.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 20:19:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie o spalanie!
PostNapisane: 28.lut.2006 10:45:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Witam, od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 92 rok, z silnikiem 2,0 E. Wszystko pięknie super, tylko zmartwiło mnie spalanie, wychodzi mi okolo 16 litrów gazu na setke, przy wcale nie ostrej jezdzie, nie jakiejs super spokojnej, ale tez nie krece go na kazdym biegu do 4 tys! Ładnie max 3 tys moze ciut wiecej i przerzucam! Gdzie szukac usterki i co sprawdzic?
Druga sprawa to trudne zapalanie samochodu! Musi pokrecic ze 3 sekundy i z wcisnietym gazem zapala! Inaczej nie da rady! No i falujące obroty, czesto jakies szarpanie autkiem czy przyduszenie! Czy ktoś moze mi poradzic od czego zacząć?! Z góry dzięki! Pozdrawiam! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 10:53:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
szukaj tematu tutaj na technicznym o spalaniu różnych aut.
Ja mogę powiedzieć, że kupiłeś zdrutowane auto ze zdrutowaną instalacją gazową to będzie ci tyle palić. A ile pali benzyny na 100km ? Jesteś w stanie przejechać 100 km na benzynie "z własnej woli" ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 11:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
co znaczy zdrutowane autko i zdrutowana instalacja? Instalka jest tartarini, czy to dobra firma? a benzynką go zaleje w piatek po wypłacie, bo narazie reszte oszczedności pochłoneły opłaty a pełny tak to prawie 300 zł bedzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 12:02:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie trzysta tylko 240 , zdrutowana instalacja = inna niż sekwencyjna :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 12:53:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Leo napisał(a):
nie trzysta tylko 240 , zdrutowana instalacja = inna niż sekwencyjna :P


Leo, sekwencję też się da zdrutować, są w Łodzi specjaliści którym to wychodzi :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 13:18:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
A na reszte problemów, ktoś cos poradzi?
A ile powinniem mi spalić taki silniczek benzynki? Bo gdyby spalił 10 około to wyjdzie prawie na to samo, i wole wtedy jezdzic na benzynce oczywiście :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 13:20:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
2,0 E powinien w granicach 8-9 litrów palić mieszanie, w mieście ok 11

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 14:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Leo sekwencję do auta za 10 tys. :diabel: :?: . Bez jaj, dobra i dobrze założona i wyregulowana instalka II gen. bardzo ładnie napędza takie autko.
Farow jaka to instalka I czy II generacja (z kompem LPG czy bez) to po pierwsze, po drugie ile ma przejechane, po trzecie zanim zabierzesz się do instalacji to najpierw musisz mieć pewność, że na benzynce jest wszystko cacy i układ WN (świece, przewody, palec, kopułka) jest w znakomitym stanie. Jeśli jest to II gen. to sonda lambda też musi być 100% sprawna, inaczej komp gazowy nie ma na czym oprzeć swoich działań. Niedawno w innym wątku pisałem na temat spalania LPG w warunkach zimowych. Może najpierw poczytaj trochę postów, poszperaj w archiwum, sprawdź jak jest z benzyną i dopiero próbuj ewentualnie coś poprawiać. Moja niunia pali zimą do 16 po mieście na bardzo krótkich odcinkach i przy częstym odpalaniu, i wiem, że to norma, w trasie przy spokojnej jeździe, ale bez przesady, do 9,5-10. Odpalam zawsze na benie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 14:54:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Danek napisał(a):
Leo sekwencję do auta za 10 tys. :diabel: :?: . Bez jaj, dobra i dobrze założona i wyregulowana instalka II gen. bardzo ładnie napędza takie autko.


Nie wiem co Ciebie tak dziwi... znam wiele osób które poszły po rozum do głowy i założyły sekwencję zamiast tandetnego podciśnieniowca... Kwestia podejścia i przedewszystkim wiedzy o zasadach działania silnika i zasilania go LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 15:02:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
ja autko kupowałem za 10 tysi i zakładałem tam instalkę za 4 tysie i wcale tego nie żałuje zero stresu zero problemu
brat do podbnego autka założył 2 generację za połowe tego co ja i non stop narzeka i coś dokłada i płaci niedługo mu wyjdzie tyle co mi moja instalka aha dodam że jemu pali około 2 litrów więcej jak w mojej :)

masz jeszce jakieś pytania w tej kwestii?

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 15:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Instalka jest II generacji, spróbuje go jeszcze na banzynce i potem do znajomego na regulacje! A co do założenia to ja go juz z gazem kupiłem, wiec nie miałem wpływu na to jaka tam instalka jest założona! ;) Mam nadzieje ze na benzynce bedzie chodzil normalnie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 15:53:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
nie będzie chodził normalnie bo masz mikser i bedzie mułowaty
po za tym jak już kupiłeś z II gen to zawsze możesz przerobić albo na 3 albo na 4 gen

no problemo

ja w obecnym miałem 2 generację i powiem Ci tylko że z serii mi ucieło 40 koni przez głupi mikser totalna porażka

na szczęście już go nie ma i autko w miare przyśpiesza
dalsze prace w dfoprowadzeniu do ładu w toku

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 15:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2006 11:33:24
Posty: 115
Lokalizacja: Katowice
Piszecie głupoty o tych sekwencjach,czeba mieć zero w głowie zeby do auta za 10tyś zakładać gaz za 4tyś.Prawie wszyscy piszom tu ze silnik na mech wtrysku jest trudno zagazować.Ja miesiąc temu właśnie załozyłem do takiego 2.2L zwykłom instalke bez kompqa za 1200zł i jezdzi az miło i pali 14lpg średnio, i w kieszeni mam jakieś 3tyś do przodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 16:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Nie rozumie, więc nawet jak pojade na benzynce to mikser mi spowoduje spadek mocy o duuuzo koni?! Liczyłem sie z jakims małym spadkiem mocy ale zeby 40 kucyków?! A jeśli wymontować instalke to kusyki wróca czy juz nie bardzo?! Bo jak ma mi spalic 9 benzynki albo 14 gazu to wole jeździć na bezie. Tansze przeglądy, mniej problemów z kablami, świecami, tłumikami itd... Tym bardziej ze gaz juz teraz wcale nie jest taki tani :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 16:41:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Rafał 33 napisał(a):
Piszecie głupoty o tych sekwencjach,czeba mieć zero w głowie zeby do auta za 10tyś zakładać gaz za 4tyś.Prawie wszyscy piszom tu ze silnik na mech wtrysku jest trudno zagazować.Ja miesiąc temu właśnie załozyłem do takiego 2.2L zwykłom instalke bez kompqa za 1200zł i jezdzi az miło i pali 14lpg średnio, i w kieszeni mam jakieś 3tyś do przodu.
,

pogadamy za jakieś 10.000 km albo za dwa lata. zero w głowie to może ktoś inny wypowiadający się w tym wątku może mieć. Silnik na mech wtrysku bardzo ładnie znosi instalkę 3 generacji i właśnie do niego była ona przeznaczona.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 17:11:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
FAROW napisał(a):
Nie rozumie, więc nawet jak pojade na benzynce to mikser mi spowoduje spadek mocy o duuuzo koni?! Liczyłem sie z jakims małym spadkiem mocy ale zeby 40 kucyków?! A jeśli wymontować instalke to kusyki wróca czy juz nie bardzo?! Bo jak ma mi spalic 9 benzynki albo 14 gazu to wole jeździć na bezie. Tansze przeglądy, mniej problemów z kablami, świecami, tłumikami itd... Tym bardziej ze gaz juz teraz wcale nie jest taki tani :/


Dokładnie - zjada i to bardzo dużo, chyba, że wymontujesz mikser. Swoją drogą przyznaj się - nie czytałeś miniFaq w dziale techczninym?? :):

