cygaro-avant napisał(a):
Jeśli masz właściwe łapy i poduszki oraz karoseria nie jest lepiona z dwóch/trzech, to takie ustawienie następuje niemal automatycznie. Łapy silnika mają owalne otwory, żeby mieć możliwość przesunięcia +/- kilka milimetrów.
Przedni odbój wchodzi pod blachę w kształcie litery "C" w pasie przednim, taka rura. I to z grubsza wszystko....
Silnik ze skrzynią można przesunąć o (przynajmniej) kilkanaście milimetrów przód-tył. To zmienia np. kąt pracy przegubów półosi napędowych. W książce Etzolda "Sam naprawiam" od C3 jest opisane ustawienie zespołu napędowego, jest rysunek i podany konkretny wymiar w milimetrach. To samo mam opisane w dokumentacji serwisowej Audi C3 wydanej przez Bentleya. Pamiętam, że w "cygarze" tak to ustawiałem. Niestety, do C4 mam tylko Haynesa, a tam tego nie ma. Może ktoś ma "So wird’s gemacht" Etzolda od C4 i mógłby zerknąć? Albo zainstalowaną Elsę lub dostęp do erWin-a?
Przedni odbój wchodzi u mnie w owalną zamkniętą ramkę, to raczej poziome "0" niż "C". Ramka ma możliwość przesunięcia w pionie o jakieś dwa centymetry.
Biedron napisał(a):
Dzięki za linka, tu jest jakiś trop:
"Когда обе опоры заменены, нужно установить рамку упора в передней части двигателя. По информации с форумов, рамка ставится так, чтобы касаться упора сверху (свободно лежать на нем) для МКПП либо поджимается снизу для АКПП."
Facet wyczytał na swoim forum, że dla manualnej skrzyni ramka ma się "swobodnie oprzeć na odboju z wierzchu", a przy automacie od spodu.
Wygląda na to, że mało kto sięga do dokumentacji serwisowej przy takich rzeczach, które nie sypią się "od razu". Tutaj przykład z A4:
https://a4-klub.pl/topic/255986-jak-prawid%C5%82owo-ustawi%C4%87-odb%C3%B3j-przedni-zawieszenia-silnika/"Mechanik" swoje, a dokumentacja swoje...
Coraz trudniej znaleźć naprawdę dobre, używane poduszki silnika do C4. Zamienników nie ma, a cena nowych nie zachęca do kupna

. Do C3 to były grosze. Wolałbym to ustawić tak, by trochę mi posłużyły, a odbój chyba jednak ma ograniczać "wyrywanie" poduszek silnikiem w górę. Szkoda też nowych poduszek skrzyni i przegubów, choć tu są zamienniki w normalnej cenie.
Wygląda na to, że trzeba kupić Etzolda i nie grymasić, że drogo i że napisany w krzyżackim dialekcie. Bentley do C4 nie opisuje niestety silników wysokoprężnych.