.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2025 07:14:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALLROAD 2001 2,7 ARE] Jaki akumulator?
PostNapisane: 06.lut.2009 22:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2008 05:22:12
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Po raz kolejny miałem problem z odpaleniem bryczki. Kilka dni temu naładowałem go prostownikiem i przez 2 dni było ok. Po 2 dniach (garaż) nie odpalił. Naładowałem go od tamtej pory było ok do dzisiaj. Akumulator jest z 2004 roku nie wiem jakiej firmy bo nie ma naklejek żadnych. Ma 100Ah i prąd 720A. Czy 100 nie za duża do tego silnika? ostatnio jeżdżę na krótkich dystansach i może po prostu nie zdąży się naładować? Ile Ah powinien mieć przy tym silniku? Autodata pokazuje, że wystarczy 71Ah, czy to nie będzie jednak za mało?

_________________
Audi Allroad 2.7T 2001r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 22:11:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.asp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 22:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2008 05:22:12
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
:) w wyszukiwarce brak danych dla tego modelu :(

_________________
Audi Allroad 2.7T 2001r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 22:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak to nie ma http://www.akumulatorybosch.pl/numeracj ... odu=117651 prosze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 22:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2008 05:22:12
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
widocznie coś źle robiłem, ale i tak nie wiem czy ten np. 100Ah nie będzie za duży skoro teraz mało jeżdżę może nie być doładowany. a co sądzicie o tych żelowych akumulatorach, znalazłem 90Ah i prąd 900A?

_________________
Audi Allroad 2.7T 2001r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bosch zaleca do Twojego samochodu dwa aku, ten co masz obecnie jest taki pośrodku między nimi, żelowe bardzo dobre, zależy jak cenowo ale skoro nie masz tam jakiegoś mega rozbudowanego sprzętu audi-video jest raczej zbędny, może ten Twój aku już się wysłużył :) 5 lat dla aku to już duuużo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:05:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2008 05:22:12
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
właśnie nie wiem bo ma dosyć rozbudowane wyposażenie (TV, xenony, pełna elektryka, podgrzewane fotele przód, tył), nie wiem czy decydować się np. na takiego boscha 100Ah 830A za około 500pln, czy żelowy 85Ah 860A za 600pln?

jest jeszcze 90Ah 900A żelowy za 600pln

_________________
Audi Allroad 2.7T 2001r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:11:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
a ten żelowy to jakiej produkcji? chyba nie "no name" no jeśli masz taki wypas to na pewno dobry aku musi być, ja osobiście bym wziął tego mocniejszego boscha mimo wszystko albo exide o podobnych parametrach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:17:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2008 05:22:12
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
gościu na allegro oferujący te żelowe wszystkie ma po 600 pln, a firmowane są markami vw, bmw, mercedes (ale to chyba varta robi), przykład:
http://moto.allegro.pl/item547373497_nowy_aku_90_ah_bmw_zelowy_2008_rok_oryginal.html

_________________
Audi Allroad 2.7T 2001r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jakoś chyba bym nie kupił, gwarancja 12 miesięcy tylko, Twoja decyzja w końcu ale tak jak napisałem kupisz exide albo boscha i masz pewność, że masz dobry towar do tego gwarancja min 24 misiące, mam osobiście bosch silver i jestem zadowolony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2008 05:22:12
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
chyba wezmę tego boscha, mam jeszcze tylko 2 pytania tak dla świętego spokoju: w obecnym akumulatorze mam taki zawór, do którego jest podpinany wężyk (chyba odprowadzanie oparów), który idzie nie wiem gdzie - czy bosch posiada taki zawór? po drugie czy akumulatory żelowe można ładować w razie czego zwykłym prostownikiem?

_________________
Audi Allroad 2.7T 2001r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:35:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ładować można normalnym prostownikiem ale takim do akumulatorów bezobsługowych, trzeba uważać żeby nie łaodwać go za dużym pradem, najelepiej jak ma możliwość ograniczenia napięcia ale chyba są ładowarki do aku żelowych a co do zaworu w aku to ciężko powiedzieć czy ten bosch będzie miał taki, mój bosch tego nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 00:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jeżeli do wybranego samochodu pasuje więcej niż jeden akumulator to przy wyborze prosimy kierować się następującą wskazówką. Należy wybierać akumulator o większej pojemności, kiedy samochód posiada dużo odbiorników energii t.j. Audio Hi-Fi, TV, elektryczną regulację, okien, siedzeń, szyberdachu, lusterek, ogrzewanie siedzeń, telefon, nawigację itp.

To powinno rozwiać wątpliwości związane z wielkością aku.Identycznymi warunkami sugeruje się producent w trakcie doboru aku do Twojego auta.

Cytuj:
chyba wezmę tego boscha, mam jeszcze tylko 2 pytania tak dla świętego spokoju: w obecnym akumulatorze mam taki zawór, do którego jest podpinany wężyk (chyba odprowadzanie oparów), który idzie nie wiem gdzie - czy bosch posiada taki zawór? po drugie czy akumulatory żelowe można ładować w razie czego zwykłym prostownikiem?


Akumulatory Boscha mają podwójne labirynty w górnej pokrywie.Dzięki temu aku jest w 100% bezobsługowy.Bezobsługowość akumulatora określa ilość procentową utraconego elektrolitu względem określonego czasu pracy.
Opary odprowadzane są z boku komory.Tam bedzie miejsce na wężyk.

Co do żelówek.Jest to zwykły akumulator rozruchowy (nie głęboko rozładowywalny) a różnica jest taka że żel zastępuje elektrolit. Dzięki temu znosi ciężkie warunki pracy np wstrząsy ,upadki etc.
Ze względu na te warunki wykorzystywane są na łodziach oraz w motocyklach ,gdzie niebezpieczeństwo wylania się zwykłego aku jest dużo większe.
Wg mnie kupowanie żelówki to przerost formy nad treścią.Bynajmniej w Twoim przypadku.

Akumulatory żelowe można ładować zwykłymi prostownikami.

Przy zakupie zwróc uwagę na mały szczegół.Bosch na każdym akumulatoze nabija zakodowaną datę produkcji.Jest to 3 cyfrowy kod i znajduje się na przedniej ściance.
Miło by było gdyby aku był z roku bieżącego.Czyli pierwsza cyfra "9" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 11:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2008 05:22:12
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
dzięki za wyczerpanie tematu. szukam boscha z 9 z przodu :)

_________________
Audi Allroad 2.7T 2001r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 24.gru.2012 13:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
szoniu napisał(a):
(...) w obecnym akumulatorze mam taki zawór, do którego jest podpinany wężyk (chyba odprowadzanie oparów), który idzie nie wiem gdzie(...)


Zmieniłem akumulator w A4 B6 i mam wątpliwość z tym wężykiem. Nowy aku (Centra plus CB740) nie ma takiego miejsca na "wtyczkę" z podłączeniem wężyka tylko, jak większość, po obu stronach otworki jakby zaślepione czymś co pewnie działa jak wentyl (tak się domyślam). Rozumiem, że nie muszę tego węzyka na siłę podpinać do nowego akumulatora?

Pytanie drugie
Stary akumulator włożony w fabryce mimo wieku 8,5 lat ma się jeszcze niezgorzej i nie chcę go oddawać (mam stary złom do oddania dla odzyskania kaucji). Po dobrym naładowaniu Uspoczynkowe po 10godz od ładowania 12,71V. Tylko widzę że ma za wysoki poziom elektrolitu, zwłaszcza w dwóch celach bardzo wyraźnie powyżej max. Czy można i warto coś z tym zrobić?
Pytanie trzecie
Po odpięciu wtyczki z wężykiem w tym starym akumulatorze został niezaślepiony otworek -zatkać?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: