.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2025 02:39:26

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C6] Multitronic- szarpanie...?
PostNapisane: 02.gru.2008 00:00:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 13:16:06
Posty: 21
Ostatnio przy zmianie biegow z 1 na 2 ; i z 3 na 2 strasznie mi szarpie. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku..Czy to prawa tarcz czy moze oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: multitronic
PostNapisane: 02.gru.2008 15:39:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2008 20:24:03
Posty: 4
Lokalizacja: łódź-slough
czesc!!
jakis tydzien temu mialem sytuacje podobna...jezdze multitronikiem z tiptronic czy cos...w kazdym badz razie...szarpal mi przy ruszaniu...takie niemile pojedyncze szarpniecie...niefajne...wymienilem olej po dwoch dniach wszystko sie ulozylo...byc moze przyda sie jeszcze poczynic adaptacje sam zobaczysz!

_________________
AUDI A6, 1.9 tdi, 2003 , AUTOMAT, 130 KM, AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: multitronic
PostNapisane: 02.gru.2008 15:57:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 21:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
oclock5 napisał(a):
jezdze multitronikiem z tiptronic czy cos


WTF :?: :/

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 19:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2008 11:17:03
Posty: 12
Lokalizacja: Legionowo
Hej,

ano. prawde kolega napisal. tez mam skrzynie Multiitronic z funkcja Tiptronic :) Tak sie nazywa funkcja przelaczania biegow gora/dol za pomoca +/- na kierownicy lub za pomoca dzwigni biegow w specjalnym polozeniu.

pozdrawiam!

_________________
Specyfiki na poprawie pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 23:15:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 21:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
klepek_1990 napisał(a):
Ostatnio przy zmianie biegow z 1 na 2 ; i z 3 na 2 strasznie mi szarpie. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku..Czy to prawa tarcz czy moze oleju?

Twój 7-mio biegowy multitronik to trochę inna skrzynia niż te z modeli C5. Nie za dużo informacji na temat awaryjności tych skrzyń, tzn. na razie mało ich się psuje. Czy mówisz o szarpaniu przy zmianie 1 na 2 lub 3 na 2 za pomocą Tipa ? Na D nie powinieneś czuć ani wiedzieć na jakim biegu jedziesz, bo nie ma biegów, a na jakim aktualnie biegu jedziesz dowiesz się w momencie przełączenia na Tip. Olej w multi powinien być zmieniany co 50-60 tys. km, a objawy jazdy na starym oleju ukazują się szczególnie na rozgrzanym oleju w skrzyni i to między innymi poszarpywanie,poślizgiwanie. Ja miałem takie właśnie objawy jak u Ciebie, ale moja skrzynia jest starsza. Jeżeli pojedziesz do ASO na wymianę oleju to i tak muszą Ciebie podłączyć pod komputer i wtedy sprawdzą co jest nie tak. Oczywiście z ASO to tylko przykład, bo ja pojechałbym na twoim miejscu do Sserwisu.Ale nie wiem skąd jesteś, ani nie wiemy nic na temat Twojego CCCO (jaki dokładnie model, bo że C6 już wiemy). Zresztą w ASO powinni tobie podać czy olej był zmieniany (historia serwisowania).

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2008 01:14:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 11:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Wymiana oleju i filtra w skrzyni oraz odpowiednie "wklepanie" w adaptacji w kompie od skrzyni załatwi problem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2008 01:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 03:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
Hej,

ano. prawde kolega napisal. tez mam skrzynie Multiitronic z funkcja Tiptronic Tak sie nazywa funkcja przelaczania biegow gora/dol za pomoca +/- na kierownicy lub za pomoca dzwigni biegow w specjalnym polozeniu.

pozdrawiam!


Poczytaj ten watek, chodz tyczy sie skrzyni w innym i starszym modelu to i tak dowiesz sie paru rzeczy

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=87213

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C6 multitronic- szarpanie...?
PostNapisane: 22.gru.2008 11:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2008 10:32:48
Posty: 1
Lokalizacja: mazowieckie
przyjacielu nie ma co ryzykować wymianą oleju tylko i wyłącznie.... trzeba udać sie do diagnosty i specjalisty ten po podłączeniu do komputera i przejechaniu się autem udzieli wskazówek co trzeba zrobić lub naprawić..... miałem taką sytuację zlekceważyłem ją i naprawa skrzyni kosztowała mnie krocie..... z całą pewnością mogę polecieć specjalistę....
dla ułatwienia podaję stronę gdzie znajdziesz kontakt i adres :
www.decautomat.pl
P.S. w autoryzowanym serwisie za naprawę mojego multitronika pan z serwisu powiedział że koszt to około bagatela 9-10tyś netto :| (nawet nie przejechał się autem) a za naprawę u pana Daniela zapłaciłem dosłownie połowę ceny do tego dostałem FV i gwarancje pełen profesjonalizm.....

_________________
Jestem użytkownikiem Audi A3 wcześniej miałem A6 a jeszcze parę lat temu A4. wszystkie auta z automatyczną skrzynią biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C6 multitronic- szarpanie...?
PostNapisane: 22.gru.2008 16:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 21:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Paweł G napisał(a):
przyjacielu nie ma co ryzykować wymianą oleju tylko i wyłącznie


Kazdá diagnozé powinno zaczynac sié od podlaczenia pod komputer. Choć jeden kod błędu w multitroniku może oznaczać jeden z kilka problemów, które mogą tu występować. Nawet wymiane oleju w tej skrzyni wykonuje sié przy podlaczonym komputerze i okreslonych parametrach (jest odpowiednia procedura). W tych skrzyniach problem zaczyna sie miedzy innymi od brudnego oleju, poniewaz nie znosi brudu. Tym bardziej, ze nie wiadomo kiedy i czy byl wymienainy olej. Wymiana oleju tylko moze polepszyc jej prace. W starych multi po za olejem czesto wystarczylo przeprowadzic adaptacje. Takie sa to skrzynie. Nowa ma poczworne zabezpieczenie i adaptacja wylatuje bezpowrotnie zazwyczaj przy mechanicznym uszkodzeniu.
Co do cen - nie mam pojecia ile kosztuje naprawa 7-biegowego multi (sterownik okolo 4.5 tys. !, po za tym na pewno nie ma dużego dostępu do w/w po za ASO), ale starsze skrzynie CVT w Sserwisie na oryginalnych czesciach z dwuletnia gwarancja na czesci i robocizne to max. 4 tys. a dól to od smiesznych paru groszy (dostępność części jest ogromna oraz ceny cały czas w dół). Moja w rozsypce kosztowala 2.5 tys. (w tym modernizacja), natomiast wiekszosc popularnych serwisow ASB i ASO zaczynalo od 7-10 ts. bez diagnozy.
ps. nie mylić starych (2001-2004) i nowych (od C6, od 2004 - modelowo 2005). Róznica jest spora, choć dalej ma też duże ograniczenia.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 12:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 13:16:06
Posty: 21
zmienilem olej i filter i nic nie pomaga. To jest skrzynia 6-cio biegowa a nie 7-mio. A to jest roznica. Stracilem juz kupe kasy i nic! HELP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 13:38:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 13:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
klepek ile ty tych watkow zalozyles?

czy ten 2.7 TDi mial jakies modyfikacje na sofcie? chodzi mi o chip.
Przy jakim przebiegu zauwazyles pierwsze oznaki?

Jak chcesz utopic naj mniej pieniedzy, aby skrzynia zaadaptowala nastawy (bo tak naprawde 95% nie umie tych skrzyn) jedz do Sserwis znajdziesz http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=serwis_pl

Nie jestem zwiazany w zaden sposob z ta firma nawet tam nie bylem, ale byl moj znajomy z automatem i jest zadowolony.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 08:35:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 23:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Największą zmora tych skrzyń są sterowniki :(

Awaryjność jest duża i zależnie od elementu którego połączenie jest przerwane skrzynie różnie się zachowują.. W pierwszej kolejności naturalnie należy odczytać usterki , ocenić wartości mierzone a dopiero potem można tworzyć teorie..

Najpierw jednak sprawdził bym poziom oleju w skrzyni i to jaki jest w niej olej..
A top dlatego że nie każdy warsztat wie jak się wymeinai te oleje i jakie oleje należy wlewać. Jest to naprawdę bardzo poważny problem w Polsce bo wiele awarii wynika ze złej obsługi lub jej braku..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 17:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 13:16:06
Posty: 21
Wlalem olej taki jaki proponuje ASO, zmienilem filter, zrobiona jest adaptacja i podlaczalem ja pod komputer i nie ma zadnych bledow. Jak szarpala tak szarpie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 19:44:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 23:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No to chyba już zrobiłeś co mogłeś we własnym zakresie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 14:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 13:16:06
Posty: 21
W koncu doszedlem i teraz jest wszystko w porzadku. Mam dobrego zawodnika, ktorego moge naprawde polecic!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 15:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 16:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
klepek_1990 napisał(a):
W koncu doszedlem i teraz jest wszystko w porzadku. Mam dobrego zawodnika, ktorego moge naprawde polecic!

Więc może opiszesz co było przyczyną i jakich prac dokonano by wyeliminować usterkę?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 06:46:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 14:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Pewnie pozbył sie złoma?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 17:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 14:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam !
Panowie jeżeli mógłbym coś powiedzieć w tym poście to przede wszystkim --
---nie ma czegos takiego jak multitronic z funkcja tiptonic, jest albo multi ,albo tiptronic. A jeżeli chodzi o szarpanie to kiedys tez miałem taki problem i wymiana oleju w ASO pomogła na około 3 tys. km (i miałem przebieg tylko 90 tys.km), potem dalej było to samo. Jeżeli chodzi o wymianę filtra w multi to tylko przy remoncie skrzyni można go wymienic , nie ma innej metody.
Także w takim przypadku gdy szarpie na biegach multi , to przeważnie bez remontu sie nie obejdzie.
Pozdrawiam.

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: