Oczywiście, odmy muszą być drożne ale muszą też mieć w sobie tłumienie, bo inaczej ciśnienie ze skrzyni korbowej może "pociągnąć" ze sobą znaczną ilość oleju. Sprawdź wygląd świec zapłonowych, czy nie mają śladu nagaru olejowego i czy wszystkie wyglądają podobnie (kolor, ilość nalotu). Wycieki z silnika już pewnie sprawdziłeś. Jeśli olej nie ucieka na zewnątrz, to nie ma zbyt wiele możliwości uciekania do wewnątrz. Odma, pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworów.
Przy zużyciu pierścieni ciśnienia w cylindrach będą mniejsze (zwykle), odmy trzeba zaobserwować czy nie są "oklejone" olejem, a uszczelniacze niestety będą trudniejsze w diagnozowaniu. Jednak przed podjęciem decyzji o jakichkolwiek naprawach przetestuj jeszcze dokładniej silnik, czy zużycie zmienia się pod wpływem obciążenia, temperatury lub innych warunków.
