.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/

[100 c4 2.3E] stozkowy filtr powitrza
https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=90612
Strona 1 z 1

Autor:  Dantez [ 14.mar.2009 23:11:42 ]
Tytuł:  [100 c4 2.3E] stozkowy filtr powitrza

wie ktos jak to zrobic by takowy filtr znalazl sie pod maska?

Autor:  *Robi* [ 15.mar.2009 00:16:56 ]
Tytuł:  Re: [100 c4 2.3E] stozkowy filtr powitrza

Dantez napisał(a):
wie ktos jak to zrobic by takowy filtr znalazl sie pod maska?

Kupujesz adapter pod przepływke potem stozek i składasz.30min roboty i masz stozek.
Adaptery sa dwa typy do audi a stoze najlepiej mokry kup.

Autor:  GreenGreen [ 15.mar.2009 00:17:22 ]
Tytuł: 

Jak chcesz osiągnąć coś to lepiej wkładkę K&N do puszki pod przepływkę no chyba że zależy ci tylko na wyglądzie i szpanie to likwidujesz dolot do filtra znad kolektora wydechowego odkręcasz wlot ze sprężynką regulującą otwarcie klapki, ucinasz naddatki plastiku powiększasz otwór do średnicy 77 - 80 mm robisz cztery otworki na śruby przykręcasz przejściówkę z allegro (blaszka kwadratowa z kawałkiem rurki 77 - 80 mm) montujesz dolną część obudowy filtra do komory silnika na nowo, do przejściówki na opaski skrętne montujesz rurę aluminiową harmonijkę 80 mm do kupienia w Liroju bądź castoramie a używając rurochwytów (do kupienia w powyższych i kanalizacyjnych) oraz przyciętych szpilek do tych rurochwytów kierujesz harmonijkę tam gdzie chcesz stożek.

Jednakże poza szpanem w stylu "patrzcie plebsy jaki mam stożek" nie ma to żadnego pozytywnego wpływu na działanie silnika jego moc i moment obrotowy natomiast problemy już widziano. Chcesz osiągnąć jakiś pozytywny efekt - np zmianę dźwięku proponuję wkładkę do puszki z filtrem K&N dedykowaną do tego motoru.

Autor:  Dantez [ 15.mar.2009 08:28:53 ]
Tytuł: 

niechcialbym niczego wycinac kurcze chyba jednak wkladke kupie i tyle dziekuje za porady :peace:

Autor:  TymoOon [ 15.mar.2009 10:38:01 ]
Tytuł: 

GreenGreen można jaśniej z tą wdkadką co i jak ?.

Autor:  GreenGreen [ 15.mar.2009 11:09:09 ]
Tytuł: 

wkładka to filtr wykonany w tej sam sposób co stożkowy tylko o kształcie naszych zwykłych filtrów więc pasuje w miejsce seryjnego filtra powietrza pod przepływką. Produkuje takie filtry do nas K&N 100-200 pln i JR AirFilter 100-150 pln. Filtry są plug&play wyciągasz stary wkładasz nowy

np ale drogi przykład - są taniej do dostania http://moto.allegro.pl/item571871309_k_ ... _audi.html

Autor:  yooo25 [ 15.mar.2009 17:06:13 ]
Tytuł: 

jak ktoś jest chętny odsprzedam wkładkę, więcej na Priv

Autor:  sero c4 [ 15.mar.2009 22:52:48 ]
Tytuł: 

Jedno pytanie a po co stożek w takim silniku?

Autor:  GreenGreen [ 15.mar.2009 23:18:23 ]
Tytuł: 

tylko "szpan" nic więcej - jeszcze można honor ratować głębszym brzmieniem silnika ale to samo osiąga się na wkładce nie pobierając kilograma kurzu na przejechany kilometr jak w przypadku stożka

Autor:  Bobo [ 16.mar.2009 16:38:02 ]
Tytuł: 

GreenGreen napisał(a):
tylko "szpan" nic więcej - jeszcze można honor ratować głębszym brzmieniem silnika ale to samo osiąga się na wkładce nie pobierając kilograma kurzu na przejechany kilometr jak w przypadku stożka


A jaka różnica w pobieraniu kurzu między wkładem a stożkiem ? Jedno i drugie ma większa przepuszczalność niż tradycyjny filtr co za tym idzie ten sam bajzel dostaje się do silnika.

Autor:  GreenGreen [ 16.mar.2009 20:32:38 ]
Tytuł: 

miejsce pobierania powietrza

Nie pamiętam czy tutaj czy na pka80 widziałem gostka który Z BRAKU MIEJSCA stożek umieścił na wysokości dolnej kratki w zderzaku
Natomiast oryginalny wlot zasłania lampa ergo jest to rozwiązanie 10 razy lepsze :D

Autor:  Bobo [ 16.mar.2009 22:48:16 ]
Tytuł: 

Sposób zamocowania i "zasilania w świeże powietrze" sie zgodzę, że ma znaczenie. Natomiast wyższość wkładki nad stożkiem to tylko to, ze wkładka idzie w org miejsce i problem z głowy, a przy stożku trzeba pokombinować by miało to ręce i nogi (w sensie żeby brał powietrze z odpowiedniego miejsca)

Co do montażu i sposobów co poniektórych to wiemy jak jest..

Autor:  GreenGreen [ 16.mar.2009 23:22:37 ]
Tytuł: 

przy poradzie wkładka zamiast stożka kierowałem się w tym przypadku tylko dostępnością miejsca na instalację w tym konkretnym silniku i modelu.
Jednakże wkładka ma jeszcze jedną wyższość nad stożkiem i to bardzo istotną. Otóż wkładka nie zmienia pojemności układu dolotowego co w przypadku stożka jego rur i wolnossących benzyniaków może mieć diametralnie różne efekty.

Autor:  flavios [ 23.mar.2009 10:55:27 ]
Tytuł: 

jak stożek to tylkom BMC albo SIMOTA. Odpadają wtedy problemy ciepłego powietrza.
I Stożek bez izolacji termicznej pogarsza osiągo o około 5-10%
II Jak nie potrafimy policzyc objętości układu dolotowego to stożka nie zkładamy. Bo nam spadnie moc a moment przeniesiemy albo za nisko albo za wysoko. W 318is ze stożkiem przy przepływce jest dół ale nie ma góry i auto jedzie według GPS 212km/h...ze stożkiem na długiej rurze moment idzie na koniec obrotów i auto jedzie 220 na V biegu na odcięciu. Można się tym p[obawić ale nie do codzinnej eksploatacji. W sumie sam stożek dowolnej firmy zamontujemy na 100% źle i będzie ryk i spadek osiągów. Simota i BMC daje nam pewność że silnik ciągnie zimne powietrze bo ma osłone z carbonu a powietrze zasysa z jakiegoś zimnego wlotu. Ale nadal pozostaje problem pojenosci dolotu i tu mozna wszytsko spieprzyc.
III Wkładka daje dobre samopoczucie (wiekszy syf w silniku) i nic pozatym.
Na simocie byle jak zamontowanej w 90% są przyrosty po 1-3KM

Autor:  Rower [ 23.mar.2009 20:33:08 ]
Tytuł: 

a co taka wkladka daje ... ?

Autor:  Bobo [ 23.mar.2009 20:38:10 ]
Tytuł: 

g-no daje tak na prawdę. Lepsze samopoczucie.

Autor:  Rower [ 24.mar.2009 01:26:55 ]
Tytuł: 

Bobo napisał(a):
g-no daje tak na prawdę. Lepsze samopoczucie.


Czyli ?

Autor:  Adamer [ 24.mar.2009 10:14:14 ]
Tytuł: 

Rower napisał(a):
Bobo napisał(a):
g-no daje tak na prawdę. Lepsze samopoczucie.


Czyli ?


Czyli...Szpan :peace: (Oh i ah :D )

Autor:  cornee [ 08.kwi.2009 08:43:54 ]
Tytuł: 

Ja mam wkładkę KN z gąbki zamiast papierowego filtra i auto dostało mocy oraz dźwięku. Wywaliłem katalizator i wsadziłem rure na przestrzał ( obudowa kata robi tylko za atrapę, środek wybebeszony i wstawiona rura nierdzewka ) do tego w tym samym miejscu co była nowa sonda BOSCH! Od 3 lat tak jeżdże i nic sie nie dzieje! A spalanie się poprawiło!

Jeszcze jedno jako ciekawostka!
Jeśli się wyciągnie rurę spiro tą co leci od kolektora (ciepłe powietrze) do obudowy filtra to auto dostaje takiego niesamowitego kopa i dźwieku masywnego, że aż oczy zrobiłem. Wkręca się na obroty itd! Cały czas mówię w tym przypadku o jeździe na benzynie. Na gazie też to jest odczuwalne ale nie chciałem ryzykować. Pojeździłem z wyciągnietą rurą dwa dni jako eksperyment. Na codzień mi to nie potrzebne! Szkoda auta katować!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/