Witam
Na wstępie dodam że prace nad moją 80 trwają już jakiś czas , i lubię dbać o szczegóły dlatego tak sporo zgromadziłem tego . Jest to mój pierwszy samochód kupiony za własne pieniądze i wszystkie zamiany jakie w niej zaszły , ciężko pracowałem i przy okazji nauczyłem się swojego zawodu jako mechanik i trochę elektryki.
Chciałbym pokazać swoją B4 . Audi jest z 94r zostało sprowadzone 2008 miała ją podobnież niemka od samego początku i w Polsce też kobita jeździła . Wszystko jest w miarę w porządku ma parę mankamentów ale na tyle lat ma prawo mieć jakieś delikatne defekty . Do rzeczy
DaneAudi 80 b4 Sedan z 1994r
1.9 TDI o oznaczeniu 1Z na Pierburgu
Przebieg : licznikowo 230 tyś km a w rzeczywistości pewnie +- 400 tyś km
Lakier - LZ6P Gomera Gerleffect
Wyposażenie ubogie ale nie ma co płakać
- El szajberdach
- El regulacja poziomy świateł
- ABS
- Centralny zamek
- Wspomaganie kierownicy
- 1 poducha w kierownicy
- Alarm ( ori chyba )
- hamulce tarczowe z tyłu
- nawiew na tylne nogi pasażerów
Ufff ale sie rozpisałem
Dokonane zmiany- Spoiler wycieraczki
- Radio Audi Delta ( ori od 80)
- Black Grill
- Ringi i czerwone podświetlenie
- Obrotomierz ori TDI
- 4 lampki w rączkach
- podświetlane daszki przeciwsłoneczne oba
- brak czarnej dziury
- przekaźnik 99 (regulacja czasowych wycieraczek)
- wyś temp + ori czujnik
- zmiana kompa z chipem by kostrz
- oryginalna zmieniarka CD
- podświetlane popielniczki i zapalniczka na czerwono
- el lusterka podgrzewane
- 4 el szyby
- deska poliftowa
- aktywne nagłośnienie Nokia
- odłączany ABS
- grzanie dup ( 50%)
- roleta tylnej szyby (ori)
- obniżone zawieszenie 60/40
- dodatkowe zegary
- zmiana nagłośnienia z przodu , syczki VW mk3 , i Passata b5
- czujnik pilota podczerwieni do centralnego zamka (jeszcze nie podłączony )
- hamulce przednie z 2,6 V6
- lampy soczewkowe
- short shifter od Des-a
- grzane spryskiwacze
- lampka komory silnika
- wskaźnik boost
- podświetlenie nóg z przodu
- tapicerka tylnej klapy
- Felgi Brock B1 9J16 ---> Monoblock z Audi A8
- Climatronic
- Stabilizator z S2
- Ori bagażnik dachowy
- Zderzak przedni CFL + oświetlenie z kratkami
- tylny zderzak competitio
- lusterka (+ nowe wkłady) klamki listwy w kolor nadwozia
- dolne listwy z ASO i nowe emblematy z ASO
- nowa obudowa kierownicy + kiera FL
- Tempomat
- 3 stop Hella
- przycisk czasowy od grzania szyby
- Komplet lamp Hella Black na tył
Pakiet skóra
- kierownica FL obszyta na nowo skórą przez Cars Dream
- gałka FL obszyta na nowo skórą
- mieszek z grubej skóry
- ręczny w skórze
- przednie fotele placki (z czasem będą kubełki lub RS2)
- tylna kanapa z workiem na narty i pod centralny zamek + podłokietnik
- boczki 4x full elektryka w skórze
- podłokietnik przedni z C4
Zaraz po zakupie , seria
mały szczegół którego brakowało i Audi wyglądało łyso bez tego , spoilera wycieraczki mały szczegół a daje dużo uroku .
stało się, podczas jazdy pękł mi pasek od rozrządu i trzeba było rozbierać cały przód i połowę silnika ;/ , poszły wszystkie zawory i szklanki . Więc trzeba było działać zostało wymienione wszystkie szklanki , zawory , uszczelki(pod głowice pokrywę zaworów,dolotu...), kompletny rozrząd , płyn chłodniczy...
Oczywiście podziękowania duże są dla mojego ojca bo bez niego to bym do tej pory nic nie zrobił pewnie hehe
trochę czasu więc zrobiłem sobie ramkę grila na czarno, może bym tego nie robił ale chrom miałem trochę uszkodzony. Miałem ją malować ale dostałem od Brato inny przepis na zrobienie tego , więc spróbowałem narazie efekt jest pozytywny ciekawe ile wytrzyma hehe . W razie co to znów wrócę do chromu albo pomaluje ją
zmieniłem mieszek i gałkę ponieważ było tragicznie gała styrana i pęknięta a mieszek z allegro za 15 zł ;/ , zakupiłem mieszek z grubej skóry i gałkę poliftową skórzana . Montaż szybko przebiegł czeka mnie jeszcze założenie ręcznego który jest cały w skórze oczywiście ori a nie obszywany na zamówienie
Poprawiłem trochę wygląd końcówki wydechu ponieważ była w tragicznym stanie , podpytałem trochę nikiego co i jak i dziś trochę powalczyłem jest w miarę dobrze choć mogło być lepiej , w realu ciutek lepiej wygląda niż na foto
Kolejny mały rarytas w 80 , skórzany ręczny z audi cabrio ostatnich wypustów , tylko tam one występowały i to też nie w każdym
Jakiś czas temu poprawiłem wygląd licznika zapodałem obrotomierz ori TDI i jak tradycja tego forum czyli ringi i czerwone podświetlenie
Dodatkowe oświetlenie , 4 lampki i podświetlane daszki przeciwsłoneczne
Gałka obszyta nową skórą
Oryginalne szerokie radio do audi 80 (będzie ori zmieniarka na dniach) + brak czarnej dziury , brak mi wiązki do ABS , mat grzewczych do grzanych dup a za przednie halo niedługo będę się brał
Trochę wyczyszczony silnik żeby jako tako wyglądało
Zmiana przekaźnika wycieraczek z 229 na voldzwagenowski 99. czyli czasowa regulacja wycieraczek
Wyświetlacz temperatury zewnętrznej + ori czujnik
Zakładanie kompa z chipem od kostrza , w końcu samochód normalnie jeździ jeszcze wtryski trzeba poszukać
W fajnej cenie kupiłem ori zmieniarkę CD z kablem , wsio podpłączyłem , przewlokłem kabel i działa trochę długo wczytuje piraty ale nie jest też aż tak tragicznie nie jestem aż takim melomanem
Oświetlenie V6 w zderzaku potem, halogeny na żółto oklejone , brak jednej listwy i jeden kierunek jest od B3 ale spokojnie będzie wszystko ogarnięte , cena oświetlenia była bardzo śmieszna więc się nie zastanawiałem . Sory za brudne auto.
Czas coś uzupełnić temat więc... oczywiście nic ciekawego
podświetlana tylna , przednia popielniczka i zapalniczka w tunelu podświetlane na czerwono
było się też po części
tutaj przy okazji znalazłem takie coś w bagażniku w tylnym błotniku po stronie kierowcy wygląda jak bym miał fabryczny alarm bo kiedyś jakoś otworzyłem drzwi tylne i mi zaczęła drzeć ryja
potem nastał chaos i zaczęło się patroszenie wnętrza i wpadło
el lusterka oczywiście grzane
4 el szyby do tego boczki poliftowe z nagłośnieniem Nokia boczki oczywiście opcja przejściowa
Dodatkowe zegary , muszę podpiąć jeszcze 2 czujniki ale to na dniach się zrobi, oczywiście listwa ozdobna jest
Odłączany ABS, oczywiście nie odbyło się bez komplikacji , muszę jeszcze go dopracować
Potem wpakowałem wiązkę grzania dup jeszcze nie aktywna ale niech już będzie kiedyś podziałam jak będą porządne siedzenia z matami , przy okazji zdjęcie wypranego dywanu
Deska na 2 air bag , stara decha opuściła budę , nową dechę na koniec delikatnie plakiem żeby ją odświeżyć
Po długim szukaniu znalazłem oryginalną półkę z roletą + uchwyty
drobiazg a cieszy ryja bo więcej tego w b3 a w b4 to można rzec że rarytas
Na koniec wpadł kit KW sprężyny i amortyzatory komplecik 60/40 , wrażenia pozytywne elegancko się jeździ zwłaszcza wchodzi w zakręty
co do tyłu mogło by być ciut niżej chyba rozejrzę się za sprężynami 50mm
Oczywiście foto na szybko znajdę wolny czas to zrobię porządne zdjęcia
PS: uzupełniłem zderzak wpadła listwa V6 druga i zmieniłem kierunek już jest w porządku
Jeszcze mi jakieś tam drobne rzeczy zalegają póki co muszę chwile odsapnąć , było trochę trudności i załamek ale dało się radę
Moto Piknik R46.pl Skierniewice
Mały szczegół , oryginalne dywaniki welurowe , teraz będę miał na lato , trze je wyprać , a gumowe oryginały będą na zimę
Zamontowałem nagłośnienie z przodu
maskownice z VW
głośniki w dzwiach VW z golfa 4
syczki golf mk3
wiązka zrobiona od podstaw
gra w miarę lepiej niż 10 cm ;/
Czujnik pilota podczerwieni do centralnego zamka niestety jeszcze nie podłączony
próbowałem bawić się w fotografa i zrobić parę zdjęć
Skończyły mi się hamulce więc trzeba było zrobić je , z przodu wpadły zaciski 2.6 V6 i tarcza 280mm wentylowana , zawsze to lesze niż 1Z , no i na czerwono zaciski bo wierzę w legendę że czerwone dodaje mocy
teraz niech się ułożą i mam nadzieje że będzie lepiej hamować
, przy okazji prysłem też progi barankiem
Tarcze przód i tył ATE
Klocki przód i tył ATE
Płyn hamulcowy Valeo
kolejny element układanki , długo szukane lampy soczewkowe
zmieniony został lewarek na short shifter taki jak 034motorsport , warto było biegi, wchodzą precyzyjniej , krócej zmiana na plus
zapomniałem dodać że zaślepiłem ten syf zwany egr
w temacie nic się nie dziej będzie jeszcze parę drobnych zmian , teraz musiałem przygotować samochód do zimy co zostało zrobione, trza zrobić Logi i potem lecieć na hamownie
- wtryski z AFN
- komp 16 bit od kostrza
- podkładki nowe Bosch pod wtryski
- wywalenie kata
- czyszczenie IC
- zmiana oleju z mobil 1 na Liqui Moly od słonika (10W40
- filtry Knecht oleju , powietrza , paliwa
- uszczelka pod klawiaturę Victor Reinz
- uszczelka pod dolot z ASO ( bo jej nie miałem)
- nowy aku Bosch
- termostat z ASO
- czujnik temp z ASO
- łożyska na tył Fag
- osłona przegubu Lobro
- harmonijka na magiel lema i płyn do wspomy
- tulejki na wahaczach bo lema nawet nie wytrzymały roki :roll:
- zabezpieczyłem w paru miejscach podłogę bo mi przetarło o coś
- nowe oringi pod termostat i czujnik z ASO
- płyn chłodniczy Kuler K2 (zielony)
Zdjęcia jeszcze przed zimowym setupem i na felgach
montaż podgrzewanych spryskiwaczy i lampka komory silnika , puszczenie wiązki jak fabryka nakazała jest tak masakryczna że szok już wolałem 4 el szyby
potem montaż wskaźnika turbo po tak długim leżeniu na szafce w końcu doczekał się swojego debiutu , wybór padł na środkową kratkę w konsoli, zegar poddałem lekkiemu "tuningowi" została pomalowana obudowa na czarno
zamontowałem też podświetlenie z przodu zbędny bajer ale mi sie podobał wykożystałem lamki z audi a4 , z tego co wiem 80 miała takowy bajer też ale rzadkość
i na końcu mały rarytas , w standardzie występowała tylko w USA a na Eu jak zwykle bida
tapicerka tylnej klapy w końcu nie widać gołej blachy
kolejne fanty to Skórzana tapicerka , fotele przednie i tylna kanapa z workiem na narty i centralny zamke , + 4 boczki FL i full elektrykę i na deser przedni podłokietnik z C4 , wszystko wyczyszczone w każdym zakamarku , naprawione nawilżone i cieszy oko a jazda to czysta przyjemność , więcej szczegółów na stronie 9
,
,
,
,
,
rodzinne spotkanie
Zakupiłem felgi z oponami na ten sezon góra dwa zobaczy się jak to będzie , padło na Brock B1 9J/16 szału nie ma ale narazie tym muszę się zadowolić , docelowa felga szuka się powolutku
Przepraszam za wygląd samochodu nie mogłem się powstrzymać żeby je nie przymierzyć itp , miałem poczekać aż będzie lepsza pogoda i umyje ją no ale cóż
Montaż Climatronic moje marzenie w końcu się spełniło trza nabić itp trochę było nerw z tym ale jakiś się ogarnęło dzięki pomocy miśkowi i koledze z forum Audi 80. Oby teraz klima się zrekompensowała w upalne dni . Przy okazji została wygłuszona ściana grodziowa nawet dało pozytywny efekt
miałem takie dziadostwo z Avanta trochę dociąłem wyczyściłem i siedzi
mała sesja , w końcu ją lepiej trochę wyczyściłem i takie skromne zdjęcia
ponieważ narazie nic nie działam to zaliczyłem kolejną sesję tym razem małe starcie sióstr
stabilizator z S2 chyba z S2 <ok>
taki mały akcent wpadł myślę że nie wygląda źle
W końcu przednie zderzak CFL co prawda nie jestem z niego zadowolony bo miał być w b.dobrym stanie niestety nie był okazało się że już był robiony , z boku urwany plastik, musiałem dorabiać mocowanie żeby przykręcić bok , na kratki boczne brak uszów będę musiał coś pokombinować żeby się trzymały i niestety urwane zaczepy w lewym kierunku muszę kupić jakąś igiełkę , jedynie z czego jestem zadowolony to z malowania . Sory za takie zdjęcia jutro może pstryknę za dnia
Malowanie progów niestety były szare po ostatnim malowaniu nie wiem czemu tak się zrobiło , teraz o niebo lepiej
Lusterka w kolorze nadwozia + nowe wkłady niestety jeszcze ich nie założyłem ale to kwestia czasu
już jakiś czas temu też zmieniłem kierownice na skórzaną FL , kupiona za grosze , jeszcze małe poprawki renoskórem i jest z wmiarę do tego nowa manetka i obudowa FL , foto trochę starsze
i parę zdjęć wnętrza
wleciał też jeszcze tempomacik od razu też pod sterowanie BC które leży i się kurzy . niestety jeszcze tempomat nie cyka nie wiem czemu muszę popatrzeć
Zakończenie sezonu 2013 Skierniewice
Po przejechaniu prawie 800km i spłukaniu się doszczętnie z kasy kupiłem i przywiozłem koła , na szybko przymierzyłem na jedną śrubę tylko, bo więcej nie dało rady i efekt narazie mizerny bo trzeba dorobić dystanse żeby koło jakoś wyglądało tutaj zwłaszcza z przodu no i oczywiście new body które spokojnie se leży i czeka na lato
foto trochę lipne niestety bo powoli robiło się ciemno , na feldze są opony 205/40 będę szukał albo 205/35 lub 215/35 , w przyszłym miesiącu mam nadzieje że ogarnę sobie dystanse no i na wiosnę trza będzie prze polerować koła
Po roku , wziąłem się za trzeci stop ,nic nie wielkiego ale cieszy wyczyściłem go , wymieniłem żarówki i zamontowałem , jego wada jest taka że widać kabel który idzie w półkę , jest to stop ori Hella i zdemontowany też z B4 nawet z takim samym kolorze i też tam tak było i nie wiem czy tak było fabrycznie czy innaczej
w końcu dorwałem oryginalny bagażnik dachowy , kompletny , fajnym stanie i za dobrą <ok> cenę , przy okazji przygotowałem samochód do zimy zalałem płyn zimowy do sprysków przejrzałem podłogę czy nigdzie nie zdarłem konserwacji , założyłem zimówy chlapacze i inne pierdoły zostało mi tylko mordę zmienić na seryjną
teraz to wygląda jak samochód jakiegoś dziadka .
kierownica obszyta nową skórą w carsdream , dzięki GSF za pomoc <piwo>