Paweł G napisał(a):
przyjacielu nie ma co ryzykować wymianą oleju tylko i wyłącznie
Kazdá diagnozé powinno zaczynac sié od podlaczenia pod komputer. Choć jeden kod błędu w multitroniku może oznaczać jeden z kilka problemów, które mogą tu występować. Nawet wymiane oleju w tej skrzyni wykonuje sié przy podlaczonym komputerze i okreslonych parametrach (jest odpowiednia procedura). W tych skrzyniach problem zaczyna sie miedzy innymi od brudnego oleju, poniewaz nie znosi brudu. Tym bardziej, ze nie wiadomo kiedy i czy byl wymienainy olej. Wymiana oleju tylko moze polepszyc jej prace. W starych multi po za olejem czesto wystarczylo przeprowadzic adaptacje. Takie sa to skrzynie. Nowa ma poczworne zabezpieczenie i adaptacja wylatuje bezpowrotnie zazwyczaj przy mechanicznym uszkodzeniu.
Co do cen - nie mam pojecia ile kosztuje naprawa 7-biegowego multi (sterownik okolo 4.5 tys. !, po za tym na pewno nie ma dużego dostępu do w/w po za ASO), ale starsze skrzynie CVT w Sserwisie na oryginalnych czesciach z dwuletnia gwarancja na czesci i robocizne to max. 4 tys. a dól to od smiesznych paru groszy (dostępność części jest ogromna oraz ceny cały czas w dół). Moja w rozsypce kosztowala 2.5 tys. (w tym modernizacja), natomiast wiekszosc popularnych serwisow ASB i ASO zaczynalo od 7-10 ts. bez diagnozy.
ps. nie mylić starych (2001-2004) i nowych (od C6, od 2004 - modelowo 2005). Róznica jest spora, choć dalej ma też duże ograniczenia.