Co do kolegi który napisał, że mam pusto w głowie (biorę personalnie gdyż wymieniłem instalację podciśnieniową na sekwencję) to śpieszę donieść, że jest w olbrzymim błędzie gdyż niedopuszczalne dla mnie było, aby silnik 2.8 miał przyspieszenie rzędu 14s do 100... Kolego - Twój poziom intelignecji jest proporcjonalny do znajomości ortografii :peace: więc może już skończymy Twoje błędne rozumowanie na tym punkcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 17:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
GrzesB i Leo, napisałem, że dobrze dobrana, zainstalowana i wyregulowana instalacja bardzo ładnie napędza autko.
Poza tym zgoda, zdławienie dolotu mikserem zabiera trochę kucyków, ale nie 40 :-) bez przesadyzmu Panowie, to prawie połowa mocy w przypadku ABT i 1/3 ABK. Ja pewną niunię (niestety nie swoją :( , ale z takim samym silnikiem ABT i taką samą instalacją LPG) miałem okazję sprawdzić przed i po założeniu gazu na hamowni podwoziowej i wierzcie albo nie ale koników ubyło zaledwie 12. Pewnie, że to też strata, ale niestety coś za coś. Sekwencja, no cóż żeby nie było tak różowo to na sekwencji strata mocy występuje również (ok. 7 kucy), a spalanie wcale nie jest dużo mniejsze niż na II gen. Co gorsze sekwencję przy montażu łatwiej spier.... niż II generację, za to trudniej potem dojść co jest nie tak. Jak nie wierzycie to zapraszam na forum LPG na lekturę :) . Kolejna sprawa to serwis, niestety wtryski gazu zużywają się bardzo szybko, szczególnie te gorsze, nie mówiąc o głośniejszej pracy, kolejne koszty. Następna sprawa to brak (tylko jedna instalacja na to pozwala) możliwości odpalenia na LPG i konieczność solidnego rozgrzania silnika zanim przełączy na LPG, benzynka leci aż miło :) . I teraz wnioski. Owszem sekwencja jest bardzo dobrym rozwiązaniem, nie twierdzę, że nie, wszakże pod pewnymi warunkami. Mianowicie duże przebiegi roczne, jazda głównie w trasie, mało rozruchów zimnego silnika. Wtedy w/g mnie ma sens montowanie sekwencji w takim aucie przez jakiś naprawdę porządny zakład. W przypadku przebiegów w ok. 15 kkm rocznie jazdy głównie po mieście, częste starty na zimno, krótkie przebiegi, zakładanie sekwencji mija się z celem, bo raz, że koszty będą się zwracać kilka lat, dwa koszty paliwa będą prawie na poziomie benzyny, a na pewno wyższe niż jazda dieselkiem. Jedyną alternatywą jest wtrysk gazu w stanie ciekłym, to już zupełnie inna bajka :) . Zużycie gazu często takie jak benzyny, moc i moment czasem nawet wyższy, nie ma problemu z parownikami i czekaniem na nagrzanie autka, tylko te koszty instalacji :(. Montowanie takiej instalacji w/g mnie ma sens w nowych wózkach bo z 13 latka i tak rakiety się nie zrobi. Oczywiście wszystko kwestia gustu i każdy ma prawo do własnego zdania, ale proszę Was nie potępiajcie w czambuł instalek II gen. widocznie nie trafiliście na takie które były porządnie dobrane i zamontowane. Daleki jednak jestem od stwierdzania zawartości głowy na podstawie tego jaką instalację ktoś sobie montuje, uwaga Rafała33 nie przypadła mi do gustu.
Trochę odbiegliśmy jednak od tematu.
Farow wymontowanie instalacji (przede wszystkim miksera) spowoduje odetkanie dolotu i koniki wrócą. Ale piszesz, że gaz nie jest taki tani, zgoda, tylko nikt nie pisze skąd ta niekorzystna proporcja cen Pb/LPG. Czy myślicie, że Kaczory w nieskończoność będą utrzymywały akcyzę na Pb na zaniżonym poziomie? a druga rzecz to taka, że zimą gaz jest zawsze trochę droższy ze względu na większą zawartość propanu (droższego). Do tego dochodzi jeszcze zmniejszenie się zużycia gazu w cieplejszych m-cach i średnia i tak wychodzi na korzyść LPG. :) . Co do kabli itp. osobiście wychodzę z założenia, że jak coś ma być dobre w 80% np. kable to wolę mieć je dobre w 100%, bo wcześniej czy później niezależnie od paliwa te przykładowe kable zrobią niemiłą niespodziankę.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 17:34:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam Farow ! Istnieje jeszcze trzecie wyjscie, skoro jusz masz instalacje gazowa, mozesz zalozyc cos takiego jak mikser BLOS.To chyba najtansze rozwiazanie i bardzo skuteczne. Poczytaj forum, zdobadz troche wiedzy na ten temat, moze sie skusisz. Pozdrawiam i zycze duzo satysfakcji z jazdy nowym nabytkiem. Oby zaskakiwal juz tylko pozytywnie !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 23:00:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
@Danek - Jeśli jesteś taki mądry to wytłumacz mi, dlaczego cała literatura fachowa mówi, że samochód zawsze powinien być odpalany na PB aby się parownik nagrzał i by nie latać z wrzątkiem to autka? Druga sprawa - proponuję Ci konkretne dane:

C4, 2.8 AAH
Na mixerze przyspieszenie 0-100km/h na Pb - 14s
Na sekwencji 0-100km/h na Pb - 8,8s

C3 Avant 2.3 (nie pamiętam modelu silnika)
Na mixerze 0-100km/h ok. 17s
bez gazu 0-100km/h ok. 9s.

Mixer to również niedokładne dawkowanie gazu (śmierć dla zaworów i góry silnika) oraz duże ryzyko wystrzału, co niejednokrotnie kończy się kwotami którze trzeba by dołożyć do III lub IV generacji.

Nie będę Ciebie już więcej przekonywał do sekwencji - tutaj masz suche fakty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 23:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Grzesiu, nie ma sensu, - to tak jak byś się spierał z posiadaczem Daewoo, że Nubira jest jednak mniej ceniona od np. A4..... i tak nie przetłumaczysz :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: