.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 05:34:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chcę wywalić klimę...właściwie już wywaliłem...
PostNapisane: 15.sty.2005 19:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jak w tytule. Skończyła mi się cierpliwość do nawiewu który niby jest ale zwykle go nie ma. Nie mam zapału do jej reanimacji, bo kompresor 2 lata nie był używany, elektronika regulacji obrotów silnika już kilka razy mi si e paliła i już nie chce mi się jej naprawiać. A co ciekawe jeszcze jest takiego niespotykanego typu. I jest zima, a ja musze się z tym pierdzielić... No i chcę wstawić zwykły nawiew z linkami itd. Mam starszą deskę. I tu kilka pytań:
1) czy wszystkie tunele rozprowadzająze ciepło są identyczne do tych ze standardu?
2) czy nagrzewnica jest takich samych rozmiarów?
3) może obudowa jest taka sama i musze tylko wstawić cięgla zamiast pneumatyki? Zauważyłem, że jest tam kilka uchwytów niewykorzystanych?
4) jak jest zamykany obieg płynu chłodzącego w standardowym grzaniu, bo u mnie jest taki zawór podciśnieniowy?
5) jak się demontuje tą przeklętą konstrukcję pod szybą, to po lewej stronie od klimy ze skraplaczem i klapami obiegów...Dmuchawę wyciągnąłem, ale tamto stoi jak stało...
6) czy jest możliwość wstawienia regulacji trzema pokrętłami zamiast suwaków (cholera miałem i sprzedalem).
7) czy mogę zaślepić wężeod nagrzewnicy i wszystko będzie ok? Nie mam czym ich spiąć...

p.s. Już nie ma odwrotu...klimę to będę miał w następnym, aucie ;)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 21:02:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
parownik klimy odkreca sie od strony kabiny po otwarciu schowka , 4 sruby ja trzymaja ... a tak przy okazji .,... masz do sprzedania sprezarke ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 21:43:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mam. Jest z tych większych. Widziałem 2 modele w 44. Musze Ci ją na fotce pokazać. Do mojego wypadku była na pewno sprawna. Po wypadku straciłem chłodnicę i jeden zielony czujnik. I jakoś nigdy nie miałem ochoty wydawać na to kasy. Może też trochę przez ciągle niedomagający silnik i tę elektronikę z parownika. Jest starszego typu i tak się przegrzała, że wypaloiło dziurę w płytcę. Odbudowałem ją, ale co miesiąc lub częściej musiałem zimne luty poprawiać. I dałem wreszcie spokój.
Sprężarka ma tylko jeden defekt. Rurka aluminiowa jest w jednym miejscu zagięta ale drożna. Facet od klimy twierdzi, że to nie przeszkadza, a może jeszcze pomóc. Jak nie ma orginalnie tłumika drgań tego na chłodnicy, to zagina się ten wężyk żeby klima była cichsza...
Spodoba Ci się... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 23:36:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najpierw musze sprawdzic ze bedzie pasowac do Coupety i za ile cbys chcial ja puscic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 23:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jak zwykle super promocja dla klubowiczów. Wyciągnę, zrobię fotki i podzwonię po szrotach i na koniec zrobię wieeelki rabat :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 23:57:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:peace: czekam na fotki i ewentualnie numery czesci a poki co zobacze czy mozna nagrzewnice przerobic czy musisz szukac nowej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 00:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Na oje oko z tego co porównalem fotki zwyklej i mojej, to obudowy sątakie same, ale w klimie nie ma jednej klapy zimne ciepe...Tą klapę chyba zastępuje ten zawór podciśnieniowy odcinający płyn chlodzący od nagrzewnicy. A tak to wszystkie uchwyty i otwory są.

Pytanie... W C4 i kasecie są 4 stopnie regulacji nawiewu. Czy C4/kaseta ma taki opornik jak stare 100? W starej 100 są 3 stopnie i potrojny opornik.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 00:55:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w kasecie i C4 sa 4 stopnie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 01:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ale jak ta regulacja jest rozwiązana technicznie? Też poprzez opornik wkręcony w obudowę tylko z jednym oporem więcej? Czy może coś przy pokrętłach?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 14:05:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Na "panelu regulacyjnym" są styki do 4 biegów dmuchawy. Z kolei opornik przy silniku ma trzy uzwojenia oporowe do trzech biegów i dodatkowo bezpośrednio przepuszcza 12V bez oporu na silnik co daje 4 bieg. Jedynie starsze cygara, chyba z początku produkcji miały 3 biegi wentylatora

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 14:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Od razu chcę zmajstrować tuning na pokrętła w starszej desce. Linki nowsze gdzieś mam. Jedynie samych poręteł będzie mi raczej brakować. Panel się załatwi... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 16:05:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
rodzynek napisał(a):
Na "panelu regulacyjnym" są styki do 4 biegów dmuchawy. Z kolei opornik przy silniku ma trzy uzwojenia oporowe do trzech biegów i dodatkowo bezpośrednio przepuszcza 12V bez oporu na silnik co daje 4 bieg. Jedynie starsze cygara, chyba z początku produkcji miały 3 biegi wentylatora


te oporniki przysilniku do sa do wiatraka ..ale chlodnicy ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 16:11:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
hans napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Na "panelu regulacyjnym" są styki do 4 biegów dmuchawy. Z kolei opornik przy silniku ma trzy uzwojenia oporowe do trzech biegów i dodatkowo bezpośrednio przepuszcza 12V bez oporu na silnik co daje 4 bieg. Jedynie starsze cygara, chyba z początku produkcji miały 3 biegi wentylatora


te oporniki przysilniku do sa do wiatraka ..ale chlodnicy ;)


Sprecyzuję zatem - przy silniku dmuchawy, trzy spirale oporowe w plastikowym "etui", z miejscem na wtyczkę na przeciwległym końcu :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 18:07:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dokładnie...taka na 6 pinów. I ma oprócz spiralek jeszcze wyłącznik termiczny przed przegrzaniem silnika. W starej 100 poleciało mi to dwa razy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 23:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No i dokonało się. Klimy nie ma. Został tylko jeden wąż do kompresora. Okazało si, że nagrzewnice rróżnią się tylko jedną klapą. I to tylko sterowaniem tej klapy. W jednej jest siłownik po lewej, a w drugiej dźwignia do linki po prawej. Już zamowiony komplet zwykłego nawiewu.

I tu przy okazji proszę spradzić czy gdzieś w waszych zapasach nie macie kompletu pokręteł (3) z nawiewów z..pokrętłami? (kaseta, C4, B4...)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: