.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 21:55:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stukanie w przednim zawieszeniu przy skręcaniu
PostNapisane: 10.paź.2004 13:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Mam mały problem z audi 80 B3. przy skręcaniu kierownicą słychać głuchy stuk w układzie kierowniczym lub zawieszeniu. Byłem na szarpakach i do wymiany są tuleje wachaczy. Aha i jeszcze jedno jak trochę go potelepało na szarpakach to przestało stuka a później znowu zaczeło. znajomy mi mówił że jest to łożysko skrętne ale nigdy o takim nie słyszałem. Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 13:12:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
i dobrze CI doradzono ... lozyska skretne inaczej zwane lozyskami kolumny Mcphersona sa na gornym osadzeniu kolumny .... jak zdejmiesz kapselek zaspeliajacy amortyzator od gory to ta podkladka powinna dolegac do karoserii , jezeli odstaje to masz juz wybita gume a to strzelanie przy skrecaniu kol to wlasnie wina zatarcia tego lozyska dzieki ktoremu kolumna obraca sie w lewo/prawo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 17:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
oj hans tym razem to namieszałeś, bo kolumna się obraca dzięki tym łożyskom ale one są nad sprężyną a pod metalowym górnym mocowaniem któego z góry praktycznie nie widać (widać zato tłumik drgań o którym włąśnie napisałeś) Tych łożysk się nie zobaczy bez rozebrania kolumny. Dzięki nim sprężyna się obraca z kolumną i jeśli są zatarte to sprężyna poprostu nie chodzi płynnie przy skręcaniu tylko przeskakuje co jakiś czas i wtedy "strzela" wydająć dźwięk pukania. Bardzo sporadyczna to usterka ale sięzdarza bo to łożysko jest w plastikowej obudowie. Jesli jest tylko zatarte (od brudu) to wystarczy je rozebrać, wymyć, mnałozyć nowego smaru i dalej się jeździ ale jak popęka obudowa albo bieżnie się wygniotą od kulek to trzeba nowe.
W raize czego mam takie uzywane ale od C4 :peace:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 22:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Dzięki za informacje jutro się za to zabiorę jak tylko założę lokatę inwestycyjną w PKO BP jestem 44 mam nadzieje że się załapię.
Jeszcze raz dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 00:51:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
a lozyska takie , leca szybciej jak sie kapice fajczy :PP tak slyszalem ale w sumie wydjae mi sie ze to racja bo od tego typu zabaw to wszystko szybciej sie rozpier**** :DD

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 00:56:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
to może być kilka problemów - ja w swojej niuni mam ten sam problem - stuka mi przy skręcie np. przy zjeździe z krawęźnika lub przy mocnym szarpnięciu kierownicą (ale to rzadko). Jest to pojedynczy stuk dosyć głośny w środku jak i na zewnątrz. A co do napraw - łożyska amortyzatorów wymienione, tuleje wahaczy wymienione, amortyzatory tez - ogólnie mechanik nie zauważył żadnych problemów - a dalej stuka... Podejrzewam sworzeń wahacza!!! może ktoś miał taki problem?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 09:21:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Mi sie zdarzylo..
Powymieniałęm tuleje (i tak trzeba było), wymieniłem łożyska amorów (nie zaszkodziło), już jeździłem reklamować amortyzatory, a na szarpaku na przeglądzie wylazło: nie dokręciłem dobrze sworzni włażących od strony koła w wahacz... co by to było jakby sie całkiem odkręciło...? macaaabrrra :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 15:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Czarek_S napisał(a):
Jesli jest tylko zatarte (od brudu) to wystarczy je rozebrać, wymyć, mnałozyć nowego smaru i dalej się jeździ ale jak popęka obudowa albo bieżnie się wygniotą od kulek to trzeba nowe.
W raize czego mam takie uzywane ale od C4 :peace:


Wydaje mi się że nie ma sensu czyścić tego łożyska jeżeli nowe firmy febi kosztuje 25 ZL. Wymienię na nowe. Ale dzięki za informację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 15:50:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
alexhawk napisał(a):
to może być kilka problemów - ja w swojej niuni mam ten sam problem - stuka mi przy skręcie np. przy zjeździe z krawęźnika lub przy mocnym szarpnięciu kierownicą (ale to rzadko). Jest to pojedynczy stuk dosyć głośny w środku jak i na zewnątrz. A co do napraw - łożyska amortyzatorów wymienione, tuleje wahaczy wymienione, amortyzatory tez - ogólnie mechanik nie zauważył żadnych problemów - a dalej stuka... Podejrzewam sworzeń wahacza!!! może ktoś miał taki problem?


Mam to samo. Mocno skręcone koła, ruszam i słychać jeden głuchy stuk. Wymieniłem kompletnie całe zawieszenie i nadal tak jest. Podejżewam przeguby. Już nic inne mi nie pozostało :|

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 22:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
dajcie se na luz mialem to samo bo teraz to juz nic u mnie w audioli nie slychac bo sie rozkur****** i nie jezdzi ale mialem to samo i w niczym mi to nie przeszkadzalo przy skrcie w lewo albo w parwo taki mialem i nie mam pojecia czemu !!!! zawiechy bawet nie reperowalem bo wszystko ok mialem . bylo i tyle w kazdym raziejestem pewien ze nie byo to wina ze sie rozwalilem autem

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 00:06:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
U mnie też tak strzela w A10Q. W zawieszeniu przednim wymieniłem wszystko!!!! oprócz tego łożyska. Strzela dalej. :/

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 00:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Wymienilem wlasnie wszystkie elementy gumowo-metalowe wozka z przodu i tuleje wachaczy.
Od czasu do czasu cos mi puknie, strzeli. Pomyslalem, ze pojade spowrotem do magika, zeby sprawdzil czy wszystko dobrze podokrecal.

Jak sie sprawdze te lozyska skretne bez ich rozbierania :?:

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 11:03:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
@Czarek_S , w C3/4 i B3/4 jest inaczej to rozwiazane a kolega pisal o B3 ...

lozyska najprosciej sprawdzic zdejmujac zaslepke mocowania amortyzatora pod maska ... jezeli podkladka odstaje znacznie od nadkola to poduszka lozyska jest juz siadnieta a przykladajac do niego dlon i krecac kierownica beda wyczuwalne przeskoki i szarpniecia to wtedy oznacza ze lozysko jest juz uszkodzone ( pisze o B3/B4) w C3/4 jest podobnie ale odstajaca podkladka od gumy nie ma nic wspolnego z lozyskiem tylko z poduszkakolumny ktora tez nazywa sie lozysko ale nie o to chodzi ... wlasciwe lozysko to ktore odpowiada z askrecanie kolumny jest pomiedzy 2 osadzeniami kolumny i jedytnie przykladajac reke i krecac kierownia m,ozna wyczuc czy chodzi plynnie czy przeskakuje i szarpie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stukanie w przednim zawieszeniu przy skręcaniu
PostNapisane: 21.paź.2004 13:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 13:35:40
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa, Radom
Lukashik80 napisał(a):
Mam mały problem z audi 80 B3. przy skręcaniu kierownicą słychać głuchy stuk w układzie kierowniczym lub zawieszeniu. Byłem na szarpakach i do wymiany są tuleje wachaczy. Aha i jeszcze jedno jak trochę go potelepało na szarpakach to przestało stuka a później znowu zaczeło. znajomy mi mówił że jest to łożysko skrętne ale nigdy o takim nie słyszałem. Z góry dzięki.


Ja mam to samo w a3. Niestety u mnie to jest maglownica. Luz na listwie i stuka. Sprawdź najpierw przeguby osiowe, łożyska na kolumnie McPersona a później luzy na listwie przekładni kierowniczej ( niekoniecznie musi cieknąć płyn od wspomagania żeby maglownica była do du...y).

_________________
Audi A3 1.8 Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stukanie w przednim zawieszeniu przy skręcaniu
PostNapisane: 21.paź.2004 13:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
Lukashik80 napisał(a):
Mam mały problem z audi 80 B3. przy skręcaniu kierownicą słychać głuchy stuk w układzie kierowniczym lub zawieszeniu. Byłem na szarpakach i do wymiany są tuleje wachaczy. Aha i jeszcze jedno jak trochę go potelepało na szarpakach to przestało stuka a później znowu zaczeło. znajomy mi mówił że jest to łożysko skrętne ale nigdy o takim nie słyszałem. Z góry dzięki.

przed chwilą postawiłem podobnego posta. Chyba mam to samo :zly:

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stukanie w przednim zawieszeniu przy skręcaniu
PostNapisane: 21.paź.2004 13:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
Lukashik80 napisał(a):
Mam mały problem z audi 80 B3. przy skręcaniu kierownicą słychać głuchy stuk w układzie kierowniczym lub zawieszeniu. Byłem na szarpakach i do wymiany są tuleje wachaczy. Aha i jeszcze jedno jak trochę go potelepało na szarpakach to przestało stuka a później znowu zaczeło. znajomy mi mówił że jest to łożysko skrętne ale nigdy o takim nie słyszałem. Z góry dzięki.

przed chwilą postawiłem podobnego posta. Chyba mam to samo :zly:

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: hm..
PostNapisane: 21.paź.2004 13:49:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 00:31:02
Posty: 19
Lokalizacja: Gdańsk
moge dodac tylko ze u mnie tez tak stuka mam wymienione sworznie koncowki tuleje wachacza tuleje wozka i lozyska na amorach (odboje)i dalej stuka taki dzwiek jakby sprezyna przeskakiwala

_________________
Audi B4 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 18:12:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Ten typ tak ma :D U nie podobnie jest.

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2004 22:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
Wymieniłem łożyska mcphersonów.
Nareszcie przestało stukać, powinno się od tego zaczynać.
Nic nie stuka już w przednim zawieszeniu. :)

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 10:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
GrzesiekP napisał(a):
Wymieniłem łożyska mcphersonów.
Nareszcie przestało stukać, powinno się od tego zaczynać.
Nic nie stuka już w przednim zawieszeniu. :)


U mnie to samo - kupiłem już poduchy McPhersona. Czy w tych poduchach są te łozyska czy łozyska kupuje się oddzielnie ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: