.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lip.2025 16:17:29

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 12:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
hans, masz racje w 100%. Wez natomiast tez jadna rzecz pod uwage. Ty zajmujesz sie autami na codzien, kupujesz czesci, wiesz gdzie co i jak kosztuje, w zwiazku z tym masz rabaty. Natomiast ktos, kto na codzien zajmuje sie zupelnie czym innym i kupuje co mu tam potrzeba raz na poł roku np nie ma mozliwosci na rabat i nie wie ze dajmy na to klocki tu kosztuja X, a gdzie indziej X-10% itd..
Ale wracajac do tematu S-ki, to mam wrazenie, ze znajac stan wiekszosci, warto znac kogos kto bedzie dobrze poruszal sie w temacie co/gdzie/za ile... :diabel:
W zwiazku z tym zaryzykowałbym stwierdzenie, ze S-ka nie jest autem dla laika, a jesli jest , to dla zamoznego laika :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 13:24:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 02:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Trzeba też wziąć pod uwagę to że to nie jest nowy samochód i nie zawsze będzie bezawaryjny. Nie ważne czy kogoś stać czy nie, uważam że to nie jest samochód do jazdy na codzień. Eska jest idealna jako drugi albo trzeci samochodzik. Pomijając koszty utrzymania i paliwka to takim samochodem np na wakacje jat bardzo cięzko pojechać. Coupe quattro ma bardzo mały bagażnik, ja jadąc sam nad może bagaże musiałem wkładać na tylne siedzenie. Ogólnie samochód niepraktyczny ale idealny do zabawy :D . Ale to tylko moje zdanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 13:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 13:18:49
Posty: 114
Lokalizacja: warszawa
bratpit napisał(a):
buberturbo napisał(a):
o te czesci sa tansze nawet o ponad 100% niz u nas w Polsce... gdyz tam przypuscmy za tylny zderzak ze szrotu do Audi S2 zapłacimy w granicach maximum 120Euro a w Polsce widziałem za 700zł ; koszty wysłki z tamtad nie powinny przekroczyc 50 Euro...


Nic z tego nie rozumiem :D 120 Euro plus 50 Euro przesyłka daje 170 Euro to jest jakieś 700 zł to niewidze tu różnicy 100% o której piszesz , powiem więcej niewidze żadnej różnicy.


zalyży któtre czesci... a z tym zderzakiem to sie walnalem z cena w euro...(lecz w PL na allegro był za 700 i to u człowieka czesci klubowiczów znajomego) W kazdym badz razie tak jka juz ktos napisal niech kazdy sam stwierdzi czy go stac na utzrymanie S ki... Mysle ze tutaj bardziej powinnismy jednoczyc niz "kłocić" kogo stać a kogo nie... S2 maja juz po około 10 lat i w idealnym stanie pewnie faktycznie jest ciezko znalesc egzemplarz a jesli juz taki jest to pewnie jest o ok 25% lub wiecej drozszy od tego w stanie srednim... niesty sa to auta przy których trzeba cały czas dłubać... I jeżlei zrobimy jedna rzecz jako prowizirke to juz jest znak ze powinnismy sie tego auta pozzbyc... boefekt koncowy bedzie taki ze bardziej to auto posujemy niż naprawimy...

Jak dla mnie zeby jezdzic e S ką trzeba troche kasy mieć, umiec cos przy samochodzie zrobic samemu, a nalepiej miec zaprzyjazniony warsztat i sklep czy szrot z czesciami.... Mieć pieniadze na kupno samochodu niestey nie wystarczy!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 13:59:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Dajcie już spokój z tym tematem bo od 3 stron każdy gada w kółko to samo... a najwięcej Ci którzy nigdy takiego auta nie mieli albo nawet obok takiego nie stali.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 14:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 13:18:49
Posty: 114
Lokalizacja: warszawa
DeS napisał(a):
Dajcie już spokój z tym tematem bo od 3 stron każdy gada w kółko to samo... a najwięcej Ci którzy nigdy takiego auta nie mieli albo nawet obok takiego nie stali.

Pozdrawiam


Ja jestem za!! Nich kolega który załozyl ten temat napisze co chce jescze wiedziec, terazniejsi lub byli uytkownicy S2 niech odpowiedza mu na dlasze pytania... bo faktycznie to co tera tu piszemy nie jest za wiele przydatne dla chcacego kupic to auto....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 15:40:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
DeS napisał(a):
Dajcie już spokój z tym tematem bo od 3 stron każdy gada w kółko to samo... a najwięcej Ci którzy nigdy takiego auta nie mieli albo nawet obok takiego nie stali.

Pozdrawiam

DeS, czy mi sie wydaje, czy Twoje posty tez widziałem :?: :D
Miałeś, czy stałes obok :?: :peace:

Mysle, ze wszystko juz zostało powiedziane. Jesli ktos potrafi mierzyc siły na zamiary to bedzie wiedzial jaka decyzje podjac.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 16:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pilachgt napisał(a):
Zderzak tylny od S2 nie różni się chyba niczym od zwykłego z Coupe, a taki w Polsce znajdziesz dużo, dużo tanie aniżeli 700zł.

Co do utrzymania S2:
- spalanie 20l
- jedna świeca ok 80 zł
- przewody nowe kosztują bodajże ok 800-1000zł
- drążek kierowniczy tylny kupowany nie w serwisie po dużych zniżkach 200-250 zł
- gumy tylnej belki 60 - 100 zł (jest ich 6 - 4 od belki , 2 od mostu)
- klocki tylne są bardzo tanie, przednie da się znaleźć za ok 140zł więc jak na eskę z tym tragedii nie ma


volki napisał(a):
maja kolesie problem bo troche sie na tym modelu znam wiec zazwyczaj rozmowa jest bardzo krotka i zwiezla
sam zlom ....


To lepiej Eski nie kupuj, bo jak zaczniesz znów drutować tak jak poprzednią to będzie o jeden złom więcej w naszym kraju.


chore ceny... gdzie ty kupujesz? nie masz zadnych znizek?
swieczki 40-50 BOSCH, DENSO odpowiednik platynowe 140 komplet,
gumy tylnych wahaczy najdrozsza z 70pln jest ich pięć na stronę

widze ze to ze mam fajki zamiast przewodów to błogosławieństwo
bo oryginał BERU można znaleźć za 400-500 pln komplet

ten tzw drazek kierowniczy tylny to chyba górny wahacz i zamiennik
na którym jezdze juz pol roku kosztuja sporo poniżej 200pln sztuka w IC


a tę zdrutowaną eskę volkiego o której wspominasz to którą masz na myśli
żółtą czy czarną?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 16:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 02:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Żółtą, chociaż pewnie i na czarną drutu nie zabrakło.

Co do gum nie mówie o wahaczach tylko o całej belce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: s2
PostNapisane: 27.lis.2005 16:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 23:20:06
Posty: 23
Slusznie ktos zauwazyl wy sie kluccie dalej a ja se poczytam :| ale jest jakis plus co strone dowiaduje sie na temat faktycznych kosztow utrzymania dzieki panowie :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 16:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 02:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
maciu napisał(a):

widze ze to ze mam fajki zamiast przewodów to błogosławieństwo
bo oryginał BERU można znaleźć za 400-500 pln komplet


Nie do końca. Bo ty masz 5 cewek, które też czasem potrafią się popsuć i nie są tanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 17:14:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
martab99 napisał(a):
DeS napisał(a):
Dajcie już spokój z tym tematem bo od 3 stron każdy gada w kółko to samo... a najwięcej Ci którzy nigdy takiego auta nie mieli albo nawet obok takiego nie stali.

Pozdrawiam

DeS, czy mi sie wydaje, czy Twoje posty tez widziałem :?: :D
Miałeś, czy stałes obok :?: :peace:



Przeczytaj jeszcze raz co ja tam i na jaki temat pisałem... :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 17:27:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
porownajcie konkretnie ceny:
swiec, kabli, ewentualnie cewki/cewek, filtrow oraz innych elementow eksploatacyjnych i po problemie.
zawieszenie i naped to (z paroma wyjatkami) to samo co inne quattro w tej samej budzie wiec koszt porownywalny.
pewna czesc osprzetu silnika jest wspolna dla zwyklego 2,3.
w duzej mierze koszt eksploatacji = koszt paliwa i w tym tkwi problem.
moc jest i chce sie cisnac a tankowac potem trzeba...
jak ktos kupi trupa diesla i zacznie wymieniac wtryski, pompe wtryskowa i turbine to tez sie za glowe zlapie i potem napisze ze utrzymanie diesla jest drogie! podobnie jak utrzymanie V6 nie jest tanie :diabel:
ps. nie padlo jeszcze stwierdzenie ze zagazowanie eski to drozsza instalacja :): ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 17:40:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2003 21:30:51
Posty: 931
Lokalizacja: Wroclaw
pilachgt napisał(a):
Żółtą, chociaż pewnie i na czarną drutu nie zabrakło.

Co do gum nie mówie o wahaczach tylko o całej belce.


zolta s2 byla od poczatku robiona u koraszewskiego i do jego druciarstwa mozesz sie czepiac czarna byla o niebo lepsza i zaluje ze ja sprzedalem ..
zreszta jak lezy ci cos na sercu to napisz list lub maila i wyzal sie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 17:42:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ta złość i agresja w tym wątku jest chyba spowodowana tym, że każdy chciałby eSę mieć i nie może sobie darować, że nie da rady jej utrzymać...a co gorsze, że może ktoś będzie ją miał a nie my... :P

Jestem zdania, że każdy utrzyma eSkę, ale do ceny zakupu auta musi doliczyć kilka tysięcy ekstra żeby doprowadzić je do stanu w miarę seryjnego. A później trzeba już "tylko" dbać o auto i nie robić prowizorek. Wiedza i umiejętności techniczne pomogą w tym i oszczędzą dobra połowę kasy na utrzymanie auta.

Nie rozumiem porównywania cen części... Części drogich jest kilka, a reszta jest na podobnym poziomie z innymi autami z quattro. Większe wydatki, to tylko, cewki lub przewody i świece...reszta jest podobna. Ale zapominacie, że w większości wypadków, jeżeli po zakupie auta wymienimy właśnie świece, przewody i ewentualnie uszkodzone czujniki, to do tematu nie wracamy już długo...lub nigdy. Tak samo jest z zawieszeniem... Znając podejście Polaków do tematu nie dziwie się, że narzekają na koszty utrzymania auta.
Polacy uwielbiają prowizorki i pół środki. Przy awarii zawieszenia zwykle wymieniają uszkodzoną jedną czy dwie poduszki...reszta niby da radę. W krótkim czasie pada kolejna stara poduszka i jeszcze ta nowsza, bo wystąpiły różnice w naprężeniach i starsze poduszki dobiły tą nowszą... I dziwne, że koszty są wysokie? Właśnie popukuje mi jedna tulejka i jedna poduszka...już kupiłem komplet tulei i poduszek do przodu. Po cholerę wracać do tematu i robić coś dwa razy...
eSki zwykle są zmęczone, bo to przecież auta sportowe. Moja rada jest tylko jedna. Kupujac auto zostawcie sobie kilka tysiaków na doprowadzenie jej do serii (w tym hamownię i diagnostykę). Zwykle, po zakupie auta, to nawet na ubezpieczenie nie zostaje...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 18:42:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ja siedzialem w S2 Volkiego wiec chyba moge cos powiedziec :diabel: Dobrze ze nie jest to temat o utrzymaniu RS2 bo dopiero bylaby dyskusja. S2 to jeden z najbardziej znanych sportowych modeli Audi lat 90. Z przepieknym silnikiem (powered by Porsche) podatnym na modyfikacje. Jednak sa ludzie dla ktorych to jest to zwykle Audi Coupe
Moze zrobmy male podsumowanie, ze w przypadku kosztow przy posiadaniu S2 to najdrozsze w eksploatacji jest: zawieszenie i jego elementy, uklad hamulcowy i osprzet silnika. Koszty paliwa sa na samym koncu, a zaleza juz od samego uzytkownika, szczegolnie przy dzisiejszych zmiennych cenach benzyny. Czesci dostepne sa na zamowienie i tylko oryginalne. Auto nie nadaje sie do jazdy na codzien z powodu duzego zuzycia paliwa w ruchu miejskim (np. w godzinach szczytu). Dla przyszlych posiadaczy nalezy pamietac tez, aby po ostrej jezdzie zostawic na minute lub dwie, wlaczony silnik w celu schlodzenia turbosprezarki od ktorej zalezy kondycja silnika. Jeszcze ktos cos dorzuci ? czy zamykamy :P
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 19:51:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Koru , dorzuc ze to jest Twoje subiektywne zdanie osoby ktora siedziala w S2 i z realiami niekoniecznie sie to pokrywa i bedzie GIT :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 20:24:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
KORU napisał(a):
nalezy pamietac tez, aby po ostrej jezdzie zostawic na minute lub dwie, wlaczony silnik w celu schlodzenia turbosprezarki od ktorej zalezy kondycja silnika.

:peace:
KORU napisał(a):
Jeszcze ktos cos dorzuci ? czy zamykamy :P

Ja tylko dorzuce, ze jakbys przeczytał posty przedmowcow- ludzi ktorzy nie tylko siedzieli w S2- to bys chyba nie pisal wiekszosci rzeczy ktore napisałeś :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 21:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
hans napisał(a):
Koru , dorzuc ze to jest Twoje subiektywne zdanie osoby ktora siedziala w S2 i z realiami niekoniecznie sie to pokrywa i bedzie GIT :peace:

martab99 napisał(a):
Ja tylko dorzuce, ze jakbys przeczytał posty przedmowcow- ludzi ktorzy nie tylko siedzieli w S2- to bys chyba nie pisal wiekszosci rzeczy ktore napisałeś :diabel:


:D :D panowie i tym optymistycznym akcentem konczymy temat o Audi S2. :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 21:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2003 21:30:51
Posty: 931
Lokalizacja: Wroclaw
drobna uwaga zeby nie wprowadzac ludzi w blad ...

powered by Porsche jest tylko silnik z rs2

silniki aby i 3b ktore byly montowane w s2 sa tylko i wylacznie produktem Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 21:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 01:42:11
Posty: 277
Zamknąć, zamknąć, bo większość ludzi na tym Forum jest niereformowalna z monopolem na wiedzę z Hansem na czele :D

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: