.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
[B4 TDI 1Z] zmodyfikowany soft - do analizy przez fachowców https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=89160 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kreda [ 06.lut.2009 11:55:03 ] |
Tytuł: | [B4 TDI 1Z] zmodyfikowany soft - do analizy przez fachowców |
WITAM, Ostatnio wpadł mi w łapki komputer do B4 TDI Nr BOSCH 8A0 907 401 B Nr VW/ audi 0 281 001 185 więc wychodzi mi na to, że jest to komputer do stałego TDI na przepławce BOSCH-a a wiec dokładnie taki jaki mam w swoim aucie. Na kąpie napis markerem TUNING i były jakieś plomby więc podkusiło mnie by je zerwać i zajrzeć do środka. W środku widać że przy EPROM-ach ktoś kombinował . Epromy wylądowały w programatorze u kolegi i mam sczytaną ich zawartość. Czy mogę prosić jakiegoś fachowca by rzucił okiem na ten soft bo nie ukrywam, że kusi mnie by podłączyć tego kompa u siebie w aucie. Wielu pseudo-tunerów wgrywa gotowce wiec może i u mnie nic się nie stanie??? A może to któryś z gotowców co krążą po niecie??? Jakby znalazł się fachowiec to niech poda maila a zawartość kostek prześle na maila. Będę bardzo wdzięczny za interpretację tegoż softu. Jeżeli będzie trzeba dla porównania kolega może mi zczytać kości które mam oryginalnie w samochodzie. Pozdrawiam |
Autor: | grejf [ 07.lut.2009 09:57:24 ] |
Tytuł: | |
kreda Witaj, po samym sofcie Cieżko jest się sprecyzować, soft jak soft. Lecz gotowiec moze chodzic pod Twoj motor ok, albo zdecydowanie na odwrót to soft się szykuje pod raczej stan i kondycje parametry silnika... więc loteria. Dlatego podmienienie softu w ciemno, ja bym raczej unikal tego ![]() pozdrawiam. |
Autor: | christo_ [ 07.lut.2009 16:33:35 ] |
Tytuł: | |
Ja mam troche inne zdanie na temat tuningu : tuninguje sie tylko auto w 100 % ZDROWE czyli TRZYMAJĄCE SERIE ( w każdym innym przypadku jest to proszenie sie o szybkie kłopoty ) więc te gotowce nie są takie bez sensu - konkretne auto ma trzymac seryjnie pewne parametry i pod te parametry pisze sie program. To że niektórzy tunerzy musza sobie auto potem zhamowac i poprawiac to wydaje sie sensowne tylko pod warunkiem ze przygotowujemy soft na 99,9% mocy realnej czyli maksimum chcemy wydusić. Do jazdy cywilnej na codzien wydaje sie wystarczające zachipowanie gotowcem - oczywiscie napisanym przez fachowca. Po przeprogramowaniu można zrobic hamownie zeby sie upewnic ile przybylo i tyle. |
Autor: | kreda [ 07.lut.2009 17:03:13 ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie. Dziękuje panowie za odpowiedzi. Silnik mam raczej zdrowy, 180km/h licznikowo to nie problem wiec chyba nie jest w złym stanie. Odnośnie gotowego softu w sumie niewiadomego pochodzenia boję kilku rzeczy. Pierwsze to przeładowania, uszkodzenia turbiny, węży lub co gorsza samego silnika. Słyszałem, że paliwka trzeba dolać bo jak będzie za dużo powietrza czego się raczej spodziewam w modyfikowanym sofcie a paliwa za mało można się spodziewać podniesienia temperatury spalania a w skrajnym wypadku popękania lub wypalenia tłoków bądź głowicy. Paliwka mogę dolać samemu poprzez przesuniecie nastawnika. Puki co mam ustawione wg KTS na 3, może od razu dolać i ustawić by było na 2 ??? Pozdrawiam |
Autor: | spanky [ 07.lut.2009 19:36:04 ] |
Tytuł: | |
grejf napisał(a): , po samym sofcie Cieżko jest się sprecyzować, soft jak soft.
oj .. jestes w WIELKIM bledzie .... wglad w mapki daje dosc duzy poglad na soft i przyszlosc motorowni do ktorej zostal wgrany... ![]() ![]() |
Autor: | przemik [ 08.lut.2009 11:25:42 ] |
Tytuł: | |
kreda podjedz do jakiegos tunera niech zerknie okiem na mapy, ktore posiadasz. Z tego co wiem masz auto z 93 roku wiec na 99% masz map sensor do 1 bar. Jesli cisnienie doladowania w tych mapach jest ustawione ponad tą wartosc... to raczej kiepsko to widze... Pozdrawiam |
Autor: | Baskecior [ 17.mar.2009 10:05:00 ] |
Tytuł: | Re: [B4 TDI 1Z] zmodyfikowany soft - do analizy przez fachow |
kreda napisał(a): Wielu pseudo-tunerów wgrywa gotowce wiec może i u mnie nic się nie stanie??? A może to któryś z gotowców co krążą po niecie???
Włóż tego kompa, przekręć kluczyk i zobacz czy mignie lampka od świec. Jeśli tak - odpalaj silnik i zrób jazdę próbną. Zloguj dynamicznie 000 w czasie jazdy i zobaczy się, czy turbo nie pompuje za mocno. Jesli pompa nie dostaje za dużego napięcia fura będzie żyć. Wszyscy tunerzy obrabiają delikatnie gotowce , ale nikt się do tego nie przyznaje , bo zbyt drogi to temat. ![]() Tuninguje się nawet auta mające po +2,5 w 013 i jakoś żyją. TDI`ka nie tak łatwo zabić wbrew opiniom ... ![]() |
Autor: | spanky [ 17.mar.2009 10:55:52 ] |
Tytuł: | |
biorac pod uwage mape nastawnika nie bylbym optymistycznie nastawiony do tej modyfikacji .... ![]() |
Autor: | scanikwwo [ 16.kwi.2009 00:55:56 ] |
Tytuł: | |
Biorąc pod uwagę mapę od turbo, to powiem, że miał ktoś fantazję... MAP sensor jak japoński silnik - aż do odcinki ![]() Pozdro! |
Autor: | To_JA_! [ 19.sie.2009 18:02:51 ] |
Tytuł: | |
Sądząc po mapie sterowania pompą to głównie uzyskasz spore dawki o których nie będzie wiedział ECU. Moc wzrośnie niestety zużycie paliwa silnie też. Dodatkowo komputer pokładowy będzie zaniżał wskazania zużycia o około 20-30% lub nawet więcej. |
Autor: | przemekk74 [ 21.sie.2009 09:19:59 ] |
Tytuł: | |
To_JA_! napisał(a): Sądząc po mapie sterowania pompą to głównie uzyskasz spore dawki o których nie będzie wiedział ECU. Moc wzrośnie niestety zużycie paliwa silnie też.
nie wzrosnie poniewaz to driver noga dobiera takie polozenie pedalu zeby auto jechalo z zadana predkoscia (to nie benzyna wiec nie ma stalego skladu mieszanki)... faktem jest, ze zawartosc logu 008 bedzie zaklamana (jak przy powerboxie) Efekt bedzie taki, ze bedzie wrazenie wiekszej elastycznosci (szybciej bedzie roslo dawkowanie paliwa wraz z wciskaniem pedalu gazu) i bedzie git i super!!! - az do w...a sie turbiny Przemek |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |