.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2025 00:01:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi B4 - woda w chłodnicy a klima
PostNapisane: 18.paź.2004 10:37:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mam Audi B4 2.0 z klimatyzacją. Gubię trochę płynu chłodniczego a wymieniałem chłodnicę na nową (jest poprawa ale nie do końca). Po nabiciu klimatyzacji freonem też on ulatuje po 3 tygodniach (a pod maską - sprawdzali fachowcy - nie ma śladu ubywania freonu) zostały tylko do rozebrania "zegary z przodu" i sprawdzenie tam. Moje pytanie czy ma coś wspólnego płyn hłodniczy z freonem, czy znajdują się nieraz w tych samych miejscach. Może jedna wspólna część padła co obsługuje te obie rzeczy. Niewiem przykładowo - nagrzewnica, jakiś parownik itp. Co to może być? Proszę bardzo o sugestie - może to ma związek z tym moim problemem :583: :( . Podaję link do poprzedniego mojego postu:
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=8387 - pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 11:52:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
chlodnica wody i caly uklad chlodzenia silnika to jedno oi tam znajduyje sie ciecz a uklad klimatyxzacji to drugie i tam znajduje sie gaz pod cienieniem 4-5 bar jezeli sprezarka nie chodzi .... bardzo trudno uszczelnic klimatyzacje opirajac sie na uzywanych elementach szczegolnie ze sa one w wiekszosci wykonane z aluminium a aluminium jak wiadomo utlenia sie, tak wiec musisz znalezc dobrych fachowcow od klimy bo uszczelnienie tego w porownaniu do uszczelnienia ukladu chlodzenia to wyzsza szkola jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 13:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Tak jak mówi Hans. To są dwa oddzielne układy.
A odnośnie klimy to chyba do kiepskich mechaniorów jeździłeś.
Skoro znika ci A100 coś tam (nie freon !!) to powinni bez problemu wykryć gdzie. Są specjalne gazy które świecą w ultrafiolecie. Służą specjalnie do wykrywania nieszczelności takich układów.
Porządny mechanior nabija tym klime i przykłada lampę. Od razu widać nawet śladowe ilości gazu wydobywające się z instalacji.
Kopnij w d:!:ę tego mechanika i znajdź lepszego.
A jeśli chodzi o chłodzenie. To sprawdź dokładnie chłodnicę, połaczenia, nagrzewnicę i bagnet oleju. Może się dostaje chłodziwo do oleju (wtedy będzie miał kolor szary).

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 18:43:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płynu chłodniczego w oleju nie ma na 100%. A propo tych fachowców to chyba nie zą tacy źli. Sprawdzali tym proszkiem (aż dwa razy) przy pomocy ultrafioletu. I NIC nie widać pod maską. Zostały rejony koło nagrzewnicy i parownika. A gdyby była uszkodzona nagrzewnica - miałem tak w poprzedniej audi - to chyba miałbym zaparowane szyby tym płynem chłodniczym - aczkolwiek kratki wentylacyjne są takie lekko tłustawe - co to może być? A jak to się dzieje że nagrzewnica chłodzi gdy się włącza klime (zamiast płynu idzie freon - to raczej niemożliwe) jak to się dzieje? Najpóźnie na wiosnę zaatakuję temat. Chciałbym wiedzieć więcej, aby ktoś mi kitu nie wciskał. Dzięki za sugestie i podpowiedzi... Jeszcze jedno - zaczęło się to gdy padł mi wyłącznik ogrzewania tylnej szyby. Wymieniłem na używkę, szyba działała ale na wiosnę włączam klimę i cienko chłodzi. W serwisie Audi powiedzieli że włącznik ogrzewania tylnej szyby kosztuje 70 zł, ale gdy jest klima to 210zł - może tu Niemcy coś zrobili że musi być specjalny włącznik - wygląda tak samo a cena :542: trzy razy wyższa - pytanie dlaczegi i czym się różnią wyłączniki - może wyłącznik powoduje rozszczelnianie klimy (może jakiś obwód zamyka) nie wiem - pomocy :609:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: