.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 21:51:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 problem czy norma?
PostNapisane: 23.lut.2006 20:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 18:00:24
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich.
Mam dwa pytania. Od dzisiaj jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 1.8 20v :] i na dodatek to moje pierwsze auto w życiu. Ogólnie nie mam pojęcia o samochodach więc mam do was pytania. Pierwsze: auto kupiłem od razu z gazem (nie sekwencyjny), poprzedni wlaściciel dowiedział się, że najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie tylko jednej świecy elektrodowej (mówi, że tak do gazu lepiej, w standardzie są chyba 3). Czy to właściwe kombinacja? czy wrócić do 3 elektrodowych?
Drugie pytanie mam takie. Silnik zamula lekko na gazie na obrotach poniżej 4 tys. Mając 125 koni powinien mielić tymi kołami w miejscu a tutaj nic, pedał wciśnięty na maksa a tutaj słabo. Na benzynie już lepiej reaguje ale wydaje mi się, że to nie to co musi być. Dopiero ponad 4 tys obrotów czuć wciskanie lekkie w siedzenię :] Czy to normalne? Jeśli nie czego to może być przyczyna? Zrobię sobie diganostykę komputerową kompletną i zobaczymy co tam siedzi w środku. Achaa i jeszcze jedna dziwna rzecz, zaraz przy odpaleniu na luzie silnik jakby dopiero po 2 sekundach wchodzi na swoje obroty, przed tym jest lekko nierówny. Były właściciel powiedział, że to przez to, że reszta gazu zostaje w silniki i to normalne, ma rację?

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 20:12:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jak jest instalacja gazowa mieszalnikowa to możliwe, że po wyłączeniu silnika pewna objętość gazu z przewodów zostaje w dolocie i przy ponownym uruchomieniu silnik jest chwilowo zalewany. Może to prowadzić do nierównej pracy lub nawet zgaszenia, co wymaga ponownego rozruchu i wtedy jest już OK.
Mikser w dolocie powoduje pewien utrudniony przepływ powietrza i przez to może trochę zamulać.
Najlepiej jakbyś przejechał się A4 z takim samym silnikiem ale bez gazu lub z dobrze zrobioną instalacją (sekwencyjną) dla porównania.
Co do świec to załóż 3-elektrodowe, takie jakie zaleca producent, w każdym sklepie motoryzacyjnym ci dobiorą z katalogów. Świece 1-elektrodowe do gazu to mit jakiś i można eksperymentować w polonezach w taki sposób.
Jak jest odpowiednio dobrana świeca i dobrze działa na benzynie to MUSI działąć też na gazie.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Ostatnio edytowano 23.lut.2006 20:18:49 przez szogun0, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 20:17:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Radzę wywalić tę instalację - zobaczysz kolosalną różnicę a aktualnie cena gazu nie jest na tyle atrakcyjna by opłacała się taka instalacja jak Twoja - co innego sekwencja. U mnie po zmianie instalek sprzypieszenie 0-100 spadło o ponad 5 sekund (pierwotnie 14s).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 20:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 18:00:24
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
hmmm sam nie wiem narazie. wiem tylko, ze coś jest nie tak. Zobaczymy co wyjdzie po diagnostyce, będę wtedy wiedział dokładnie.

Ile sekund do 100 km/h ma 1.8 20v? zrobię test


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 21:06:00 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Kaziu_Wichura napisał(a):
Ile sekund do 100 km/h ma 1.8 20v? zrobię test


10,5s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 21:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
świece zakładaj takie jak producent przykazał, przy okazji wymień je na nowe , sprawdź też filtr powietrza w razie czego też wymień a potem najpierw do jakiegoś gazownika na regulacjie (być może coś z lambdą nie tak). Jak to nie pomoże, dopiero diagnostyka.

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 23.lut.2006 21:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
miałem taki samsilnik tylko turbo i na sekwencji bez porownania szedł zajebiście na gazie i benzynce sprawdz jeszcze filtr paliwa a swiece tylko NGK

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 23.lut.2006 21:17:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
ajeszcze jedno sprawdz sobie filtr gazowy a najlepij wymien koszt 30zł max[/list]

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 23.lut.2006 21:19:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
sprawdz jeszcze filtr gazowy najlepij wymien tani koszt

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 22:09:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
No cóż, mam taki sam silnik bez gazu no i niestety do dynamicznych to on nie należy. Wciskanie w fotel faktycznie zaczyna się dopiero po przekroczeniu 3500 tys. obr. więc dobrze się nim jeździ po trasie jak jest na obrotach. Jeśli wszystko z autem jest ok to jedynym wyjściem jest zmiana na 1.8 turbo. Sam się ostatnio nad takim zastanawiam. :P Życzę przyjemnej eksploatacji.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 09:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 18:00:24
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
jeśli to faktycznie wyjdzie, że u mnie wszystko ok i potwierdzi się to co mówisz, że ten silnik zbyt dynamiczny to nie jest to będę trochę zawiedzony. No bo kurcze w końcu 125 koni to nie jest znowu tak dużo ale powinno dać się odczuć...

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 18:56:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Weź pod uwagę masę auta. A4 do lekkich nie należy.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: