.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2025 13:40:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 17.paź.2015 20:32:28 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Z napięciami na czujniku Ci nie pomogę, ale adaptację robiłem wielokrotnie. Jak wejdziesz w proces adaptacji auto opuści, podniesie się do "poziomu 2" (2 zapalone diody). Wówczas podajesz wprowadzasz na poszczególnych kołach wysokość od środka koła do krawędzi błotnika.

Opis krok po kroku masz na filmiku

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 19.paź.2015 00:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2014 18:25:35
Posty: 5
Witam,
mam małe pytanie - ostatnio dokonawszy zakupu kompresora WABCO wszystko działa jak należy - mam tylko jedno pytanie - wraz z kompresorem dostarczono mi również małą kosteczkę - relay/przekaznik - czarny :) tyle wiem - sa na nim numery itd.
fotka tutaj:

Obrazek

Układ znajduje się pod kierownicą - ale nie ma podobnego przekaźnika.

Obrazek

Czy ktoś wie który to jest lub gdzie go wpiąć?
Pytanie - jeśli wszystko działa jak należy czy jest sens wymieniać na nowy czy zostawić?

Dziękuję za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 30.lis.2015 00:47:33 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Zerknij na mój opis naprawy zawieszenia pneumatycznego, może Ci się do czegoś przyda viewtopic.php?f=28&t=134229.
Grzebałeś coś ostatnio przy aucie? Wymiana opon, naprawa zawieszenia, auto było podnoszone na podnośniku?

Zrób próbę wody, będziesz wiedział gdzie szukać. Nie chcę krakać, ale wygląda to na małą nieszczelność na miechu.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Ostatnio edytowano 22.sty.2016 06:24:57 przez speco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 16.sty.2016 14:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2012 15:47:47
Posty: 2
ma ktoś może opis pinów sterownika zawieszenia(wtyczka 18 pinów)? Kiedyś miałem ale teraz nie mogę znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 16.kwi.2016 20:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Z troszkę innej beczki:

Coś ktoś może powiedzieć o tym produkcie? Niby brak zamienników, tylko ASO a tu proszę...
http://www.air-suspension-shop.com/Audi ... 4Z7413031A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 24.kwi.2016 22:20:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2006 02:10:21
Posty: 57
HIi Moja zabawka to rocznik 01, kupiłem z nieszczelnościa, które naprawiłem i ze zdiagnozowanym błędem G292- nigdzie nie znalazłem co oznacza? Po naprawie przewodu było ok, auto trzymało poziom itd a nagle kompresor przestał pompować tylko opuszca, wraca do normy dopiero gdy przytkam palcem wężyk pyzy filtrze az poczuje, że mocno ssa ( jakkolwiek to brzmi :P) i wtedy jest ok az do ponownego uruchomienia silnika... Uszczelniacz tłoczka zużyty? Czy zaworki jakieś gdzieś jeszcze są które warto sprawdzić bo np płyn wyciekł i sie przytarły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 01.cze.2016 15:05:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2006 02:10:21
Posty: 57
czy próbował ktoś glebic allroda bez grzebania w systemie? Jest do kupienia zestaw łączników z regulacją w miejsce orginalnego sztywnego łącznika od wahacza do czujnika poziomowania, w praktyce im więcej sie skręci tym niżej bedzie bo łacznik bedzie krótszy i czujnik sie oszuka, co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 26.paź.2016 20:00:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2016 19:51:13
Posty: 2
Witam,
Chciałem poprosić o pomoc w rozprawieniu się z problemami zawieszenia pneumatycznego w Allroad 3.0 c6. Po dłuższym postoju opada tył. ( nie zawsze, ale jeśli już to cały równo), dzisiaj po 2 krotnym podniesieniu auta kompresor nie chciał się wyłączyć (pracuje cały czas- trzeba odłączyć akumulator), mrugała pomarańczowa kontrolka samochodzika, a z pod auta słychać było upuszczane powietrze przez jakiś zawór (co jakiś czas, takie strzały).
Auto przejrzane pod kątem nieszczelności 3 krotnie-oczywiście bez rezultatu.
Może ktoś polecić jakiś warsztat/ fachowca mającego pojęcie o pneumatyce z okolic trójmiasta?
A aucie tył cały czas jest niżej niż przód (taki kupiłem). Czy może być to problem z adaptacją?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 26.paź.2016 20:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Kolego
Nie znam C6 ale na moje oko zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika. Może jest sklejony i nie rozłącza?
Potem szukałbym w zestawie zaworów bo tam jest czujnik ciśnienia.
Sprawdziłbym również czujnik temperatury kompresora. jak pracuje wciąż to powinien się zagrzać i wyłączyć silnik kompresora
No i dość ważne - w tych autach bez VAG-a niewiele powalczysz a jeżdżenie ze wszystkim po warsztatach, ogryzie do kosteczki...
To raczej auta dla amatorów wyzwań :-)

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 26.paź.2016 20:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Jest do kupienia zestaw łączników z regulacją w miejsce orginalnego sztywnego łącznika od wahacza do czujnika poziomowania,

Gdzie można kupić takie łączniki?

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 27.paź.2016 04:49:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2016 09:56:14
Posty: 131
Lokalizacja: P-ń i okolica
Auto: a6 CANC i cab AHU
Michal750 napisał(a):
Jest do kupienia zestaw łączników z regulacją w miejsce orginalnego sztywnego łącznika od wahacza do czujnika poziomowania,

Gdzie można kupić takie łączniki?


Np. tutaj .....
http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-AIRMA ... SwInxXMPDC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 27.paź.2016 10:26:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2016 19:51:13
Posty: 2
Michal750 napisał(a):
Kolego
Nie znam C6 ale na moje oko zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika. Może jest sklejony i nie rozłącza?
Potem szukałbym w zestawie zaworów bo tam jest czujnik ciśnienia.
Sprawdziłbym również czujnik temperatury kompresora. jak pracuje wciąż to powinien się zagrzać i wyłączyć silnik kompresora
No i dość ważne - w tych autach bez VAG-a niewiele powalczysz a jeżdżenie ze wszystkim po warsztatach, ogryzie do kosteczki...
To raczej auta dla amatorów wyzwań :-)


Przekaźnik wymieniony sporo wcześniej z uwagi na opadający tył. (oryginał ASO)-dlatego szukam osoby z VCDSem obeznanej w temacie Audi z okolic trójmiasta. Auto było w 5 warsztatach i niestety w żadnym nie tylko nie poradzili sobie z usterką już nawet nie wspominając o poprawnej adaptacji, którą jak mi się wydaje powinno się zrobić skoro tył jest niżej niż przód.
Czy ktoś się orientuje co powoduje, że kompresor nie chce cię wyłączyć i mimo przegrzania dalej pracuje?
Podejrzewam, że muszę go wymienić lub zregenerować jednak obawiam się, że albo czujnik temp nie działa albo inny element potrzebny za jego wyłączenie i z nowym stanie się dokładnie to samo.
Może adaptacja pomoże?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 27.paź.2016 21:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Krok pierwszy - wizualna inspekcja
możne coś da się zobaczyć w okolicach zespołu zaworów, pompy? coś odpadło? coś się urwało? coś dynda na kablach?

Krok drugi - VAG odczyt błędów, odczyt np wskaźników

jak wspominałem - auta dla amatorów emocji i wyzwań :-)

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 29.lis.2016 23:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2006 02:10:21
Posty: 57
hej, przed wakacjami robilem reanimacje kompresora, nowy oring, uszczelki i granulat, bylo ok a od niedawna znowu ma problem z pompowaniem i blad wywala (01400 - Suspension Level Control / 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent). sprawdzilem jak to wyglada na vcdsie i widze ze cisnienie w zbiornioku max 8bar i spada do 2 nawet jak probuje podniesc a kompresor pompuje do temp 75-103 stopnie i wylacza. Podczas jego pracy widze jednak, ze zawor sie nie otwiera i zbiornik nie dostaje powietrza wg. mnie. Jest taka opcja ze ten zawor padl? Ogarnial ktos to kiedys?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 30.gru.2016 19:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35
Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Witam mam taki problem, a mianowicie:
Wymieniłem sterownik zawieszenia, jeden miech strona prawa przód oraz czujnik poziomowania lewy przód...wszystko działa jak należy wszystkie błędy zniknęły zawieszenie działa..teraz kupilem łączniki regulowane do obniżenia mojego lowraidera i po skręceniu wszystkich łączników tak samo okazał się że prawa strona stoi 2 cm wyżej od lewej...zacząłem bardziej skręcać jeszcze te łączniki z prawej strony żeby wyrównać zawieszenie i teraz w miarę równo stoi no może ciut nizej cały tył lezy..po tym zabiegu co jakiś czas po odpaleniu auta zawsze stoi na ustawieniu ręcznym na poziomie najniższym na 1 podnosi się sam tył a gdy chce obniżyć to nic nie reaguje dopiero wciskamy poziom 2 auto normalnie się podnosi a później klikamy na poziom w dół żeby stał na najniższym to auto się obniża dość długo ale po chwili wyskakuje błąd na liczniku zawieszenia i nic nie idzie zrobić...trzeba wtedy wyłączyć zapłon i wtedy się resetuje...albo gdy sam tył się podniesie to wtedy wyłączamy uto i po chwili wlaczal tylko zapłon i automatycznie tył sam się obniża...
Czy ktoś wie o co chodzi czy muszę zrobić najpierw kalibrację zawieszenia,czy teraz tył mam za nisko skręcony że tak się dzieje,bardzo proszę o opinie,dzięki z gory

_________________
Kokos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 28.sty.2017 11:19:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35
Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Witam mam problem z dokończenie kalibracji,wkrecilem łączniki na taką sam wysokość jak oryginał i zacząłem przeprowadzać adaptację zawieszenia najpierw miałem tylko błąd o nieskończonej adaptacji 1437 i podczas tej próby wyszedł error przy wpisywaniu w 2 kole...zacząłem adaptację od nowa nie było już tego błędu ani żadnego innego i przechodzi przez wszystkie koła wpisywanie wysokość dopiero w kanale 5 robię test wszystko jest ok a jak robię save to wyskakuje error i tak kilka razy,zauważyłem że przepis chyba 3 kanale jak wpisywalem wysokość położenia to nie zawsze zatwierdzili za pierwszym razem ta wartość musiałem wpisać jeszcze raz i test.. Nie wiem co robię źle w sumie nie zwracałem uwagi na wyświetlanie komunikatu po wpisaniu wartości zrobieniu testuzeby było wyświetlone valid czy to może być przyczyną tego...przednie koło miało wartość 386 mm a prawe przednie 403, z tyłem podobnie cała prawa strona była wyżej..

_________________
Kokos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 28.sty.2017 11:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
"a jak robię save to wyskakuje error"
Tak to działa. robisz wszystkie koła i na koniec wyskakuje error - ale tak jest ok

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 28.sty.2017 17:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35
Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
No właśnie chyba tak,bo okazuje się że teraz wszystkie koła są równo bo skrecilem wszystkie laczniki równo dość nisko i auto w miarę równo stoi a przed adaptacja to ta prawa stronę miałem bardziej skręcona...a ktoś wie ile można na maksa opuścić allroad żeby nie swirowal bo teraz chyba mam za bardzo skróconego bo podczas opuszczania z 2 poziomu na 1 najniższy ręcznie to dość długo się zastanawiałam i czasami wyskakuje błąd Zapała się zolte auto ale opuści się a czasami tył zostaje na 2 a przód na 1 i dopiero jak zawsze auto i władze zapłon ponownie to tylsie opuszcza do 1...

_________________
Kokos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 07.lut.2017 13:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2017 11:49:06
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Allroad C5 2.5TDi
Witam. Z racji tego, ze jestem nowy na forum (i tu i w ogóle) to proszę wybaczyć jeśli napisze nie tu gdzie trzeba lub zapytam o coś, co już gdzieś zostało napisane. W związku z problemem z zawieszeniem w C5 Allroad, przeczytałem mnóstwo postów, ale do mnie trzeba "łopatologicznie" :-) Po pozostawieniu auta na noc na poziomie 1, rano stwierdziłem całkiem opadnięte lewy tył. Po otworzeniu drzwi auto się podniosło. Następnego dnia, po postoju na poziomie 2, również zastałem auto klapnięte na lewy tył. Kilka następnych nocy na poziomie 2 było OK. W sumie na przestrzeni dwóch tygodni jest różnie. Raz stoi dobrze, a raz klęka na to jedno koło. Wczoraj spryskalem wodą z płynem co się dało w okolicach koła i wyszedł jakiś mały bąbelek na dole poduszki, w miejscu w którym styka się z takim plastikiem w kolorze beżowym. Tak jakby powietrze wydobywało się z wewnętrznej, niewidocznej części miecha. Mój mechanik powiedział, ze jak będzie taka potrzeba, to wymieni poduszkę. Tyle, ze on nigdy nie robił takich rzeczy i choć mu ufam, to nie chciałbym, żeby przy okazji coś zrobił zle. Ponadto wyczytałem, ze do tych samochodów są jakieś dwa różne miechy. I teraz moje pytania. Na co zwrócić uwagę mechanika przy wymianie poduchy i jaka kupić/o co pytać sprzedawcę. I jeszcze jedno. Gdzie dobrze i tak by nie przepłacić kupić taki miech.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 07.lut.2017 22:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Myślę że bez wyjęcia amortyzatora z miechem się nie obejdzie.
Ale zanim wydasz dużo pieniędzy na miech, sprawdź dokładnie na wyjętej kolumnie skąd wycieka powietrze.
na Allegro dostępne są oringi uszczelniające miech z amortyzatorem a w komplecie jest zaworek przez który można miech napompować.
Potem do wanny i wszystko wiemy :-)

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: