Ci nie da, bo nie masz tam turbinki. Jeśli chcesz inwestować w wydech to nie przerabiaj czasem tłumików końcowych czy nie wycinaj katalizatorów, bo to nic nie da, będzie tylko głośniej. Pewnym rozwiazaniem jest dedykowany układ wydechowy np. Superspring itp. ale to są koszta, a efekt będzie minimalny. Nawet jak dorzucisz do tego chip, który założmy, że doda Ci te maksymalne 8% mocy to i tak będzie bardzo mało jak za stratę kolejnych 1500 z i wyżyłowanie motoru. Jakie 8%, gdzieś się tego naczytał.
Jeśli chcesz na szybko poczuć wzrost osiagów to zatankuj paliwo, na którym Twoje auto osiąga 100% mocy i momentu, czyli PB98, a jeśli masz nieseryjne koła, zmień je na fabryczne. Jeśli natomiast bardzo, bardzo brakuje Ci mocy, sprzedaj szybko auto i kup coś mocniejszego, ja tez byłem w takiej sytuacji jak Ty (również z autem doprowadzonym do ideału technicznego), tak też zrobiłem i jestem happy. ![]() Na Pb98 auto jest wolniejsze niż na 95, chłopie wiesz co to jest liczba oktanowa i po co jest? ![]() |
Autor: | Norbi [ 06.lis.2008 15:05:50 ] |
Tytuł: | |
Nic niestety nie da się zrobić z tym silnikiem, nie zakładaj zanego stożka, a tym bardziej nie kombinuj z długością dolotu, tylko nabawisz się problemów. Jak już bardzo chcesz to wsadź wkładke filtra K&N do ori skrzynki która da Ci lepsze samopoczucie. |
Autor: | -pawlo111 [ 06.lis.2008 22:40:02 ] |
Tytuł: | |
wydłubałem dzisiaj katy i auto odżyło jak nie wiem co ![]() |
Autor: | GreenGreen [ 06.lis.2008 23:26:57 ] |
Tytuł: | |
auto odżyło czy raczej zawyło tak że ci się wydaje że jest szybsze - uwierz złudzenie dźwięku potrafi wiele wmówić. Chcesz mieć pewność wstąp na hamownie. |
Autor: | Góral [ 06.lis.2008 23:48:05 ] |
Tytuł: | |
z tego silnika nic nie będzie, sprzedaj i kup 2.7bT |
Autor: | -pawlo111 [ 07.lis.2008 00:45:04 ] |
Tytuł: | |
ej nie jestem byle burakiem który nie jest w stanie odczuć że coś jedzie lepiej albo gorzej. Lepiej mi się zbiera bez katów do 3000obr, wcześniej było 2 razy wolniej. Chyba logiczne że jak katy są już zapchane to coś nie jedzie... |
Autor: | Norbi [ 07.lis.2008 08:34:33 ] |
Tytuł: | |
Zapchane katy musiły dłacić twoją V6, super że odżyła ![]() |
Autor: | GreenGreen [ 07.lis.2008 11:21:06 ] |
Tytuł: | |
No wiesz pisałeś że doprowadziłeś audi do porządku. Jak ja swoje ng doprowadzałem do porządku to jedną z pierwszych czynności była wymiana kata na nówkę. Nie napisałeś że u ciebie porządek to zapchane katy. |
Autor: | scob [ 22.lis.2008 21:50:26 ] |
Tytuł: | |
dajcie-ż spokój chłopakowi ![]() jednym z moich pierwszych postów tutaj było "jak podnieśc moc seryjnego KV r5?" ![]() a do dzisiaj nie kupilem turbosilnika, wszystkie kolejne auta mam nietjuningowalne wolnossaki - ale staram sie kupowac takie i utrzymywać w takim stanie, żebym nie odczuwał potrzeby tjuningu - czego i koledze -pawlo111 życzę ![]() -pawlo111 napisał(a): Zbiera się tak: http://pl.youtube.com/watch?v=C_S6qPzUnd8
~8,5s do setki - jak z fabryki. czego chcesz więcej? ![]() |
Autor: | -pawlo111 [ 23.lis.2008 13:52:18 ] |
Tytuł: | |
scob napisał(a): dajcie-ż spokój chłopakowi
![]() jednym z moich pierwszych postów tutaj było "jak podnieśc moc seryjnego KV r5?" ![]() a do dzisiaj nie kupilem turbosilnika, wszystkie kolejne auta mam nietjuningowalne wolnossaki - ale staram sie kupowac takie i utrzymywać w takim stanie, żebym nie odczuwał potrzeby tjuningu - czego i koledze -pawlo111 życzę ![]() -pawlo111 napisał(a): Zbiera się tak: http://pl.youtube.com/watch?v=C_S6qPzUnd8 ~8,5s do setki - jak z fabryki. czego chcesz więcej? ![]() ten filmik kręciłem na zapchanym katalizatorze ![]() tak w ogóle to co daje stożek? głośniejszy jest? a sama wkładka co da? będzie deczko głośniejszy? |
Autor: | scob [ 23.lis.2008 21:49:32 ] |
Tytuł: | |
g*no daje ![]() no dobra - 15% mniejszy opór powietrza na dolocie co przekłada sie na oszczędność 0,5% energii potrzebnej do napędzania samochodu i pokonania oporów własnych silnika - czyli masz "za darmo" 0,61 kW ![]() |
Autor: | FranoF1 [ 24.lis.2008 07:36:17 ] |
Tytuł: | |
scob napisał(a): no dobra - 15% mniejszy opór powietrza na dolocie co przekłada sie na oszczędność 0,5% energii potrzebnej do napędzania samochodu i pokonania oporów własnych silnika - czyli masz "za darmo" 0,61 kW
![]() 0,61 kW x 1,36 = 0,8296 PS ![]() Zakładajcie stożkiiii ![]() |
Autor: | scob [ 28.lis.2008 22:34:22 ] |
Tytuł: | |
cyferki wziąłem "z głowy" czyli z niczego... ale kumacie iddeę? ![]() FranoF1 - ty nie masz w czerownym stożka? ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |